• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    TOFI: Pochybuju ze auto ktery nenabijes na 400V UFC otrese s trhem.
    TOFI
    TOFI --- ---
    Trh s elektromobily se otřásá v základech | Mercedes-Benz CLA EQ + Shooting Brake | 4K
    https://youtu.be/NequguuMYUw?si=juDq9hEcxxptM_1z
    TOFI
    TOFI --- ---
    Tesla v Evropě přestala přijímat objednávky vlajkových modelů - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-tesla-v-evrope-prestala-prijimat-objednavky-vlajkovych-modelu-40532483
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Predelavka stary 911 na EV s mororem z Tesly S.
    Porsche/Tesla motor swap. 110hp engine out. 300+hp motor in. #tesla #porsche911 #restomod #hotrod
    https://www.threads.com/@zelectric_motors/post/DMwKLkKS5tO?xmt=AQF0uFklbsuCDMtQP5Hgc2mghIIC52ode5RI8i-AmGVXlA
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    dalsi test od Nextride s id4 a nameřené hodnoty dost dobré

    VW ID.4 150kW s nájezdem 195000km v zápřahu s karavanem - vyrovná se Tesle? | Jak je na tom baterie?
    https://youtu.be/mCFtdjXSF8I?t=2588
    DIM_
    DIM_ --- ---
    DZODZO: Sou delany na to, ze tam nacouvas Teslou. Novy uz jsou delsi, aby mohli nabijet vsichni normalne.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: huh to niekto nedomyslel rozmiestnenie tych stojanov, obvykle su otocene rovnobezne s miestom, prave aby sa dalo zajet az uplne k tomu :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Nabíjet u Elona je někdy dost naročný :)

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    NIGHTHUNTER: auto za 1.5m a nosič dražší než všechny kola co veze : )
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    toto je teda dobry fail, dobry priklad toho ako nevyladeny software urobi z auta vrazdu na koleckach

    2025 Dodge Charger Daytona EV - AVOID AT ALL COSTS!
    https://www.youtube.com/watch?v=1jiGsrJGxKM
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KORKMAZ: ano
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    DZODZO: Chápu to dobře, že tam jde nabíjet jen přes appku EVmapa a tam si člověk musí nabíjet kredity dopředu?
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    Tak to asi jenom ojebavaji ridice BMW :-)

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    bauhaus cez evmapu ma nabijanie za 5 korun ale je pravda ze bauhausov po CR nie je tolko co kauflandov :)

    evmapa.cz - nabíjení na dotek
    https://evmapa.cz/bauhaus-brno-herspicka
    CUKI
    CUKI --- ---
    NIGHTHUNTER: Jo co bych za to dal abych za 5,9 nakupoval doma.
    Rozdíl 22kW a 50kW víc než 100% mi přijde dost, ale je to pochopitelné díky nárokům na síť. Ale psalo se tu o 0,74 GBP/kWh což je skoro čtyřnásobek. Tedy buď měnil u žida před kaufem a nebo si to neumím představit. Co vím tak třeba u Barclays mám zrovna ty převody na CZK poměrně ok.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    SPEEDY,CUKI: tak ono právě to AC u Kauflandů od ČEZu je to jedno nejlevnějších co se dá najít :-)
    a funguje to za stejnou cenu už 3 roky, předtím to bylo 4 roky zadarmo...
    Kaufland zpoplatní dobíjení elektromobilů. Zde je kompletní přehled podmínek | fDrive.cz
    https://fdrive.cz/clanky/kaufland-zpoplatni-dobijeni-elektromobilu-zde-je-kompletni-prehled-podminek-9771

    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    Prvni dojmy z nabijeni v CR:

    1/ CEZ u Kauflandu v Blansku (1x 22 kW AC a 1x 50 kW DC); u AC se nabijela Tesla, u DC bylo volno, i kdyz parkoviste bylo narvany, coz mi bylo divny, jelikoz byl ctvrtek 11 rano, ale mama vysvetlila, ze byl prvni den nove akce. Nez jsme nakoupili, auto se dobilo z 55% na 95% za 0,74 GBP/kWh, coz bylo zatim nejdraz mimo UK.
    2/ IONITY v Ostrave (6x 350 kW DC) pobavilo, jelikoz kazde z peti aut, co se nabijela, bylo z jineho statu (A, D, DK, FIN, UK) a u vedlejsiho Superchargeru bylo plno ceskych Tesel. Dobil jsem z 45% na 95% za 0,48 GBP/kWh, coz bylo zatim nejdrazsi IONITY.

    Shrnuti: drahy (UK > CZ > AT ~ PL ~ SK > DE > FR) a jedine EV v Cechach se zda byt Tesla.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    W_NOICE78: Stejne to budou muset nakonec lidem upgradovat. Vsechny auta prodavali jako "FSD capable".

    Podle me by to meli upgradovat i lidem, co nemaji FSD koupene. Mohl by je uz konecne nekdo zazalovat :)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Tesla o upgradu HW3 a nové generaci FSD počítače AI5

    24. července 2025
    Autor: Karan Singh
    Zdroj: Not a Tesla App
    Konferenční hovor Tesly k hospodářským výsledkům za 2. čtvrtletí 2025 přinesl spoustu zásadních novinek – a mnoho z nich se točilo kolem autonomního řízení FSD. Témat bylo opravdu hodně a týkají se jak majitelů vozů s hardwarem HW3, tak uživatelů HW4 a budoucích zájemců o verzi AI5.
    Tesla se v hovoru věnovala dříve slíbenému upgradu pro majitele HW3, zmínila současný stav HW4 a také poprvé poskytla časový výhled na příchod nové generace hardwaru AI5 a dokonce i AI6.
    CO BUDE S UPGRADEM HW3?

    Jedním z hlavních sdělení bylo upřesnění situace ohledně slibovaného hardwarového upgradu pro miliony vozů s HW3 (označovaným také jako AI3). Pro ty, kdo doufali v možnost přejít na novější AI4 nebo budoucí AI5, má Tesla jasný vzkaz: upgrade je pozastaven, dokud nebude FSD bez dohledu (Unsupervised) plně vyřešeno a dostupné pro zákazníky.
    Jak už jsme rozebírali v našem starším článku, Tesla zatím neplánuje nabízet takto náročný a drahý zásah – nejen kvůli výměně samotného počítače, ale i kvůli nutným změnám dalších klíčových komponent.
    Klíčovým problémem je, že HW4 má výrazně vyšší nároky na napájení a chlazení, než jaké zvládnou vozidla s HW3. A pokud bude AI5 ještě náročnější, bude nutné vyvinout řešení na míru, které se do starších vozů vejde, ale zároveň umožní provozovat FSD bez dohledu.
    KAMERA NESTAČÍ? MOŽNÁ PŘIJDE I VÝMĚNA

    Tesla sice prohlásila, že neplánuje výměnu kamer, ale tato pozice se může brzy změnit ze dvou hlavních důvodů:
    HW3 má už teď problémy s rozpoznáváním značek, a HW4 je v tomto ohledu jen mírně lepší. U složitějších značek, jako je například „Zákaz odbočení vpravo na červenou“, se ukazuje, že HW3 by mohl potřebovat nové kamery – přinejmenším ty hlavní, možná i boční, zadní nebo na sloupcích B.
    Nové vozy mají více kamer, zejména v předním nárazníku. Dnes ji má každý nový model kromě Modelu 3. A i když ji Tesla zatím nevyužívá pro FSD, očekává se, že bude klíčová pro pomalé manévry v garážích a na parkovištích – tedy přesně tam, kde by funkce Summon a Banish měly fungovat zcela autonomně.
    Navíc je tu ještě jeden problém – původní kabeláž HW3 vozidel není stavěná na datové toky moderních kamer s vyšším rozlišením. Je tedy jasné, že HW3 nebyl koncipován s výhledem do budoucna.
    HW3 BUDE MÍT VLASTNÍ VÝVOJOVOU VĚTEV

    Po určitou dobu budou HW3 vozy nadále dostávat aktualizace FSD. Ale Tesla je vyvíjí zvlášť – nejprve se připraví verze pro HW4, optimalizuje se, a teprve potom se přizpůsobí HW3. To znamená, že HW3 je technologicky téměř na hranici svých možností a už zřejmě nikdy nedosáhne takového výkonu nebo všech funkcí, jako novější AI4 nebo AI5.
    HW4 UŽ ZVLÁDÁ AUTONOMII BEZ DOHLEDU

    Tesla během konferenčního hovoru znovu potvrdila schopnosti aktuálního hardwaru HW4, kterým jsou vybaveny všechny nové vozy. Právě tento hardware pohání flotilu Robotaxi, která už dnes jezdí v texaském Austinu.
    HW4 tak už dnes umožňuje plně autonomní jízdu bez zásahu řidiče. Otázkou do budoucna bude, jak dlouho HW4 vystačí a kdy narazí na své limity. Nabídne Tesla cestu k upgradu na AI5?
    S ohledem na dosavadní vývoj HW3 to příliš pravděpodobné není. Tesla má sice povinnost dodat zákazníkům FSD bez dohledu, pokud si jej zaplatili – ale nemusí upgradovat hardware, aby poskytla vyšší komfort nebo bezpečnostní rezervu. Pokud je vůz schopný samostatné jízdy, svůj závazek splnila.
    A protože Elon Musk už dříve uvedl, že AI5 bude mít 2–3× vyšší energetické nároky než AI4, bude nutná zcela nová elektrická a chladicí soustava. To z praktického hlediska znemožňuje jednoduchý upgrade stávajících vozů s HW4.
    AI4 JE BEZPEČNÁ SÁZKA – I BEZ BUDOUCÍHO UPGRADU

    Pokud vám stačí FSD bez dohledu a nepočítáte s tím, že byste nutně potřebovali další generaci v budoucnu, AI4 je dnes velmi silná a schopná volba. Už nyní zvládá autonomii a bude podporována ještě několik let.
    Pokud stále váháte, zvažte například 48měsíční operativní leasing. Tesla neplánuje nasadit AI5 dříve než koncem roku 2026, a k plnému odlišení softwaru mezi HW4 a AI5 pravděpodobně dojde až mnohem později.
    AI5 BUDE VÝKONNOSTNÍ SKOK. AI6 BUDE REVOLUCE.

    Tesla poprvé oficiálně představila budoucí generaci FSD hardwaru: AI5, který má být 3–5× výkonnější než současný HW4. To otevře dveře náročnějším neuronovým sítím a rychlejším reakcím na úrovni člověka.
    Masová výroba AI5 je plánována na konec roku 2026. Prvním vozidlem s tímto hardwarem bude pravděpodobně Cybercab – tedy vůz určený přímo pro flotilu autonomních robotaxi.
    Do budoucna Tesla počítá s nasazením AI6, který bude přímo integrovat výpočetní čipy Dojo, používané pro trénink AI. V budoucnu tak bude Tesla schopná provozovat vozidla (nebo robota Optimus) se dvěma čipy Dojo přímo uvnitř – a další stovky těchto čipů poběží v tréninkovém superclusteru.
    Dnes Tesla využívá HW4 i ve svém trénovacím clusteru Cortex v továrně Giga Texas. Ale většinu výpočtů stále zajišťují čipy Nvidia H200. Přechod na vlastní platformu Dojo zjednoduší celý vývojový proces a výrazně zkrátí dobu mezi tréninkem a nasazením do reálného provozu.
    UZAVÍRÁ SE JEDNA KAPITOLA, ALE OTEVÍRÁ SE NOVÁ

    Konferenční hovor Tesly přinesl jasné rozdělení současnosti a budoucnosti. Pro majitele HW3 se cesta k nové generaci hardwaru pozastavuje – ale aspoň je nyní situace přehledná.
    Tesla také aktuálně nabízí v mnoha regionech (včetně Evropy a Severní Ameriky) možnost převodu licence FSD na nový vůz – tedy možnost, jak získat novější vozidlo s HW4 a zároveň si ponechat plné FSD.
    Majitelé HW4 už dnes jezdí s vozidlem připraveným na autonomní budoucnost – a mohou počítat s podporou minimálně po několik dalších let. Do budoucna pak
    Tesla chystá AI5 koncem roku 2026 nebo začátkem 2027 a AI6 v následujících letech.
    Tesla Klub CZ/SK | # **Tesla o upgradu HW3 a nové generaci FSD počítače AI5**
    https://www.facebook.com/groups/teslaklubczsk/permalink/1796358061260052/
    DIM_
    DIM_ --- ---
    FEDAJKIN: Tak je to stale o tom, jak to naprogramovali. Treba by Tesla s lidarem udelala mnohem lepsi vysledek.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam