• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    NTR23
    NTR23 --- ---
    DZODZO: Ten chlap mě sere. Do svého auta bych ho nepustil. 🫣
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    na pandicke som sa ucil soferovat, tie tlacitka na okamzite vypnutie asistentov su genialny napad, ale niektore dalsie veci by mi tam trochu vadili, v tejto kategorii zatial stale vedie renault 5

    Why everyone will buy this car
    https://www.youtube.com/watch?v=ImP0RKhdp2Q
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    VW ID. UNYX 08 unveiled: 5-meter EV, dual motors with 700 km range
    https://carnewschina.com/2025/11/10/vw-id-unyx-08-unveiled-5-meter-ev-dual-motors-with-700-km-range/

    The ID. UNYX 08 will come in single-motor and dual-motor versions. The single-motor variant produces 230 kW, while the dual-motor setup features front and rear motors rated at 140 kW and 230 kW, respectively. Both variants utilise lithium-iron-phosphate (LFP) battery packs supplied by CATL, although specific capacities have not been disclosed. Claimed CLTC pure electric range exceeds 700 kilometres.


    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    FAEKAL: nejlepvnejsi dc je Tesla za 9.20kč s dph ve špičce a 7,90kč mimo špičku. Pro non tesla auta jsou pak ceny vyšší netuším přesně. dalsi nejlepvnejsí je 50kw Lidl. Casto nabijím na futurego 22kw dc za 8kc s dph , ale moc jich asi nebude ..
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Prej se rozjela výroba BMW ix3 v Maďarsku, sice se zpožděním, ale přece
    FAEKAL
    FAEKAL --- ---
    Tak se už taky hlásím mezi vás:)
    V neděli jsem na jižní Moravě nasál tohodle prcka.
    Je to 10/2018 s 94aH čistá elektrika. Předchozí majitel se o to krásně staral a garážoval, takže na mě působí dojmem nového vozu.
    Zatím mám najeto cca 300 km, ale je to neskutečně zábavný auto. Mám na tom letní gumy, vzadu 175ky, tak na dojetí jednoho léto.
    Trochu jsem se po cestě bál, že to bude plavat, protože byl neskutečněj ceďák a venku asi 4°, jel jsem po dálnici max 120. Blíž k Praze se to pak zlepšilo, tak jsem to trochu otestoval a kupodivu to vůbec neplave. Prý nejlepší gumy jsou 195, tak asi půjdu do nich. Nicméně mám ještě další novou sadu kol s novým zimním obutím, tak to musím co nejrychleji přezout. Poradíte kde se dají v Praze koupit ty gumové bloky na hever?
    Nejlevnější DC nabíjení předpokládám Lidl plus? Zařizujeme v práci wallbox, ale bude až koncem příštího týdne.

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Front Drive Unit Failure – Mercedes EQC

    We are once again seeing the same repeating failure pattern on ZF asynchronous induction motors: coolant intrusion through the SiC mechanical seal. Although induction motors are, by design, more durable and more sustainable than PMSM units (in terms of serviceability and long-term stability), several OEMs (Audi, VW, Mercedes) have complicated reliability by introducing an unproven and fundamentally flawed SiC seal technology. This failure repeats across all iterations.

    Dear OEMs – it is time to abandon SiC mechanical seals permanently.

    On the EQC, most bearings are commercially available except for one specific type. The overall layout of this drive unit is very similar to the EQV motor, though not identical.

    In the photo you can clearly see severe wear of the sealing surface all the way down to the housing, which caused vibration and coolant leakage. The stator windings show initial mechanical damage, while the bearings are completely compromised – burnt and contaminated with oil. (Coolant did not directly affect the bearings in this case.)

    OEM pricing:
    •Remanufactured unit: ~€2,500 + VAT
    •New or newer revision: ~€4,200 + VAT (labor not included)

    Unlike the Tesla LDU, this motor cannot be permanently repaired due to the weak design of the sealing area, where it is not possible to apply our graphite-type long-life seal with rotor machining.
    (However, if someone has a faulty motor they are willing to donate for parts, we could attempt to engineer a prototype solution.)

    Technical details:
    •Part number: A2933406800
    •OEM pricing: €2,500–€4,200
    •EVC repair/reman price: €2,500–€3,800
    •Motor manufacturer: ZF
    •Seal supplier: KACO? (likely) not commercialy available for purchase

    Mileage: 120,000km

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Sedan začíná na 1,35M za zadokolku s velkou baterkou (CLA250+), o kilo víc za 4Matic. Céčko má příplatek za kombík asi 40 tisíc, takže bych čekal necelých 1,4M.

    Co jsem to zkoušel konfigurovat do nějaký použitelný podoby, tak bych počítal, že lehce přes 1,5M v ceníku za 250+. S nějakýma slevama, pokud si to nebudeš kupovat první měsíc co to budou prodávat, budeš imho zpátky mezi 1,3 a 1,4 za skromně, ale plnohodnotně funkčně vybavený auto.

    Samozřejmě když začneš blbnout s AMG paketama, kůží, velkejma kolama, Burmesterem a podobně, tak to taky může být auto za dva.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Jinak doporučuji tenhle newsletter - vychází týdně. Věnuje se elektronice a autům - pokud vás zajímají jen auta, tak si budete muset trochu zascrollovat dolů:
    NA_SKLE #226: 45. týden - by Jarda GiGiDAGia N. - NA_SKLE
    https://naskle.substack.com/p/na_skle-226-45-tyden?r=1u16vq
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    PETER_PAN: myslíš zadokolou 85kWh?
    Sedan je €56k, takže taky pod €60k, ale počítej, že u Merglu je klasicky značná příplatková výbava.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Na kolik bude vychazet ten CLA Shooting Brake EV 2025 ? Myslim tim tu variantu s 761 km WLTP.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    FEDAJKIN: předpokládám, že u nás bude díky clům stát výrazně víc.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PEPAZZ: Wow, krásnej sedan za necelého půl míče.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Dongfeng eπ007+ launched: sub-4-second acceleration, starting around 20,000 USD
    https://carnewschina.com/2025/11/10/dongfeng-e%cf%80007-launched-sub-4-second-acceleration-starting-around-20000-usd/
    The new vehicle, available in three variants, carries an official guide price range of 144,900 to 154,900 yuan (20,300 to 21,700 USD).

    The most notable improvements in the eπ007+ over its predecessor include the standard integration of LiDAR across all trims.

    The EREV variant combines a 1.5L engine with an electric motor, where the engine delivers a maximum power of 77kW and the motor provides 160 kW (214 hp). This version will be equipped with a lithium iron phosphate battery. The pure electric model is available in single-motor rear-wheel-drive and dual-motor all-wheel-drive configurations. The single-motor version boasts a maximum power of 200 kW (268 hp), while the dual-motor variant delivers 400 kW (536 hp), enabling a 0-100km/h acceleration in the 3-second range.

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    China ends full EV tax exemption in 2026! dealerships report year-end sales rush .. Jsem zvedav o kolik klesnou v Q1 prodeje
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    nemá nekdo par volnásků na e-salon? :)
    IV0
    IV0 --- ---
    KORKMAZ: Tak jde spíš o plánování, do krámu ji vozím vždycky, mám to z Lidlu domů 20 minut. Ta změna je, že teď už prostě mám tašky a autoledničku s sebou vždycky. Ale rozumím, nechci dělat z nevýhody výhodu, jako v tom vtipu o elektromobilitě: My chudáci, co nepijeme kafe, si to elektroauto nebudeme moct koupit nikdy.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    IV0: Sry ale začít vozit v hi-tech autě jako ústupek ledničku v autě, tak to mě docela pobavilo :-D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam