NAVON_DU_SANDAU: na sebevraždu nemám žádný vyhraněný názor. Obecně je to vždy otázka dynamického výběru. Pojem svoboda osobnosti nám poskytuje i tuto možnost, jako velmi okrajové řešení.
Soukromě bych ale hodnotil sebevraždu spíš jako pokus o útěk z něčeho, co člověk nezvládá. ;o)))
NATASHA: jména ti pošlu do pošty. Uvidíš sama, že ti nebudou k ničemu. Pravděpodobně, při vší úctě ke tvému vzdělání, je vůbec nebudeš znát - generační rozdíl.
Maximálně můžeš zkusit univerzitní knihovnu. ;o)))
Ale pochybuji, že ti to bude stát za to... jsem realista. Mě by to za to nestálo. Co si tím dokážeš? Záleží ti tak moc na tom, kdo má pravdu? Copak to není jedno? Co se tím změní když se na vlastní oči přesvědčíš, že kdosi bezvýznamný, kdo ti kafrá na auditu náhodou ví, o čem mluví? Poskytne ti to nějaké zadostiučinění? Změní to tvůj názor na třeba buzeranty? Tak oč jde? Tash, nenechávej se unášt emocemi a uvažuj logicky! ;o)))))))))
Ad anketa: zjišťovat statut občanské oblíbenosti touto formou se mi zdá skutečně velmi osobní, Natasho. Podotýkám suše, že kdyby mi záleželo na nějaké formě všeobecné oblíbenosti dokázal bych si ji zde získat také. Ale záleží mi na jiných věcech. Zcela vážně. Vůbec netoužím po tom, abych byl oblíben za každou cenu, notabene už vůbec ne tak, že bych musel korigovat své názory podle požadavků kdekoho, kdo sem do klubu, třeba i náhodně vstoupí, a má pocit, že se mu obsah toho, co zde píšu, nelíbí. Necítím se zodpovědný za myšlení ani chápání jiných.
SHEEN: také sociologicky žádný takový problém neexistuje. Problém je jen v tom, že stát se nám plete z důvodů ochrany obecných sociálních zájmů do soukromí. ;o)
JOGIN: to není tak jednoduché. Já lidi neseru, je to jejich problém, pokud se v mé společnosti cítí poněkud méněcenní, nikoli můj. Jsem takový, jaký jsem. Lze se mnou báječně vycházet, ale pak musíte přijmout jako nevyhnutelnost onen fakt, že každého z vás beru tak, jak se, mi jeví, nikoli tak, jak by on sám chtěl, abychom ho viděli. A netajím se tím. Citlivým povahám s nejistým sebevědomím daným soudobou liberární výchovou to připadá jak svatokrádež. Někdo jim bourá základy jejich převzácné osobnosti... odmítá uznat bez požadovaných důkazů (přesně jako teď Tash) cizí přepečlivě budované veřejné image dotyčného. jako by na to byl nějaký nárok... Na to nikdy žádný nárok nebyl a nebude. ;o))))))
V praktickém životě je to vždy "Hic Rhodos, hic salta." Nezáleží na ničem jiném, než na tom, čeho jsme v dané situaci schopni. Nic jiného. ;oD
NATASHA: ano, to vím, a je to i důvod, proč tu vlastně ještě jsem. V podstatě kvůli tomu, že si tě vážím pro tvou specifickou etiku a tvůj vyvinutý cit pro sociální spravedlnost, který ti nedovolí jednat neeticky. ;o)
Nehledě už na podružné důvody - přitahuji do tvého klubu lidi. Spousta lidí si s tajeným potěšením počte ta extempore, v nichž argumentačně decimuji své oponenty gladiátorským stylem římské arény. Nepřiznají to veřejně, ale mají z toho podobné potěšení jako moje maličkost. ;o))))))))
Ono to "Panem et circenses" dodnes neztratilo svůj půvab, Tash. ;o))))))))))))
Vůbec nejde o nějakou tu Kruldovu představu o "humanismu". Prostě lidi bavím, zatímco on je nudí. A já si toho, na rozdíl od něj, jsem plně vědom. ;o))))
Jeho "názory" ani nadávky nikdo zde nebere v úvahu, natož aby je bral vážně. Je tu jen do počtu. Zato mých názorů si zde lidé všímají a zaujímají k nim stanoviska. ;o))))))))))
A to se z hlediska diskuzáku cení, a ty si toho jseš plně vědoma.... ;o)
A to bez ohledu na to, zda tě štvu, nebo se mnou souhlasíš. ;o)
Pokud odtud odejdu já, Snop, Jogín, plus pár dalších, co se tu sporadicky objeví, zbude ti tu jen podřadný chat, který tě časem omrzí. To víš také. Klub dělají lidé, stejně jako divadlo dělají herci, ne kulisy. ;o))))))
JOGIN: je to směšné, Jogíne. ;o))
NATASHA: záznamy existují. Církevní matriky se vedou už od dob Marie Terezie. ;o)