PEPAZZ: Není to přežitek, u moderních elektromobilů dokonce musí být vždycky kombinace – nemůže to fungovat jako u Tesly, kde je na puštění pedálu okamžitě plná rekuperace a brzdový pedál ovládá už jen třecí brzdy.
Kdybys s něčím jako je novej Taycan nebo CLA EQ nastavil jako default plnou rekuperaci, tak se při puštění pedálu zakousneš do volantu, protože rekuperujou 400 kilowattama nebo tak něco.
Navíc má OPD minimálně dvě zásadní nevýhody. Jednak je pro spoustu řidičů nepřirozený nešlapat na brzdu, druhak auto s OPD, jak už jsem psal, neumožňuje plachtění, protože moc nejde odhadnout míra sešlápnutí plynu, kde se nebude dít nic. A na okresce je plachtění efektivnější než OPD.
Nejlepší řešení je rekuperace nastavitelná pádlama na volantu, ideálně od OPD po čistý plachtění.