• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Top 10 bestselling EVs in Norway in August:
    1) Tesla Model Y: 2,450 units
    2) VW ID. Buzz: 889
    3) VW ID.4: 637
    4) Tesla Model 3: 552
    5) Skoda Enyaq: 520
    6) VW ID.3: 466
    7) Skoda Elroq: 380
    8)VW ID.7: 378
    9) Volvo EX30: 355
    10) BMW iX1: 327
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tak keby ten update nepomohol, tak vymena pocitaca nie je ziadna lace, toto mi nacenili na service request

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hm, tak sa mi tam teraz aplikoval znova stejny update, tentokrat uz dobehol v poriadku, varovanie zmizlo, ale blinkry sa chovaju zasa postaru
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIKDAS: jo tiez sa mi to takto chovalo, navyse ako je tam ta feature, ze po zmene pruhu sa automaticky vypne, tak niekedy sa to vyplo presne v tom momente, ked som to chcel vypnut ja, lebo som si myslel, ze to blika uz moc dlho a tak som to naopak zasa zapol a musel to vypnut, tak si akurat musim navyknut na tento novy mod
    AVATAREK
    AVATAREK --- ---
    NIKDAS: V bezpáčkové verzi to bliká pořád, ale samo se to vypne při otočení volantu nebo když změním pruh. Naopak to ví, že když vjedu do odbočovacího pruhu, tak to bliká pořád. Je to skvělý
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    mel bych tu na highlanda/junipera jednu ochranu nakladaciho prostoru vzadu. pošlu za 600kč na zasilkovnu. Objednano omylem

    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DZODZO: Jestli to změnili, tak vyřešili jednu z věcí, která mě na Tesle extrémě sere.

    U jiných aut při ťuknutí na páčku 3x blikne a přestane, při zatlačení za aretaci bliká dokud se dostatečně neotočí volant. Jednoduché, efektivní.

    U Tesly to doteď bylo tak, že u aretace bliká do otočení volantu, ale u ťuknutí auto blikalo, dokud si nezačalo myslet, že nemusí. Takže třeba při mírné zatáčce bez změny pruhu Tesla vesele blikala dál.
    Očividně jsem s tímhle nebojoval jen já, protože zbytečně blikajících tesel (tzn. bliká ještě 50m po manévru) potkávám víc, než ostatních aut.
    AVATAREK
    AVATAREK --- ---
    DZODZO: Update mám, ale nemám páčky 😅
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: "sa mi zda, ze sa zmenilo chovanie blinkrov, teraz ked tuknem do packy tak to 3x zablika a vypne sa, pokial chcem blikat natrvalo, tak to musim posunut az do tej krajnej polohy"

    Takhle to bylo vzdycky, ne???
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    mate niekto na tesle ten posledny update 2025.32.3.1?

    sa mi zda, ze sa zmenilo chovanie blinkrov, teraz ked tuknem do packy tak to 3x zablika a vypne sa, pokial chcem blikat natrvalo, tak to musim posunut az do tej krajnej polohy a na auto mi stale svietia svetla aj ked svieti slnko

    update mi ale asi nedobehol spravne, lebo tam mam varovanie, ze sa vyzaduje servis a nefunguje ani autopilot, tak som si objednal servis, snad bude stacit iba pushnut nejaky update na dialku
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    Omlouvam se, ale musel jsem…))

    CUKI
    CUKI --- ---
    ELIJEN: Ok, já jen zahlédl že to měla být potencionálně první evropská výrobna baterií. Když pominu těch pár kousků od LG. Měl jsem pocit že na ně přechází mea culpa.
    PEPAZZ: Já pokud vím popsal oba druhy, popsal jsem to obecně proč to nejde rozumně vyřešit jen ve chvíli nabíjení.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CUKI: ja nevim jestli to deláš schválně nebo ne, ale my tu s dzodzo/houmles resime celou dobu NCA/NMC a ty si jedes pohadky o lfp. Asi nemá cenu tady cokoliv dál s tebou řešit, koukám
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CUKI: Na LFP podle mě nepřechází. Dávají je do levnějších modelů.
    CUKI
    CUKI --- ---
    PEPAZZ: To záleží na druhu článku. Tesla pokud vím přechází na LFP a tam třeba platí že 100% je na 3,4V Ale nabíjet můžeš až 3,65V a rozumný balancing začíná na 3,42V

    80% je cca 3,32V kde se nic balancovat nedá, protože by jsi baterii akorát rozhodil.

    U li-ion je to trochu jednoduší pro její "nedokonalou" V-A char. Ten úbytek napětí je relativně pozvolný od cca 50% se začínají více rozcházet, ale spíše vlivem rozdílného napětí při zapojení v serii (prakticky vlivem rozdílného vnitřního odporu). Balancovat by bylo ideální dole v prázdném stavu, al z praktických důvodů je to nesmysl. Takže se jede zase top balancing. Jenže tomu tam chybí ten zásadní zvrat po nabití na 100% (respektive je až za touto hranou), takže je pro tento účel nepoužitelný. Můžeš tedy jet klidně od těch 80% nabíjení. Ale nikoli při něm. Protože vlivem rozdílných vnitřních odporů na každém článku budeš mít trochu jiné napětí. Navíc je to stejně jen poměrně krátký časový úsek. Tedy balancování probíhá spíše až po nabíjení. Což není úplně problém pokud nabíjíš doma.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CUKI: dle toho co píšou internety balancuje bms články už nad 80% SOC tj. nad 4V
    CUKI
    CUKI --- ---
    PEPAZZ: Přdpokládám že píšeš o balanceru a ne o BMS
    "to same udelat pro ruzne hodnoty nabití baterie"
    To mi přijde dost zvláštní, ale jinak to dává smysl. Bude mít nějaké kapacitní přelévaní. A protože tam bude výkonové omezení tak to může dost trvat. Při nabíjení 50kW to fakt nestihne.

    Ale nemá smysl dělat balancing při více úrovních. buď balancuješ dole a nebo nahoře. To druhé dává z praktického hlediska mnohem větší smysl a tak se používá výhradně to.
    Srovnání napětí na třeba 50% tu baterii pouze rozhodíš.
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    PEPAZZ: to uz je na tobe :) dela to i statistiky baterky, cenovy grafy. muzes si tam vsecko prozkoumat jak se to auto chova a kolik te co stoji. ale po chvilce to dopadne presne tak jak pise DZODZO. ja uz jenom sbiram data a obcas se podivam, kdyz me neco zajima :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    jo, prvych par dni, pak ta to omrzi, je to stejne jak grafy z elektrarne :)))
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    a nad tema grafama pak onanuješ po večerech, bo jak? :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam