• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: Tejden jsem tím jezdil, kdybych napsal skutečně upřímně, co si o tom myslím, tak riskuju ban, protože tohle je SFW auditko.

    Takže velmi eufemisticky napíšu, že ceník toho auta mi přijde jako dobrej námět na stand-up, jízdní vlastnosti (zejména totální neschopnost podvozku vyrovnat se s brutálním výkonem 150 koní, takže to furt hrabe) by u levnýho americkýho auta v roce 1985 vyvolaly udivené pozdvižení obočí, jestli to někdo myslí vážně, a ergonomie a ovládací prvky jsou řešené s veškerou genialitou člověka, který dosud navrhoval čínský kopie Gameboyů a auto poprvé řídil v rámci školení po nástupu do automobilky, což bylo před půl rokem.

    Navíc to v době testu (loni) stálo o 100 tisíc míň než BMW iX1, což je auto srovnatelný velikosti a dojezdu, ale zhruba o tolik lepší, o kolik by člověk čekal u rozdílu mezi německou prémií a čínským low-costem. Kdyby to MG stálo půlku než to BMW, tak by poměr cena/výkon začínal bejt trochu podobnej.

    Dneska je to MG dražší alternativou ke Škodě Elroq, oproti který by to furt mělo stát půlku, protože Elroq bude nejspíš lepší než to BMW.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MAGE: Když pominu to, že věta "ICE jsou většinou předokolky" je v kontextu BMW, který mimo nejmenší řadu 1, 2, X1 a X2 vyrábí výhradně zadokolky nebo RWD-biased čtyřkolky, tak důvod, proč to BMW dělá takhle, je víceméně to, co píše SPEEDY:.

    V reálným světě reálných lidí kupujících reálný auta za reálný peníze se ukázalo, že BMW se daří mnohem líp prodávat svoje EV, který jsou postavený na stejný platformě a nacpaný do stejný karoserie jako ICE, než konkurenčnímu Mercedesu jeho mnohem logičtěji navržený EV na samostatný platformě, která je podřízená tomu, že jsou to EV a podle toho vypadá.

    Ano, i4, i5 nebo i7 je svojí koncepcí veskrze idiotský auto, protože má vpředu dlouhou kapotu, pod kterou je prostor na řadový šestiválec nebo V8, a v případě elektrický verze je tam prázdný místo.

    Jenomže prodejní čísla ukazují, že zákazníci mnohem radši zaplatí peníze za auto, který má pod přední kapotou prázdný místo, než za auto, který má kratičkou přední kapotu a proporce očividně odpovídající elektromobilu.

    Mercedesy EQE a EQS jsou skvěle navržený jako elektromobily, ale VYPADAJÍ JAKO ELEKTROMOBILY.

    BMW i4, i5 a i7 jsou pitomě navržený jako elektromobily, protože používají nejen platformu, ale dokonce i karoserii ICE verze, ale VYPADAJÍ JAKO BMW.

    Mercedes po téhle zkušenosti už oznámil, že končí se značkou EQ a nástupci modelů EQE a EQS budou prostě třída E a třída S, přičemž pravděpodobně budou vypadat mnohem víc jako Mercedes a míň jako elektromobil, byť ne do extrémní úrovně jakou předvádí BMW.

    Ale důvody, proč bavoráku fungujou ti kočkopsi, jsou následující.

    1) Lidi jsou zvyklí na určitý proporce, který signalizujou drahý a rychlý auto. Nejdůležitější z nich je dlouhej čumák. Je úplně jedno, že u EV není potřeba. On není potřeba ani u spousty ICE, který mají čtyřválce napříč, přesto se ty auta proporcema snaží co nejvíc přiblížit typický zadokolce s motorem podél, protože to vypadá "nóbl".

    2) Většina zákazníků nechce, aby bylo vidět, že jezdí elektromobilem. Chtějí, aby ideálně nebylo poznat, co mají nebo nemají pod kapotou.

    3) Zákazníci jsou zvyklí na užitnou hodnotu omezenou dlouhým čumákem a motorem pod ním, nepřijde jim to divný a nemají potřebu tu užitnou hodnotu zvýšit eliminací prostoru pro motor.

    4) Zákazníci nad tím vůbec nepřemýšlí. Speciálně u BMW, pro který jsou auta se zadním náhonem naprostým základem jeho DNA, neví minimálně u nižších řad asi 80% zákazníků, jestli to auto má poháněný přední nebo zadní kola. Úvahy nad tím, jestli by to auto nemohlo být lepší, kdyby nemělo zbytečnej dlouhej čumák, jsou naprosto mimo rámec jejich uvažování nad autem. Chodili si koupit BMW 120d v době, kdy BMW jako jediný v autě velikosti Golfu mělo prostor na šestiválec podél. To auto kvůli tomu, aby mohlo mít motor podél a pohon zadních kol, mělo vnitřní prostor menší než Fabia a naprostá většina zákazníků přitom netušila, že to není předokolka.
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    DZODZO: To uz i4 je konkurence Tesly. Jak to popsal Financial Times, auto pro lidi, kteri by si kupili Teslu, ale nemuzou vystat Muska, coz je muj pripad :-)

    MAGE: BMW jsou predevsim zadokolky... A i ta stavajici i4 je k nerozeznani od ICE verze, coz byl druhy duvod, proc jsem do ni sel.

    (tretim duvodem bylo, ze se vyrabi v Evrope a ne Cine)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    zeby elektricka konkurencia pre teslu? ale paci sa mi ze daju zakaznikovi na vyber ci chce fosil alebo elektro :)

    Nové BMW M3 nabídne volbu mezi šestiválcem a elektromotory - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-nove-bmw-m3-nabidne-volbu-mezi-sestivalcem-a-elektromotory-40498364
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Zdroj FB: Car Industry Analysis

    Today it’s time for the year-to-date figures (January-September 2024).

    - Tesla keeps leading with 124,000 units ahead of BYD. That’s less than the 276,000 units that separated both companies in Jan-Sep 2023. The American maker posted a 2.6% decline vs +11.6% for BYD. Will the Chinese outsell Tesla by the year end?
    - Geely is the big winner of the year with its volumes up by 51%, climbing two positions in the ranking and outselling Volkswagen Group (-4.7%) and Hyundai-Kia (-8.1%). Geely is being boosted by the success of the Volvo EX30, Galaxy subbrand and ZEEKR.
    - BMW Group was the best performer among the big non-Chinese BEV makers. It recorded a 19% increase in contrast to -22% from Mercedes (Smart included) and -6% from Audi (included in VW Group).
    - GAC along with Mercedes were the worst performers of the top 10. GAC’s is feeling the impact of a product revamp at AION and Hyptec brands. The German maker struggles with the luxury models like EQE and EQS (too different from Mercedes DNA?).
    - Stellantis also struggles with volumes down by 17% following lower sales of the Fiat 500, and the delays on the introduction of the Citroen e-C3 in Europe.
    - Outside the top 10: Leapmotor doubles its sales and seems that has finally taken off in China; GM is the other non-Chinese winner with sales up by 56% thanks to the positive response of American public to Chevrolet Blazer EV, Cadillac Lyriq. In contrast, Ford lost 17% with a flopped F-150 Lightning and lack of enthusiasm around the European made Explorer EV.
    - Xiaomi impressed with almost 70k units sold so far. The upcoming SUV will accelerate even more the growth; Vinfast (+107%) seems to take off in Vietnam and the Philippines thanks to the small VF 3.

    Source: OEMs, estimates

    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    me ty auta prijdou dost podobny
    Dimensions: BMW 3-Series 2011-2018 vs. Tesla Model Y 2021-present
    https://www.carsized.com/en/cars/compare/bmw-3-2011-estate-vs-tesla-model-y-2021-suv/
    Dimensions: BMW 3-Series 2011-2018 vs. Tesla Model 3 2023-present
    https://www.carsized.com/en/cars/compare/bmw-3-2011-estate-vs-tesla-model-3-2023-sedan/
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    SCHWA: jestli myslíš Model 3 a ne BMW M3, tak já :)
    A řeknu to rovnou- sedan je omezující pro rodinu s dětmi. Nemluvě o tom, že je omezující pro majitele domu, pokud v něm bydlíš. Vedle modelu 3 máme ještě auto s pořádným kufrem, takže jsme v pohodě
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    Ahoj, tak jsem se asi nakazil Tesla virusem. O vikendu jsem jel s novou Testou Model 3 (ani nevim co to bylo za konfiguraci) a hodne me to nadchlo. Zitra absolvuji testovaci jizdu v Pruhonicich. Prechazim z BMW 330D X-Drive Tourer, coz je za me prakticnosti a i designove fakt super auto. Na Tesli design jsem si uz tak nejak zvykl a ten svetly interier mi prijde hezky a future. Na absenci cudliku a minimalismus uvnitr auta si zvyknu asi rychle. Ale je tu par ale, ktere me zaroven i trochu odrazuji:

    Jsem zvykly na premium BMW kvalitu. Proste to v tom aute citite - sedacky, kuze, vse drzi, nic nevrze, bytelne. Ani detem se tam zatim nepovedlo nic znicit nebo ulomit a to furt lezou dopredu a hrajou si na ridice. Lze u Tesly cekat podobnou kvalitou zpracovani? Nechci downgrade auto. Nechci si za 2 roky kupovat nove. Stridam auta po cca 5-7 letech. Precejenom to me BMW by nove stalo kolem 1,4m (v roce 2014). Teslu poridim novou za cca 1,1 - 1,2m s tim ze je to technologicky o dost drazsi auto. Jakto?

    Maly pristup do kufru. Jsem zvykly do auta hodit kocarek klidne jen tak poloslozeny, protoze vlez do kufru do kombiku je fakt velky (roletku tam nevozim). Na druhou stranu je to posledni rok, pak uz dcera kocarkovat nebude. Jak jste si zvykli na tak maly kufr?

    Nemoznost prostrcit lyze nebo nejaky dlouhy naklad vprosted mezi sedackami. Na to jsem byl zvykly - napr vezu bezky a dve zadni sedadla zustavaji plnohodnotna (pro deti, mam dve). U Tesly 3 je po sklopeni te mensi casti sedacky asi nerealne vest vzadu dve deti, ze? Ale zase si rikam, ze na tech cca 3 km od nasi chalupy na sjezdovku to snad vydrzi :)

    Dale resim rozdil mezi long range a standard range baterii, kterou muzete nabijet do 100% a neresite degradaci. Nejde mi tolik o penize, spis o to, abych tu degradaci resil co nejmene a proste nabijel jak se mi zachce (doma, prace). Je tedy SR v tomto uvazovani lepsi volba Nabijim = neresim. Nahon pouze na zadek mi nevadi. Spis to beru jako vyhodu. I LR bych bral spise jen zadokolku, pokud mit to nekdo vylozene nevymluvi.

    Neexistuje reseni, kde by se vam auto po prijezdu do garaze samo zapojilo do wallboxu a cely nabijeci time management probihal nejak samostatne (AI, whatever)? Nebo to uz je moc future?

    BTW SUV nebo nejake vetsi auto nechci, proto nad modelem Y neuvazuju. I kdyz by se mi libilo, ze sedite vysoko a nedrete neustale blatniky pri parkovani o chodnik. Celkove mi SUVcka prijdu jako modni kravina. Zvlast do mesta. Stejne tim autem bude jezdit z 90% ma zena :)) Ja prevazne mesto a jednou za mesic cca 180km na chalupu do Orlickych hor, pripadne vylety po CR kolem 100-300km. Na dovolene vetsinou letame. Dlouhe road tripy nedelame. Jsem za volantem hrozne rychle unaveny (od prodelane meningitidy). Chorvatsko jsme parkrat jeli, ale vzdy s prespanim ve Slovinsku. To asi jeste nekdy zopakujeme. Az budou deti starsi, tak bych rad jezdil Rakousko - Alpy. Na to si ale nejspis budeme lyze rentovat pod svahem (i kdyz teda ta absence diry na lyze me fakt stve).
    Do budoucnna chci vlastnit co nejmene kramu a celkove si zivot spise zjednodusovat, nez hromadit veci, ktere clovek pouzije parkrat za rok. Tesla Model 3 je pro me snad ta spravna volba :) Nebo?

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    IV0: Ioniq 6 mi přijde příjemnější než EV6 a rozhodně je placatost poznat na spotřebě. Alternativně ještě koukni na Teslu Model 3, jakkoliv Tesly nemám rád, tak to auto není blbý a je za dobrý prachy.

    Jinak jak už tu někdo říkal, ID.7 je skvělá a asi stojí za ty peníze navíc.

    BMW i4 stálo ještě nedávno 1,3 milionu s větší baterkou nový, pokud bylo v úplným základu. Tady máš i4 40e, tedy větší baterka, největší možnej dojezd, se 32kkm za 1.060M.

    https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=387077098&dam=false&fr=1959:&isSearchRequest=true&ml=:50000&ms=3500;330;;&od=up&ref=srp&refId=7921c528-f079-0e3a-f5f8-c5916529f1e0&s=Car&sb=p&searchId=7921c528-f079-0e3a-f5f8-c5916529f1e0&vc=Car
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    TIGU: prosím, už ne znova tu kravinu, že EV jsou těžké a pneumatiky mizí rychleji... copak nikdo nikdy neměl 2.5t těžké SUV, Multivany, Turnea Custom nebo jen V8 a V12 prodloužené BMW 750, MB S63... kdyby hmotnost byla hlavní důvod, tak co potom 3.5t dodávky, nebo 40t kamiony - ty mění gumy každý týden? Ono s tou hmotností souvisí i velikost a šířka pneumatik a jejich hmotnostní index, aby se ten tlak na silnici nějak rozložil a u výkonných EV hlavně i to, aby to ten výkon dokázalo přenést na kola. Takže je logické, že na Tesle nemáte stejné gumy jako na felicii, ale odpovídající gumy na Tesle také vydrží 80.000 km, jak dokazuje Martin z NejrychlejsiTesla.cz, který opravdu s 800-koňovou Teslou nejezdí pomalu, ale zároveň už ty gumy neničí zážitkovými jízdami. Takže životnost gum je o tom, jak s nima člověk jezdí a jaký dostávají záhul při rozjezdech/brždění/zatáčení. Nebo to, že Formuli 1 vydrží při závodě gumy cca 100 km, je způsobeno hmotností 620 kg včetně řidiče (min. hmotnost na konci závodu)?
    IV0
    IV0 --- ---
    JYRKA: Žádnou předváděčku jsem v nabídce nenašel (v dané ceně). Ještě koukám, že BMW i4 je cenově "poblíž", ale furt je to 1,3 mil za auto se 100.000 km...
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Renault to develop EVs for Europe in China, setting R&D team in Shanghai, report says
    Renault to develop EVs for Europe in China, setting R&D team in Shanghai, report says
    https://carnewschina.com/2024/10/30/renault-to-develop-evs-for-europe-in-china-setting-rd-team-in-shanghai-report-says/
    n June, it was reported that the Chinese would help Renault with an electric version of Twingo. “The development of the car will be done together with the Chinese partner to reduce the development lead time and costs,” a project insider told Autohome.
    Renault’s small R&D team in Shanghai was established earlier this year to work on an updated EV program. This team is part of Renault China’s Shanghai office but reports directly to Renault’s headquarters in France rather than Renault China, Autopix says.

    Renault plans to shift more of its EV R&D to China, a source familiar with the matter said. The goal is to build a full EV development system there, including both software and hardware.

    Renault most likely wants to take advantage of China’s extensive EV supply chain, following its legacy peers in relocating parts of their R&D and supply chain operations to China. For example, Volkswagen is designing EV models in China specifically for the Chinese market, while BMW and Mercedes-Benz are developing EVs in China for global sales.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Tesla nemá SAE level 3 nikde na světě. Vyžaduje 100% času držet ruce na volantu a sledovat silnici, tedy 100% času řídí řidič, to auto nikdy nemůže řídit samo.

    To je SAE Level 2, stejně jako každej jinej ADAS (Advanced Driving Assist), tedy jakejkoliv chytřejší asistent řidiče. Z hlediska SAE klasifikace je naprosto nulovej rozdíl třeba mezi FSD a Travel Assist 2.0 (v český verzi Asistovaná jízda 2.0) v Octavii.

    Některý automobilky už mají něco, čemu se začalo říkat "Level 2.5", tedy typicky že už nemusíš mít ruce na volantu, ale musíš sledovat na silnici (tohle umí aktuálně tuším BMW, GM, Ford a ještě někdo, mysílm Mercedes) a pár už jich má i skutečnej Level 3 (eyes off, není potřeba sledovat silnici a můžeš si třeba číst), ale v omezených podmínkách – třeba Mecedes to myslím umí pod 95 km/h na dálnici, takže se to dá použít třeba v zácpě.

    Jestli Tesla někdy dojde na Level 5 (Level 3 a 4 chce přeskočit) je samozřejmě otázka, ale zatím není moc důvod si myslet, že by se to s čímkoliv podobným dnešnímu hardwaru mohlo stát. Ostatně už i Musk přiznal, že u Tesel s HW3 to možná nikdy nebude fungovat:
    Elon Musk finally admits Tesla's HW3 might not support full self-driving | Electrek
    https://electrek.co/2024/10/23/elon-musk-finally-admits-teslas-hw3-might-not-support-full-self-driving/

    ... a vzhledem k tomu, že původně tvrdil, že bude stačit už snad HW1, tak nebude moc překvapivý, až se zjistí, že s HW4 to fungovat taky nebude.

    V současnosti je frekvence nutných zásahů u FSD někde kolem 20 kilometrů. Aby to mohlo jezdit bez řidiče a tedy to naplnilo to, co to slibuje ("plné samořízení", který to má v názvu, plus aby to šlo používat jako robotaxík), musel by být ten interval o spoustu řádů vyšší. Vzhledem k tomu, že každej ten zásah znamená vysoce pravděpodobnou nehodu (FSD neví, když něco dělá blbě, takže to zrealizuje se stejným sebevědomím jako ChatGPT odpovídá nesmysly), musí ta frekvence zhruba odpovídat tomu, jak často jsme smíření s tím, že auto bude mít nehodu.

    Dobrej základ by přitom byl, že statisticky by s tím průměrnej člověk měl za život zažít méně než jednu nehodu. Což bude znamenat tak aspoň milion kilometrů mezi zásahy.

    Přidejte k tomu to, že by to muselo fungovat fakt všude (dneska uživatelé třeba v noci za sněhu, deště a ledu na silnici spíš přeberou řízení sami, Cybercab by si musel poradit i s tím) a je potřeba tak obrovský zlepšení, že pravděpodobnost, že by k tomu se stávajícím nebo příštím hardwarem došlo, je naprosto minimální.

    V podstatě jediná šance pro camera-based FSD je AGI.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    W_NOICE78: baterka není problém, ale to kolem... Velmi často je součást nosné struktury auta, k tomu si připočti chlazení a vyhřívání + elektrická část. Takže doufat můžeme, ale byl bych trochu skeptický.
    Zatím se mění u Leafu a BMW, u novějších aut jen, co jsem slyšel, výjimečně u Tesel RWD.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Sexy as fuck. Jako kolenovrt si to ofc nekoupím a dál budu pičovat nad tím, že nejsou rodinný e-vozy, ale vy mi budete moct právem namítnout, že vozy jsou, akorát já jsem kolenovrt, co je rodině nechce dopřát :)

    BMW i5 eDrive40 Touring: Nejlepší velký elektrický kombík. A jediný | Recenze & testy
    https://www.autickar.cz/clanek/bmw-i5-edrive40-touring-test-recenze-nejlepsi-velky-elektricky-kombik-a-jediny/
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    After unveiling the electric CLA concept last year, Mercedes deemed it the new “one-liter car” due to its superior efficiency.

    Based on the new MMA platform, Mercedes claims the entry-level EV will have an energy consumption of about 5.2 mi/kWh. Its new in-house drivetrain is based on the ultra-efficient Vision EQXX.

    Mercedes expects the new platform to unlock over 466 miles (750 km) of WLTP driving range. The 800V platform also enables fast charging (up to 248 miles) in 15 minutes.

    CLA is expected to start at around $50,000. At that, it could potentially rival Tesla’s base Long Range RWD Model 3, which starts at $42,490 with 363 miles EPA-est range in the US. It will also compete with BMW’s i4, which starts at $53,975



    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    BMW si za to samozřejmě nechá zaplatit, cena blížící se šesti milionům tak příliš nepřekvapí. Donedávna však platilo, že elektromobily jsou přece dražší než spalovací verze aut, ale u sedmy už to neplatí – základní zadokolka eDrive50 (se stejně velkou baterií jako testovaná verze a tedy i větším dojezdem) je dokonce o 54 600 Kč levnější než naftová 740d. Zda má smysl tedy vůbec připlácet více než milion a půl za M70? Těžko říci. Omračující akcelerace možná není vždy úplně nutná a se zadokolkou, popřípadě čtyřkolkou xDrive60 bude většina řidičů spokojená. Jenže když chcete to nejlepší a řidičsky nejzajímavější, M70 s aktivními stabilizátory bude určitě tou správnou volbou a nad základní zadokolkou ani nepřemýšlíte.

    BMW i7 M70: Nejlepší elektromobil na světě. Definitivně | Recenze & testy
    https://www.autickar.cz/clanek/bmw-i7-m70-recenze-test/
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    JYRKA: Tenhle kratky rozhovor urcite obsahuje zobecneni ktere lze ruzne napadnout a poukazovat na hranicni pripady kdy to neplati.
    Obecne jsem s timhle panem poslechl dohromady cca 3 hodiny rozhovoru a az na par technickych detailu mel vzdycky nejpresnejsi informace.

    Co konkretne se ti nepozdava? Cina je 2 technologicke generace dopredu (a to jen v bateriich), to co tam jde koupit dneska bude mit BMW za 3-4 roky. Podil zahranicnich automobilek na Cinskem trhu spadl z 60 na 40% a fakt se dostane pod 10% behem chvilky.
    Veskera SW nastavba je u koncernu VW (kromne Audi a Porsche) horsi nez ma 2DIN radio z aliexpresu za 50 EUR. Odbory v EU bojkotuji transormaci. Co vic muze byt v prdeli?
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    V Polsku z čínských stavebnic už montují Leap T03, jehož cena by měla být kolem €18.900 (~480.000 Kč)

    Je to malé agilní autíčko, de facto konkurence pro Dacii Spring, BMW i3 nebo Nissan Leaf.

    Leapmotor International announces prices for Europe - electrive.com
    https://www.electrive.com/2024/09/25/leapmotor-international-announces-prices-for-europe/
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    DAN_F: K tomu clanku o Anglia, nevim jak v Chiswicku, ale jeste jsem nevidel nabijecku ubitricity v lampe, ktera by mela vyhrazene parkovaci misto pro EV.
    Mam jich v okoli zhruba 20, a kdyz pominu, ze je pouze 5kW a s mym FLEX BMW Charging kontraktem by mi nauctovali £1.04 /kWh + £1.87, tak u nich skore vzdycky stoji auto, ktere nenabiji.
    Takze vysledek je, ze i kdyz nabijim vyhradne na verejnych nabijeckach, jeste jsem z lampy nenabijel.
    Ale pred casem jsem zadal urad, at mi ji do lampy pred barak nainstaluji, tak uvidime.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam