• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity. Zadne drama.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    DIM_
    DIM_ --- ---
    CUKI: Vzdyt tech zpusobu mas hafomoc: W_NOICE78.
    CUKI
    CUKI --- ---
    DIM_: Strácím běžně klíče i mobily a nebo je ničím vybíjím. Kolikrát jsem venku na tůře, přijdu do auta s mrtvym telefonem a nebo bez něj. V karoserii mi zatavenej jinej klíč pro případ kdybych přišel i o druhej co mám s sebou (celkem mám 3). Jako je pěkné otevřít telefonem, ale rád bych měl možnost otevřít jako ve středověku klíčem (a nastartovat). Bez potřeby hlídat jakoukoliv baterii. :-(

    Tedy to beru jako super řešení, ale jen tehdy pokud je možné použít i alternativní analogové řešení.
    CUKI
    CUKI --- ---
    W_NOICE78: A jak se otevírá (a startuje) auto pokud náhodou nemám mobil? Má to i nějaký alternativní způsob mechanický?
    DIM_
    DIM_ --- ---
    BOBASH: Muzes mit fyzickej klic, pokud vim. Prece ten ve tvaru auta.

    Jeste jsem ho rychlopoguglil.


    Ja mam 2 auta. Jedno s klicem, jedno bez. A jedno reseni je stredovek, druhy ne.

    Kdyz jsi pobliz Tesly, tak pouziva bluetooth. Kdyz daleko, tak internet. Jako moc nechapu, co na tom jde vylepsit.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: U Tesly nemusis vyndat telefon z kapsy ani jednou. K odemknuti, nastartovani, ani zamknuti.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    BOBASH:
    How Does Hands Free Trunk Work on My Tesla? 🤔😳
    https://youtube.com/shorts/WVIqft79PQw?si=5V3uP6eNteoPymz0


    Na delší vzdálenost to jde přes appku v hodinkách, na kratší funguje stejně jako s mobilem. Můžeš si taky nastavit zkratku a otevírat hlasem.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    W_NOICE78: A mají ho tak, že se otevře jen když chci a zároveň nemusím mít nic v ruce?

    A na jakou vzdálenost to umí smart hodinky? Já z těch expertů na organizaci ještě nedostal Highlanda ani Junipera, takže si pamatuju jen preFL, kde jsem musel jak idiot tahat kartu nebo telefon z kapsy a někde s ní mávat.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    BOBASH: Highland i Juniper mají hands-free trunk.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    BOBASH: To lepší řešení by mě zajímalo. Teslu můžeš kromě karty a mobilu otevřít i přes smart remote, hodinky nebo smart ring.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Většina appek umožňuje telefonem auto odemknout v appce, tedy na libovolnou vzdálenost. Ale vyžaduje to aktivní použití appky (je tam na to button).

    Otevírat telefonem tak jako klíčkem (tedy na několik metrů, otevření dveří podle toho na které straně jsi, virtuální pedál) je úplně jiná věc, která s appkou nesouvisí.

    Tohle třeba Tesla pokud vím neumí, třeba poznat, že stojím u kufru a aktivovat virtuální pedál nezvládne, kufr lze otevřít jen aktivně v appce, což je s nákupem v ruce nahovno.

    Proto preferuju klíček v kapse, který mě nijak neomezuje.

    Lepší bude až to, kdy nějaká automobilka bude umět odemykat auto Jakl klíčkem, ale pomocí telefonu. A sdílet klíč třeba pomocí peněženkami v telefonu.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Pokud musíš mávat telefonem u dveří, je problém v telefonu (uspal aplikaci). Taky se mi to projevovalo, dokud jsem nenastavil prioritu, od té doby ani jednou, na ani jednom telefonu.

    Já zas nechápu řešení, že telefonem můžeš celé auto ovládat, ale nenastartuješ. Proboha proč?

    A už teda vůbec nechápu řešení škodovky, ICE ovládat appkou můžeš a BEV ne? WTF???
    KASPAREK
    KASPAREK --- ---
    ELIJEN: kdyz kombinujes rizeni auta s jakymakoliv jinyma aktivnima aktivitama (cyklo, pesko, plavani, trasy, plaze, zajimavosti) tak to najit ne na gugl mapach uplna tragedie. Aktivne pouzivam oboji, po cely evrope, gugl mapy vetsinou jen na delsi presuny.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Já si třeba dokážu přestavit lepší řešení než má Tesla, ale úplně do tohohle tématu nemůžu zabíhat.

    Každopádně řešení od Tesly mě spíš irituje a radši bych měl klíč v kapse než telefon, kterým musím mávat u dveří nebo neco mačkat abych otevřel kufr.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Proc ale potrebuju porad klic? Tesla uz to umi 11 let :(
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Otevírání telefonem je věc, kterou jde doplnit později, hw tam pokud vím je.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIKDAS: hohooo, zeby som oprasil svoju tankartu? este mi tam nejaky litranek na beno ostal, tak by som to aspon vyuzil
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CUKI: Já teda s Google Maps problém měl jen výjimečně. Kde jezdíš, že ti nestačí? Na nějaký offroad si to dáš na CarPlay/Android Auto a pohoda, ne?
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Ohledně Orlen nabíječek vyšel obsáhlejší článek od Nývlta.

    Orlen spustil první lokalitu vysokorychlostních nabíječek pro elektromobily - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/orlen-charge-vysokorychlostni-nabijeci-sit.A251003_131103_automoto_nyv?


    v první polovině příštího roku – za nabíjení půjde platit Tankartou Business, respektive její evolucí Tankarta Business Charge, což usnadní proces firemním zákazníkům. Později přibude podobná možnost i s Tankartou Easy.
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: Tak začal bych tím, že je velmi obtížné plánovat výlety na mapě, kde ty body zájmu nejsou vůbec zaznamenané :-) Až bude google používat OSM a nějaký přehlednější typ zobrazení...

    Vždycky mě dostává jak někde na cestách někomu vysvětluju cestu a pak koukne do svých google map a tam prázdno a často i vrstevnicový podklad je naprosto neodpovídající.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nestaci mat len takovu alebo makovu navigaci, na tu user experience je dolezite ako je to integrovane s inymi funkciami auta (napr. nabijacky alebo to planovanie vyletov) a aku to ma odezvu, lebo napr. navigacia v ID.7 mi prisla ako z minuleho tisicrocia
    CUKI
    CUKI --- ---
    KORKMAZ: Já chápu že to nějak funguje, ale google je na navigaci fakt mor. Je smutné, že české auto musí používat tuto zaostalou navigaci.Je fakt že tenhle tank se z asfaltu stejně nikam daleko nedostane, ale i tak je to mrzení.

    A vlastně zjištění, že jediné co mi to auto může nabídnou je překlopení mobilu do toho displeje. Zobrazení stavu baterie a dojezdu. Tam je pěkné to přepočítání trasy dle terénu. To je fakt dobrý. Ale v tohle je IMHO podklad Mapy.cz mnohem lepší.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam