• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KULA
    KULA --- ---
    FINSON: proč ne Fiat 500e? Je to víc auto než tenhle papundekl. Pětiklíště je za stejný peníze.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    FINSON: ten novejsi leaf se 40tkou je blbej? Nevím m no. S diagnostikou muzu pomoc kdybys chtěl
    LELI
    LELI --- ---
    Ehm, baterie se da normalne diagnostikovat, vcetne SOH, v jakym stavu stravila jakykoli nabiti, etc, takze vis presne na cem jsi, kdyz to kupujes...
    CUKI
    CUKI --- ---
    FINSON: To bude podobné a nejen to, třeba ten nejčastější Smart to samé.
    Ty baterie jsou před úplnou smrtí. Ostatně ty údaje. Kapacita NOVÉHO akumulátoru 25kWh. Využitelná tak 20 a teď může být klidně na 50% tedy 10kWh Spotřeba je ale 15kWh.
    V létě to dá třeba 100. V zimě 30? I to se může stát.

    Je to dost loterie do kastle do které novou baterii nevrazíš. To je to co mě na těchto autech nejvíc sere.
    FINSON
    FINSON --- ---
    ELIJEN, PEPAZZ: Tak na fotce palubní desky to ukazuje 145 km, předpokládám, že se snažili fotit to nabitý :-) Těch 210 km považuju za údaj výrobce u nového kusu. Za těch 160k bych to bral fakt jako takovou "hračku", nebyla by to plnohodnotná náhrada Caddyho, to už budu chtít něco trochu lepšího. Podvod nevím, baterku bych v případě vážného zájmu chtěl nechat proměřit tak jako tak.
    Jinak před Nissanem jsem byl varován.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    FINSON: 12 let stara baterka se 130 000 km? To by me zajimal realny dojezd.

    Na me takovy inzerat pusobi jako pokus o podvod, kdyz se autor neobtezuje uvest zakladni parametry.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    FINSON: za tyhle love asi nic lepšího nebude, egolf je uz za 300 ... E niro/kona tak 400 s dph + mg4 450kk leda nisan leaf 202 2 se 40 kwh je nejakych 200-250 tis. Kc popremejslej jestli to neni lepsi volba nez zoe
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Tesla spustila FSD v Austrálii;))

    FINSON
    FINSON --- ---
    Ahojte, tak zase lama dotaz: Caddy pořád slouží, ale jako druhé auto na ty pojezdy po periferii a 30 km na chalupu, abych ten diesel nemusel startovat zbytečně, když to nebude potřeba (třeba tenhle týden byla 2x nějaká prekérka, která znamenala rychlý odjezd od baráku a otočit se do města na 6 km, tzn. Caddy to jel celou dobu se studeným motorem a ani se nestihl ohřát, než jsem se vrátil), jako takové tiché a nesmrdící vozítko pro radost a abych si tu elektromobilitu v klidu a levně osahal - vidíte nějaké zásadní důvody, proč tohle nebrat? S dojezdem problém fakt nemám a co je důležité, manželka nemá problém s cenou a vypadá, že je taky zvědavá:

    Renault ZOE Q210, Automat, Navi | Sauto.cz
    https://www.sauto.cz/osobni/detail/renault/zoe/209108025

    Co bude dělat baterka v zimě, když to týden nechám stát pod širým nebem, musím se o ni nějak extra starat?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    KORKMAZ: no ty voe :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KORKMAZ: AIcko tvrdi, ze od roku 2023 tam bezi nejaky projekt co by mal skonvertovat nabijacky tak, aby prijimali platbu kartou, dufam, ze u nas sa z toho poucime a infrastruktura sa bude budovat nejako unifikovane, tiez sa mi nechce mat 20 appiek na nabijanie (zatial vyuzivam 4 :)

    Is There a Unified Way to Use Their Chargers?No single, fully unified national system exists yet, but Norway is actively addressing the fragmentation through regulations and third-party solutions. The market's diversity—stemming from private operators—means users often juggle multiple apps or RFID cards (up to 20–30 apps and 13 payment systems in some cases).

    However, significant progress toward unification has been made:Regulatory Mandates for Accessibility: Since 2023, all new public fast chargers must accept credit/debit cards (including contactless like Apple Pay) directly at the station, eliminating the need for apps or tags in many cases.

    Retrofitting older stations is ongoing, with most now compliant or offering QR-code payments linked to card billing. This aligns with EU directives (Norway follows via EEA membership) for interoperable payments.

    Roaming and Aggregator Apps: Services like Elton provide near-unified access by partnering with 15+ providers (e.g., Mer, Recharge, IONITY, Circle K, Tesla), allowing one app for starting/stopping sessions and payments via card or Vipps (Norway's mobile payment system).

    The Norwegian EV Association's (Elbilforeningen) RFID tag or app grants roaming access to at least four major networks (Recharge, Kople, IONITY, Clever) plus European options.

    Other apps like ChargeFinder or PlugShare help locate and filter compatible chargers.
    Ongoing Initiatives: The government's 2023 National Charging Strategy aims for full interoperability by standardizing payment protocols, with Standards Norway developing universal designs.

    By 2025, expect even broader card acceptance and app consolidation to make charging as simple as refueling gas.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    PEPAZZ: Hele a jak je to v tom slavnym Norsku s nabíjením? Známej tam měl teď nedávno roadtrip a prej taková ta smutná realita elektromobility, čili dvouciferné číslo nabíjecích aplikací v mobilu.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Top 10 bestselling EVs in Norway in August:
    1) Tesla Model Y: 2,450 units
    2) VW ID. Buzz: 889
    3) VW ID.4: 637
    4) Tesla Model 3: 552
    5) Skoda Enyaq: 520
    6) VW ID.3: 466
    7) Skoda Elroq: 380
    8)VW ID.7: 378
    9) Volvo EX30: 355
    10) BMW iX1: 327
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tak keby ten update nepomohol, tak vymena pocitaca nie je ziadna lace, toto mi nacenili na service request

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hm, tak sa mi tam teraz aplikoval znova stejny update, tentokrat uz dobehol v poriadku, varovanie zmizlo, ale blinkry sa chovaju zasa postaru
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIKDAS: jo tiez sa mi to takto chovalo, navyse ako je tam ta feature, ze po zmene pruhu sa automaticky vypne, tak niekedy sa to vyplo presne v tom momente, ked som to chcel vypnut ja, lebo som si myslel, ze to blika uz moc dlho a tak som to naopak zasa zapol a musel to vypnut, tak si akurat musim navyknut na tento novy mod
    AVATAREK
    AVATAREK --- ---
    NIKDAS: V bezpáčkové verzi to bliká pořád, ale samo se to vypne při otočení volantu nebo když změním pruh. Naopak to ví, že když vjedu do odbočovacího pruhu, tak to bliká pořád. Je to skvělý
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    mel bych tu na highlanda/junipera jednu ochranu nakladaciho prostoru vzadu. pošlu za 600kč na zasilkovnu. Objednano omylem

    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DZODZO: Jestli to změnili, tak vyřešili jednu z věcí, která mě na Tesle extrémě sere.

    U jiných aut při ťuknutí na páčku 3x blikne a přestane, při zatlačení za aretaci bliká dokud se dostatečně neotočí volant. Jednoduché, efektivní.

    U Tesly to doteď bylo tak, že u aretace bliká do otočení volantu, ale u ťuknutí auto blikalo, dokud si nezačalo myslet, že nemusí. Takže třeba při mírné zatáčce bez změny pruhu Tesla vesele blikala dál.
    Očividně jsem s tímhle nebojoval jen já, protože zbytečně blikajících tesel (tzn. bliká ještě 50m po manévru) potkávám víc, než ostatních aut.
    AVATAREK
    AVATAREK --- ---
    DZODZO: Update mám, ale nemám páčky 😅
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam