• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    FINSON: a mimo uvedených ID4 a Enyaq bych se nebál podívat ani na ID.3 - je menší, ale není vůbec špatný. Jen na webu EV database nepíší, kolik uveze na kouli.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    FINSON: jedinej systémovej problém může být stav elektroinstalace u Tebe v domě. Jinými slovy: máš takovou zásuvku, kterou mohou protékat takové odběry, aniž by se roztavila? (případně něco jiného)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    FINSON: Pokud se u VW smiris s tim ze u prvnich gen. MEB nebudes mit nejnovejsi sw, hw je pomaly a remote pres apku peklo, tak by to melo byt ok. Jeste je potreba u ojetiny zjistit stav trakcni baterky.
    FINSON
    FINSON --- ---
    VW kvůli servisu, jasně, dává smysl. Přišel bych o své stávající garage boys, ale to je jejich problém, když jsou proti elektrice a plivou na ni 🙂

    Jinak systémově teda nikde žádný pasti nejsou, na nabíjení z okna mi fakt stačí jenom pořídit k autu kabel se správnou koncovkou, stran servisu to vlastně nic moc nepotřebuje, pokud to není rozbitý - přezouvat gumy, měnit brzdy, dolívat ostřikovače a jinak nic?
    Ptám jak blbec, ale myslím tím, jestli BEV nemá nějaké specifické potřeby, které z ICE neznám...
    CUKI
    CUKI --- ---
    W_NOICE78: Dojezd 48km j asi trága ale koukal jsem na levněj Kangoo 22kWh baterie Tak jsem doufal že by to mohlo dát spolehlivě i cca 150km v zimě při klidnější jízdě. A to je to co mi stačí. Pomalejší AC nabíjení mi vyhovuje. Alespoň to sníží cenu. Jinde než doma bych to asi nabíjet nechtěl. Vzhledem k Absenci nabíječek u rodičů ženy bychom tam museli jet stejně dodávkou.

    Ale za kus plechu půl míče fakt nedám. A tohle W_NOICE78: jsou auta které bych praktičností nechtěl ani za polovic. Takovej velkej krám do kterého se nic nevleze.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    W_NOICE78: Ještě jsem zapomněl na servis. Nechtěl bych nic od Stellantisu. Na servis je idealní Tesla a VW
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    CUKI: Jsou to dodávky, původně na benzín/naftu predelany na bev. Malá baterka, dojezd kolem 80–200 km, pomalé nabíjení, starsi rocniky ani nemají DC nabíjení. Určeny na rozvoz zboží po městě, ne na delší cesty.
    ID.4 a Enyaq jsou od začátku stavěné jako elektromobily. Velká baterie (350–550 km dojezd), rychlé nabíjení za půl hodiny, pohodlný interiér, tichá jízda a lepší jízdní vlasnosti.
    Starší modely: 20-80% SoC = 48 až 120 km reálného dojezdu.
    Novější modely: 20-80% SoC = 130 až 140 km reálného dojezdu. Nevím jak ty, ale já bych nechťěl nabíjet každých 50-120km 1-2h. U těch novějších je to rychlejší, ale ty jsou mimo rozpočet.
    Ideální náhrada za Caddy je ID. BUZZ, ale ten je cenově jinde a taky nemá moc velkej dojezd, jen má dobrou nabíjecí křivku.
    CUKI
    CUKI --- ---
    W_NOICE78: Proč ne Kangoo Z.E nebo e-Partner? Podle mě z těch praktických aut vypadají tyhle klony podle mě nejzajímavěji.
    FINSON
    FINSON --- ---
    W_NOICE78: Ta ID.4 vypadá, že by taky šla :-) Caddy byl kvůli tahání bordelu a nábytku, ale na to je stejně lepší ten vozík, když už - navíc v budoucnu už toho počítám nebudeme vozit tolik.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Jj, na e-Berlingo s reálným dojezdem 130 km se tu už feedback objevil.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    FINSON: Jeste to bude chvilku trvat, nez bude neco jako Tdi Caddy na baterky. Sice uz jsou, ale to nechces.
    FINSON
    FINSON --- ---
    W_NOICE78: On ten Caddy zatím vrčí dobře, ale začínám se zajímat s předstihem, abych věděl, až s Caddym začne být nějaký problém. Zatím to bylo OK, ale až by se případně začal sypat, tak budu chtít přejít na elektriku. Teď ještě můžu vyčkávat.
    Doteď jsem se nezajímal, protože BEV pro mě byly finančně naprosto mimo - teď na mě ale právě začaly po netu vyskakovat reklamy na ojetiny za ceny, které už mi přijdou únosné. Například dělo jako eTron by mě vůbec nenapadlo, že už může být k mání kolem toho půl mega. A ta ID.4 je koukám rovnou i s tím tažným, takže vidím, že to jde - díky!


    JYRKA: Pes je malý a na zadní sedadlo může, to problém není. Problém mám u Tesly s panem CEO, no... znechutilo mi to celou značku.
    CUKI
    CUKI --- ---
    FINSON: Mám hodně podobný přístup i představy, ale smířil jsem se s tím, že budu muset ještě chvíli počkat, protože lidový prakticky BEV se ještě nezačali ani vyrábět, natož aby se objevovali zajeté s cenovkou která nepřipomíná drahotu :-D
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    W_NOICE78: Do Tesly 3 nenacpes psa jinam, nez na zadni sedadlo
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    FINSON: Za 500000,- je naopak ojeta Tesla nejlepsi volba. Kangoo Z.E nebo e-Partner mozna do toho limitu sezenes, ale to bych radeji jeste jezdil s tim Caddym.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Hm, kanárek nevypadá zle :)

    Ford Capri: Skvělý elektromobil, ale špatné Capri | Recenze & testy | Autíčkář.cz
    https://www.autickar.cz/clanek/ford-capri-test-recenze-skvely-elektromobil-ale-spatne-capri/
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    FINSON: tak asi cokoliv, hlavně ne Nissan kvůli baterkám.
    FINSON
    FINSON --- ---
    JYRKA: Co nejlevnější a co nejdýl :-) Nemám problém mít stejné auto 10 let, pokud bude fungovat.
    Finančně vidím jako naprostý strop 500k, ale jestli bude něco "očesaného" s tažným za 200k, tak vezmu to za 200k.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    FINSON: ještě jaký máš cenový limit a jak dlouho si to auto chceš nechat.
    FINSON
    FINSON --- ---
    Ahojte! Aktuálně jezdím ve VW Caddy 1.9 TDi r.v. 2007 v holobytu pořízeném po 4. majiteli za 55k Kč a mně i rodině to vcelku stačí - to pro představu, jaký punk u nás jedeme.
    Nicméně říkám si, že je to naše poslední ICE a až nadejde jeho čas, chci ho vyměnit za ojeté BEV.
    Náš use case je, že zhruba 1x - 3x do týdne potřebuju autem poposkočit 5 km, o víkendu se otočit na chalupu 30 km tam a 30 km zpět, pokud jedeme za rodiči, tak "daleko" v našem případě znamená 180 km => nevidím sebemenší problém s dojezdem.
    Auto si můžu jak u baráku v Praze, tak u chalupy postavit na vlastní pozemek přímo pod okno, z něj vyhodit prodlužku a nabíjet to přes noc ze zásuvky - jakože tuhle možnost bych u toho auta rád měl.
    Infotainment nikoho nezajímá, pokud si v tom autě půjde pustit hudbu z mobilu a mobily nabíjet, budeme nevýslovně šťastni a nic víc nechceme. Potřebuju akorát, aby to byla verze, u které existuje možnost tažného pro obyčejný nebržděný vozík.

    Cenově to budu hledat samozřejmě co nejníž, nebude mi vadit Dacia, jediné, čemu se budu chtít vyhnout, je Tesla.
    Úplně ideální by byl vyšší dodávkovitý typ, jako je ten Caddy, ten nám jinak naprosto vyhovuje; vozí se v tom tři lidi a pes.

    Jestli mi můžete naházet tipy, po jakých modelech se dívat a co by to auto mělo mít, budu rád, postupně si to projdu a vytřídím - chci se v tom prostě rozkoukat.
    Předem díky!
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    to by bolo keby mali nabijacky otvaracie hodiny :) by boli fronty jak za sociku na beno :)

    Honba za benzínom za socializmu (1989)
    https://www.youtube.com/watch?v=N3fyHLZpE1k
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Tak schválně, co z toho bude. Modrý ovál mám fakt rád, takže držím palce :)

    Ford chystá "Model T moment“. Může to být revoluce, ale spíš máme dejá-vu | Novinky | Autíčkář.cz
    https://www.autickar.cz/clanek/ford-chysta-svuj-model-t-moment-muze-to-byt-revoluce-ale-spis-mame-deja-vu/
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    DZODZO: Imho LiDAR pruhy nedetekuje, na to jsou ty čáry málo vystouplé.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Dnes to uz v hustom dazdi vzdal aj autopilot, ale kamera teda stale videla na cestu lepsie nez ja, napr. kde su pruhy, kedze mne sa cesta leskla a iba som to odhadoval, ktovie ako by pruhy detekoval lidar, ale taky test sa tazko simuluje, to by museli do Bzenca alebo do Vracova :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: To nic nemeni na tom, ze tlacitka jsou lepsi ve vsech ohledech krom ceny. Kdyby tam dali oboji, tak display nikdo nepouziva.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Jak sa tu kedysi davnejsie riesili displeje vs tlacitka, tak tu je jeden dovod preco si v tesle vystacim bez tlacitok

    https://x.com/Tesla/status/1951343000514105754

    Tym ze je ta odozva tak rychla tak netravim matlanim po displeji niekolko sekund, zistil som ze za jazdy najcastejsie menim silu vetrakov klimy a to viem aj hlasom "fan speed 5"
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Tady jde jen nastavit snížený nabíjecí proud, ale co to znamená, tak to nevím. Dále pak care mode, ale to je v reálu jen to, co známe z mobilu, čili magických max 80% a bez ohledu na ostatní veličiny, hlavně doba odstávky s úplně nabitým akumulátorem.

    Jinak auto si samozřejmě řídí proud. V appce sice není žádná historická křivka (tu má VW u EV mizernou, dříve na konvenční auta i bez nonstop online byla mnohem ale fakt milionkrát lepší) ale mění se aktuální hodnoty na infotainmentu - nejsem blázen abych ale při nabíjení seděl v autě, to jen tak letmo zahlédnu. Většinou to jede max na 50 a někde za půlkou to pak to klesne ke 40 a dál už to většinou nevydržím a odjíždím

    Btw snížený nabíjecí proud teďka nově vidím i v apce ČEZu. Zatím jsem to viděl jen u AC, což je vysloveně volba pro masochisty., i když je tam zmíněn nějaký benefit ve formě nespecifikované slevy 😃
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam