• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity. Zadne drama.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    DIM_: 120 AH za 320k

    BMW i3 i3S 120Ah | Sauto.cz
    https://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/i3/209365425

    Ale jako jo, není to úplná láce.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    Nejlevnejsi i3 s ne-60Ah baterkou je za 370k. To furt zdrazuje. Nebo to bylo tak hodne vzdy?
    Jsem cekal treba 250... :D
    BMW i3 bazar a prodej nových vozů | Sauto.cz
    https://www.sauto.cz/inzerce/osobni/bmw/i3?razeni=od-nejlevnejsich
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    k i3 este teraz vyslo od vaculika dobre video, kde diskutuju nejake vlastnosti a bolistky

    Martin Vaculík a největší expert na BMW i3 v Česku: Spalovací motor VS spolehlivost elektromobilu!
    https://www.youtube.com/watch?v=FL79V4hl6Hg
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HERR_FLICK: Viděl jsem i3 (zamaskovanou) naživo v provozu v Mnichově a vypadá to na první pohled skvěle. Detaily samozřejmě nebyly vidět, ale byly vidět proporce a ty jsou naprosto ryzí žraločí BMW.

    I ta iX3 se mi z dálky docela líbila, uvidím dneska večer, jak bude vypadat naživo.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    LELI: Hele na to, že tam šefdesignera pořád dělá ten kripl von Hooydonk, by Neue Neue Klasse v intencích BMW MOHLA bejt celkem takovej malej zázrak. Snad tuhle šanci nepromarněj a nevemou jméno Neue Klasse nadarmo. Obávám se, že to druhé bude skutečnost.

    Mělo to navázat na celkem zlatou éru designu BMW, která vyvrcholila s E9. Pro mě třeba osobně cokoliv po tomhle už je downgrade.

    Jestli teda udržej nastavenej styl a zas to nezesere, jako skoro vše, na co sáhl.
    Zatím to vypadá, že to bude další bachratá krabice a naprosto promrhanej potenciál udělat ladnýho žraloka(.

    LELI
    LELI --- ---
    TOFI: doba kdy bmw delalo hezky auta uz davno skoncila, tohle bvypada jak by to nekdo v rusku svaril ze trech aut.

    Nevim jak se technicky posunuli, bmw i4m50e dojede cca do olomouce z prahy asi s 20 procent baterkou, kdyz jedes 130 max, stejnou cestu ujede tm3 hl lr awd taky se zustatkem 20 procent, ale muzes jet jako blazen vetsinu cesty 170 a byt tam za 2 hodiny. :-) predpisove by to dojelo do opavy (130 km dalsich) a tam by mela taky tech 20 procent. Baterku ma o trochu vetsi to bmw.
    TOFI
    TOFI --- ---
    Nové BMW i3 bude v 98 procentech případů zpomalovat rekuperací | ČeskéNoviny.cz
    https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/2736595

    Prvním plně elektrickým sedanem německé prémiové automobilky z Mnichova se stane příští rok model BMW i3. Značka již začala odtajňovat první informace o tomto pro ni klíčovém typu.

    Například je zřejmé, že vůz využije shodnou platformu jako iX3, které právě nyní vstupuje do prodeje.

    To například znamená, že v podlaze bude zabudována baterie s kapacitou 108 kWh, která zajistí dojezd 800 kilometrů. V nabídce bude varianta s pohonem všech kol.
    FAEKAL
    FAEKAL --- ---
    Zvažuji nákup BMW i3. Ještě jsem v tom nikdy nejel, ale čím víc to studuji, tím se mi to víc líbí. Najde se tu nějaký majitel?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Jak píše JYRKA:, příští rok, takže hádám, že Shooting Brake už to bude mít od začátku a navíc mám vzhledem k zájmu podezření, že když si teď to auto začneš objednávat, tak už na tebe vyjde slot v době se 400V.

    Jinak mě se to auto fakt líbí, ale v tuhle chvíli bych si ho objednat nešel, minimálně než se představí BMW i3 (tedy nová trojka Neue Klasse).
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    ABS: Ten článek má pravdu, že vývoj u elektromobilů je rychlý a starší modely na tom cenově tratí. Z toho ale dělat „neprodejnost“ a „rychle umírající baterky“ je moc. V reálu kapacita baterek klesá jen po pár procentech ročně, takže auto je použitelné i po letech. Dlouhodobá flotilová data vycházejí zhruba na 1,8 procenta kapacity za rok. Ojeté elektromobily se navíc normálně prodávají, na větších trzích mizí v řádu týdnů. Příklad s BMW i3 a dojezdem 50–80 km je spíš extrém v zimě na dálnici nebo u horší baterky, ne běžný stav. Norsko je speciální případ: mají obří podíl nových BEV, proto je tam ojetin hodně a část míří na export. Stát navíc usnadňuje export vracením části daně. To je známka nasyceného trhu, ne důkaz, že ojeté EV nikdo nechce.
    Druhá půlka rovnice chybí úplně: aby jezdily spalovací auta, musí se pořád těžit ropa a vyrábět paliva, což znamená stálé emise z těžby, přepravy a rafinace. U EV po výrobě auta emise klesají s čistším mixem elektřiny a baterie mají navíc druhý život ve stacionárním úložišti, než jdou na recyklaci. Opravitelnost se taky zlepšuje: přibývají specializované servisy a výrobci dělají repase a modulární opravy, nejde jen o výměnu celého akumulátoru. A k cenovým propadům: hodně záleží na třídě a generaci, přičemž většina nových BEV u nás jsou lépe vybavené modely, které padají podobně jako prémiové spalováky.
    Místo strašení je lepší koukat na čísla. Auto není investice, ale z ojetých elektromobilů se šrot fakt nestal.
    What's Fueling Norway's Used EV Export Boom? Complete Analysis 2025
    https://www.wcshipping.com/blog/whats-fueling-norways-used-ev-export-boom-complete-analysis-2025
    EV Battery Health Insights: Data From 10,000 Cars | Geotab
    https://www.geotab.com/blog/ev-battery-health/

    https://plc.autotrader.co.uk/news-views/press-releases/watts-flying-off-the-forecourt-as-tesla-model-3-julys-hottest-used-car/
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    KURE: Třeba to vyřeší standard Plug and charge, takže časem se na kartičky a appky bude vzpomínat jako dnes na divoký devadesátky.

    Téma nové iX3 je zjednodušování života řidiči a platí to i pro jeho pohon, který je dnes již plně elektrický, pochopitelně. Jenže iX3 dokáže díky baterii s kapacitou 108,7 kWh a nízké spotřebě (prý kolem 15 kWh/100 km) ujet na jedno nabití neskutečných 800 km (Další meta dosažena, těch tisíc kiláků už je fakt na dosah!) a díky moderní 800V architektuře se dokáže nabíjet rychlostí blesku (a díky Plug & Charge nepotřebujete ani žádnou kartičku nebo čip, stačí jen připojit kabel) – konkrétně zvládá výkon až 400 kW, takže za pouhých 10 minut u nabíječky získáte 372 km dojezdu navíc a efektivní nabíjení (10-80 %) zabere jen 21 minut.

    Elektrické SUV BMW iX3 „Neue Klasse“ poprvé naživo
    https://www.garaz.cz/clanek/novinky-bmw-ix3-neue-klasse-technika-pohon-vykon-dojezd-nabijeni-21015420
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Top 10 bestselling EVs in Norway in August:
    1) Tesla Model Y: 2,450 units
    2) VW ID. Buzz: 889
    3) VW ID.4: 637
    4) Tesla Model 3: 552
    5) Skoda Enyaq: 520
    6) VW ID.3: 466
    7) Skoda Elroq: 380
    8)VW ID.7: 378
    9) Volvo EX30: 355
    10) BMW iX1: 327
    DIM_
    DIM_ --- ---
    Mate nekdo nejaky primy porovnani s BMW i3 a i3s pri jizde na dalnici? Koupil jsem mati tu i3 a je to fakt genialni (kdyz pominu veci, na ktery jsem si zvykl u Tesly), ale jak s tim jedu po dalnici, tak se cejtim hrozne.
    Je to u i3s (nebo i3 se sport packetem) jiny? Udelaj ty sirsi kola (+2cm) rozdil?
    NTR23
    NTR23 --- ---
    Na LinkedIn jedu pravidelný měsíční seriál s reálnymi daty pod hashtagem #jezdimnaelektrinu. Protože jsem nedávno i tady zminil spokojenost s BMW i3, tak možná vás také budou zajímat reálná data z provozu elektromobilu u rodinného domu s FVE na střeše.

    JYRKA
    JYRKA --- ---
    FINSON: BMW i3 neumí kouli, co vím
    FINSON
    FINSON --- ---
    JYRKA: Uhm, myslel jsem právě, že při nabíjení ze sítě 220V si to auto vezme proud jako "normální" spotřebič, do těch 10A - nejde to v SW nastavit? Dobrá otázka, o těchhle věcech z praxe právě nic nevím.

    Menší auta - ID.3, BMW i3 - super, proč ne. Na kouli potřebuju těch standardních osobákových 50 kg, to snad zvládnou všechna, ale kdyby na to u ID.3 fakt došlo, tak to ještě zkontroluju :-)

    Jak jsem tady psal, že Caddy už asi nebude stran nákladového prostoru tolik potřeba, tak zrovna včera večer mi žena připravila nálož, že jsem se bál, že to do toho auta nenarvu :-) No ale to je tak vždycky, kdybychom měli dlouhého zvýšeného Tranzita, tak ho naplníme taky, s tím takhle nemůžu kalkulovat. Jinak fakt jezdíme tři a malý pes, spíš potřebujeme místo na bágly, pár přepravek a sem tam kola - ty bych právě řešil nosičem na kouli, když tak, a větší věci na vozík, to zase není tak často.
    NTR23
    NTR23 --- ---
    Já kopu za BMW i3. Je to vevnitř větší než zvenku. Ale je to pro čtyři. Pes se asi vleze. Baterie 37kWh. Spotřeba ted v lete 11-15 kWh/100.

    Taková příjemná motokára.
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    Tak to asi jenom ojebavaji ridice BMW :-)

    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    VW ID Series (Skoda, Cupra, Audi…) – Getting Them Back on the Road After a Crash Is One of the Pillars of Sustainable and Affordable E-Mobility… But EU Manufacturers Often Do the Opposite
    Three years ago, when the first Skoda Enyaq was crashed in Croatia, the official price for a pyrofuse service to recover the high-voltage battery was €11,920 (90,000 HRK) — an unreasonably high cost for an overrated service task. This inflates ownership and insurance costs and worsens the overall CO2 footprint.
    Why do we get the feeling that some safety systems are being used as an excuse for unjustified high charges, mostly in Europe?
    These vehicles are now increasingly imported into the Balkan region precisely because of those inflated costs — making them more affordable here. And with proper HV certifications, the same repair job is resolved within a maximum of two working days.
    Aftermarket support will become — if it hasn’t already — one of the key pillars of sustainable e-mobility, because it breaks the monopoly of the automotive industry.
    Some manufacturers even use integrated pyrotechnic fuses and, after an accident, demand a full battery replacement from the owner or insurance — despite the old battery being fully functional. They then recycle it, wasting valuable materials and energy, just to sell a new unit with the same working components.
    We recently received an ID.4 with the same pattern: minor damage already repaired, battery removed, pyrofuse replaced, and after guided BMS reset via ODIS online (008C), the vehicle was fully reactivated — with all integrity checks passed for the battery system.
    Part numbers: 0Z1915592H, 0Z1915912T, 1EA804842T, 0Z1915604H,
    Errors: P160900, P1CA700, P1CA800,
    Pyrofuse OEM cost:
    VW, Cupra - 3000€>
    Mercedes - 300€>
    BMW - 4500€>
    Stellantis - 2000€>
    Renault - 0€
    BYD, MG, Chinese - Unknown - EPC hidden
    Tesla - 180€
    EV Clinic - VW ID Series (Skoda, Cupra, Audi…) – Getting...
    https://www.facebook.com/evclinic/posts/pfbid02XG4RArxESB9113CMiNz4WTXUvahTaQLFYUCHbuE9sCswDip2GcRNtBu325Lq9Z8tl
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam