• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    JYRKA: Bohužel nevím. Dělám techniku a do marketingu a prodeje nevidím. Někdy za měsíci budu školit R5 prodejce, takze snad neco zjistím.

    Btw, podle toho co sam slýchám, mnoho lidí nechápe predokolku, i když problemem není. A taky je u největších kol poměrně velká spotřeba. Pokud se tam dají menší kola, spotřeba prý spadne o víc jak 15% (toto mám od kolegy, který má v rodině dva a jeden z nich má na menších kolech spotřebu fajn)..

    Auto jezdí super. Používam ho v případě sluzebek po ČR a SR.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DOCKINEZ: vidím něco jiného...

    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    JYRKA: Mně 1,2 mega přijde jako docela předražený na “obyč auto od obyč značky”.

    Ale třeba by dealer cuknul a nabídnul lepší cenu, co já vím…
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    W_NOICE78: 15-16% max. VAG teď prioritizuje hybridy, na ty se čeká pár týdnů bez ohledu na výbavu. EV bohužel nevím
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    SMRGL: Když Tě tady vidím... V březnu se prodal jediný elektrický Renault - konkrétně Scénic. Prosím Tě, v čem je problém? To auto se mi docela líbí, předraženě taky nevypadá...
    A jinak děkuji za doplnění
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    Enyaq taxi
    Elektrický taxi: Škoda Enyaq RS jako každodenní služebák
    https://youtu.be/DtvJiJN0Rv4
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    JYRKA: Tak doufám, že mě nebudete spamovat.

    Digital key má Renault už dlouho, ale nyní jen pro fleaty a pro carsharing. Jinak má přijít snad u r4/5 i pro zákazníky.

    Asistent je v Meganu/Scénicu anglicky atd. U R5/4 je už komplet v češtině, protože kvuli Google si Renault muset udělat asistenta svého...

    Takze nějaký posun je..
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    KURE: Enyaq má teď facelift a Elroq sotva vyšel, přičemž první ID s architekturou od Rivianu by mělo jít na trh až 2027. Takže dřív, než 2028 by nepředpokládal.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    KUTAS: Tak o přesunu výroby některých skodovek to španělska se už pár let ví..
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Mě jen mrzí, že Epiq se má vyrábět ve Španělsku.... takže to není ani moc Pepiq, jako spíš José.
    KURE
    KURE --- ---
    DUKED: diq :)
    mě to zajímá tak nějak povšechně jestli je realny počkat s novym autem na novou generaci.

    JYRKA: škoda, dík.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    KURE: já to nevím, sorry
    DUKED
    DUKED --- ---
    KURE: Někde jsem četl, že ten nový pepiq má být první škoda s digitálním klíčem
    KURE
    KURE --- ---
    JYRKA: a kdy tk zhruba bude další generace škodováckejch ev? novej enyaq a elroq?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    LAUNCHER: tu Teslu jsem ovlivňoval, koneckonců testovala se převážně moje :)
    Ten digitální klíček u Škody bude. Jen nevím, jestli není tajné kdy, takže to nenapíšu :)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: U Tesly IMHO férové hodnocení.

    Ta nepřítomnost digital key u Škody / leckde - ach jo. Doufám že časem napraví.

    Auto z náhledu budeš testovat kdy / doufám že mě v tom přijedeš svézt 😀
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Někdy na přelomu roku jsem se tady zmínil o studii, ve které porovnáváme konektivní služby elektrických aut. Dneska ji naše firma zveřejnila:
    Drive the Future of EV Connectivity: Uncover Key Insights from Leading Models
    https://www.thetrask.com/en/campaigns/drive-the-future-of-ev-connectivity-uncover-key-insights-from-leading-models

    (Disclaimer: zatím jsem ji nečetl, přípravoval jsem jen některé test cases. Takže detailní otázky zodpovím, až nebudu mít vysokou teplotu)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    W_NOICE78: Au. Díky za update.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    LAUNCHER: dik uz jsem se dival, pry slevy nejsou, stoji na ne fronty a dodani za rok, tak radeji toho raketaka.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    W_NOICE78: Zkus filtrovat a mrkni na FB. S cenou EV od Skody se pry da kouzlit dobre.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NIKDAS: Cely clanek je po technicke strance hrozne dada, ale tak Forbes proste.

    Ac me LIDAR nebere, tak stejne Waymo fandim. Kazda snaha o autopilota dobra. Washington DC v 2026, super ze rozsiruji pokryti:

    Waymo plans robotaxi launch in Washington, DC in 2026 | The Verge
    https://www.theverge.com/news/634955/waymo-washington-dc-robotaxi-launch-2026
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Eloq RS 250kW 0-100 5,4s 180km/h top speed, dojezd 550km cena kolem 1.3M
    TMY RWD LR 2025 250 kW 0-100 5,6s, 201m/h top speed, dojezd 622km cena 1.2M
    Nevite za jak dlouho mi toho ELroka vyrobi a jakou dostanu slevu?
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DIM_: Za světelné roky (jednotka délky, ne času) by zasloužil nakopnout. Jinak na jednu stranu je pravda, že waymo robotaxi určitě funguje líp než Tesla, na druhou stranu HW mají jen prototypy namontované na I-Pacech, kdo ví jak se jim to povede uvést do výroby.
    A ten počet dat nasbíranejch Teslou bych taky nějak nezatracoval, navíc každým dnem přibývají další miliony najetejch km.


    JYRKA: Blbec Musk si za 40mld koupil twitter a dostal za to jen celou vládu USA...takže jestli vydělava nebo ne je vedlejší
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    CEEFA: Ja pisu "druhak mu dnes už vydělává krásné peníze". Ty pises "ad revenue growth" a "Twitter generoval domnely zisk". Tzn ja o voze, ty o koze. Nechme to tak.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Diky za opravu VW vs Rivian, mas pravdu. Twitter viz DIM_.
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    LAUNCHER: porad v ty ucetni operaci nevidim nic o tom, ze by twitter generoval domnely zisk
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    LAUNCHER: ja vim, ze je to tu ot ale twitter vydelava penize? opravdu? chapes spravne "ad revenue growth"?
    DIM_
    DIM_ --- ---
    JYRKA: Twitter byl ted "koupenej xAI", aby si Musk ucetne snizil dane v xAI pomoci prodelavajiciho twitteru.

    To je dukaz, ze ... nevydelava :D
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: // ucesano pomoci AI od preklepu atp

    Dovolím si protipohled:

    1. Tohle psali stejní lidé při převzetí X, tehdy ještě Twitteru, Elonem. Poté, co vyhodil 5000 ze 7500 zaměstnanců. Já jsem říkal: počkejme, uvidíme. I tady na Nyxu jsem za to dostal hejt a posměšky od každé kolemjdoucí píšící ikony. To mě ale nezlobí, živí mě někdo jiný než prokrastinující Nyxáci – naštěstí (tím zdravím tu příčetnou, pracovitou a méně ukřičenou většinu Nyxáků). Jak je to dneska s X/Twitterem, už tušíme, ne-li víme. O to víc pobaví hysterický jekot, že ten „hloupý Musk, který Twitter pohřbil“, ho jednak politicky zneužívá a druhak mu dnes už vydělává krásné peníze.

    Elon Musk Is Hopelessly Incompetent
    https://stuyspec.com/article/elon-musk-is-hopelessly-incompetent

    2. Tesla má meziroční pokles -13 %. Bavit se o tom, kolik je to pouze izolovaně za Evropu, nedává smysl.

    - Evropa už chrání EU automobilky před Čínou, Tesla byla další na ráně.

    - Z Evropy se nenajíš. Jak vypadá globální situace? Tesla -13 % YtY. To rozhodně není dobré. A co udělal globální Rivian (po jeho akvizici od VW, pokud smím být drzý)? -36 % YtY. Aha, takže ještě horší.

    3. Chápu, že je teď kdekdo online na Muska zběsilý – protože miliardář, ořezávání tuku, Ukrajina a taky „I Support The Current Thing“, což je momentálně protest proti Muskovi. K tomu levicoví novináři lidi štvou (až 90 % novinářů v USA jsou registrovaní demokraté). Jedna třetina lidí v ČR je přisátá na stát, jinde o fous méně, ale pořád hodně. Ale než půjdete Muskovi rozkopávat bábovičky – ty fiskální deficity jsou hrozné, tak alespoň někdo s tím zkouší něco udělat. Já chápu, že na to mám formální vzdělání a jiní třeba ne, ale ono to donekonečna nejde, viz řecký scénář.

    TL;DR: Říkám v klidu – s Teslou nevím, uvidíme, viz bod 1.

    4. Samozřejmě se můžu strašlivě plést a je nade vše jasné, jak to Musk neumí a Tesla půjde do kytek atd. Pak máte přece jedinečnou příležitost (což s privátním Twitterem nešlo) – zběsile shortovat akcie Tesly. Profit. (Radil bych obezřetnost viz bod 1, ale na Nyxu je tolik chytřejších lidí než já – bez ironie –, že co já vím.)

    5. Bonusový bod – Nejvíc mě rozesmála uražená Jourová: „the epitome of banal, bureaucratic evil“ nebo „Podle investigativního novináře ČRo Janka Kroupy, který se kauze několik let věnoval a na kauzu upozornil, je výsledek soudu brilantní práce advokátů a absolutní břídilství policie.[11]“, která dotlačila Univerzitu Karlovu k odchodu z X.

    Zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C4%9Bra_Jourov%C3%A1
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam