• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    KORKMAZ: taycan má problémy s pouch cells od LG.
    A taky s BMS.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    KORKMAZ: Taycan má taky problém s trakční baterií.
    Porsche Recalls Over 27,000 Taycan EVs Because Of Battery Fire Risk
    https://insideevs.com/news/736702/porsche-taycan-battery-fire-recall/
    Porsche class action claims Taycan EVs have battery defect
    https://topclassactions.com/lawsuit-settlements/lawsuit-news/porsche-class-action-claims-taycan-evs-have-battery-defect/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    KORKMAZ: dovolím si drobné OT, ale rapeX zní jako název seznamky od Elona :D #kecy
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    KURE: Na tohle je dobrý koukat na US varování nebo ideálně DE svolávačky, ještě než to propadne to toho centrálního EU rapex systému.

    Aktuálně tam je z EV koutku třeba nefunkční kliky u Emachů (za posledních 5 let, takže asi všech), Polestaru 2 nefungují brzdy, a do trojky pak zatýká, hybridní stelantisy můžou zahořet při nabíjení, tesly 3/Y závada TMPS a otloukánek epace zase zlobí

    Co se VAG koncernu týče tak taycan má problém se vzduchovým podvozkem (ale to je mechanická věc z ICE panamery) a úplně nově je tam problém nabíjení na hybridní SUV Audi - nebezpečí přehřátí akumulátoru při nabíjení, je na to SW fix.
    KURE
    KURE --- ---
    KORKMAZ: jj presne proto se ptam, jestli to je proste smula, nebo je takovejch případů hodně. diky.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    KURE: Těžko soudit, ale jeden člověk asi trend nedělá, kŕ ne aféru typu dieaselgate - to je spíš clickbait. Ta jeho tvrzení jsou trochu na vodě - udává tam jednu chybu z diagnostiky a k tomu pak mává papírem s TPI, ale neuvádí jeho číslo. Pak tam píše o změně výrobního procesu v 46. týdnu 2024, ale to nekoresponduje s údaji výrobce o nasazení nového dílu - to bývá z mé zkušenosti téměř 100% spolehlivé, včetně mega starých aut, lodí atd.

    Samozřejmě tam jsou nějaké modifikované battery packy, během výrobního cyklu jsem jich tam viděl cca 12-15 (neprocházel jsem to do detailu), ale je potřeba brát v úvahu, že auto se dodávalo v 8 verzích motorizace se 4 různýma akumulátorama, takže to asi vysvětluje valnou většinu těch rozdílných dílů.

    Jiná věc je pak přístup servisu, lépe řečeno výrobce. Většina battery packů VW jde ale na určité úrovni rozebrat a vyměnit jednotlivé, takže proto mu asi nechtějí vyměnit na první dobrou komplet baterii. Jestli se to dělá jinde, tak to úplně nemám zkušenost. Z poslední doby znám jen reklamaci tepelného čerpadla - vyměněno bez keců. To samé pak elektro topení u Volva.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    COMODOR_FALKON: u toho taycanu a mach-e je to celkom realne, kedze tie auta mali rozne problemy, ktore museli automobilky riesit v reklamaciach a tak na tom financne krvacali
    KURE
    KURE --- ---
    PEPAZZ: to je nějakej všeobecnej trend? ma škodovka stejny baterky jako vw?
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Grok spekuluje o tom, jaké by asi mohly býrlt zisky automobilek z ICEV vs EV…
    ChatGPT tvrdí že je to blbost…
    …názory lidí zatím nejsou k dispozici…🤷🏽‍♂️

    https://x.com/xoslicc/status/1985740047123956022?t=FB1HCs6jvZRl7X3u_Jn_qA&s=19
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    5 modulu z 12ti na výměnu

    VW: From Dieselgate to Batterygate - Update 3
    https://www.youtube.com/watch?v=Glqy9QlOW8U
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    BOBASH: mně to přijde strašně málo i na takhle malé auto.

    Ano, vím jaký je průměrný nájezd v ČR a vím, že to ještě táhnou nahoru lidi, kteří najezdí výrazně víc. Sice za poslední dva roky k takovým patřím taky a mám nájezd skoro 70 tis. (není to pracovní auto, jsem na home office, to se prostě sešlo - stárnoucí rodiče daleko a k tomu pár výletů, stěhování...), ale byly roky, kdy jsem taky ujel sotva 8 tisíc za celý rok.

    I v té době ale stačilo vyrazit na víkendový výlet, návštěvu za vzdálenějšími příbuznými a bylo to 500 km a víc. A když jsem chtěl zkusit auto, tak nebyl problém najezdit 1500 za týden, aniž bych omezoval práci nebo rodinu. Prostě mě to zajímalo, jaké auto je a potřeboval jsem si zvyknout a nemít jen dojem z krátké předváděčky, tak jsem pár dní jezdil do práce denně autem (a zkusil jsem si poskakování v zácpě), naplánoval jsem si pár návštěv a během dvou delších víkendových výletů a jednoho pracovního týdne s denním dojížděním to vždy bylo hodně přes tisíc km. Není potřeba žádné Chorvatsko, stačí vyrazit z Prahy do Jižních Čech, Krkonoš, Broumovska, Krušných hor... Velikost auta nehrála nikdy moc roli, dvě hodiny se dá vydržet v čemkoli, na místě se člověk projde a protáhne, aby zvládl dvě hodiny zase domů.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Zajímavé breakthrough se solid state bateriemi, publikovano v Nature!
    Mezi radky čtu to ze solid state neni ready na nasazení protože problémy s praskánim. Pokud je fix to aby kazda baterie mela vrstvu stribra tak se v blízké době asi nedočkáme ani dostupné ceny ... Tot můj odhad.

    Solid-state batteries get flexible “armour” layer from Chinese scientists, survive freezing weather in Nature-published breakthrough
    https://carnewschina.com/2025/10/31/solid-state-batteries-get-flexible-armour-layer-from-chinese-scientists-survive-freezing-weather-in-nature-published-breakthrough/
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Xpeng achieves 2025 sales target two months early, only three NEV brands on track
    https://carnewschina.com/2025/11/03/xpeng-achieves-2025-sales-target-two-months-early-only-three-nev-brands-on-track/

    Jsem zvědav co akcie...
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    The Israeli army has started taking away Chinese-made service cars from officers — espionage risks officially confirmed

    The military has strong reasons to believe that built-in cameras, sensors and communication systems in these vehicles could collect data and transmit it to servers in China.

    Israel’s Defense Ministry and the IDF have begun a phased phase-out. Hundreds of vehicles are affected — mostly seven-seat CHERY models issued to officers with large families.

    ❌ Chinese cars are already banned from entering military bases, and by early 2026 the army plans to completely phase out their use.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    STARE_CASY: Já mám auta na týdenní testy a málokdy přejedu tisíc. A tisíc měsíčně odpovídá normálnímu měsíci v životě méně jezdící rodiny.

    Nezapomeň, že se to navíc týká čtyřky, která je na dlouhý cesty použitelná dost omezeně, s tím nepojedeš do Chorvatska. Myslím, že za tisíc kilometrů to vyzkoušíš dost na to, aby ti bylo jasný, jestli to chceš.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    mozno ked bude excess power tak to bude nabijanie zadacko :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    beztak to bude puštěné pouze když mají místní jaderky excess power :D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ale to by musel mat kazdy zaruceny rovnaky vykon, aby to bolo fer, inak by niekto na tom kilometri nabil menej a niekto viac, vlastne este by to mozno potom zalezalo aj od rychlosti :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DZODZO: you flip a siwtch.
    Představuju si to tak, že součástí toho zařízení, co počítá najeté km bude hw propojení s palubní nabíječkou. resp. řídící jednotkou.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIKDAS: no ale ako odlisis tych co nabijaju od tych co nabijat nechcu?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam