• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Raw video BYD’s 1,287HP Yangwang U9 Can Jump Over Pot Holes And Road Spikes
    https://www.youtube.com/watch?v=c0ou7Artrak
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    jestli to tesla hraje hlavne na FSD tak si myslim že tuhle výhodu mít dlouho nebudou, po tom co vsechno nvidia predstavila na CESu si myslim že ji rychle dožene zbytek automotivu, obzvlast teda v Číně.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    PEPAZZ: nj, podobný jako tehdá byla očekávání na trojku :)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    PEPAZZ: ani SbW
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    NIKDAS: souhlas to že to nemá větší baterku je zklamání ..
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    nj ale zda se že to nemá V2L, V2G, ani 48V, ani 800V, ani větsi baterii, jako facelift pěkný
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    STETKINS: jo tady ji mužes spatřit na vlastní oči: )))

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    RATTKIN: STD range:
    466km
    Range
    (WLTP est.)
    201km/h
    Top Speed
    5.9s
    0-100 km/h

    LR 4x4
    551km
    Range
    (WLTP est.)
    201km/h
    Top Speed
    4.3s
    0-100 km/h
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    A dedikovaný prostor pro oblečení a.k.a. šatna zase chybí (nejen u Tesly teda)! :)
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    Viděl jsem spoustu příspěvků, komentářů, postů k představení nového modelu nejprodávanějšího auta na světě. Zmiňují se různé věci, ale jedna nechybí skoro nikde. Evidentně nejdůležitější věc v autě v roce 2025 je páčka na blinkr. Well done.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    Nový Tesla model Y
    Juniper nebo Starship jsou kódová jména.
    Je jako Highland, větší efektivita, zadní displej,
    Blinkry nejsou na volantu
    Nemá tažné (v CN)
    Kamera v předním nárazníku je prý pro Smart Summon
    O 5% dražší, o 4% větší dojezd

    Tesla Model Y představení
    https://youtu.be/6Eb2uFWVonY
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DOMI982: Musím říct, že jsem velmi rád, že jsem na Juniper nečekal. Není to vyloženě zklamání, ale tak nějak jsem si myslel, že Tesla konkurenci uteče víc.

    Kromě toho, že už je to rok a auto bych pořád neměl, tak jsem doufal třeba ve WLTP 800+, vzhledem k poklesu ceny baterek.
    Uvidíme jak cenově, ale očekávám, že 2025 (max 2026) už TMY nebude nejprodávanější auto světa.
    Led pasek uprostred, lepsi akustika, repro, displej vzadu a vyladenej podvozek za mě v dnešní době nestačí, obzvlast kdyz si vemu jak dlouho prichod Juniper trval.
    Podle tvaru volantu nevim jestli alespon prisli se steer by wire (jako Lexus, ne jako Yoke, co nemenil polomer otaceni).

    Nejvíce jsem ocenil, že Juniper nabízej i v klasické červené, ta TMY rufofialovočerná mě nezaujala.

    Chtěl bych se plést a třeba hrajou 4D šachy, kdy v autě je místo na 90kwh baterku, se kterou to začnou nabízet za dva roky.
    Chápu, že mi můžete napsat, že s dnešním pokrytím UFC je taková baterka k ničemu, protože ať si každej tvrdí co chce, stejně jednou za 3h zastaví na čurpauzu, ale v očích širké veřejnosti tomu tak není a na ty je potřeba mířit. Myslím, že WLTP 800+ by velmi pomohlo penetraci BEV mezi spoustu skeptiků.
    DOMI982
    DOMI982 --- ---
    ABS
    ABS --- ---
    KY_109: ok tak bych to čekal a shodou okolností nemám rád jak "voní/smrdí" nová auta., takže 1 rok staré je ideální. Moc se mi to auto líbí, ale nakonec jsem vzal jiné kvůli ceně, ta Audi je prostě vyšší třída.
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    Škoda Elroq,
    Essence 50 55kWh 125kW
    Nové, 2025, 1 km
    719 900 Kč

    Bez DPH:
    594 959 Kč


    Škoda Elroq Essence 50 55kWh 125kW | Sauto.cz
    https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/elroq/207569227?
    KY_109
    KY_109 --- ---
    ABS: Odpovim ti, ale ty cenovy detaily jsou dost specificky, pro vetsinu asi ne moc relevantni. Proto jsem prvni prispevek venoval hlavne spotrebe.

    Bylo to nove auto na operak v prosinci 2023 (prebirany 20/12) takze ho prodavali prakticky "za tyden uz bude rok stare". Bylo to auto co si nekdo objednal a nakonec nevzal, takze jeho vybrana konfigurace a jim tam stalo (v jinym meste). Cisla presne v hlave nemam, ale tusim plna prodejni 86k CHF a my to sli leasovat z necoho jako 55k CHF.

    On tam dal hromadu slev - skladovy vuz koncem roku, nejaky slevy na balicky vybavy a pak taky flotilovou slevu tusim 14% protoze muj zamestnavatel ma s tou leasigovkou nejaky deal (ackoliv sluzebni auta zadny nejsou).

    My sem tam sli kouknout na ojetej, 1 rok starej etron (za asi 40k CHF) ale typek nas vzal rovnou do salona s novejma s tim, ze nam za podobny prachy dokaze dat novy. A nakonec to temer dokazal, tim ze je zustatkova cenu po 2 letech relativne vysoko, otazka zda to za tolik pripadne prodaj (pokud my neprodlouzime leasing, ale urcite to od nich za ty prachy neodkoupim).
    ABS
    ABS --- ---
    KY_109: je to sice osobni, ale zeptam se. Slo o nove auto a jaka je u Audi pripadne sleva z cenikove v pripade EV?
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    KY_109
    KY_109 --- ---
    Je to prakticky presne 1 rok co mame Audi Q4 e-tron 40, tedy verze s vetsi baterii (82/77kWh) a slabsi motor (150kW/200HP) a jenom RWD. Tak sem si rikal, ze hodim nejaky statistiky, kdyby nekdo uvazoval...

    Za ten 1 rok ujelo 15300km s prumernou spotrebou 18kWh/100km. V zime to prumeruje okolo 21kWh/100, v lete asi 16kWh.

    Najezd je zcela linearni, takze tech 18kWh je velmi reprezentativni prumer. 4 rocni obdobi, 2x tydne do prace (cca 110km jedna zpatecni cesta) je asi 11kkm a zbytek 4kkm nejaky vylety okolo (opet mix leto, zima). Z tech 110km cesty do prace je cca pulka dalnice (cca 120km/h) a zbytek normalni silnice a nejaky vesnice. Velka cast se jede plynule na adaptivni tempomat. V zime (okolo nuly) po dalnici, ze 100% k 10% baterie bylo realny maximum dojezdu asi 350km.

    Souhrn:
    Zatim velka spokojenost, jezdi to asi 3x levneji nez naftovy S212 (E250 4Matic), co si zatim nechavame na vylety 500-1000km. 3x levneji ale v podminkach kdy se to auto nabiji pouze doma v garazi z wallboxu, nikdy nebylo venku na rychlejsi, drazsi nabijecce. Nicmene Ecko zacinam prodavat a vemu k tomu asi druhy, mozna mensi EV na jezdeni do 100km okolo mesta. Co mi chybi oproti Ecku je samozrejme objem kufru. A misty je znat, ze Audi proste Mercedes neni a i proti 10 let starymu Ecku pusobi 2024 e-tron misty trosku levne, plastove.

    Proc e-etron:
    Fakt nemam rad SUVs (dejte mi rodinne kombi!!!), ani nijak nezboznuju VW koncern, ale nakonec to tak dopadlo. Z osobnich duvodu odmitam Teslu (ten vocas), nechtel jsem nic z Ciny (geopolitika), nic z Francie (well...). MB zbytecne drahy, nerodinny tou dobou. Takze nakonec zbylo na vyber mezi VW (Audi, Skoda, VW) nebo KIA a Hyundai. Korejce bych preferoval, jak kvuli vzhledu tak technice ale kvuli rodine (2 maly deti) sem musel dost prioritizovat kufr a defacto zbylo Q4, ENYAQ a ID.4. Sli jsme puvodne pro ENYAQ, ale proti Audi byla Skoda zbytecne draha, se stejnou vybavou etc. Resp. typek v Audi, zrejme s vidinou bonusu tesne pred Vanoci vyskladal slevu asi 30% a bylo rozhodnuto. Je to leasing na 2 roky, tak za rok uvidime. Tise doufam, ze SUV pujde pryc a nahradi ho nejaky kombi, kdyz uz se konecne zacinaji prodavat.

    Kdyby nekoho zajimalo vic detailu, klidne piste...
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Andrej Karpathy 29. let z SK, co se podilel na vyvoji Tesla Vision

    x.com
    https://x.com/varunnavani/status/1877037740484886870?s=46

    Andrej Karpathy: Tesla AI, Self-Driving, Optimus, Aliens, and AGI | Lex Fridman Podcast #333
    https://youtu.be/cdiD-9MMpb0?feature=shared
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam