• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    VDFLAT
    VDFLAT --- ---
    Umim si predstavit, ze nektery features si zaplatim jen sezonne - vyhrivani sedacek jen od podzimu do jara. Ale u vetsiny mi to pripada jako zbytecnej naklad navic.
    LELI
    LELI --- ---
    KURE: ono to neni blby pro naslednyho kupce, treba kdyz prvni majitel byl korporat co by na to nemel budget, tak si to dalsi kupec muze zaplatit, nebo silovnej elektrikar….
    KURE
    KURE --- ---
    DZODZO: voni těch aut prodávaj moc, že se to chystaj lidem ještě víc znepříjemnit?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Toto myslim uz ktosi skusal ne? Vyhrievane fotele za poplatok alebo nieco take :)

    Volkswagen Locks ID.3 Full Power Behind Subscription Paywall
    https://ground.news/article/volkswagen-is-making-some-ev-owners-pay-extra-to-unlock-full-potential
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    WACLOSH: Dělá, ale nic moc. Po uvedení jejich prvního pořádného BEV hned zastavili jeho prodej, protože mu upadavala kola. Dokud nevyhrali nějaky státní tendr, nikdo o ní v ČR pořádně nevěděl
    WACLOSH
    WACLOSH --- ---
    VONSMIRNOFF: toyota dělá BEV?
    VONSMIRNOFF
    VONSMIRNOFF --- ---
    JYRKA: By mne zajímalo proč tam není Toyota...
    WACLOSH
    WACLOSH --- ---
    JOHNIEZ: tady na to mám takovej rozporuplnej názor.
    Vyhánění aut z měst přechází obzvlášť u nás (jižní Říše) v opravdovou melu.
    Z parkování pro auta se doteď stávaly pruhy pro cyklisty, který (ač jsou prázdný) omezoujou i provoz MHD. Pak přišla vlna elektrokol, kdy pro nářaďovnu a řadu stojanů obětovalo město i dvě místa na sektor.
    Onehdá jsem se pozastavil nad tím, jak u nás na maloměstě (50k obyvatel) na vlakovém nádraží zastavěli parkování pro invalidy nabíječkou a garáží/přístřeškem na elektrokola.
    To se mi příčí. A pak vzali další místo pro elektroauto. Stojí o to nèkdo?

    Stejně tak nadpočetné předražené nabíječky s vyhrazenými místy a sledováním kamerami ve vyloženě rezidentních oblastech města.
    V Říši nejsou k věku řidiče vztažené povinné zdravotní kontroly, takže řídí každej, kdo ještě chodí.

    Před domem s 20 partajemi nejnižší příjmové kategorie stojí 20 aut. Ejhle, elektrizujeme, dvě z nich ubydou ve prospěch nabíjení.
    NIKDO z domu nebo přilehlých ulic na elektroauto nedosáhne, a kdyby jo, tak si vytáhne prodlužku - PROTO TAM BYDLÍ, v sociálním bydlení - ale dva byty už nezaparkují.
    A pro nepravidelný odjezd z bydliště (dialýza, vyšetření, rehabilitace) to budou staroušci, kteří jen tak tak zvládají svůj den bez chodítka a bez pomoci vnoučat.
    WACLOSH
    WACLOSH --- ---
    NTR23: přesně o tom mluvím. Mám dobíjení ze soláru v práci zdarma, na okreskách denně bezstarostně pohoním ego v lehké zadokolce.

    Přitom v kasičce zůstanou čtyři pětiny sumy za palivo a kdovíkolik za oleje, svíčky, rozvody, brzdy...
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    NIGHTHUNTER: Používám ho na stěhování. Tzn převážení různého bordelu do hmotnosti cca 500kg.. Trasa přibližně 60km. Z toho 1/3 silnice první třídy (rychlost většinou něco málo přes 100km/h), 1/3 silnice nižších tříd (rychlosti mezi 50-70km/h), 1/3 dálnice (maximálka 120km/h).

    Průměrná spotřeba pod zatížením cca na celé trase kolem 28-30kwh/100km. Jen na dálnici se dostávám na nějakych 34-35kwh/100km. Pokud jedu město, nebo nižší třídy silnic, klesa spotřeba pod 24kwh/100km.

    Auto má zajímavý ukazatel dojezdu. Při skoro plném nabití ukazuje dojezd podle mé aktuální spotřeby = 361km, dojezd při optimální teplotě ve městě = 414km, dojezd při teplotě 5°C na dálnici = 197km.

    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    SMRGL: Jaka byla prumerna spotreba pri jakym pouziti? Zkousel jsi i plne nalozit? A co pak pripadne ten predni nahon a vykon? Diky moc
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    Teď mám pujceneho Mastera E-tech s vyuzitelnou kapacitou 87kwh. Najel jsem s ním uz skoro 700km.

    Nějaké dotazy, než ho vrátím?
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    JYRKA: a jakej je zdroj? prijde mi to dost malej vzorek tech 4956 na NPS pruzkum
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    STETKINS: V Nemecku. Tam to skore zrusili v roce 1945
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    JYRKA: a průzkum na ten xpeng je dělanej jen v číně? Skoro bych řekl, že hlasování pro nespokojenost by tam lidem pokazilo social score :-D
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    CEEFA: Je otázka jak moc se v tom průzkumu odrážejí Muskovy politické projevy
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    JYRKA: zajimavej je ten YoY propad u tesly - NPS za rok z 65 na 50 to se fakt moc nevidi... i kdyz teda 50 je stale povazovany za jeste ok vysledek
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NTR23: Když jsme u spokojenosti…
    Tohle je průzkum spokojenosti s EV po značkách.
    Stellantis je top 😂

    NTR23
    NTR23 --- ---
    Na LinkedIn jedu pravidelný měsíční seriál s reálnymi daty pod hashtagem #jezdimnaelektrinu. Protože jsem nedávno i tady zminil spokojenost s BMW i3, tak možná vás také budou zajímat reálná data z provozu elektromobilu u rodinného domu s FVE na střeše.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam