• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity. Zadne drama.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Uff... Je to real, pls? Tzn BYD sice o fous před T, ata čísla sbírá z takového množství modelů? Pokud real, to musí stát BYD šílené peníze...

    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Jsem úchyl, líbí se mi to moc (zvenčí).

    Elektromobil do půl milionu? Nový BYD Dolphin Surf je dlouhý jako fabia | Auto.cz
    https://www.auto.cz/elektromobil-do-pul-milionu-novy-byd-dolphin-surf-je-dlouhy-jako-fabia-158965
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PEPAZZ:
    - Zapnutýho infotainmentu se BYD může bát proto, že jejich infotainmenty jsou hrozný.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    W_NOICE78: Za mě:
    AUTA:
    BYD - vsechny auta vypnutý infotaiment - nešlo nahodit, nechapu proč se toho BYD bojí.
    - SEAL - celkem pekné, sedi se v tom opravdu na podlaze, nepochopil jsem ten cudlik start stop :) jinak to nevypada zle, dole lacinejsi plasty divná ergonimie kliky, infotaiment audio etc bez moznosti vůbec vidět/slyšet
    KIA -
    - EV4 z vnejsku strasne hnusny auto, vzadu relativne málo mista v kufru na to jak siroké a velke to auto je.. dovnitr jsem ani nešel .. prostě se mi to fakt nelibí
    -EV3 - pekny auto, bohužel predokolka vzadu v kufru opet nic extra hloubka na to ze tam neni motor, auto za cenu modelu 3

    Xpeng
    - G6 - okopírované audio z Tesly - zvuk opravdu dobrej, + manuálne polohovaci sedacky vzadu(Y má v elektrice), nejvetší kufr z konkurence modelu Y (mensi nez Y) , auto jak krava a vepredu zadnej frunk ani plastové zadeklování proste zvednes haubnu a vidis komprosery hadice , vedení etc. Infoitaiment okopirovana tesla ale umí to tak 30% toho co Tesla.

    IVECO
    - prijemny pokec se zastupcem., v unoru bude představovat nové modely - karoserie ducato a scudo včetne verzi s baterii (110kWh + pro ducato, scudo netuším)

    PRE
    - resil jsem nabíjení u nás v okolí sidliště - long story short pokud tam není trafacka maji problém chargery umístit. Na lampy prý problém se domluvit s magistrátem .. byrokracie jak svin. Doted to neni kriticka infrastruktura státu = problém cokoliv zřídit.

    HANKOOK tires - maj super letni pneu ! Hankook ION EVO s A na mokro a Ackem na valivy odpor a Ackem na hluk, vítez testu letních pneumatik (2025)

    KOLA
    Cruisess s DJI - full sus - naprostá pecka! akceptovatelná váha velká baterka(800Wh) a motor co taha jako blazen i na mode trail,na turbo mode to jde na zadek docela snadno skvela integrace displaye rychlonabijení , do vzduchu to jde naprosto nádherně, jako velky wow, cenově od 120tis - 220tis , velkej rohlik po par kolečkách
    Apache s DJI - full sus- naprostá pecka! akceptovatelná váha velká baterka(800Wh) a motor co taha jako blazen i na mode trail,na turbo mode to jde na zadek docela snadno skvela integrace displaye rychlonabijení , do vzduchu to jde naprosto nádherně, jako velky wow, cenově od 120tis - 220tis , velkej rohlik po par kolečkách

    pro srovnani jsem si pujcil kolo s bosch cx performace a to je proti tomu líné kolo ..

    Dle zástupce mají vyprodané HT s DJI motory cca 300kusů a objednavají další, servis by prý už neměl byt velký problém. Za 2 roky podle něj je to už celkem odlazené. Nevim. Každopádně dalsi kolo bude s dji motorem/baterii.

    MOTORKY
    - neměl jsem moc čas zkoumat ELS mota a STASHe koukal jsem jen na Talaria Komodo .. jo pekny, sedlo fakt tvrdé neni to enduro ale spíš fakt crosska, i tlumení je tvrsí než má ultra bee. Projet to nešlo, což chapu, je to nebezpečné nářadí. Pro mě zasadní ze nejde rozumně vyndavat baterka - je na 3x sroubech tj pro jezdeni po silnici a nabijeni v kanclu/doma nepouzitelné. Nemá to ani vyvedený charge port tak aby to člověk nabil sundavání sedla, poze jednomístná motorka/ ultra ma moznost vest spolujezdce. Předni vidle komprese a rebound to same tlumič, plus jsem koukal ze tlumič je s bladerem což mě pozitivně prekvapilo.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Byl se někdo podívat na e-Salonu?
    PRE rozdává speciální čipy, kde je akční tarif bez měsíčního poplatku – AC vychází na 7,60 Kč za kWh.

    Zajímala mě hlavně malá auta do města a elektrické multivany.
    BYD Dolphin Surf se mi moc líbil, jen jsem neseděl v základní verzi. Přijde mi ale, že má pro cestující vzadu víc místa na nohy než nový Renault 5. Ten je taky pěkný, ale už za jinou cenu.

    Nissan Micra vypadá dobře, zřejmě sdílí stejnou platformu s R5.

    Kia PV5 – trochu je poznat, za jakou cenu to prodávají. Design je hrozná krabice, ale myslím, že se bude prodávat líp než ID.Buzz.

    Pak se mi líbil BYD Seal Touring, škoda, že to není full EV.
    Nová Kia EV4 je uvnitř pěkná, jen má málo místa vzadu.
    Nový Ioniq 6 a Ioniq 9 👍🏻
    XPENG a Lynk & Co vypadají dobře.

    Volvo, VW, Ford ani Škoda mě moc nezaujaly.
    BYD měl ještě reálnou prezentaci 1MW nabíjení 👍🏻

    Z motorek se mi líbily endura Talarie.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Automakers' share of China NEV market in Oct: BYD leads with 23.1%, Tesla drops out of top 10 - CnEVPost
    https://cnevpost.com/2025/11/12/automakers-share-china-nev-market-oct-2025/

    Tesla's October retail sales in China came in at 26,006 units, marking its lowest level since November 2022, according to data released by the CPCA on November 10.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    jsem netusil ze BYD uz v Madarsku vyrobilo 1000 el. autobusů

    BYD reaches 1,000th electric bus production milestone in Hungary - CnEVPost
    https://cnevpost.com/2025/09/30/byd-1000th-electric-bus-production-hungary/
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CUKI: LG v Polsku, brzo BYD a CATL v Madarsku
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    PEPAZZ: 2ng gen lfp od BYD ma 190Wh/km a LFMP ma 220Wh/km
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    KORKMAZ: Kdyby koncern nepřestal vyrábět e-up!/Citigo, byli by dnes všichni spokojení. Trh chce levné EV do 20k €, což je vidět na rostoucích registracích BYD Dolphin v EU, ale chápu, že se to Volkswagenu nevyplatí vyrábět.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Jinak před Tescem v Praze-Letňanech je dnes elektrofestival s předváděním elektrických aut, umožňují i testovací jízdy. Mimo VW group je tam taky Stellantis, Ford, Renault, BYD, MG, Leapmotor, Mitsubishi, Nissan, Toyota, Lexus.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CUKI: Čína má o 40% víc obyvatel než Evropa a USA dohromady a hlavně už mají vybudovanou infrastrukturu.

    Na YT bylo hezké video od SmarterEveryDay o tom, jak spousta věcí v USA bez Číny vůbec nejde vyrobit ani kdyby sis chtěl připlatit.

    Jinak BYD je v ČR teprv pár měsíců, tak uvidíme...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    "The picture is not pretty. Already, fierce competition among automakers has gotten ruthless, with about 50 automakers fighting for customers by slashing prices again and again. Manufacturers facing ruinous losses are struggling to pay the companies that supply their parts. And yet they keep borrowing from state-run banks to build more factories, leading to extensive overcapacity.

    Even BYD, the world’s largest E.V. maker, is now running into trouble. It said on Friday that its profits fell by almost a third in the spring compared with a year earlier because of price competition.

    Overcapacity and price wars are a chronic problem across China’s economy. Debt-fueled investment pours into a succession of government priorities. This creates a glut of companies and factories that battle for a limited domestic market."

    Profits of BYD falling 33% is staggering. Problems are not brewing.. they are leading to real effects already.

    https://www.nytimes.com/2025/09/02/business/china-electric-vehicles-overcapacity.html
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    VW ID Series (Skoda, Cupra, Audi…) – Getting Them Back on the Road After a Crash Is One of the Pillars of Sustainable and Affordable E-Mobility… But EU Manufacturers Often Do the Opposite
    Three years ago, when the first Skoda Enyaq was crashed in Croatia, the official price for a pyrofuse service to recover the high-voltage battery was €11,920 (90,000 HRK) — an unreasonably high cost for an overrated service task. This inflates ownership and insurance costs and worsens the overall CO2 footprint.
    Why do we get the feeling that some safety systems are being used as an excuse for unjustified high charges, mostly in Europe?
    These vehicles are now increasingly imported into the Balkan region precisely because of those inflated costs — making them more affordable here. And with proper HV certifications, the same repair job is resolved within a maximum of two working days.
    Aftermarket support will become — if it hasn’t already — one of the key pillars of sustainable e-mobility, because it breaks the monopoly of the automotive industry.
    Some manufacturers even use integrated pyrotechnic fuses and, after an accident, demand a full battery replacement from the owner or insurance — despite the old battery being fully functional. They then recycle it, wasting valuable materials and energy, just to sell a new unit with the same working components.
    We recently received an ID.4 with the same pattern: minor damage already repaired, battery removed, pyrofuse replaced, and after guided BMS reset via ODIS online (008C), the vehicle was fully reactivated — with all integrity checks passed for the battery system.
    Part numbers: 0Z1915592H, 0Z1915912T, 1EA804842T, 0Z1915604H,
    Errors: P160900, P1CA700, P1CA800,
    Pyrofuse OEM cost:
    VW, Cupra - 3000€>
    Mercedes - 300€>
    BMW - 4500€>
    Stellantis - 2000€>
    Renault - 0€
    BYD, MG, Chinese - Unknown - EPC hidden
    Tesla - 180€
    EV Clinic - VW ID Series (Skoda, Cupra, Audi…) – Getting...
    https://www.facebook.com/evclinic/posts/pfbid02XG4RArxESB9113CMiNz4WTXUvahTaQLFYUCHbuE9sCswDip2GcRNtBu325Lq9Z8tl
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    ABS: Určitě to byl Seagull?
    Ten by se tu jednak měl prodávat pod označením Dolphin Surf, jednak by měl podle výbavy stát 500-600k Kč…?
    BYD Dolphin Surf výbava a cena | fDrive.cz
    https://fdrive.cz/katalog/byd-dolphin-surf

    SCHWA: Brace yourself - po včerejšku ten hate v závislosti na dopadech možná začne nanovo…
    ABS
    ABS --- ---
    BYD Seagull -včera jsem měl možnost se krátce svézt i podívat. Stále u mne platí že bych si raději čínské auto nekoupil, ale dost to vysvětluje pokles prodejů Tesla, co se týče vychytávek systému je to lepší, většina těch vychytávek (např vzdálenost od předmětů pro couvání , otočný display)je zbytečná ale dělají dojem dohromady.

    Komu nevadí Čína a chce nové SUV za 1.5m určitě stojí za svezení.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    FYI, ráno jsem zaslechl, že BYD rozjel slevovou akci 20-35%. Asi na tom něco bude, poslalo to jejich akcie o 9% dolů.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Čínské elektromobily BYD se v Evropě poprvé prodávaly lépe než Tesly. Na prvním místě je Škoda Elroq – VTM.cz
    https://vtm.zive.cz/clanky/cinske-elektromobily-byd-se-v-evrope-poprve-prodavaly-lepe-nez-tesly-na-prvnim-miste-je-skoda-elroq/sc-870-a-234911/default.aspx

    SMRGL
    SMRGL --- ---
    Ahoj, máte tady nekdo auto s V2L a multimetr? Např ioniq 5, MG, BYD

    Potřeboval bych změřit odpor na adaptéru, který se dává do zásuvky vozidla.

    Mezi vodičem PP (nahoře jeden z tenkých) a PE (silný uprostřed). Jsou na té straně, která se dává do auta posane. Buď přímo na konci, nebo na dně, vedle "koliku".

    Řeším totiž, zda automobilky používají pro spuštění V2L pomocí adaptér stejný odpor, nebo různé odpory..

    Např Renault/Dacia má mezi PP a CP 3150ohm bez stiknuteho tlačítka. Po stisknutem tlačítku na adaptéru (tzn při aktivaci funkce) klesne odpor na 150ohm.

    U MG je asi jeden z odporů 470ohm.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Denza Z is the Electric Roadster you've been waiting for (from BYD)
    https://www.youtube.com/watch?v=T2U8iLTVmJU
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam