• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity. Zadne drama.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    KY_109
    KY_109 --- ---
    GOR: presne! Mimo mesto se mechci vzdat "plachteni" (coasting) ale ve meste tam casto Becko dam.
    GOR
    GOR --- ---
    NIKDAS: Mam EV a mimo mesto preferuju dva pedaly s tim, ze ten brzdovej pouziju zridka (bezny zpomaleni zajisti EDB) a ve meste preferuju jeden pedal.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---

    Jak to máte s jednopedálovým řízením?


    Instrukce:
    Jednopedálové řízení (one-pedal driving - OPD) znamená, že při úplném uvolnění akcelerátoru začne auto brzdit motorem v maximální možné míře až do (úplného) zastavení.
    Pokud jste zvyklí v průběhu jízdy měnit intenzitu regenerace, zadejte možnost, kterou využíváte nejčastěji.

    22 hlasy od 22 respondentů

    RSZ
    RSZ --- ---
    1 pedal mi přijde jako další stupeň pohodlí po automatu/ev, prostě 95% situací řešíš bez brzdy a nepřešlapáváš vedle, to je fakt jako když nemusíš šlapat na spojku
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JIMIQ: That's just one pedal driving with extra steps :D
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    mám diesla a používám 1,5 pedal driving - zařazuju nižší rychlosti a brzdím až když to nestačí :D
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: 1 pedal driving
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    A jak to máte vy?

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    RATTKIN: jo tak vidim, ze mas podobne skusenosti, aj to s tym ako si nevie zrusit obmedzenie rychlosti, preto nemozem cestou domov pouzivat autopilot, lebo na konci vesnice pred nami je nejaka firma, tak je tam obmedzena rychlost na 70, ale za tym vyjazdom z arealu uz je pak normalne 90-tka akurat on to nepozna a tak si celou cestou az do dediny mysli ze ma ist 70 :)))
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    DZODZO: já jsem Teslu bez FSD neměl, ale občas to vyrazí hodně a pak prudce brzdí, ale záleží to na autě předemnou.
    Samořízení - Tesla Enhanced Autopilot a Full Self Driving
    https://youtu.be/OjHAgiW5Tu4
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    -off topic--
    Chápu, že Bobash ma teď jiné starosti, ale i tak jsme ho tu dlouho neviděl, on má RO?

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    od TESLA si koupíš robotaxi a rano ti prijde oznameni ze to auto pres noc zabilo 3 lidi pri nehodě a škoda jde za tebou jako vlastníkem, no neber to :)
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    FEDAJKIN: Tak battery swaping je ekonomická blbost i dnes. Proto taky Renault z pronájmu baterek vycouval.

    Jen připomínám, že první technologii na výměnu baterek v autě měl nějaký Izraelsky startup a Renault před více jak 10 lety.. A ten startup to finančně taky nedal
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    INDRIK: To není teorie, to je přesný popis toho, jak Waymo funguje…

    Dočasná práce na silnici je jen druh překážky, podobně jako třeba spadlá bedna nebo barel, kterou buď objede, pokud je kolem troleje dost místa a není detekována středová bariéra/provoz v protisměru, nebo odbočí na jinou trolej a bjede to po ní…

    Ano, 2 snímky stačí… Zeptej se náhodného SŠ studenta s MatFyz zaměřením…🤷🏽‍♂️
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JYRKA:
    FEDAJKIN:

    Podle me byl problem skloubit neuronovou sit a dva zdroje dat. Vision only je mnohem jednodussi, levnejsi a min narocne na HW (=rychlejsi). Navic jestli si dobre pamatuju, tak se Elonek pohadal s nekym od Luminar. Kazdopadne musel vedet, ze technologie kamer je absolutne nedostacujici a vision only FSD nemuze fungovat (zatim).
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JYRKA: Hele jediný co se změnilo je cena a s tím předpokládám počítal. Nezmenilo se ani to, že by nějaký (asi) Číňan ukázal, že jeho adas je bezpečnější než FSD (díky lidaru).
    INDRIK
    INDRIK --- ---
    FEDAJKIN: To rozhodnutí udělal z ekonomických důvodů, kdy si myslel (nebo klamal), že FSD dostane do všech aut od 2016 plně autonomní od 2021.

    Imo ty systémy časem konvergují a fungovat to může i bez lidarů, neb dokážeme predikovat vzdálenosti/hloubku i jen z kamer (pokud spolehlivě vyřeší oslnění).

    Co můžeme hodnotit, je, co konkrétní systémy umí teď.
    INDRIK
    INDRIK --- ---
    COMODOR_FALKON: Nevim, kde jsi vzal svou trolejovou teorii, ale
    Waymo auta takhle nefungují.
    Udělali i přímo videa, kde ukazují, že takhle nefungují např. na příkladu dočasných prací na silnici, kterými projíží z voleje. Atd.

    Jestli si myslíš, že "pouhé 2 snímky stačí k vytvoření vektoru pohybu", tak nejen že nevíš vůbec nic o tom, jak fungují tyhle autonomní systémy, ale vypadá to, že jsi nikdy ani neřídil.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    FEDAJKIN: je jasné, že to bylo kvalifikované rozhodnutí, ale od něho uplynul nějaký čas, přibyly nové informace a změnily se podmínky. Rozhodnutí je občas dobré zkontrolovat, jestli není čas ke změně
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    W_NOICE78: Btw rozhodnutí nejít s lidarem nebo třeba s battery swapping udělal Elon v 2010s kdy se ještě plně věnoval Tesle a evidentně ho to bavilo a předpokládám, že nad tím hodně přemýšlel, diskutovaln to a bylo to kvalifikované rozhodnutí. To co se kolem toho teď děje už často připomíná ideologii, hordy divokých lidar-supporters na Twitteru z toho dělají prakticky další kulturní války a občas mám pocit, že kdyby se Elon rozhodl jít s lidarem tak naopak teď hlásají, jak je to zbytečný předražený krám (ne všichni samozřejmě).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam