• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity. Zadne drama.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    KORKMAZ: Kámoš teď objednával Enyaq RS doslal 20% slevu. Odhaduju že fleety mají slevy ještě větší.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    FINSON: a mimo uvedených ID4 a Enyaq bych se nebál podívat ani na ID.3 - je menší, ale není vůbec špatný. Jen na webu EV database nepíší, kolik uveze na kouli.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    CUKI: Jsou to dodávky, původně na benzín/naftu predelany na bev. Malá baterka, dojezd kolem 80–200 km, pomalé nabíjení, starsi rocniky ani nemají DC nabíjení. Určeny na rozvoz zboží po městě, ne na delší cesty.
    ID.4 a Enyaq jsou od začátku stavěné jako elektromobily. Velká baterie (350–550 km dojezd), rychlé nabíjení za půl hodiny, pohodlný interiér, tichá jízda a lepší jízdní vlasnosti.
    Starší modely: 20-80% SoC = 48 až 120 km reálného dojezdu.
    Novější modely: 20-80% SoC = 130 až 140 km reálného dojezdu. Nevím jak ty, ale já bych nechťěl nabíjet každých 50-120km 1-2h. U těch novějších je to rychlejší, ale ty jsou mimo rozpočet.
    Ideální náhrada za Caddy je ID. BUZZ, ale ten je cenově jinde a taky nemá moc velkej dojezd, jen má dobrou nabíjecí křivku.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    KORKMAZ: Jakych drivejsich baterii? ID.4 a Enyaq jsou 5. let stary EV. Point je v tom, ze jen za tu OEM pojistku si VAG uctuje 3000 EUR
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    VW ID Series (Skoda, Cupra, Audi…) – Getting Them Back on the Road After a Crash Is One of the Pillars of Sustainable and Affordable E-Mobility… But EU Manufacturers Often Do the Opposite
    Three years ago, when the first Skoda Enyaq was crashed in Croatia, the official price for a pyrofuse service to recover the high-voltage battery was €11,920 (90,000 HRK) — an unreasonably high cost for an overrated service task. This inflates ownership and insurance costs and worsens the overall CO2 footprint.
    Why do we get the feeling that some safety systems are being used as an excuse for unjustified high charges, mostly in Europe?
    These vehicles are now increasingly imported into the Balkan region precisely because of those inflated costs — making them more affordable here. And with proper HV certifications, the same repair job is resolved within a maximum of two working days.
    Aftermarket support will become — if it hasn’t already — one of the key pillars of sustainable e-mobility, because it breaks the monopoly of the automotive industry.
    Some manufacturers even use integrated pyrotechnic fuses and, after an accident, demand a full battery replacement from the owner or insurance — despite the old battery being fully functional. They then recycle it, wasting valuable materials and energy, just to sell a new unit with the same working components.
    We recently received an ID.4 with the same pattern: minor damage already repaired, battery removed, pyrofuse replaced, and after guided BMS reset via ODIS online (008C), the vehicle was fully reactivated — with all integrity checks passed for the battery system.
    Part numbers: 0Z1915592H, 0Z1915912T, 1EA804842T, 0Z1915604H,
    Errors: P160900, P1CA700, P1CA800,
    Pyrofuse OEM cost:
    VW, Cupra - 3000€>
    Mercedes - 300€>
    BMW - 4500€>
    Stellantis - 2000€>
    Renault - 0€
    BYD, MG, Chinese - Unknown - EPC hidden
    Tesla - 180€
    EV Clinic - VW ID Series (Skoda, Cupra, Audi…) – Getting...
    https://www.facebook.com/evclinic/posts/pfbid02XG4RArxESB9113CMiNz4WTXUvahTaQLFYUCHbuE9sCswDip2GcRNtBu325Lq9Z8tl
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    JYRKA: Je to zoufalost, nechapu ze si to Tesla u dodavatelu dat neosefuje. Podle me s tim ani nic delat nebudou a donuti lidi at si priplati za FSD pokud ho schvali. Jinak ten problem neni jen Tesly, Enyaq to dela taky.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    The «weird dip» in the charging curve is also observed/documentet by «Electrified Speicher», a You-Tuber in Switzerland dedicated to testing Skodas.

    It seems to be due to a too slow start up of the battery cooling. The software is programmed to wait with aggresive coiling until the battery hits almost 50 degrees.
    According to that swiss guy, the same happens in the Enyaq.

    I suppose Skoda can easily fix this by releasing a software update where the aggresive cooling starts at 40 degrees instead.
    MINER
    MINER --- ---
    Je nějaký EV, kam se vzadu pohodlně vejdou 3 děti (dvě velký, jedno v sedačce) a pes s vercajkem do kufru, plz?

    Kámoš potřebuje, a tvrdí, že všichni jsou vzadu úzcí (včetně Enyaqu) a Buzz nechce.
    Nemělo by to stát raketu. Cena Enyaq je asi max.

    Dík za tip případně, pokud něco takovýho je.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    Škoda nabízí možnost půjčit si EV na vyzkoušení za celkem O. K. cenu. Akorát bohužel asi nevrací cenu půjčovného při případném nákupu, což mi přijde jako trochu fail.
    Diskuze – Škoda vám na dva týdny půjčí Enyaq a Elroq. Jen tak poznáte, jak se žije s elektromobilem – Živě.cz
    https://www.zive.cz/clanky/skoda-vam-na-dva-tydny-pujci-enyaq-a-elroq-jen-tak-poznate-jak-se-zije-s-elektromobilem/sc-3-a-234813/default.aspx?artcomments=1
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    JYRKA: ja teda koukal spíš na maďary - jednak konkrétně třeba pro Enyaq 2021-2024 ho mají za 99 euro místo těch 315 euro od rakušáků... a taky už mají i pro nový Enyaq a Elroq...
    Rati Frunk Extra front storage space for electric cars - Rat
    https://www.ratistore.com/FRUNK

    a k tomu hezká instalační videa ;-)
    Rati FRUNK for Skoda Enyaq and Skoda Elroq installation
    https://youtu.be/cLKGRu0vFAg?si=zfsWYl2dGnW6rWv0



    ELIJEN: žádné starší koncernové auto nemá frunk, ani třeba Mercedes EQE/EQS za 3M - tam dokonce ani přední kapotu neotevřeš, to je pouze pro servis - vodu do ostřikovačů doléváš zboku :-)
    až nové Audi A6 eTron a ostatní na stejné platformě ho můžou mít (za příplatek ;-))
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JYRKA: Enyaq nema frunk?? WTF?! Co pod tou mega kapotou teda ma?

    Me dost zmatla i informace, ze bez fyzickeho klicku s autem neodjedu. Tesla svet je fakt uplne jina dimenze asi (v dobrem i spatnem bohuzel).
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    firma, co dodelava frunky na EV:
    Set Skoda Enyaq Frunk - frunk.at
    https://www.frunk.at/en/produkt/set-audi-q4-e-tron-frunk-kopie/
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Nějaké to chváleníčko, věřím, že oprávněné.

    Škoda Enyaq má po faceliftu, který přináší víc než jen nový předek | Recenze & testy | Autíčkář.cz
    https://www.autickar.cz/clanek/skoda-enyaq-ma-po-faceliftu-ktery-prinasi-vic-nez-jen-novy-predek/
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    Enyaq taxi
    Elektrický taxi: Škoda Enyaq RS jako každodenní služebák
    https://youtu.be/DtvJiJN0Rv4
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    KURE: Enyaq má teď facelift a Elroq sotva vyšel, přičemž první ID s architekturou od Rivianu by mělo jít na trh až 2027. Takže dřív, než 2028 by nepředpokládal.
    KURE
    KURE --- ---
    JYRKA: a kdy tk zhruba bude další generace škodováckejch ev? novej enyaq a elroq?
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    JYRKA: Naboural jsem svoje auto a řešil náhradní - tak jsem na HoppyGo našel tohle a vyšlo to levněji než nějaký Enyaq nebo starsi Tesla. Zase jsem nechtěl to nejlevnější (typu BMW i3 nebo Kona), určitě pojedu i nejakou 400+ km cestu, kdy bych se rad co nejmene zdrzoval nabijenim :-)

    https://www.hoppygo.com/cs/car-detail/514c19a02d
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: A pro srovnani:

    The Skoda Enyaq facelift is challenging the Tesla Model Y! REVIEW SUV vs Coupé
    https://www.youtube.com/watch?v=_O29Q9wL5fs
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam