• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    CERMI_FOX: tatík má nějakýho Renaulta elektrického co má tuším 85 kW baterku a to reálně ujede přes 400 km.
    NTR23
    NTR23 --- ---
    Já kopu za BMW i3. Je to vevnitř větší než zvenku. Ale je to pro čtyři. Pes se asi vleze. Baterie 37kWh. Spotřeba ted v lete 11-15 kWh/100.

    Taková příjemná motokára.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CERMI_FOX: co znamená "200 km a zpět"?
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    JYRKA: ty vw id 3 a 4 vypadaj v bazarech dobře; to by mohlo vyřešit moje neřešitelné dilema, že tesla je musk a ovládání přes tablet, a starší škodovky mají mizerný dojezd, potřeboval bych tak 200km a zpět
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    FINSON: a mimo uvedených ID4 a Enyaq bych se nebál podívat ani na ID.3 - je menší, ale není vůbec špatný. Jen na webu EV database nepíší, kolik uveze na kouli.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    FINSON: jedinej systémovej problém může být stav elektroinstalace u Tebe v domě. Jinými slovy: máš takovou zásuvku, kterou mohou protékat takové odběry, aniž by se roztavila? (případně něco jiného)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    FINSON: Pokud se u VW smiris s tim ze u prvnich gen. MEB nebudes mit nejnovejsi sw, hw je pomaly a remote pres apku peklo, tak by to melo byt ok. Jeste je potreba u ojetiny zjistit stav trakcni baterky.
    FINSON
    FINSON --- ---
    VW kvůli servisu, jasně, dává smysl. Přišel bych o své stávající garage boys, ale to je jejich problém, když jsou proti elektrice a plivou na ni 🙂

    Jinak systémově teda nikde žádný pasti nejsou, na nabíjení z okna mi fakt stačí jenom pořídit k autu kabel se správnou koncovkou, stran servisu to vlastně nic moc nepotřebuje, pokud to není rozbitý - přezouvat gumy, měnit brzdy, dolívat ostřikovače a jinak nic?
    Ptám jak blbec, ale myslím tím, jestli BEV nemá nějaké specifické potřeby, které z ICE neznám...
    CUKI
    CUKI --- ---
    W_NOICE78: Dojezd 48km j asi trága ale koukal jsem na levněj Kangoo 22kWh baterie Tak jsem doufal že by to mohlo dát spolehlivě i cca 150km v zimě při klidnější jízdě. A to je to co mi stačí. Pomalejší AC nabíjení mi vyhovuje. Alespoň to sníží cenu. Jinde než doma bych to asi nabíjet nechtěl. Vzhledem k Absenci nabíječek u rodičů ženy bychom tam museli jet stejně dodávkou.

    Ale za kus plechu půl míče fakt nedám. A tohle W_NOICE78: jsou auta které bych praktičností nechtěl ani za polovic. Takovej velkej krám do kterého se nic nevleze.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    W_NOICE78: Ještě jsem zapomněl na servis. Nechtěl bych nic od Stellantisu. Na servis je idealní Tesla a VW
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    CUKI: Jsou to dodávky, původně na benzín/naftu predelany na bev. Malá baterka, dojezd kolem 80–200 km, pomalé nabíjení, starsi rocniky ani nemají DC nabíjení. Určeny na rozvoz zboží po městě, ne na delší cesty.
    ID.4 a Enyaq jsou od začátku stavěné jako elektromobily. Velká baterie (350–550 km dojezd), rychlé nabíjení za půl hodiny, pohodlný interiér, tichá jízda a lepší jízdní vlasnosti.
    Starší modely: 20-80% SoC = 48 až 120 km reálného dojezdu.
    Novější modely: 20-80% SoC = 130 až 140 km reálného dojezdu. Nevím jak ty, ale já bych nechťěl nabíjet každých 50-120km 1-2h. U těch novějších je to rychlejší, ale ty jsou mimo rozpočet.
    Ideální náhrada za Caddy je ID. BUZZ, ale ten je cenově jinde a taky nemá moc velkej dojezd, jen má dobrou nabíjecí křivku.
    CUKI
    CUKI --- ---
    W_NOICE78: Proč ne Kangoo Z.E nebo e-Partner? Podle mě z těch praktických aut vypadají tyhle klony podle mě nejzajímavěji.
    FINSON
    FINSON --- ---
    W_NOICE78: Ta ID.4 vypadá, že by taky šla :-) Caddy byl kvůli tahání bordelu a nábytku, ale na to je stejně lepší ten vozík, když už - navíc v budoucnu už toho počítám nebudeme vozit tolik.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Jj, na e-Berlingo s reálným dojezdem 130 km se tu už feedback objevil.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    FINSON: Jeste to bude chvilku trvat, nez bude neco jako Tdi Caddy na baterky. Sice uz jsou, ale to nechces.
    FINSON
    FINSON --- ---
    W_NOICE78: On ten Caddy zatím vrčí dobře, ale začínám se zajímat s předstihem, abych věděl, až s Caddym začne být nějaký problém. Zatím to bylo OK, ale až by se případně začal sypat, tak budu chtít přejít na elektriku. Teď ještě můžu vyčkávat.
    Doteď jsem se nezajímal, protože BEV pro mě byly finančně naprosto mimo - teď na mě ale právě začaly po netu vyskakovat reklamy na ojetiny za ceny, které už mi přijdou únosné. Například dělo jako eTron by mě vůbec nenapadlo, že už může být k mání kolem toho půl mega. A ta ID.4 je koukám rovnou i s tím tažným, takže vidím, že to jde - díky!


    JYRKA: Pes je malý a na zadní sedadlo může, to problém není. Problém mám u Tesly s panem CEO, no... znechutilo mi to celou značku.
    CUKI
    CUKI --- ---
    FINSON: Mám hodně podobný přístup i představy, ale smířil jsem se s tím, že budu muset ještě chvíli počkat, protože lidový prakticky BEV se ještě nezačali ani vyrábět, natož aby se objevovali zajeté s cenovkou která nepřipomíná drahotu :-D
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    W_NOICE78: Do Tesly 3 nenacpes psa jinam, nez na zadni sedadlo
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam