Moje 2t SUV opotřebovává silnici cca 16x více než 1t. Je to smutné, ale taková je prostě fyzika.
18t autobus pak opotřebovává silnici cca 2000x více. A tramvaj, ač jede po kolejích, poníci silnici cca 1000x více. Navíc umí otřesy poničit i domy okolo.
Nic z veřejné dopravy tedy samozřejmě neodveze tolik lidí jako osobní automobil, přepočteno na kilometry a poničení vozovky. Jistě se tedy shodneme, že autobusy a tramvaje, měřeno prísnou optikou poničení silnice a ničím jiným, zatížit maximální možnou daní, ne-li zakázat.
Navíc, z vlastní empirické zkušenosti, ty silnice měla nejvíc zničené levice. Tak tu zakázat rovnou. Oni vymýšlí různé jednostranné krávoviny a intenzivně nepracují, tudíž na ty krávoviny mají spoustu casu. Ale pak není ani ta opravená silnice, no.
Po které by mělo jezdit vše výše uvedené, pouze hlídat nepretizenost nápravy a případně provedení těch kolejí (tramvaj).
TLDR: Cyklofašisti a netáhla všeho druhu zpět do svých boards, tady za to bude lítat ban hammer. Díkec.