• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MISO
    MISO --- ---
    Jedna zaujimavost z Rakuska:

    Dialnica A12 (Inntalautobahn) ma v useku z Kufsteinu do Innsbrucku znizenu rychlost zo 130 na 100 km/h a to kvoli snizeniu emisii z ICE. Takto spomalene dialnice v AT maju vyznacenu prikazanu rychlost 100 a doplnkovu znacku IG-L. EVs a vodikove auta mozu nadalej 130. Takze som to vyskusal, 2x si ma vyfotili a prisli domov 2 pokuty á 60 €, jedna z Kundl, jedna z Kematen, v oboch pripadoch bola namerana rychlost 118 km/h po odcitani tolerancie.

    Na obe pokuty som prislusnemu dopravnemu odboru napisal e-mailom, ze pokutovane auto je ciste EV a je oznacene CZ znackou urcenou pre EV. Z oboch prisla odpoved e-mailom, ze rizeni bude zastaveno.

    Viac info:
    https://www.bmk.gv.at/themen/klima_umwelt/luft/recht/e_autos.html - vcetne zoznamu IG-L usekov
    Umwelt-Tempolimit in Österreich: Ausnahme für Elektroautos
    https://www.adac.de/verkehr/recht/verkehrsvorschriften-ausland/umwelt-tempolimit-oesterreich/
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    TRANCEWARP: OK, jestli 45sec tak jak píšeš. Nemám zkušenost, jedu z HEPA.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    TRANCEWARP: Mi se vic libi S3XY knob, ale zase si zmensis pristup do stredove konzole
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    JYRKA: wau dik to sem nevedel, ze vubec existuje
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    TRANCEWARP: S3XY Buttons to muzou resit. Ale je to debilni.
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    ELIJEN: to mam vypnuty, jsem zkousel vsechny kombinace vseho
    nejvic me vysira, ze nekdy to zustane

    takze tedka v tunelu jedu a furt zapinam ten panel klimatizace, este, ze se to auto umi ridit samo, kdyz ja musim ridit klimatizaci :))))
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    LAUNCHER: Hele vypne se to treba po 45 vterinach, kdyz to potom znova zapnu, tak uz se to nevypne. Je to proste debilni.
    Puvodne tam bylo tlacitko, co melo jen ikonky a melo 4 ruzny stavy, ktery se ale nezapinaly po sobe. Ale uplne silenou logikou podle toho, co bylo zapnuty pred tim.
    Takze zapnout vnitrni recirkulaci bylo obcas na 3 obcas na 4 tapnuti.
    Proste UX z pekla. To auto zacina bejt pan Sponka z Wordu
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    KORKMAZ: nedivím se tohle je vývojově x let před kymkoliv jiným
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    KORKMAZ: ještě že ta čína takto rychle inovuje ... 10C charging na 1000V je masakr :) v tom aute bych pri nabíjení snad ani nechtel sedět :D
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    TRANCEWARP: Nad tim uz jsem taky nadaval. Musis vypnout Auto A/C a pak by to melo zustat. Alespon kvuli tomu clovek nemusi do nastaveni, ale je to dalsi UX fail.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    LAUNCHER: čím víc 50kW humorů, tím víc času stráví čekající kunčofti v bistru u nabíječky.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    KORKMAZ: Paráda 👍

    Ale bylo by tedy fajn, kdyby se v CZ přestalo s těmi 50 kW nabijeckovymi humory 🙄
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Opravdu rychlé nabíjení...a akcie BYD jdou nahoru.
    Chinese EV maker BYD says new fast-charging system could be as quick as filling up a tank | Tesla | The Guardian
    https://www.theguardian.com/technology/2025/mar/18/byd-ev-fast-charging-system-petrol-fuel-speed
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BUNDA: Nedělám automotive, ale nebyl bych překvapený, kdyby tam na to byla nějaká norma.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    LAUNCHER: hele a proč tedy po pár minutách neumírají lidí v těch autech, kde to lze volit manuálně? imho blbost, protože kabina není vzduchotěsná.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    TRANCEWARP: Pokud ma Tesla HEPA filter (veskera mne znama Y, S, X, Cybertruck, 3 pocinaje FL) tak venkovni vzduch jde vzdy pres HEPA. Model 3 pred FL horsi, ale taky to jde pres filter.

    BMW, tu re-circulation vypina uplne stejne:

    Why does Recirculate air mode keep turning off when heat is on???
    https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1671853

    Proc? Vypnout vnitrni cirkulaci po par minutach je myslim nutne, pokud to auto nechce ty lidi uvnitr nechat umrit na nepritomnost kysliku v par metrech kubickych uzavreneho prostoru. Zejmena pokud na to banalne zapomenou, by to byl kruty trest.

    --
    Samozrejme, pokud ridic vyzaduje, aby mu zadna zla automatika do podobnych rozhodnuti nemluvila, urcite se nabizeji vhodnejsi, tzv. "manualni" auta. Z tech EV pak, namatkove, treba Ariel Hipercar. Pravda, vlastni zkusenost nemam a tak uplne neplanuji, leda se nechat svezt nekym kdo to narozdil ode me umi. Par podobnych "blaznu" (v dobrem slova smyslu) kolem sebe mam, tak uvidime.

    NEW Ariel Hipercar – 1180bhp, 0-60mph In 2secs + Jet Engine?! | Top Gear
    https://www.youtube.com/watch?v=gS2XwsIFVs0
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    ELIJEN: To je jako system zapinani recirkulace vzduchu.

    Ikonka ma 4 ruzny stavy, je modra, seda, bila.
    A tedka udelali, ze kdyz zapnu recirkulaci a vjedu do Blanky treba, tak se to za minutu cca samo vypne.

    Neuveritelne me to vymrdava. Nechci cuchat spaliny, ale Tesla proste chce, abych je cuchal.

    Asi mluvim osklive o Elonovi v aute
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    JOHNIEZ: tak mlhu, tmu a proti světlo uměly celkem v pohodě řešit už i ty FAS kamery od Bosche co uvedl asi před 13 lety, běželo to na šedobílém spektru. a ta jejich druhá generace cca před ed 8 lety, v kombinaci s obyč radarem a bez kapacitního volantu umožnila třeba i oktávce dělat celkem efektivní samo jízdu.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    SCHWA: Nebo k sobě celou cestu držet páčku. Ale ani jedno neni ideální řešení.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam