• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    NATASHARELATED - spříznění na cestě
    rozbalit záhlaví
    LALINA
    LALINA --- ---
    NATASHA: jde o to, "chci ten prasek, znam ho" proste pocit duverny znamosti anebo klamne zdani, ze ho znam, pac prece 20x denne slysim jeho jmeno

    ale me ani tak neslo o reklamu na konkretni vyrobky jako o celkove naladeni..o socialni a psychologicky inzenyrstvi skrze reklamu provadeny..... o vytvareni lajfstalju podle toho, jak se to hodi ruznymu vyrobnimu prumyslu...presvedcit lidi, ze neco MUSEJ delat, nebo je nejakym zpusobem poskodit, aby je zase jinej prumysl (nebo dokonce ten samej) mohl lecit - proste tak, aby generoval milony spolehlivejch kupujicich.

    jako jednoduchy skolni priklad vezmu holeni. Pamatuju doby, kdy se lidi rozcilovali nad tim, kdyz jeden cizinec v nejakem interview rekl, ze "teski zeny byt moc pekna, ale chlupata a to je FUJ"... reakce byly takove jako: co si to dovoluje, hanet nam nase zeny, nejakej cernoch z pralesa, jaky chlupaty? prece mit chlupy pod pazi i jinde je uplne normalni a prirozeny" a tak dale...a uplynulo jen malo let a jak je to dneska?

    dale mam vyhrady proti reklame typu" musite pouzivat hygienicky spravne a nejlepsi pripravky na nadobi, zachod, vsechno pekne ciste, bile, protoze vsude jsou hnusny a nebezpecny bakterie a muzete z toho ostat moc a cerny tyfus! "
    takovej zivotni postoj lidi vede k narustu alergii, koznich exemu, astmatu a podobnejch veci, pac lidi jsou malo odolni a navic zijou v psychickym stavu: "vsude kolem me je nepratelskej svet spiny a nebezpeci, kterej me hodla znicit a zabit..."

    tak to jen tak na okraj.....k reklame
    STEPNI_VLK
    STEPNI_VLK --- ---
    NATASHA: nerad bych diskusi házel jen do roviny ovlivňuje/neovlivňuje.. pojďme se bavit třebas i o estetických aspektech reklamy. může být reklama brána jako umělecké dílo? proč ano/ne? a zaleží (mnou subjektivně posuzovaná) stupidnost reklamy (nej)více na jejím zadavateli, autorech, cílové skupině nebo výrobku, kterého se má týkat?

    k té ovlivnitelnosti.. nechci, aby to vyznělo tak, že jsem neovlivnitelný - sám nevím.. a co se týče věcí, do kterých až tak nevidím (kupř. různé prášky, čističe apod.), rád přiznám, že přednost při nákupu dávám přece jenom více přednost těm, které znám z reklamy než no name výrobkům.. i když tedy zároveň často řeším i složení či cenu, která také leckdy vypovídá o kvalitě.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Poměrně mnoho lidí kategoricky tvrdí, že jsou reklamou neovlivnitelní.
    Nevím. Nelze to přesvědčivě dokázat (dělají se testy se spontánní vybavitelností značek, třeba, které taková tvrzení vyvracejí).
    Je ale dobré si uvědomit, že reklamy na výrobky z kategorií, které nás nezajímají, nás neovlivní úplně logicky a samozřejmě, zato reklamy na věci, které nás zajímají, se nám v podvědomí usazují.
    Při nákupu pak nejde o to, že by člověk uvažoval stylem "chci ten a ten prášek s aktivním kyslíkem", ale "tenhle si vezmu, mohl by bejt dobrej". Třeba.

    V reklamě pracuju už skoro sedm let, tohle téma mám prochozené křížem krážem.
    STEPNI_VLK
    STEPNI_VLK --- ---
    LALINA & LABRADOR se tu - každý z jiného úhlu pohledu - otřeli o reklamy.. zajímavý to fenomén navazující na diskusi o konzumu.. čím to, že někoho reklama až tak moc dráždí, že je ochoten proti ní protestovat, zatímco jiného nechává chladným? a do jaké míry nás vlastně opravdu ovlivňuje v našem rozhodování při nákupu? hraje v tom roli povaha jednotlivých kupujících?

    nedávno se v tv rozjela reklama na LCD monitory od SONY.. reklama, která mne vskutku hladí na duši a mnohdy si ten kratičký zážitek vychutnám mnohem víc než pořad, v jehož průběhu se objeví.. je to reklama, u které mne často příjemně mrazí v zádech - a rozhodně to není jen díky výbornému hudebnímu podmazu, nýbrž i perfektní kameře, resp. záběrům valících se míčků.
    myslíte, že mne nějak ovlivní při nákupu? těžko, tv kupovat nehodlám, a i kdyby, na tuhle cenovou skupinu prostě nemám ani omylem.. jsem technický typ, konkrétní tv budu vybírat podle konkrétních vlastností, ne podle reklamy - i kdyby byla třeba stokrát krásnější než reklamy jiných značek..

    dlouhá & krátká verze zmiňované reklamy..

    a ještě krátké info ze serveru http://www.newmusic.cz/
    250 tisíc barevných míčků poslala firma Sony ze sanfranciského kopce zaúčelem reklamy na LCD televizi Bravia. Jako hudební podklad posloužila píseň Heartbeats od José Gonzáleze z alba Veneer.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    SETEC: Nevylučuje se to se mnou, ne s Vlkovou představou :-)
    SETEC
    SETEC --- ---
    NATASHA: VLk pise neco o svrbeni noze v dlani a pestenem stromu :) tedy s tebou moc nesouhlasim :)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    SETEC: To se nevylučuje.
    SETEC
    SETEC --- ---
    STEPNI_VLK: A ja si vzdycky myslel ze je NAT svobodomyslna :)
    SHEEN
    SHEEN --- ---
    :-)))

    Už dlouho jsem se takhle nepobavila. :-)))

    Můžete pokračovat.
    STEPNI_VLK
    STEPNI_VLK --- ---
    NATASHA: Jsem zkrátka méně hodná a méně tolerantní.

    za to se nám neschovávej, my tě stejně vidíme.. seš zkrátka systematik a miluješ přehled, toť vše. :) jak se něco má tendenci větvit, začíná tě v dlani svrbět nůž - svůj strom máš ráda pěstěný..
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    K tématu - báseň současného českého autora, jednoho z mladších:

    RVEME SE O KOST

    Rveme se o kost, malí i velcí,
    Rveme se o kost, sráči i smělci.
    Kdo říkáš, že ne, tak radši ztichni.
    Rveme se o kost.

    Všichni.

    Najít si místo na tomhle světě
    Flek, odkud nikdo nevykope tě,
    kde jenom sobě zdůvodníš zrady.
    Najít si místo

    tady.

    Jeden jak druhej, druhej jak třetí,
    rveme se o kost a roky letí.
    Máme svý jistý A co nás čeká?
    Špinavá hnědá

    deka.


    Radek Malý to napsal (sbírka LUNOVIS, BB art, 2001), když mu nebylo ani 24. Je to adekvátně naštvané...
    Zajímavé je, že v průběhu života tenhle pohled člověk jaksi ztrácí.
    Přestane psát (vidět, přemýšlet...) a začne se o tu kost rvát, najednou docela snadno a samozřejmě.
    Tu změnu v sobě by myslím bylo dobré pozorovat, umět vystihnout - v okamžiku, kdy je ještě možné se jí vzepřít.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    LALINA: Upřímně řečeno, tuhle naprostou svobodu vykládat libovolně a libovolnou formou o čemkoliv máš na Nyxu skoro všude. Pak do toho či tamtoho klubu vstoupím ve snaze dozvědět se něco...odlistuju 10 stránek zpět a nedozvím se nic. Lidi se dobře baví, o to nic, to je fajn...
    Ale myslím, že je dobré mít volbu. Buď se hlavně bavím nebo hlavně přemýšlím.
    Já bych radši, aby se tu hlavně přemýšlelo.
    Jsem zkrátka méně hodná a méně tolerantní.
    LALINA
    LALINA --- ---
    ale proc se nepresunout k nakladnym okurkam, kdyz si o tom lidi chteji psat? copak tvuj klub je nejaky verejny medium, kam novinari pisou prispevky na zadane tema a na objednavku? neni lepsi svoboda projevu? pokud puvodni tema je nosne, udrzi se samo... v nektrejch klubech trebas jedou dve tri temata zaroven a lidi se v tom ani moc neztracej...
    dneska zrovna ukazkovej priklad v klubu o ebm hudbe... od rana resime bramboraky a vcera pravopis... teda je to dost vyjimecny, ale nikdo tam z tohoneni nervozni... kdo se chce bavit o hudbe, bavi se o hudbe a kdo o receptu na bramborak nebo narecich, tak si povida o tom:-))

    no, fakt je, ze Were dnes neni pritomnej, ale on je i tak hrozne hodnej a tolerantni, mohla by ses od nej ucit, Natasko, chicht:-)))
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    JOGIN: Moderující moderátor zas není takový nonsens. Diskuse má tendenci se stromovitě větvit a během několika stránek jsme od původní debaty o uměřenosti nakládání s financemi u nakládaných okurek.
    Pak je myslím na místě připomenout její původní směr nebo obsah.
    Já osobně bych u spousty klubů uvítala, pokud by jejich majitel obdobnou hygienu občas vykonával.
    JOGIN
    JOGIN --- ---
    Něco jako organizovaná dovolená ROH :-)
    JOGIN
    JOGIN --- ---
    NAT: Jsem rád, že ses nechala přesvědčit, protože to tvé moderování mi docela vadilo ;-)
    LALINA
    LALINA --- ---
    NATASHA: :-)) no dobre, ale ja ho nepojdeu, to uz snad radsi to vlastenectvi:-)))
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    LALINA: Ne nutně, téma je přece pohyblivé.
    LALINA
    LALINA --- ---
    NATASHA: jo, hodne hodne hodne zen myslej a reagujou jako chlap..ale to je do jinyho klubu...
    LALINA
    LALINA --- ---
    NATASHA: no ja napsala "prd" a tys me poradila lusteniny nebo co...tak nevim:-))) mozna slo o uplne jinej prd nez muj, ja na verejnosti neprdim:-]]]


    ale jinak mas pravdu:-)))
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    LALINA:
    a uz bychom se tedyy mohli zacit povidat o necm jinym, nez o me, ne? abyste nahodou nezacali generovat "Laliny problemy", hehehe

    Hele, ženo, my jsme s Tebou nezačínali, to na nás nehodíš :)
    A když takhle úplně sama od sebe píšeš odstavce o tom, jak nemáš problém - no, vypadá to podezřele a vede k postupu:

    1. A: Heč, nemám problém. B: Co? Ty vejtaho, to ti nežerem, just ti nějakej najdem.

    2. A: Nemám problém a nemám a jestli myslíte, že mám, tak nemám, jasný. B: Hele, nemáš problém?
    LABRADOR
    LABRADOR --- ---
    náhodou, ta reklama na tu půůůjčku s tou malou holkou, je suprová :o))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam