• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CUKI
    CUKI --- ---
    JYRKA: Tak porovnávej něco malého obyčejného v obou kategoriích :-)
    FINSON
    FINSON --- ---
    LELI: Hele: FINSON, FINSON :-)
    Takže by to teda šlo? Jak to vypadá, je mi docela jedno, spíš je lepší, když to vypadá na hovno a nikoho to neláká...
    CUKI
    CUKI --- ---
    ROBOTON:
    Pokud by se to řešilo dohodou (podružný elektroměr) tak bacha SVJ má dražší elektřinu, navíc by SVJ muselo platit dražší paušál (pravděpodobně bude mít menší rezervovaný příkon).
    Ideální by bylo aby jsi to měl zapojené do svého elektroměru. Ale to záleží jak je to daleko, tak aby jsi platil jediný paušál, jak navrhuje KORKMAZ:
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CERMI_FOX: Ten point je, ze porovnam stejnou tridu aut.
    Nemuzes porovnavat Teslu s Opelem Corsa, napriklad.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    ROBOTON: Můžeš si vystačit se zřízením jen 480V zásuvky a pak si k tomu koupit příslušný kabel na alze. Co se HW týče, tak je to zhruba o polovinu levnější řešení než wallbox. CO ale stojí natažení kabeláže a elektroměr, tak to nevím...

    ...a taky mě to zajímá a v mém případě jsou v zásadě dvě možnosti. Buď se bude tahat nějaká páteřní kabeláž ve spolupráci s ostatníma a na tom další elektroměry (běh na dlouhou trať, i kdyby byla shoda v SVJ tak svině hasiči to brzdí), anebo delší solo kabeláž z mé rozvodné skříně, kterou má každý byt v garáží, takže bez elektroměru (tahle partyzánština je ale taky ilegál)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    JYRKA: jasně, vždycky najdeš takovou značku, která bude dražší. Jsem si jistý, že najdeš i značku/typ, u níž 10 leté auto nepůjde pod milion. Ale nechápu point?
    CUKI
    CUKI --- ---
    Prostě a jednoduše díky ceně baterie se ta cena TCO u všech BEV pohybuje stejně vysoko jako luxusní auta. A přenáší se dál na dalšího majitele.

    A taky se dá souhlasit s článkem, že třeba v Norsku kde jsou ty pobídky a výhody koupě nového BEV extrémní, vzniká najednou propast mezi jednotlivými skupinami lidí.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CERMI_FOX: Stejná třída jako Tesla 3.
    Vidím tam něco jiného...

    CUKI
    CUKI --- ---
    DOCKINEZ:
    No asi jsem to nenapsal dost jasně bavíme se o úplně jiné kategorii užitného auta. Tohle je sporťák, statusová věc. Tam ta cena asi klesá mnohem rychleji, protože ta počáteční je mimo. Ani nevím že se před pěti lety ještě prodávala. Psal jsem pět let staré auto řekneme do 50k km nájezdu, ať nežeru. Aby to bylo srovnatelné.

    BTW to si mi tedy pěkná socka když dáš 250 za tři výplaty :-D


    LELI: 2013 mi nepřijde jako 5 let staré auto, nájezd skoro 4x vyšší a tady právě ta baterie bývá problém a umře poměrně rychle. A kolik stojí nová?

    KULA: To je věc názoru, kdyby to nemělo píču na kapotě tak proč ne :-)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    DOCKINEZ: i nejlevnější tesla je od 350k, 10 let nový. Což je prostě hrozně moc, 10letý spalovák není problém sehnat pod 100k.
    LELI
    LELI --- ---
    KULA: nazivo je to lepsi, ale neodpovída to tomu, ze to novy stalo asi 900k, ale dost to odpovida jinymu trinactiletymu autu za kilopade :-) Prekvapive prijemne se s tim jezdi a funguje, 22kW AC je fakt milej bonus.
    KULA
    KULA --- ---
    LELI: jedinej problém Zeo je, že to vypadá absolutně obludně. Zvenku, zevnitř.
    LELI
    LELI --- ---
    CUKI: Souboj o spolehlivost elektrickyho auta vs spalovaciho zpravidla vyhraje to elektricky, je v nem toho min co se muze pokazit. Nahradni dily koupis i na fiat 500e, co se prodaval jedine ve statech, baterka ti neodejde za vterinu cela, plus se da opravit/vyradit vadny clanky, baterku na rozdil od spalovaciho motoru muzes kompletne diagnostikovat, cenu dilu si muzes zjistit (u tesly 3/Y nic dramaticky drahyho (motor 40k/60k, baterka komplet 250k) - schvalne se zeptej v toyote, co by stal treba novej polomotor do tvyho yarise, plus hromadu dilu dneska uz sezenes pouzitejch/levnejsich, takze na cenu od automobilky je to fakt malo), ...

    Tady mas treba stary zoe za kilosede. Obecne auto kde se nic moc nesere. 13 let stary, baterka 91% SoH... pro kompletni report baterie si tam klidne zajdi, daj ti ho k tomu.

    Renault ZOE Q210, SoH 91%, Automat, Navi | Sauto.cz
    https://www.sauto.cz/osobni/detail/renault/zoe/209108025
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    JYRKA: v Sudetech ti stačí Thalia za 15k, na to jde ušetřit, i když máš dvě exekuce a středně rozvinutou závislost na piku :)

    (panu domácímu se omlouvám za páteční OT)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DOCKINEZ: tenhle názor na výplaty běž šířit do Sudet :)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    CUKI: No, nechci se pouštět do podrobností, ale když se podívám na to, za kolik lze koupit Tesla Model S 85 (cca od 250k vs 1,5 mega původní cena), tak to už je slušný. Čtvrt mega, to je dneska kolik, tři výplaty?
    CUKI
    CUKI --- ---
    DOCKINEZ: Kdyby k tomu tedy docházelo, jako se píše v článku. Ten článek vyloženě nepíše nepravdu, ale pracuje silně na zavádějících tezích.

    Když to beru srovnatelně z ICE, tak své nejnovější auto 5let stáří 34k Km (reálných) jsem nakoupil za 1/3 původní ceny.
    18let stará dodávka 380k Km cca 15% původní ceny.

    18let starou elektrododávku asi nenajdu, ale malé elektrické auto (našel jsem třeba citigo) navíc s mizivým dojezdem a nepoměrně horší spolehlivostí. S baterií neznámé kapacity a dojezdu se pohybuje nad 300k Kč
    No a nové se prodávalo asi za 380k Kč (chatgpt)?

    Mě naopak přijde že si tu cenu drží. A co hůř když se s tim autem něco stane tak je na odpis protože i přes vysokou cenu je oprava nerentabilní. Novou baterii seženu leda za nesmysl, motor, či jakékoliv díly?

    Za mě nejvíce chybí ta masovost, aby člověk nekupoval šrot, protože na to auto nic nesežene.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    W_NOICE78: záleží, jestli to kupuješ před koncem kvartálu a nebo ne :) Ty splátky jsou nižší, než na Enyaqa. Když si uděláš průzkum, tak najdeš operáky na EV typu Elroq za 9 i za 17 bez DPH. A nabízejí ten samý nájezd, ty samé služby. Jak to kalkulují, by mě fakt zajímalo.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    MAGUMI: Záleží na use-case.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    JYRKA: Ve finále tu ztrátu hodnoty platíš v měsíčních splátkách.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam