• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    JYRKA: jednoho Elroqa mame na firme, diky za optani. Aby to bylo levnejsi nez Tesla a vlezlo do korporatnich limitu..., je z toho holobyt. Jo, mozna kupovat to na sebe, ale na operak te proste natahnou...
    AVATAREK
    AVATAREK --- ---
    JYRKA: Taky bych se poohlédl po něčem jiném, ale mám specifické požadavky. Chci velký displej, nejlépe i u zadních sedadel. Chci aby to mělo YouTube/ Netflix a vlastní připojení aby když nechám děti v autě na chvíli mohly koukat. S tím souvisí dog mode. Jako bonus beru připojování na vzdálenou plochu přes browser Tesly, takže nemusím na parkovišti tahat notebook, když chci mrknout do práce. Bohužel zatím neznám jinou značku, co tohle umí 🤷🏻‍♂️
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DANYSEK: Elroq je v plne palbe levnejsi nez Model Y. Chystam se udelat nejake srovnani vice EV az me prejde ten sok z konfiguratoru legacy automobilek.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DANYSEK: Ano. V cenikovych cenach ano. Uz ses zeptal dealera na cenu?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    JYRKA: problem treba u ty Skodovky je to, ze v podobne cenove hladine dostanes defacto "holobyt"... proste klasickej koncernovej koncept "vybavicek"... co Tesla moc neresi.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    FEDAJKIN: v Evrope je tech alternativ docela dost. Pocinaje Skodovkou, pres Ford, Renault, BMW, korejci... To jsou jen auta, ktera bych zvazoval.
    Mimo to pro masochisty Stelantis, MG, Volvo, Mercedes, VW...
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    DANYSEK: Tak ted aspon bude muset jeste vic.. :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    KUTAS: Já treba bych si v Evropě nic jinýho než Teslu nevybral a ostatně někdo tu nedávno psal jaká je alternativa k Modelu Y a že se mu nic rozumného nedaří sehnat.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KUTAS: Tesla minimalne tlacila ceny dolu.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    MAGE: Ne tak docela. Exportují tam starší modely, spíš zatím testují trh. Jsou to nějaký entry level, mid class modely alá BYD Atto 3. Jediný kdo zkusil něco luxusního je Nio a po dvou letech na trhu prodali v Německu 20 aut v lednu. Někteří byli hodně zasažení cly, viz MG, který vlastní state-owned SAIC a je teď na 50%. Xpeng s VW v zádech neměl teď špatný start, ale pořád se bavíme o tom, že prodávají vyšší desítky kusů měsíčně.

    Pravá top Čína je zatím jen v Číně, Zeekr 7X co se ti nabije za 10 minut, různý Yangwang U8 šílenosti od BYD, Aito s adasem od Huawei, který se dá srovnávat kvalitou s FSD, nemluvě o Xiaomi.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    FEDAJKIN: Jak to myslis? Jakoze lidi co zvazuji BEV si koupi jedine Teslu a nic jineho?
    MAGE
    MAGE --- ---
    FEDAJKIN: Prave ta cina uz v nemecku je ne?
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    MAGE: Minimálně v Evropě a USA jsou stále leader, v Číně jim šlapou na paty, ale pořád jsou benchmark. A to i přesto, že Musk na to poslední dva roky úplně mrda a nejsou schopni ani přejít na 800V platformu.
    MAGE
    MAGE --- ---
    FEDAJKIN: Neni to o tom ze uz je Tesla proste horsi? Neco jako kdyz prisla Motorola s prvnim pouzitelnym mobilem a kde je dneska.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JYRKA: Pro elektromobilitu to není dobrá zpráva, Tesla to hodně táhla, sníží to rychlost EV adopce. Tomu autistovi s mesiášským komplexem to samozřejmě přeju
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Tohle mi dělá radost, prostě si nemůžu pomoct: "Jen 3 % Němců zvažují koupi Tesly." Holt hajlující hajzlíky nemají rádi.
    Tesla is done in Germany: 94% say they won't buy a Tesla car | Electrek
    https://electrek.co/2025/03/14/tesla-is-done-in-germany-94-say-they-wont-buy-a-tesla-car/#more-405894
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Munro na návštěvě přímo v Tesle, rozhovor s Franz a Lars.

    Inside Tesla’s Model Y Upgrades – Exclusive with Lars & Franz
    https://youtu.be/U-h_wzxevok?si=cfOo3Z0r2bJkF0GV
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    TRANCEWARP: Jo, v DE se to po obědě odbrzdilo, prý i nějaká podpora EV a železnic. Takže potenciálně i boost pro tradiční VW produkci. Co se military týče, spíš se mluvilo o využití jeho prázdných kapacit...ale třeba to bude ze začátku k smíchu jako kdysi iltis, ale vznikne z toho legenda :-D
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    ELIJEN: VW chce tedka stavet veci pro armadu... vy jste zapomeli zakliknout delo, tak ten tank zadny nema :)))

    sorry za lehci OT
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    k sieti nabijaciek som dnes narazil na jedno video z roku 1966 kde spominaju ze cerpacia stanica v novom smokovci sa stavala 6 rokov (tolko kolko sa budovalo hlavne mesto brazilie) a ze situacia na pumpach bola... neutesena :)))

    Vysoké Tatry - Letná sezóna (1966)
    https://www.youtube.com/watch?v=tJB0DAypvso
    KURE
    KURE --- ---
    ELIJEN: ono je to stejně dělaný na to že to kliká prodejce v salonu.
    a jak řikam, oproti ice je to celkem příčetny a i "chudobka" je relativně dobře vybavena. až teda na tepelný čerpadlo.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    KURE: VW a Audi zjevne bezi na stejnem systemu a jsou stejne zm***ke. Predstava, ze kupuju auto za 1.5 milionu a zapomenu zakliknout, ze chci klimatizaci, nabijecku na mobil nebo nejakou podobnou zakladni vec me desi.
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    SPEEDY: kul tak to je super
    diky moc

    mel si nekdy benzinovej baworak? a jestli jo, jak to citis co se jizdnich vlastnosti tyce?
    me treba tesla po prechodu z X3 prisla jako hrozna motokara, desne citlivy rizeni, malicko otocis volantem a uz to zataci (mam to prostredni nastaveni), kdezto na ty X3 je to takovy vic autobusacky, presnejsi
    tedka uz mi to vubec neprijde, sem zcela zvyklej

    ale do zatacek se to ve vyssich rychlostech chova jak nalozena dodavka (2.5tuny se tam neschova)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    troška statistik
    Global EV Sales Up 50% in February 2025 - Rho Motion
    https://rhomotion.com/news/global-ev-sales-up-50-in-february-2025/
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    TRANCEWARP: To jsem uvedl jako prumer, na dalnici s tempomatem na 80mph to da tak 220 mil (z 80% na 15%).
    BMW svoje nabijecky nema, ale je spoluvlastikem Ionity, takze vyhodnejsi tarif, zbytek jsou partneri, ktery muzou nebo nemusi mit levnejsi tarif naprimo.
    Ale ja jsem pohodlnej, takze to nersim, a pouzivam karticku s tim, ze mi prijde fakura jednou mesicne.
    KURE
    KURE --- ---
    ELIJEN: přijde mi že elektricky skoda & vw maj velmi zjednodušeny nabidky na par modulu.
    u ice to je komplikovanější.
    a obecně japonci a korejci maji jen asi 5 druhu vybav a konec.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    SPEEDY: To voni maj svoje? Nebo to sou IONITY a podobny jakoze 3rd party?
    To je slusnej dojezd, ja s trojkou Teslou nabijim tak po 220km cca, jezdim hodne pres Nemecko a sem trochu typ, ze spis nabijim na jistotu. Nez abych jel na doraz.
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    TRANCEWARP: i4 eDrive40 M Sport, 19" kola a tezkou nohu.
    Ty kola snizuji dojezd asi o 5%, takze bych rekl, ze realne kolem 300 mil mym nesetrilkovskym stylem.
    Mam maly deti, takze to moc neresim, jejich dojezd je mensi nez auta.
    Auto mam nastaveny, at mi ukazuje/planuje pouze BMW charging nabijecky a problem s tim nemam.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Ja myslel, ze WLTP by melo davat smysl alespon teoreticky...

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam