W_NOICE78: BTW tohle je opakující se situace z půlky 20. let, kdy Ford jel stejný byznysmodel jako dneska Tesla (radikálně průkopnický auto, pak ho dělat 10-15 let a zlevňovat, pak další) a Alfred P. Sloan, tehdejší šéf General Motors, vymyslel značkovou hierarchii a plánovaný zastarávání.
Na rozdíl od Forda měli pět značek (Chevrolet, Pontiac, Oldsmobile, Buick, Cadillac), který tvořili hierarchii a každá měla ještě modely, který měly svoji hierarchii.
A to celý jelo v modelovým cyklu tehdy 2-3 let, po kterých se auta kompletně vizuálně změnily, a každý rok se vizuálně změnily dost na to, aby to bylo na první pohled poznat.
Díky tomu tvůj soused poznal, jak drahý máš auto, a taky poznal, jestli máš letošní nebo loňský.
Tímhle překonali prodeje Fordu a ten je už nikdy nedohnal, a ten koncept funguje už to let furt stejně.