• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SMRGL: ako to myslis s tym zhorsovanim ucinnosti? ja doma dobijam na 1x5A co je minimum co ide u tesly nastavit iba z toho dovodu, lebo nabijam maly dojazd do 50km denne, znamena to ze ta nabita 1kW spotrebuje viac elektriny nez keby som nabijal napr. na 10A?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    sodikovky do elektrickych skutrov, asi hlavne kvoli bezpecnosti, na jazdenie po meste dojazd asi az tak moc nehra rolu

    How electric scooters are driving China's salt battery push
    https://www.bbc.com/future/article/20250530-how-electric-scooters-are-driving-chinas-salt-battery-push
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DIRTJUMPER: Jak rika ELIJEN: silovy kabel minimalně cyky 5x4 + ovladaci kabel, zvolil bych alespoň cat5.

    Prozatim to klidne muze ukoncit petikolikem, z toho jde prenosnou nabijeckou taky nabijet a az dojde na nakup wallboxu, tak se to jen predela.

    Jen pozor na jištění, musí tam být chránič typu B (proti unikajicim AC i DC proudum)
    ROXTYDY_A_BIBOB
    ROXTYDY_A_BIBOB --- ---
    W_NOICE78: hele, tohle mi uniklo, no to pro ioniq nevypada dobre:( tak to jsem pak nahrany, budu muset rozhodnutí odložit...
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DIRTJUMPER: Urcite wallbox (CCS maji v podstate vsechna auta), zasuvka je k nicemu. Pripravil bych to rovnou na dva. Dimenzovat alespon na 22kW, tri faze a natahl bych tam rovnou i Cat 6.
    DIRTJUMPER
    DIRTJUMPER --- ---
    Shoj, resim u novostavby domu pripravu na nabijeni elektroaut. Bude se tam stridat vic znacek, takze potrebuju neco univerzalniho. Nemam s tim zadny zkusenosti. Co mam rict elektrikari at tam udela za pripravu? Vytahnout kabel a udelat trifazovou zasuvku? A staci zasuvka, nebo do budoucna dat nejakej wallbox?
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB: Tak kdyby to bylo jen o tom vykonu, tak to chapu.

    Nastesti mame svobodu volby, ja radeji volim nove veci nebo pouzite s tim, ze vim od koho to kupuju.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    SCHWA: Pocitaji se registrace. Ne vsude ty prodeje padaji treba v Norsku je narust o 213% Ty prodeje uz tak vysoky nebudou a pochubuju ze EU korporatni car policy by umoznily nakup Tesly. Teslu kupuje hlavne retail a soukrome firmy.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    SCHWA: To nevim, ale uz se chova dementne dlouho, tak je to asi jedno :D
    ROXTYDY_A_BIBOB
    ROXTYDY_A_BIBOB --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB: a raději kupuji použité věci, než nové.. proto bych i v případě jiné alternativy koukal po ojetinách...
    ROXTYDY_A_BIBOB
    ROXTYDY_A_BIBOB --- ---
    W_NOICE78: tak ono "lepší" lze asi definovat různě a také od nějaké chvíle je to už jedno (alespoň u mě). Jestli ujedu na nabití o 50km více nebo jestli mám o 50koní víc je mi fuk, když je dojezd a výkon "dostatečný". Já beru auto prostě jako nějakou věc, která když mě neštve a dá se používat, tak je to v pohodě.

    Úplně chápu, že za stávající situace si lidi vezmou raději evropské/korejské/japonské auto, než USA nebo Čínu...
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    DIM_: Docela by me zajimalo, jak se to pocita. U noveho auto (moje zkusenost) je mezi prvotni objednavkou auta, uhrazenim faktury, dodanim a registraci na magistratu (vystaveni spz) cca 3-4 mesicni gap.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    SCHWA: Nicmene prodeje furt padaj a padaj. Bohuzel (?).
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    PEPAZZ: me se ty Ionicy libi, ale nubudu si kupovat ojety auto za cenu novy lepsi Tesly. Nahradni dily ma asi levnejsi, ale servis Tesly v CR je taky marnej.
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    W_NOICE78: Já jsem Teslu kupoval v prosinci. Přišla mi v únoru a všichni mí kamarádi si klepali na čelo a posílali mi neustále nějaké memy s Muskem, Trumpem, Hitlerem, WW2 atd. Ten tlak byl fakt obrovský a skoro jsem si říkal, že bych to auto nejradši vrátil :))
    Tohle trvalo cca měsíc. Pár lidí jsem za tu dobu v autě svezl a nechal řídit, a všichni nakonec uznali, že je to výjmečné auto. Můj nejvěťsí hater si nakonec elektroauto na základě svezení půjčil i na dovolené (vw) aby mi pak dal za pravdu, že je Tesla vychytanější. Prý do toho půjde jakmile bude mít na Letné kde nabíjet :D
    Zdá se mi, že teď už ten hate na Teslu víceméně pominul, a nikdo to už neřeší (v rámci mé bubliny).
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    W_NOICE78: navíc hundé ráda děla caviky se zárukou aka warranty rape :) , navic jejich OEM ceny dílu: např za baterku a motory jsou 2x až 3x oproti tesle.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    S Teslou je to holt diagnóza. Na jednu stranu to chápu – kvůli Muskovi. Na druhou stranu ne, protože je to ve všem lepší produkt.
    Tesla dominiert ADAC-Ranking: Kein E-Auto bietet mehr fürs Geld
    https://www.giga.de/tech/tesla-dominiert-adac-ranking-kein-e-auto-bietet-mehr-fuers-geld--01JWGCAQ64CAPRKG7WT73G2DY8?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    tohle jsou nameřená čísla z podcastu
    model 3 - 80kwh -48.000 EUR Cx 0,23, spotreba mesto: 11,4 kwh/100km dojezd:700km, mimo mesto 12,1kwh dojezd 660km,dalnice 130km/h : 17,2 kwh dojezd 465km, overall prumer 13,9 kwh dojezd 575km

    ioniq 6 - 74kwh - 54.500 EUR - Cx 0,21, spotreba mesto: 11,5 kwh/100km 640km, 13,7kwh dojezd 540km, dalnice 130km/h : 18,7 kwh dojezd 395km, overall prumer 15,1 kwh dojezd 490km

    ID 7- 86kwh - 54.000 EUR- Cx 0,25 , spotreba mesto: 13,2 kwh/100km 650 km ,mimo mesto 14,9kwh 575km , dalnice 130km/h : 19,9 kwh dojezd 432km ,overall prumer 16,6 kwh dojezd 518km
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam