• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    ABS
    ABS --- ---
    W_NOICE78: píše tam pravdu.
    Vážně opravy EV jsou drahé a nelze udělat to co s ICE opravit v garáži a prodat v cizině jako nebourané
    Morální zastaráváni - o tom není pochyb, vývoj EV běží rychle a dojezd nových EV se zvyšuje odhadem o 7% ročně - je logické že ojeté EV jsou na tom hůř na trhu (sám jsem prodával a mohu potvrdit) - u mne ioniq před lety cca 250km a za stejnou cenu po inflaci Bz4x 400km o 5 let později
    EV není investice-opět jasné. Ale zde každé auto je spotřeba, bez výjimky pohonu. Toto je zavádějící argument.

    Já bych jiným než EV jezdil již posledních cca 6 let nechtěl. Ale ano nové bych si kvůli ceně nekoupil i z důvodů, které jsou v článku popsány. Havarovat sice neplánují osobně mám problém s technologickým zastaráváním.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    CUKI: Na to bych se zeptal přímo autora článku, Lukáše Erlebacha. Zdá se, že je to odborník přes elektromobily. Dál už ten clickbait nemá cenu sponzorovat.
    CUKI
    CUKI --- ---
    W_NOICE78: A kde že jsou ty staré BEV co nikdo nechce? :-)
    Jako článek vyloženě nelže, jen je to celé pěkně zavádějící. Ale v jednom to je pravdivé. Není tam žádný standard a tedy nemožnost trhu z druhovýrobou dílů. Auta se po záruce prakticky nevyplatí opravovat, ale to platí často i u ICE které se nedělají ve větších sériích.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Vypadá to na konec BEV.
    Elektromobily stárnou rychleji než mobily. Ojeté vozy brzy neprodáte - Články na Seznamu
    https://clanky.seznam.cz/clanek/ittb-elektromobily-starnou-rychleji-nez-mobily-ojete-vozy-brzy-neprodate-839
    MISO
    MISO --- ---
    AXTHEB: neviem, nie som majitel. ja som iba fotil kurioznu situaciu. E.ON Velka Bites. Pravda je ta, ze sice zabral 4 miesta, ale ku dvom z nich sa dalo dostat zozadu a vlavo mimo zaber boli dalsie dva neobsadene 400 kW stojany, takze no harm done.

    MESTREY_: presne tak, Plug & Charge je na trhu dlho, ale moc neprerazil, to by ten roaming/zdielanie nabijaciek, musel vyzerat trochu inak, nez v sucasnosti. OMV na SK a Shell v CR maju platbu kartou hned pri stojanoch a hotovo.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    KORKMAZ: expediční zahrádka na Twingu stejně vyhraje :)
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    AXTHEB: Kdysi jsem viděl nějaký video, tuším carwow a tam snad nejhůř vyšel retro držák na lyže a pak kolo na střeše. Karavan kupodivu nebyl to nejhorší.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    MISO: Jak ten přívěs zamává se spotřebou?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MISO: hm mozno by mohli existovat aj nejake take "prejazdne" UFC pre taketo pripady... na pomalej uz je asi jedno ked clovek strati cas odpajanim vozika
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    KORKMAZ: Podle mě myslel Tesla aplikaci, že stačí nabíjet jen na SC.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    RATTKIN: Zní to jako argument alá Jirka Babica - když nemáš limetku, tak tak dejte teslu.

    To si má jako dotyčnej kvůli jednomu tripu kupovat nový auto a zrovna takový, který mu vůbec nevyhovuje?
    MISO
    MISO --- ---
    Chargin’ hard :))

    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    KORKMAZ: Jak to myslíš? Korkomaz: v Norsku je prý pro nabíjení potřema moc aplikací v mobilu, rattkin: ne stačí mít Teslu, co na tom nechápeš?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Hm vcera som si v Trencine na SuC vsimol, ze tam uz maju aj nejaku busy fee navyse ku congestion fee pri nabijani nad 80% pokial je stanica viac jak z poloviny obsadena... zatial som si to nevsimol, lebo sme tam vacsinou nabijali neskoro vecer, ked tam skoro nikto nebol
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    DOCKINEZ: P&C zatim podporuje malo operatoru nabijecek a nelepsi se to. Nejjednodussi by byl vsude terminal na kartu.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    not bad for legacy, sw a ui by si zasloužil doladit :))

    Mercedes CLA 350 4Matic 1000 km challenge
    https://www.youtube.com/watch?v=jC_kIAuktZI
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    KURE: Třeba to vyřeší standard Plug and charge, takže časem se na kartičky a appky bude vzpomínat jako dnes na divoký devadesátky.

    Téma nové iX3 je zjednodušování života řidiči a platí to i pro jeho pohon, který je dnes již plně elektrický, pochopitelně. Jenže iX3 dokáže díky baterii s kapacitou 108,7 kWh a nízké spotřebě (prý kolem 15 kWh/100 km) ujet na jedno nabití neskutečných 800 km (Další meta dosažena, těch tisíc kiláků už je fakt na dosah!) a díky moderní 800V architektuře se dokáže nabíjet rychlostí blesku (a díky Plug & Charge nepotřebujete ani žádnou kartičku nebo čip, stačí jen připojit kabel) – konkrétně zvládá výkon až 400 kW, takže za pouhých 10 minut u nabíječky získáte 372 km dojezdu navíc a efektivní nabíjení (10-80 %) zabere jen 21 minut.

    Elektrické SUV BMW iX3 „Neue Klasse“ poprvé naživo
    https://www.garaz.cz/clanek/novinky-bmw-ix3-neue-klasse-technika-pohon-vykon-dojezd-nabijeni-21015420
    KURE
    KURE --- ---
    MISO: ja taky ne. a presne jak píšete, imho je to fail, protože jestli to má bejt promo akce pro navnadění lidí na emobilitu, tak hodit je bez přípravy do džungle appek a tarifů teda pro většinu fungovat nebude.
    CUKI
    CUKI --- ---
    NIGHTHUNTER: Tak tohle se dá udělat automaticky ne. Předpokládám že je to komerční půjčení za které zaplatíš. Tedy je pro ně výhodné aby tě aditivní poplatky stály co nejméně.

    Já nedávno koukal na nějakou půjčovnu aut v zahraničí (EU) a dost mě překvapilo že elektromobil si v podstatě nikde nepůjčíš a když jsem po tom pátral víc, tak mi bylo řečeno že kvůli nabíjení si to nikdo nechce pronajmout, tak to nemají ani v nabídce. A ty co je pronajímaly, tak za nehorázné ceny. Jako běžná cena obyč auta na den je 15-20E. U elektromobilu je 50-60E + dražší palivo?

    WTF?
    LELI
    LELI --- ---
    NIGHTHUNTER: no, ten s wallboxem nebude nejspis zadnou karticku potrebovat a uz to zna…
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam