• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    TOFI
    TOFI --- ---
    Nejsilnější kombík v dějinách Volkswagenu má 340 koní, dva motory a hodně sebevědomou cenovku | Stream
    https://www.stream.cz/autosalon-tv-prima/nejsilnejsi-kombik-v-dejinach-volkswagenu-ma-340-koni-dva-motory-a-hodne-sebevedomou-cenovku-65276480#
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    Druhá část rozhovoru s Martinem Klímou (E.ON Drive) – tentokrát jdeme opravdu do hloubky:
    ✅ 185 modelů v síti: jak si vedou, kdo je šampion a kdo tragédie
    ✅ Proč Plug&Charge (zatím) nedává smysl
    ✅ Co říkají data o využití dobíječek a co to znamená pro budoucnost
    ✅ Megawattové nabíjení pro trucky – kdy to přijde?
    ✅ Kolik toho dnes zvládnou čínské značky (a kde je Tesla)
    ✅ V2G a dynamické ceny – jaká je reálná šance v ČR
    ✅ Kde je Skandinávie a kde jsme my?

    Rychlost nabíjení, čipy, Čína | Martin Klíma – E.ON
    https://youtu.be/SU8aOCtCvls


    Budu rád za jakýkoliv feedback na YouTube, i Martin tam je a odpovídá na otázky, připomínky nebo i nesouhlas. Vznikla z toho skoro hodinová jízda napříč celým tématem – ale podle mě stojí za to.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    OMNIHASH: Pokud se tam vejdou brzdy, tak proč ne?
    Pokud jen zvýšíš profil a necháš obvod kola, tak dostaneš vyšší komfort. Pokud i zmenšíš kola, tak nižší spotřebu. Zúžení kol taky pomůže. Pokud ti nezáleží na estetice...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    COMODOR_FALKON: měnit kola na menší? To zní jako hodně zvláštní tuning...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Je to sice PR článek, ale zdá se, že se situace se servisem Tesel zlepší:
    Teslisté už nebudou muset čekat měsíce na opravu. Do Česka vstupuje EVR Network | fDrive.cz
    https://fdrive.cz/clanky/tesliste-uz-nebudou-muset-cekat-mesice-na-opravu-do-ceska-vstupuje-evr-network-14408
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DOCKINEZ: Velmi pravděpodobně to je "subjektivní pravda" a "objektivní nesmysl"…

    Z diskusí vyplynulo, že Tesla sice má GPS, ale nájezd počítá normálně podle otáček kola, takže pokud autu neřekneš, že jsi změnil kola na menší, tak budou kilometry naskakovat o něco rychleji…

    Kdyby to bylo objektivně reálné, tak už si toho ty flotily taxikářů dávno všimnou…
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Uf, to by mě zajímalo, zda to může být pravda a ne něco, co si dotyčný vycucal z prstu.

    https://www.cnbc.com/2025/04/18/tesla-speeds-up-odometers-to-avoid-warranty-repairs-us-lawsuit-claims.html
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    NIKDAS: Bohužel nešlo. Nikdo nezmění konfiguraci auta na serverch Renaultu a pokud by někdo upravil nastavení konfigurace vozu na místě, při připojení originální diagnostiky se vše hodí do původního nastavení.

    U starších aut Renaultu šlo změnit konfiguraci jednotek atd. pomocí speciální diagnostiky, ale u nových aut už je na CAN síti vozidla firewall a další ochrany proti neautorizovanym přístupum.

    Dalším problémem je železo (u tohoto je například slabsi procesor a méně paměti v rádiu...) a například licenece v případě toho Google.

    Když to shrnu, jde cokoli, ale finančně a časově se to nevyplatí..
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    SMRGL: Když to šlo v jiny vybavě pořídit, tak šlo by to do tohoto: PEPAZZ: auta dodělat? Kolik by to tak mohlo stát?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    €7.5B wasted. 6,000 employees. Zero completed platforms.

    This is the shocking balance sheet of VW's Cariad software disaster.

    While Tesla ships 40+ OTA updates yearly with ~300 engineers, Cariad burned billions only to finally abandon their core software architecture.

    The numbers tell a devastating story:
    → 36+ months of development with no complete platform delivery
    → 3 CEOs in 3 years desperately restructuring
    → Billions spent with minimal output relative to investment
    → Key development targets consistently missed

    Vehicle launches crippled:
    → ID.3/ID.4: Shipped with incomplete software
    → Porsche Macan EV: Delayed 12+ months, costing ~€1.8B
    → Audi Q8 e-tron: Features cut by ~40%
    → "Trinity" project: Postponed from 2025 to 2028-2032

    When I consulted with automotive OEMs, I witnessed firsthand what's killing potential:

    1. Massive Bureaucratic Overhead
    → +60% Engineering time wasted on compliance documentation
    → Process managers outnumbering lead developers
    → ASPICE requirements prioritized over shipping features
    → Decision loops requiring multiple approvals across departments

    2. Software-Industrial Culture Clash
    → Traditional auto KPIs applied to software innovation
    → Weekly reporting cycles forcing short-term decisions
    → High percentage of engineers citing "process paralysis" as exit reason
    → Tech talent departing for Tesla, Chinese OEMs, and startups

    3. Infrastructure Without Strategy
    → "E3 1.2" platform completely scrapped after 2+ years of development
    → Parallel development of competing architectures
    → Consultant headcount exceeding in-house expertise
    → Massive investment in tooling ultimately abandoned

    The 2024 VW-Rivian $5B partnership finalized what insiders knew for years:
    Cariad had failed to deliver independently.

    This isn't just VW's problem.

    Every automotive company claiming to be "software-first" while maintaining bureaucratic processes is heading toward the same cliff.

    The stark contrast:
    → Tesla: Highly efficient code-to-engineer ratio
    → Xpeng: Rapid feature development cycles
    → VW/Cariad: Significantly lower development efficien
    Zdroj: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7318727813820284929/
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    JYRKA: Aplikace pro zrcadlení je videt na foto 14/26 v tom inzerátu
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    JYRKA: Replikace/zrcadlení telefonu iphonu i androidu je všech verzi systému postavených na androidu automotiv v základu drátem i přes WiFi.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    SMRGL: a pokud nemá služby Google, tak na tu obrazovku ani nedostaneš Car Play, protože je to taky aplikace?
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    NTR23: Cena/velikost. 3f je u Meganu/Scénicu/Masteru skoro dvojnásobně větší než 1f.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    NTR23: Ne netykalo, zde si naši produktaci řekli, že toto sem nepustí.

    Btw. Na této obrazovce "home" by byly vidět mapy Google, pokud by měl služby Google.


    Kdyby bylo vinko, zjistil bych víc včetně aktuálního SOH baterky.

    NTR23
    NTR23 --- ---
    SMRGL: Stejne mi to nedává smysl. To je rozdíl v 1F a 3f palubní nabíječce tak velký? I 3f umí přece nabíjet jednou fázî
    NTR23
    NTR23 --- ---
    SMRGL: Aha. Tak asi se to netýkalo českého a slovenského konfigurátoru
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    NTR23: Dělalo. Právě 1f speciálně pro zapad, protože tam hodně domu má jen 1f přípojku.

    Dělali/delaji se dvě velikosti středních multimediálních displeju a dvě výbavy multimediálním systémem..

    Toto je malý a bez map - Tzn bez služeb Google (bez asistenta a bez obchodu play).
    NTR23
    NTR23 --- ---
    SMRGL: To se snad v 1F ani nedělalo, ne? A google služby byly taky standard, protože Renault svůj vlastní systém nemá. A display byl taky jen jeden.
    Tohle v konfigurátoru nešlo měnit.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam