• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Pořád tam ještě nejsme.... někdo nějaké vysvětlení k tomu popisu těch baterek? Proč se na západě nepoužívají a v Číně ano?

    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Expert: Nový Škoda elektromobil nabídne příznivou cenu | iROZHLAS - spolehlivé zprávy
    https://www.irozhlas.cz/veda-technologie/technologie/skoda-predstavila-nove-elektricke-auto-ma-nabidnout-nadstandardni-dojezd-i_2509081339_nvl

    začíná se zase šířit novinářská zkratkovitost
    Jmenovat se bude Epiq, bude mít čtyři metry, dojezd 425 kilometrů a prodávat by se měl zhruba za 612 tisíc korun.

    ten model za "612" (říkali 25 tisíc eur, ale je to s DPH, nebo bez?) určitě nebude mít dojezd 425. Ten 425 má baterku 60kWh a ten za 612 tisíc bude mít 50kWh, takže ~350km (WLTP ofc)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    BUCKOWSKI: ID.BUZZ nechces? Akcni LWB Pro je za 1.3M
    BUCKOWSKI
    BUCKOWSKI --- ---
    trochu se tu vybleju...

    Mám právě půjčeného Enyaqa na test drive. Prakticky se mi nechce ho vracet. Nechápu ty testy dojezdu a spotřeby. Sypal jsem to co to šlo, ale vždycky jsem dojel nějaký "špunt". A dálnici i 170. Celková spotřeba 90 km (25 dálnice) 18 kwh.
    Kratší trasa 16 kwh. V obou případech zaokrouhleno nahoru. Co se týká jízdy, tak jsem neřídil lepší auto. (subjektivní hodnocení)

    Mám zlomené srdce. Se 3 dětskýma sedačkama se tam prostě nevejdeme.

    musím čekat na Vision 7s
    CUKI
    CUKI --- ---
    IV0: Právě že to není z jaké prodlužky zapojit. Před panelákem se neparkuje a v práci je to si neoficiálně NOGO.

    Ideální by bylo v místě bydliště. Ale zajímá mě jestli se to dá nějak poštouchnot k rychlejší realizaci. Ani v jednom z těch měst (obě mají Lidl) není nabíječka.

    BTW dost často je plná a hlavně ty auta s malou baterií to stejně nemají jak využít. V Praze to asi bude jiné, ale zrovna v těch okresních městech to žádná jistot není. A za 15-20 minut co strávíš v krámu toho taky moc nedobiješ.

    Proto se zajímám o tu nejednoduší situaci, která by měla být už snad standardem podle představy o vývoji elektromobilismu, tedy wallbox z pouličních lamp. Ty tam jsou. Jak se tam objeví jedna, představuji si, že se tam objeví brzy další.
    IV0
    IV0 --- ---
    IV0: Při běžné ceně 12 Kč/kWh a spotřebě třeba 16 kW/100km je to furt pod 2 Kč na km...
    IV0
    IV0 --- ---
    CUKI: I nejpomalejší 6A 1f nabíjení dobije minimálně 10 km dojezdu za hodinu. Takže v práci i doma se to musí dobít i na tenounké prodluzovačce. Úplně jsem nepochopil otázku, ale není možné třeba v té práci natáhnout prodlužovačku? Tohle se dá technicky vytáhnout i z jističe na světla. Není wallbox zbytečný? Ten člověk nechodí nakupovat? Třeba do Lidlu nebo Kauflandu? Tam jsou 50kW nabíječky, stačilo by jednou týdně...
    CUKI
    CUKI --- ---
    PEPAZZ: Dojezd 400km je u takového přibližovadla kolem komínu nonsence, nejen finanční. A ne nejedná se o Prahu, ale o dvě poměrně velká města.
    Jedná se o člověka, který fakt nemá čas na to chodit do fitka jen pro to, aby předraženě dobíjel elektroauto a kupovat si něco za x stovek tisíc. Hledá náhradu za své auto které ji roky slouží a stálo asi (hádám)10-15k Kč. Cenově neznám limit jen odhaduji podle toho co vybírá (6-10let staré malé auto), že to moc přes 100k nebude. Pokud by měla smysl elektrika, myslím, že by dala i víc. Malé 4místné auto, které pojede pouze po okreskách.

    Cenově se do toho vejít dá, protože se jedná pouze o krátký dojezd. Ale otázkou je, kde a jak to dobíjet. Jestli se tomu dá nějak pomoci. Nějaká žádost na ČEZ město?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CUKI: pokud to řešíš v Praze tak auto s nejakym 400km dojezdem ti stačí nabít 1x týdně. Na to ti stačí jít v týdnu jednou do fitka na hodku a pichnout si to na 50kw stojan například.. v Pze je tech nabijecich mozností fakt dost.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    koukam ze ten budget EPIQ bude předokolka : / a VAG povoli škodovce max 150kw v nejvýkonejsi verzi
    CUKI
    CUKI --- ---
    Otázka dobíjení. Je nějaká možnost pro člověka z paneláku který jezdí každý den do práce cca 30-40km jedna cesta vyřešit nějak efektivně nabíjení? Tedy nějak dotlačit obec, či zaměstnavatele k wallboxu? Ve městě kam jezdí je jediný byť je relativně nedaleko. Ale i kdyby to bylo " z lampy, tak to de facto umožní nabíjet pouze 2 auta. Protože není reálné tam za pár hodin přijít přeparkovat a pak se zase vrátit do práce.
    Dobíjení by stačilo vyřešit na jakémkoliv z těch míst. Ale jak toho docílit?
    DIM_
    DIM_ --- ---
    Mate nekdo nejaky primy porovnani s BMW i3 a i3s pri jizde na dalnici? Koupil jsem mati tu i3 a je to fakt genialni (kdyz pominu veci, na ktery jsem si zvykl u Tesly), ale jak s tim jedu po dalnici, tak se cejtim hrozne.
    Je to u i3s (nebo i3 se sport packetem) jiny? Udelaj ty sirsi kola (+2cm) rozdil?
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    KORKMAZ: Kdyby koncern nepřestal vyrábět e-up!/Citigo, byli by dnes všichni spokojení. Trh chce levné EV do 20k €, což je vidět na rostoucích registracích BYD Dolphin v EU, ale chápu, že se to Volkswagenu nevyplatí vyrábět.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Vezu si takhle komplet nábytek do jídelny přes půl republiky v eUpu a v lese v pohraničí mě vybrdzí debil v XC90 a pak mu totálně nasekám v zatáčkách i s 61kw. Těžiště je svině.
    Pořád žasnu nad tím jak je to auto mimo časoprostor, zvenku malý ale dovnitř narveš nesmysl. Přesný opak Mazdy 6 nebo mondea...
    Za mě je tohle nejlepší elektroauto nebo aspoň fan auto! Strašně mi to připomíná prvního golfa GTI což je empirický nejlepší auto ever!
    .... Jen ten dojezd je slabší. Když to pálím tak maximálně 200, jinak umí i přes 300, což je furt 20%+ VW data.

    A strašně se mi na tom líbí jak je to úplně imunní vůči těm softwarovým failům kteří koncern káže vyřešit posledních pět let.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Jinak před Tescem v Praze-Letňanech je dnes elektrofestival s předváděním elektrických aut, umožňují i testovací jízdy. Mimo VW group je tam taky Stellantis, Ford, Renault, BYD, MG, Leapmotor, Mitsubishi, Nissan, Toyota, Lexus.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    BUCKOWSKI: Ve fleetu jsem měl nabídku na 19%, bylo to někde na východě, ale ještě čechy ne markománie.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Dneska jsem to napichl na scan my tesla a opravdu v chill modu na plnej je tam tech. 158 kw jak říká techničák.Ve standardu tam pri 85% soc bylo nějakých 340kw a prekvapilo me ze 400v to ma az nekde pres 80% soc baterky
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    FEDAJKIN: Tesla to ma na webu. Kdyz jsem kupoval Model 3 (vyroba v US), tak mi to dali automaticky.

    https://www.tesla.com/cs_cz/eu-doc
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PEPAZZ: Můžeš se víc rozepsat, to mě zajímá. Jak si u výrobce o COC zazadas, je to nějaká jejich povinnost?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam