• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BYD predstavilo dodavku pro EU market. Ty jedou. baterie pouze 80.64 kWh


    BYD unveils new E-VALI commercial vehicle at German Expo
    https://carnewschina.com/2024/09/17/byd-unveils-new-e-vali-commercial-vehicle-at-german-expo/
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    MINER: Hele dám ruku do ohně, že Dolphin s 32kwh baterkou se v Číně neprodává, koukal jsem na modelový roky od 2023 a nejnižší trim je těch 44.9 kWh.

    BYD Dolphin 2025 - price, range, photos, specs | DB.CarNewsChina.com
    https://db.carnewschina.com/byd/byd-dolphin/2025
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JIMIQ: Bylo 10%, zvedlo se o cca 17-40 % navrch. BYD má to nejnižší zvýšení o 17%.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Článek starý ~ 2 hod. Zjevně je to stále v pohybu...

    Tesla při dovozu z CN prý dostane 9%. Původní nápad byl 20%.

    Dále: "The Commission said the three companies it had sampled would each receive slightly lower provisional duties. For Chinese electric vehicle giant BYD (002594.SZ), opens new tab, it said the rate was 17.0%, Geely (GEELY.UL) 19.3% and SAIC (600104.SS), opens new tab 36.3%."

    https://www.reuters.com/business/autos-transportation/eu-slashes-planned-tariff-teslas-china-made-evs-9-2024-08-20/
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    MINER: Jasně, tam ten prostor pro podvody není velký, díky.

    Nicméně jak jsem ted koukal na ty ceny, tak mi to přivedlo na jinou myšlenku, že ty cla stejně jsou dost minoritní - prodej BYD Dolphin v Číně 16k USD, takže deklarují řekneme 14k výrobní cena, z toho odvedou necelých 30% clo, ale prodejní cena v německu je ..... 36k USD (https://www.evspecs.org/price/byd/dolphin 32.3k EUR), takže jim to jen nepatrně ovlivní marži.

    Ty cla pro Čínaky nebudou problem, stran toho teda že už jedou EU továrny.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    MINER: Článek jen pro ilustraci, ta teze je moje.
    Každopádně úplně nevím, jak bys Číňanovi dokazoval, že ta deklarovaná cena je pod náklady. Jasné, když řeknu že to auto stojí 1000 USD tak je to ocividny, ale co když to snizim jen o 30% třeba? BYD Dolphin se v Číně prodává za 16k USD, řeknu náklady jsou 10k USD, z toho odvedu drobné clo a v EU se to auto prodává za 30k USD, čili clo se pro mě stává minoritní problém a jen drobný naklad navíc.
    Ostatně to že Číňani využívají dotace a snižují si tím náklady bylo důvodem těch cel.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Jak přemýšlím o těch clech, tak ony se vlastně počítají z ceny co Číňan deklaruje na faktuře. Čili když třeba BYD Čína deklaruje že prodává (prezenu) auto své dcerince v Německu za 1000 USD, clo bude minimální. Dverinka pak sice bude mít brutální marži a zisk, ale to se vyřeší tím, že čínská matka jim naúčtuje miliony dolarů za "využití loga a mkt materiálů" a dcerinka se nemusí bát že by platila daně.
    Vidím to jako další důvod proč budou cla ne moc efektivní.

    Elektromobily podraží kvůli clům na Čínu jen minimálně. A odborníci navrhli, jak na tom nakonec vydělat | Hospodářské noviny (HN.cz)
    https://archiv.hn.cz/c1-67351250-elektromobily-podrazi-kvuli-clum-na-cinu-jen-minimalne-a-odbornici-navrhli-jak-na-tom-nakonec-vydelat
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    STETKINS: Ačkoliv zrovna Zeekr přiznal, že je schopen toho, čeho se všichni u čínských aut obávají (JYRKA), tak si myslím, že v obecné rovině má NIKDAS pravdu.

    "Evropský standard" je předimenzovaný do nesmyslných výšin včetně nesmyslného počtu gimicků, přičemž rozdíl v kvalitě reálně užitečných vlastností neodpovídá rozdílu v cenovkách.
    Podstatou úspěchu Dacie ICEV/BEV u soukromých kupců je právě to, že pouze s mírně nižší kvalitou má výrazně nižší cenovku.

    Podobnou konkurenční výhodu mají čínské vozy.
    Pokud se třeba podaří Číňanům dostat sem BYD Seagull a Dolphin a stlačit EU ceny pod $15k za Seagull resp. $20k za Dolphin (v Číně za $12k, resp. $14k), tak nejspíš ovládnou trh s novými auty pro soukromné kupce - a v Evropě máme něco, co v Číně neznají: Kulturu oprav a tuningu.
    Takže ve chvíli, kdy bude v Evropě na silnici víc než milion BEV jednoho typu, tak lze očekávat, že podobně jako u Leafu dojde k vzniku profi i DIY komunit a výrobě alternativních náhradních dílů stejné nebo vyšší kvality.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    😊😊😊👍

    BYD Yangwang U9: The Reasonably Priced Hypercar!
    https://youtu.be/wHWXx1KsvVY?si=PTeTgrRmiIQxvNbF
    KURE
    KURE --- ---
    a máte tady někdo BYD? má cenu o tom uvažovat?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    V tomhle boardu z toho překvapení nebudeme vůbec, jiní asi budou překvapeni velice...

    BYD to build $1 billion plant in Turkey, boosting Chinese EV maker's access to EU | Fortune
    https://fortune.com/2024/07/06/byd-plant-turkey-chinese-ev-european-union-access-tariffs/

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CATL, BYD working on even faster 6C charging tech, report says - CnEVPost
    https://cnevpost.com/2024/06/13/catl-byd-working-on-faster-6c-charging-tech/

    CATL plans to launch a second-generation Qilin Battery with a 6C charging multiplier in the second half of 2024, and BYD's second-generation Blade Battery could also be launched in the second half of the year, with a 6C battery in the works.
    BASIK
    BASIK --- ---
    CRAZY_IVAN:

    6. BMW I5: Claimed: 582.98 km, Real: 476.96 km
    5. BYD Seal: Claimed: 569.67 km, Real: 498.95 km
    4. Polestar 2: Claimed: 653.33 km, Real: 534.99 km
    3. Tesla Model 3: Claimed: 627.62 km, Real: 566.56 km
    2. Mercedes EQE: Claimed: 611.55 km, Real: 574.54 km
    1. Porsche Taycan: Claimed: 677.53 km, Real: 592.15 km
    MINER
    MINER --- ---
    EU rozhodla, že zvýší clo na EV na 17-38 % ze současných 10 %, zřejmě v červenci.

    Výše podle toho, jestli daná firma spolupracovala při vyšetřování o čínských dotacích.

    Zatím to vypadá na BYD 17 %, automobilky Geely 20 % a SAIC 38 %.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    TOFI: me prijde porad BYD seagul vetsi nez tohle , pocitově se i víc líbí
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JYRKA: Zeekr 007 je boží a rozhodně Modelu 3 v Číně zatopil. Každopádně mám s tímhle reportingem Kevina jeden problém a to ten, že jeho slavný trip do Číny byl kompletně placen Geely. Takže si všimni, že všechny jeho články "TOP 5 Chian EV brands" atd. mají vždy aspon dva brandy od Geely a vůbec nezminují třeba BYD. A neříkám, že ty brandy co zmminuje jsou špatný, jen že jen tam dost velký bias.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    FEDAJKIN: tohle je ten novej sub brand myslim ze se jmenuje Onvo a baterky má od BYD
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    710kw wagon od BYD/Denza ..
    Denza Z9 GT: Mercedes And BYD Made An EV Super Wagon
    https://www.youtube.com/watch?v=KueNkBVbYQQ
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    CRAZY_IVAN: Ok, zajímavý. Já sleduji spíš Čínu, kde třeba BYD mělo poslední čtyři roky prakticky 100% YoY růst, to samé Li Auto a na 2024 plánují sotva třetinový.

    3.5 mio nárůst je samozřejmě je hezký, každopádně sledovat absolutní čísla je taková nevypovídající znouzectnost, musíš koukat na procentuelní změnu, pokud chceš sledovat trend a ne žít ve false positive.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Tak další Čínani staví továrnu ve Španělsku. To máme UK (baterky EVE), Madarsko (BYD a GWM), Polsko (Leapmotor). Zapomněl jsem na někoho?

    https://www.reuters.com/business/autos-transportation/chinas-chery-nearing-deal-manufacture-cars-spain-2024-04-09/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam