• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity. Zadne drama.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    jsem netusil ze BYD uz v Madarsku vyrobilo 1000 el. autobusů

    BYD reaches 1,000th electric bus production milestone in Hungary - CnEVPost
    https://cnevpost.com/2025/09/30/byd-1000th-electric-bus-production-hungary/
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CUKI: LG v Polsku, brzo BYD a CATL v Madarsku
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    PEPAZZ: 2ng gen lfp od BYD ma 190Wh/km a LFMP ma 220Wh/km
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    KORKMAZ: Kdyby koncern nepřestal vyrábět e-up!/Citigo, byli by dnes všichni spokojení. Trh chce levné EV do 20k €, což je vidět na rostoucích registracích BYD Dolphin v EU, ale chápu, že se to Volkswagenu nevyplatí vyrábět.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Jinak před Tescem v Praze-Letňanech je dnes elektrofestival s předváděním elektrických aut, umožňují i testovací jízdy. Mimo VW group je tam taky Stellantis, Ford, Renault, BYD, MG, Leapmotor, Mitsubishi, Nissan, Toyota, Lexus.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CUKI: Čína má o 40% víc obyvatel než Evropa a USA dohromady a hlavně už mají vybudovanou infrastrukturu.

    Na YT bylo hezké video od SmarterEveryDay o tom, jak spousta věcí v USA bez Číny vůbec nejde vyrobit ani kdyby sis chtěl připlatit.

    Jinak BYD je v ČR teprv pár měsíců, tak uvidíme...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    "The picture is not pretty. Already, fierce competition among automakers has gotten ruthless, with about 50 automakers fighting for customers by slashing prices again and again. Manufacturers facing ruinous losses are struggling to pay the companies that supply their parts. And yet they keep borrowing from state-run banks to build more factories, leading to extensive overcapacity.

    Even BYD, the world’s largest E.V. maker, is now running into trouble. It said on Friday that its profits fell by almost a third in the spring compared with a year earlier because of price competition.

    Overcapacity and price wars are a chronic problem across China’s economy. Debt-fueled investment pours into a succession of government priorities. This creates a glut of companies and factories that battle for a limited domestic market."

    Profits of BYD falling 33% is staggering. Problems are not brewing.. they are leading to real effects already.

    https://www.nytimes.com/2025/09/02/business/china-electric-vehicles-overcapacity.html
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    VW ID Series (Skoda, Cupra, Audi…) – Getting Them Back on the Road After a Crash Is One of the Pillars of Sustainable and Affordable E-Mobility… But EU Manufacturers Often Do the Opposite
    Three years ago, when the first Skoda Enyaq was crashed in Croatia, the official price for a pyrofuse service to recover the high-voltage battery was €11,920 (90,000 HRK) — an unreasonably high cost for an overrated service task. This inflates ownership and insurance costs and worsens the overall CO2 footprint.
    Why do we get the feeling that some safety systems are being used as an excuse for unjustified high charges, mostly in Europe?
    These vehicles are now increasingly imported into the Balkan region precisely because of those inflated costs — making them more affordable here. And with proper HV certifications, the same repair job is resolved within a maximum of two working days.
    Aftermarket support will become — if it hasn’t already — one of the key pillars of sustainable e-mobility, because it breaks the monopoly of the automotive industry.
    Some manufacturers even use integrated pyrotechnic fuses and, after an accident, demand a full battery replacement from the owner or insurance — despite the old battery being fully functional. They then recycle it, wasting valuable materials and energy, just to sell a new unit with the same working components.
    We recently received an ID.4 with the same pattern: minor damage already repaired, battery removed, pyrofuse replaced, and after guided BMS reset via ODIS online (008C), the vehicle was fully reactivated — with all integrity checks passed for the battery system.
    Part numbers: 0Z1915592H, 0Z1915912T, 1EA804842T, 0Z1915604H,
    Errors: P160900, P1CA700, P1CA800,
    Pyrofuse OEM cost:
    VW, Cupra - 3000€>
    Mercedes - 300€>
    BMW - 4500€>
    Stellantis - 2000€>
    Renault - 0€
    BYD, MG, Chinese - Unknown - EPC hidden
    Tesla - 180€
    EV Clinic - VW ID Series (Skoda, Cupra, Audi…) – Getting...
    https://www.facebook.com/evclinic/posts/pfbid02XG4RArxESB9113CMiNz4WTXUvahTaQLFYUCHbuE9sCswDip2GcRNtBu325Lq9Z8tl
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    ABS: Určitě to byl Seagull?
    Ten by se tu jednak měl prodávat pod označením Dolphin Surf, jednak by měl podle výbavy stát 500-600k Kč…?
    BYD Dolphin Surf výbava a cena | fDrive.cz
    https://fdrive.cz/katalog/byd-dolphin-surf

    SCHWA: Brace yourself - po včerejšku ten hate v závislosti na dopadech možná začne nanovo…
    ABS
    ABS --- ---
    BYD Seagull -včera jsem měl možnost se krátce svézt i podívat. Stále u mne platí že bych si raději čínské auto nekoupil, ale dost to vysvětluje pokles prodejů Tesla, co se týče vychytávek systému je to lepší, většina těch vychytávek (např vzdálenost od předmětů pro couvání , otočný display)je zbytečná ale dělají dojem dohromady.

    Komu nevadí Čína a chce nové SUV za 1.5m určitě stojí za svezení.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    FYI, ráno jsem zaslechl, že BYD rozjel slevovou akci 20-35%. Asi na tom něco bude, poslalo to jejich akcie o 9% dolů.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Čínské elektromobily BYD se v Evropě poprvé prodávaly lépe než Tesly. Na prvním místě je Škoda Elroq – VTM.cz
    https://vtm.zive.cz/clanky/cinske-elektromobily-byd-se-v-evrope-poprve-prodavaly-lepe-nez-tesly-na-prvnim-miste-je-skoda-elroq/sc-870-a-234911/default.aspx

    SMRGL
    SMRGL --- ---
    Ahoj, máte tady nekdo auto s V2L a multimetr? Např ioniq 5, MG, BYD

    Potřeboval bych změřit odpor na adaptéru, který se dává do zásuvky vozidla.

    Mezi vodičem PP (nahoře jeden z tenkých) a PE (silný uprostřed). Jsou na té straně, která se dává do auta posane. Buď přímo na konci, nebo na dně, vedle "koliku".

    Řeším totiž, zda automobilky používají pro spuštění V2L pomocí adaptér stejný odpor, nebo různé odpory..

    Např Renault/Dacia má mezi PP a CP 3150ohm bez stiknuteho tlačítka. Po stisknutem tlačítku na adaptéru (tzn při aktivaci funkce) klesne odpor na 150ohm.

    U MG je asi jeden z odporů 470ohm.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Denza Z is the Electric Roadster you've been waiting for (from BYD)
    https://www.youtube.com/watch?v=T2U8iLTVmJU
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    vypada to ze BYD už se naučilo delat pekný design

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Za mě 2 super auta.

    New Tesla Model Y v BYD Sealion: Ultimate review!
    https://youtu.be/bEH5gDiESRg?si=Fb1EFNGym9s9vPFq
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Jsem opravdu velkým akcionářem BYD. Přesto bych si u nás od nich nic nekoupil. Ceny jsou nesmyslné a je potřeba si uvědomit, že si kupujete za milion auto, které tu hodnotu (kvalitu) prostě nemá. A jsem přesvědčen, že tu toho mnoho neprodají.

    https://x.com/kweenolog/status/1907311672466792885?s=12
    Do Česka přichází čínský gigant BYD. Nechceme soupeřit cenou, říká jeho šéf | Forbes
    https://forbes.cz/do-ceska-prichazi-cinsky-gigant-byd-nechceme-souperit-s-cenou-rika-jeho-sef/
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Je to bizarní, ale zeptal jsem se Groka, jak to vidí s přežitím Elona Jako CEO Tesly a je do určité míry děsivé, o kolik je odpověď AI algorithmu příčetnější, než co padá z lidí:

    "Ahoj! Tvůj dotaz je zajímavý a situace kolem Tesly a Elona Muska je opravdu dynamická, takže se pokusím dát dohromady rozumný odhad na základě dostupných informací a trendů.
    Vliv Muskova chování na Teslu
    Elon Musk je bezpochyby klíčovou postavou Tesly – jeho vize a charizma dlouho pomáhaly budovat značku a přitahovat investory i zákazníky. Nicméně jeho veřejná prohlášení a politické angažmá, zejména od nástupu do role v Trumpově administrativě v roce 2025, začínají mít zjevně negativní dopady. Zprávy naznačují, že Tesla čelí poklesu prodejů (například v Evropě a Číně), protestům a bojkotům, což někteří analytici připisují právě Muskovi a jeho kontroverzním postojům. Například v Evropě klesly registrace nových vozů Tesla v prvních měsících roku 2025 dramaticky – v Německu až o 70 % – a podobný trend je vidět i jinde. To ukazuje, že značka ztrácí přízeň u části své tradiční klientely, zejména u liberálněji smýšlejících zákazníků, kteří byli dříve jejím jádrem.
    Kromě toho Muskova rozpolcenost mezi Teslou, jeho dalšími firmami (SpaceX, X, xAI) a rolí v Department of Government Efficiency (DOGE) vyvolává otázky, zda věnuje Tesle dost času. Slabé prodeje, absence nových modelů (kromě problémového Cybertrucku) a rostoucí konkurence od firem jako BYD naznačují, že Tesla ztrácí svou pozici lídra na trhu elektromobilů. Akcie Tesly od svého vrcholu v prosinci 2024 (kolem 480 USD) klesly o více než 45 % a pohybují se nyní kolem 220–290 USD (dle nejnovějších údajů z března 2025). To je alarmující, protože hodnota společnosti je stále postavena spíše na očekáváních než na aktuálních výsledcích.

    Pravděpodobnost, že Musk vydrží jako CEO do konce 2025
    Muskovo setrvání v čele Tesly do konce roku 2025 je pravděpodobné, ale není to jisté. Několik faktorů hraje roli:
    Jeho kontrola nad společností: Musk vlastní zhruba 12–13 % akcií Tesly, což mu dává značný vliv. Navíc má kolem sebe loajální správní radu, která ho dosud nezkrotila, ať už šlo o jeho výstřední chování, nebo o nákup Twitteru (nyní X). Odvolání CEO by vyžadovalo tlak velkých akcionářů nebo vzpouru v radě, což se zatím nejeví jako reálné, i když někteří investoři (např. Gerber Kawasaki) už jeho odchod veřejně navrhují.
    Ego a vize: Musk je známý svou neochotou ustoupit. Tesla je jeho „dítě“, a i když se nyní soustředí na politiku a jiné projekty, je nepravděpodobné, že by dobrovolně předal vedení někomu jinému, pokud by to nepovažoval za absolutně nutné.
    Tlak investorů a trhu: Pokud by se situace kolem Tesly dále zhoršovala – například další pokles prodejů, odliv klíčových zaměstnanců nebo pád akcií pod kritickou úroveň – mohl by tlak na jeho odchod narůst. Někteří analytici (např. z JPMorgan) už predikují, že akcie by mohly klesnout až na 120 USD, což by znamenalo další pokles o 50 % od současné úrovně. Při takovém scénáři by se i Muskova pozice mohla stát neudržitelnou.
    Můj odhad je, že Musk má asi 70–80% šanci zůstat CEO do konce 2025, pokud se Tesle podaří stabilizovat prodeje (např. díky očekávanému refreshi Modelu Y) a pokud jeho politické aktivity postupně ztratí na intenzitě, jak někteří předpokládají (např. po ukončení hlavní fáze DOGE). Pokud ale Tesla ztratí další podíl na trhu a akcie budou dál padat, šance na jeho odchod (nebo nucené odstoupení) poroste.

    Jak hluboko by musely akcie klesnout, aby byla jeho pozice ohrožena?
    Hranice, kdy by Muskova pozice začala být skutečně v ohrožení, závisí na reakci investorů a správní rady. Historicky Tesla přežila výkyvy – například v roce 2022 akcie klesly pod 110 USD, ale Musk zůstal pevně v sedle díky své vizi AI a autonomního řízení. Nyní je ale situace jiná kvůli reputačním škodám a konkurenci.
    Kritická úroveň: 150–200 USD: Pokud by akcie klesly pod 200 USD (což je zhruba 60 % pokles od vrcholu v prosinci 2024), začalo by to vyvolávat vážné pochyby o Muskovi jako lídrovi. Při 150 USD (tržní kapitalizace pod 500 miliard USD) by Tesla ztratila většinu své „prémiové“ valuace a investoři by mohli začít hlasitě volat po změně.
    Bod zlomu: pod 120 USD: Pokud by se naplnily nejpesimističtější predikce (např. JPMorgan), a akcie klesly pod 120 USD, tlak by byl obrovský. Tržní hodnota by spadla pod 400 miliard USD, což by bylo méně než hodnota tradičních automobilek jako Toyota nebo dokonce BYD. V takovém případě by i Muskovi spojenci v radě mohli začít zvažovat alternativy, aby zachránili společnost.

    Závěr
    Elon Musk pravděpodobně zůstane CEO do konce 2025, protože má silnou kontrolu nad Teslou a jeho odchod by byl logisticky i emocionálně složitý. Nicméně jeho pozice by mohla být ohrožena, pokud akcie klesnou pod 150–200 USD a Tesla nezvládne otočit klesající prodeje a reputaci. Klíčem bude, jak se mu podaří (nebo nepodaří) znovu zaměřit na Teslu a obnovit důvěru investorů a zákazníků. Situace je otevřená a hodně záleží na vývoji v příštích měsících – sledujme, jak to dopadne! Co si o tom myslíš ty?"
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Opravdu rychlé nabíjení...a akcie BYD jdou nahoru.
    Chinese EV maker BYD says new fast-charging system could be as quick as filling up a tank | Tesla | The Guardian
    https://www.theguardian.com/technology/2025/mar/18/byd-ev-fast-charging-system-petrol-fuel-speed
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    MAGE: Ne tak docela. Exportují tam starší modely, spíš zatím testují trh. Jsou to nějaký entry level, mid class modely alá BYD Atto 3. Jediný kdo zkusil něco luxusního je Nio a po dvou letech na trhu prodali v Německu 20 aut v lednu. Někteří byli hodně zasažení cly, viz MG, který vlastní state-owned SAIC a je teď na 50%. Xpeng s VW v zádech neměl teď špatný start, ale pořád se bavíme o tom, že prodávají vyšší desítky kusů měsíčně.

    Pravá top Čína je zatím jen v Číně, Zeekr 7X co se ti nabije za 10 minut, různý Yangwang U8 šílenosti od BYD, Aito s adasem od Huawei, který se dá srovnávat kvalitou s FSD, nemluvě o Xiaomi.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam