• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity. Zadne drama.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    JANOS
    JANOS --- ---
    ELIJEN: to je nabídka kterou mám v appce potvrdit nebo odmítnout
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JANOS: To je odhad nebo finalni nabidka? Ja dostal odhad na 677k
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JANOS: Pekny, pekny.
    3 roky free SCH u TM3 jsou muj vlhky sen k taxikaření.
    Jen škoda, že nejsem taxikář a plonkovní mega zrovna taky nemám :D
    JANOS
    JANOS --- ---
    NIKDAS: 3 roky free nejsou na tom zavisle.

    Presun FSD BY NEMEL byt zavisly, ale nejsem si jisty, proto uz jsem napsal email sales advisorovi at mi hned rano zavola.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JANOS: Předpokládám správně, že přesun FSD a 3 roky free SCH je odvislé od protiúčtu JANOS:
    JANOS
    JANOS --- ---
    Tak jsem dostal nabidku od Tesly na vykup meho stareho modelu 3 LR s 131000 km: 185000 Kc
    To jsou vtipalci :) Odmitam a jdu prodat na trhu
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    🔋Další levný vyřazený taxík do party; prý volali hlavně Češi...🔋

    Můžeme mít na Teslu názor, jaký chceme, ale když dojde na to, že se hledá nějaké levné ojeté elektro, stejně je nakonec problém najít nějakou alternativu, která nabídne i zajímavý dojezd, výkon a nízké servisní náklady.

    Opět to byla Tesla Model 3 Long Range (MY2021) od tureckého překupníka v Hamburku a zase za peníze na úrovni minulého taxíku. Nájezd menší než minule a baterka navíc továrně repasovaná ještě v záruce, ale vykazuje výborné parametry a ještě vyšší SoH než minulá. Mechanicky jde opět o auto, které není opravovaná zbořka, což se projevilo tím, že v interiéru nic nevrže a nemlátí. Výsledný dojem je tedy výborný. Opět jsou jen mrtvé silentbloky zadního motoru podobně jako u prvního taxíku, takže nějaký servis na dílně přece jen potřeba bude.

    Překupník byl přesně dle stereotypů. Nakonec vymyslel, že nějaká paní mu chce za dobré peníze prodat něco jiného, co chce koupit z peněz, které zrovna dostal od nás. A protože to bylo po cestě, tak se nechal hodinu vézt směrem ČR, protože by sice mohl čekat do rána, ale jak se s Vojtou shodli - "když je ojetina za dobré peníze, musí se jet okamžitě".

    Když se pán rozpovídal, přiznal, že ho překvapila taková anomálie, že se na hodně ojetou taxi teslu ozývají prakticky jen Češi 😅 Že nechápe, jak je to možné, takže mu Vojta musel vysvětlit, že v tom máme prsty my. Pokud to čte někdo z dalších zájemců, tak jsem jenom chtěl říct, že tohle byl ve výsledku asi velmi dobrý kup a měli jste být rychlejší 🤷

    (na video z nákupu se těšit nemusíte, nikdo nenatáčel)
    https://x.com/diagon_swarm/status/1995714543742251405?s=20
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Mě ten krám žral i na okresce. Ale ano, Číňani vůbec neřeší spotřebu ve vyšších rychlostech, protože jezdí 110 a jejich CLTC je snad ještě větší optimismus než bejvalo NEDC.

    Ale tak jak tak je trochu blbý, když Seal s 85 kWh baterkou má dojezd cca odpovídající CLA s 58 kWh baterkou, takže jsi reálně v situaci, že to BYD a Mercedes jsou přímá cenová konkurence.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    PEPAZZ: Paráda, díky. Prý i osobní auta, vyšší efektivita.

    Efficiency Made in Germany: DeepDrive's GENIUS motor
    https://youtu.be/oAmukjTUsP8?si=m1nLfojvhQcogHzq
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    pánové postřehli jste nový patent na EV motory mezi tema hádkama tady? Někdo vymyslel Dual rotor motor: ) Imho to bude mít velky využití v nakladní dopravě protože to ma nezkutečnej krouták diky tomu dual rotoru. Priklad : vykon motoru 150kW ale krouták 2000NM, váha motoru cca 35kg :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: asi tak plus mají svůj WLTP, který je ještě optimističtější a západní elektromobily už tam skoro nikdo nekupuje
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: no ale cinanom sa to neprejavi, ked tam jazdia tych 110 ci kolko ne? a asi nemaju tak drahu elektrinu ako CR, ktora je lidrom v cenach elektriny v EU
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    W_NOICE78: Není to perpetuum mobile, ale zrekuperuješ třeba 80%, takže ten rozdíl způsobený váhou se do značný míry (ne úplně) setře.

    A ano, Číňan používá hrubou sílu – ale pointa byla v tom, že mu to nestačí. Číňan narve do Sealionu 7 obří 91 kWh LFP baterku (se kterou to mimochodem váží asi o metrák víc než Enyaq, takže žádný velký rozdíl) a dosáhne na WLTP spotřebu 502 km, Škodovka má 82 kWh (77 kWh použitelných) NMC baterku, která je jen o málo lehčí, ale dojezd má až 590 km.

    To je takovej rozdíl, že jsem si nejdřív myslel, že prostě Číňan neumí WLTP a ve skutečnosti to bude mít dojezd podobný. Ale ne, fakt je tam reálně takhle velkej rozdíl.

    Což se mimochodem třeba při delších dálničních cestách velmi nepříjemně projeví i na nákladech.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    W_NOICE78: proto má VW nejlepší motor APP550
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    BOBASH: To je blbost, rekuperace není perpetuum mobile, ztráty jsou tam vždy.
    Hlavně sám píšeš, že mají neefektivní motory, takže mi dáváš za pravdu. Číňan používá hrubou sílu, protože má levné zdroje. Škodovka musí být efektivní, protože nahánět dojezd jen velikostí baterky by je v Evropě finančně zruinovalo.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    W_NOICE78: Na spotřebě na dálnici se to skutečně neprojeví téměř vůbec, na spotřebě v kopcích nebo po městě trochu jo, ale taky ne moc – o co víc energie to spotřebuje na rozjezdy a jízdu do kopce, o to víc jí to narekuperuje brzděním a z kopce.

    Aerodynamikou to taky není, pokud Číňani nekecaj – papírově to má Cx 0,219.

    Jo a CLA je mimochodem těžší než ten Seal, ten váží asi 1,85–2,15 tuny nebo tak něco (dvoumotorovej je těžší, pochopitelně).

    Čínský auta jsou ale neefektivní obecně úplně všechny, dokonce i ty na benzín. Ještě jsem nenarazil na to, že by někdo dokázal identifikovat příčinu, ale tip mě i kolegů je, že to bude dílem neodladěná mechanika (větší odpory ve všem), dílem neefektivní motory ať už na benzín nebo elektriku, nebo třeba to, že ty jejich aerodynamický odpory budou platit pro hliněnej model a ne reálný auto se spárama.

    Každopádně když vemu přímo srovnatelný auta, tak rozdíl v dojezdu Enyaqu 85 a Sealionu 7 v reálu odpovídá tomu, co mají ve WLTP – oba reálně samozřejmě dojedou míň než ve WLTP cyklu, ale rozdíl těch cca 20 procent zůstává. A to už je sakra poznat.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    ELIJEN: Cesky STK… plz:)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    FAEKAL: Hlásim, že moje Tesla Model 3 na první STK po 50000 km prošla bez problémů :)
    FAEKAL
    FAEKAL --- ---
    Škoda Enyaq poprvé na německé STK. Žebříček odhaluje elektrické potížisty - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektromobilita/obe-tesly-spring-a-skoda-enyaq-novy-nemecky-zebricek-stk-zna/r~4965c8caca1511f0a1910cc47ab5f122/
    Proběhle TUV report ojetých BEV. Snažil jsem se najít ten žebříček kompletní, ale ten full report stojí asi 6 euro. BMW na krásném 23. místě :))
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    BOBASH: Papírově mají ta auta podobný tvar i koeficient odporu vzduchu. Pokud přesto BYD žere víc, tak to znamená, že mají buď neefektivní motory, nebo lhali o aerodynamice. Myslím, že nedává smysl tvrdit, že se větší hnotnost o 350 kg navíc na spotřebě neprojeví.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam