• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VASCOtaxikarstvi & taxisluzby - jezdite taxikem? - kontakty - za kolik, s kym, od kud kam, rady * tipy * varovani . . .
    NYEMI
    NYEMI --- ---
    KINGFISHER: Taxikari ♥
    KINGFISHER
    KINGFISHER --- ---
    nebo tuhle nás vezl nějakej muhammed a to byla skoro vyhlídková jízda. Jsem mu třeba jednou řekl, že mohl zahnout dřív a neobjíždět to. Bylo nás víc, tak jsme se složili takže to tak nebolelo, ale fakt nesnášim takový vychcánky. A ještě pak dělal blbýho jakože jo, aha. Fuck that.
    KINGFISHER
    KINGFISHER --- ---
    si myslel, že když jsem nalitej, tak budu i blbej ... chyba lávky.
    KINGFISHER
    KINGFISHER --- ---
    vezl mě minulej pátek nějakej litevec v unavený audině domu z hospody, a ten sráč si tam přihodil 1e (jakože pasažér navíc) a k tomu nedal Start Trip na svym telefonu, takže já sedim v autě směr domu a na telefonu vidim, že řidič teprve přijel a čeká... no nic, tak jsem napsal tý společnosti že to bylo celý nějaký divný a nakonec toho týpka vyřadili a dali mě 10e kredit :-)) ... krást se nemá, dost pravděpodobně jsem nebyl první a poslední komu to udělal.

    LE_JOUEUR
    LE_JOUEUR --- ---
    Ahoj,
    shanim co nejvic dat o taxi v Cesku - vyvoj cen, pocet taxikaru, rozdily mezi sluzbami - temi hlavnimi a novymi (Uber, Liftago,...).
    Vi nekdo z vas neco vic napr o Uberu? nedari se mi najit, kolik jich uz u nas existuje.
    Diky!
    NELDE
    NELDE --- ---
    MATES_: Jasně, proto jsem psal, že je kritická. Pokud jedeš půl vzdálenosti za svoje, tak ti palivo spolkne půl ceny.
    Jinak Uber má jako všechny taxíky ještě složku časovou. Konrétně 4,- za minutu = 240 za hodinu
    MATES_
    MATES_ --- ---
    NELDE: Ale cena neni jen o palivu. Mas tam naklady na auto. Mas tam zdravotni a socialni na ridice. Mas tam dane. Na to aby se mu vyplacelo jezdit za 10 na km placenych by musel mit 80-90% vytizenost. To neni priliz realne. Ne v Praze. Nehlede k tomu, ze z tech 10 odvadi procenta Uberu (pokud se bavime o UberPop)
    NELDE
    NELDE --- ---
    MATES_: Při dosažení kritického množství aut a pasažérů ti klesá cena, kterou potřebuješ, abys nezkrachoval. Samostatný taxikář to nedokáže zařídit.
    Jinak je kritická hlavně cena benzínu (je až překvapivé, že nejezdí na LPG), která dělá 3,- na km. Pokud máš málo kšeftů, tak jedeš až půl doby za svoje.
    MATES_
    MATES_ --- ---
    NELDE: 10/km je likvidni cena. Zkusil si nekdo z vas, co nejezdej, spocitat naklady na vozidlo v podnikani. A na cloveka v tom vozidle? 10 kc/km je minimum. Ale na ujety a ne na obsazeny km.
    MATES_
    MATES_ --- ---
    Pokud budu brat Liftago jako aplikaci k zprostredkovani jizdy a odmyslim si "letadlo" uvnitr, tak podle mne to ma budoucnost. Aplikace se v peubehu doby vyviji. V soucasne dobe umoznuje nastavit ridici nekolik tarifu. Pokud prijde zakazka, ridic odesle sazbu, za kterou je ochoten zakazku uskutecnit. Zakaznikovi prijde nabidka s cenami a on si vybere bud podle ceny, spokojenosti predchozich zakazniku nebo auta. Stejne tak v exponovanych chvilich (napriklad ledovka a nejezdici tramvaje) je komunikace pruznejsi. Nicmene chybi tam ta lidska cast. Dispecinky asi nenahradi, nicmene podle mne ma slusne naslapnuto. Ted je otazkou, jestli to nepohrbej nejakou kravinou.
    Jinam byl jsem jednim z tech, co to odmitali hlavne na zaklade tech spamovych reklam. Ted aplikaci mam a dobre 10-15% zisku jde pres ni :)
    NELDE
    NELDE --- ---
    NELDE: Tak zkušenost dobrá. Auto přistaveno sice až za pět minut, ale vyšší třída než objednané. Cena dodržena, takže jsem to měl zadarmo (promo kód ALOHAVANOCE do konce roku). Po dojezdu přišel email, kudy jsem jel a spočítaná cena podle km a času. Řidič nemá šanci cenu ovlivnit. Cena velmi dobrá: 10,- za km a 4,- za minutu. Chápu, že se to taxikářům jezdícím dráže se to nelíbí.
    NELDE
    NELDE --- ---
    Dostali jsme v práci nabídku využít Uber zdarma. Dám sem potom report.
    V rámci registraci mi to nabízí, že když použijete můj promokód získáte 200,. kredit na jízdy (a já také). Tak pokud máte zájem, tak tady je ten kód: https://www.uber.com/invite/ubernelde
    Ale pozor musíte zadat kartu včetně CVV kódu, což mě hodně štve, takže to potom asi zruším
    NELDE
    NELDE --- ---
    Jinak bych dodal, že by se hodně pročistila situace, kdyby Liftago definovalo maximální ceny, nebo kdyby aspoň ta aplikace umožnila nastavit maximální cenu v preferencích (vyšší cena se mi prostě nenabídne - i za cenu delšího čekání). Jinak chápu výhody v malých městech, kde se žádný dispečink vlastně neužíví. Ale v Praze je konkurence hodně nabitá a oni nemají použitelnou výhodu.
    Jinak mi tak chybí možnost objednání taxíku na danou hodinu (typicky pro ranní lety).
    NELDE
    NELDE --- ---
    MIKULAS: Pražští taxikáři jsou specifičtí tvorové. Doporučuji užívat taxíky jinde pro to mít srovnání. Třeba v Singapuru si lidé berou taxíky na odvoz nákupu domů.
    Možná bys měl zkusit i nějaký český normální dispečink.
    MIKULAS: 1) Jediný použitelný vůz (co se týče doby čekání) naskočil až po chvíli. Hlavně se tam furt objevovala jedna drahá Octavia (asi chlapec nemá tolik zakázek).
    U dispečinku mi (a) nabídne nižší cenu, pokud je dostupná (b) nemusí nabízet nižší cenu, protože se jede za dispečinkovou cenu, danou použitím komunikačního kanálu. Pak hraje roli nejbližší vůz. Podle mě je základní nevýhoda, že vlastně nemohou garantovat cenu - jsou závislí na tom, kdo právě jezdí - je to vlastně jen jakýsi dealer (něco jako finanční poradce, který prodává životní pojištění několika pojišťoven - někomu vyhovuje, že si může vybrat, jak už mám vybráno dopředu a chci konkrétní).
    2) Odhad ceny ti dá i dispečik a dobu přistavení ti řeknou. O volných vozech mají přehled. Výhoda pro hotely je hlavně v garanci doby přistavení a spokojenosti (včetně možnosti reklamace) - to může nabídnout jen dispečink a ne agregace volných řidičů.
    3) Je jednodušší zavolat, protože máš jistotu že to někdo bude poslouchat. Navíc většina slušných dispečinků tě při opakovaném použití už zná
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    NELDE: Aplikace dispečinků až na světlé výjimky jsou trága... Co jsem pochytil od zástupců služeb, většina jejich pasažérů telefonuje.

    L použitelný počet řidičů v Praze má, ale chce mít ještě více...

    Dodržení času je jasná věc a v podstatě priorita. Já jsem s L neměl potíž, na mapce jsem viděl kudy jede, on vidí mě kde čekám. Posledně jsem se s ním během čekání dohodl, že za těch 7 minut mě vyzvedne jinde, protože půjdu tím směrem. Jak vrátili? Jako za nedodržení slíbených podmínek? To se mi nestalo, spíš jsem platil méně, než byl odhad (vážně vážně).

    Ale vždyť v L nemůže hodnotit kamarád kamaráda, ale pasažér řidiče a naopak (nebavíme se o ratingu app). Tam je prostor pro fake-reviews velmi malý a vždy stojí peníze za jízdu. Koukám na hvězdy, pokud mám čas a jde mi o "kvalitu" (což nevím co je), můžu si přečíst komenty. Ale v praxi má smysl je číst jen u těch, kteří jsou levní a mají třeba špatné hodnocení - když není na výběr.

    1) nemlžím, realita je daleko složitější a je to v podstatě know-how L, které se stále vyvíjí...
    Každý z řidičů si nastaví ceny v určitých fázích dne. Každý má svou cenu a úroveň. L se v počátku snaží nabídnout Audi i Formana, aby uspokojilo široké spektrum požadavků. Když volíš vždy Formana, příště nabídne nejprve Formany atd. Dispečink ti levnější variantu nenabídne vůbec, pošle ti prostě nejbližší vůz.

    2-3) myslím, že jsi moc přísný ... pokud je ti bližší telefon, tak těžko uznáš výhody appky nebo L - ale jsou případy, kdy je to jasná volba - třeba když jsi v klubu kde není slyšet, na festivalu, na fotbale, případně kde nemůžeš mluvit, na jednání atd.

    Odlišují se tím, že ti
    a) sdělí odhad ceny a nejkratší doby přistavení ještě před odesláním poptávky
    b) najdou volné taxíky v okolí a agregují jejich nabídku
    c) umožní volbu podle tvých preferencí
    d) umožní po celou jízdu sledovat trasu a cenu (to všechny dispečinky nedokáží)
    c) snižují počet zbytečně najetých kilometrů = optimalizují dopravu

    Pak je tu řada výhod pro řidiče, provozovatelé hotelů, zkrátka ten "backend", který dispečinky neřeší - ale tím to nechci komplikovat, byť to konkurenční výhoda je.

    Pro mě je fér cena okolo těch 15 Kč, ale pokud jede více lidí, není ztrácí to důležitost.

    S telefonním hovorem vs. vyťukáváním si dovolím nesouhlasit - počáteční adresu nezadáváš, cílovou adresu můžeš (jak dlouho ti trvá napsat kde bydlíš? imho kratší dobu než operátor zvedne hovor, nedej bože když čekáš, až ti zavolá zpátky) nebo nemusíš, jen přejedeš špendlíkem po mapě. V praxi můžeš cílovku vždy upřesnit až po nasednutí ústně.

    Každopádně respekt Tobě, že jsi nad tím po mé intervenci nezlomil hůl :)
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    NYEMI: Ne že bych nikdy s dispečinkem nejel, ale přiznám, že na sofistikovaný test přímo z terénu zkrátka nemám budget a zkoumat jsem to začal hlouběji až minulý rok.

    Dělal jsem průzkum trhu, bavil se s řidiči, telefonoval, sešel se s jednateli dispečinků, ptal se po cenách a možnostech spolupráce (zajímal se o zvýhodněné podmínky pro naše uživatele), po počtech vozů v městech, zkoušel jejich appky (většinou jen do fáze přivolání), diskutoval na nyxu... ;) Zkoušel jsem Uber v Lisabonu (tam byl jen Black) a v Sydney. Celé jsem to završil těžce validní anketou na FB :D

    Garance kvality je (opakuji, že z mého pohledu) vágní termín, kterým se dispečinky vymezují oproti levnější konkurenci. V praxi mě zajímá čas a cena. Jestli pojedu ve Formanu nebo v Audině, když stíhám letadlo nebo se nechci nechat okrást spící v tramvaji je mi jedno. Společnice si domů nevozím. To celé může někdo považovat za pohled minority pasažérů, což tak nějak chápu.
    NYEMI
    NYEMI --- ---
    MIKULAS: Pokud jiny taxisluzby netestujes, na zaklade ceho stoji tvoje tvrzeni, ze " jen si na to hrají "?
    NELDE
    NELDE --- ---
    MIKULAS: Nejsem, nikoho nezastupuji a nic neprodávám (-;

    To je sice zajímavé, ale většina dispečinků má vlastní aplikaci (takže nic takového nepotřebují). A garance úrovně znamená garance úrovně všech řidičů a ne jen těch, kteří jezdí přes nějaký dispečink.

    Je to minus spíše pro Liftago, protože nutně potřebuje dosáhnout použitelného počtu řidičů.

    Možná tě to překvapí, ale úroveň auta či dojezd taxíku do x minut je součástí jakosti služby - co slíbím, musím také dodržet. A vyzkoušené dispečinky tak fungují, včetně té reklamace (samozřejmě, že některé typu 111 ne). Vzhledem k rozsahu služby, potřebuje Liftago spíše řidiče, než naopak (-; Navíc o tom musí přesvědčovat spíše provozovatel. Už ti něco vrátili nebo o tom spíše bájíš podle marketingového materiálu? Slibem nezarmoutíš (-;

    Řeším kvalitu služby, nikoli zda doporučující něco má. Ony ty palce nahoru dolů málokdy dávají běžní klienti, ale kamarádi nebo naopak nepokojenci (s čímkoli). Dá se to řešit recenzemi, ale při výběru taxíku fakt nebudeš pročítat recenze. Ve filmech mi samozřejmě skrytá reklama vadí (pokud není skrytá šikovně), nicméně to je skutečná reklama a ne hraní se kamaráda.

    5 vozů v primetimu byla realita, ne nějaké hraní - pokud mi aplikace nabídne 5 vozů s dojezdem minimálně 20 minut a vesměs nadsazenými cenami, tak věř že nejsem masochista a nebudu si žádný objednávat. Vím, jak to funguje, nebo spíše nefunguje. Řidiči na soukromé noze se přihlásí, protože každý kšeft navíc dobrý.

    1) Nemlž o složité logice - základní parametry pro zákazníky je dostupnost a cena. Pokud ty vozy jsou, ale záměrně mi to nabízí vzdálené nebo drahé (nechápu, co je výhodné na vysoké ceně), tak je to nefunkční.

    2-3) Pokud není ani jeden použitelný, tak papa. Ty sekundy jsou dost debilní - než jsem prohlídnul, co mi vlastně nabízí, tak se to změnilo. Bohužel ani tak moc ne, stejné drahé a vzdálené.

    Tak čím se odlišují od konkurence? Tím, že mohu psát hodnocení na jednotlivého řidiče? Já ale nechci psát nějaké hodnocení, já chci službu za definovaných parametrů.

    Můžeš napsat, co byla skvělá cena? Pro tvoji informaci s AAA a Profi můžeš jet za 15,-, s nejlevnější taxi a taxi.-eu za 18,- atd. Všichni mají aplikaci, jenž já osobně preferuji zavolání - je to rychlejší než tu poptávku ťukat.

    Možná by sis měl ty nabídky konkurence vyzkoušet (z tramvaje ale těžko). Mimochodem na dovolené jsem popil s řidičem jedné konkurence a ten si svůj dispečink hodně pochvaloval - prý se prakticky nezastaví. Jenže jejich (nebudu tady dělat reklamu) propagace je vidět.

    Tak jsem to zkusil znovu a trochu se vylepšili, ale moc ne. Kupodivu se tam po chvíli objevila jedna s přijatelnou cenou i dojezdem (cenou srovnatelnou s konkurencí). Hlavně ale opakovaně ta nejdražší jako první a nejvzdálenější. Takže tentokrát je to jen téměr nepoužitelné. Ale možná, časem to k něčemu bude.
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    NELDE: Sám jsi prodejce... :) POZOR, následuje tl:dr.

    Něco jako "garantovat úroveň" ve tvém pojetí bude L ve chvíli, kdy se v appce u řidiče bude zobrazovat ikonka dispečinku, za který jezdí. To je v procesu a ano, jsou opravdu dispečinky, které se s nimi rozhodli spolupracovat a vykrývat volný čas svých jezdců. Toto funguje delší dobu.

    Tzn. brzy se budeš moci rozhodovat také podle toho, jaký dispečink řidič zastupuje. Áčka, Taxi Praha ani TickTack tam zřejmě nebudou, ale to je spíš jejich mínus.

    Ale k tomu výrazu "garance úrovně" bych doplnil, že podle mého názoru to negarantuje žádný z dispečinků, jen si na to hrají ve smyslu "jezdíme jen s luxusními vozy", "vyřídíme Vaši objednávku do x minut" a pod. Pokud ti jde o záruku vrácení peněz, dobu přistavení vozu nebo zkrátka že tě řidič neokrade, tak to má L vyřešeno daleko spolehlivěji. Stačí jeden prohřešek proti pravidlům a končíš, případně prohřešek proti dobrým mravům a dostaneš špatný rating = končíš. Nehledě na to, že když appka sama kreslí trasu, počítá vzdálenost, dojezdy a výslednou cenu, zákazníka prostě neobereš.

    Bohužel si to teď slíznu od všech firemních jezdů co to čtou, ale holt to byl ten důvod, proč jsem to chtěl řešit v PM.

    Závistí jsem myslel to, že místo abys řešil kvalitu služby, řešíš, zda z toho doporučující něco má. Tak funguje mraky jiných služeb a v praxi se na nich dá i vydělat na pivo. Pokud si spočítáš jak funguje systém L, zjistíš, že běžný smrtelník (nebo ti, kterým řííkáš prodejce) z toho nemá v podstatě nic. Jako motivátor uživatelů k šíření myšlenky to však funguje. Nikomu to neubližuje, každý má přece vlastní hlavu. Ve filmech ti skrytá reklama nevadí? Product placement? Vadí, nekoukej na to.

    Nevím odkud máš informace o (malém) objemu dat, počtu jízd, počtu hodnotících atd. V L hodnotí každý, řidič i pasažér.

    5 vozů v primetimu je nesmysl - myslím, že jsi tomu nevěnoval dostatek času, což jsem se ti snažil z počátku vysvětlit ... jak to tedy funguje?

    1. Ve chvíli odeslání poptávky se osloví limitovaný počet vozů v bezprostředním okolí. Logika je složitá a do procesu vstupují parametry typu: jak často nabírají, rating, cena, typ vozu atd. Detaily neznám, avšak výsledkem je to, že by ti to mělo nabídnout různé (akční) řidiče s různými parametry.

    2. vybraní řidiči naskočí na screen a můžeš si zvolit ... pokud ovšem neděláš pár sekund nic, počítá se s tím, že tě nic nezaujalo a tak se osloví další várka

    3. naskáčou ti noví řidiči s jinými parametry, cenami atd. - celý proces probíhá v řádu sekund ... a tak dokola

    Já mám zkušenosti zcela jiné. Nejdelší přistavení co jsem zažil bylo 7 minut a cena byla vždy skvělá. S dispečinky nejezdím, je to pro mě drahé, raději jedu tramvají.

    No a co nabízí snad nemusím opakovat, mají to na každém letáčku, je to na webu a odlišuje je to od konkurence zcela zásadně, takže tvou poslední větu moc nechápu.
    NELDE
    NELDE --- ---
    MIKULAS: Ono není jak vyvrátit (-; Ale je typické, že prodejce nabízí odpovědi na otázky. Tak jednu dám, kdy bude Liftago garantovat nějakou úroveň služeb srovnatelnou s konkurencí?

    MIKULAS: Použití MLM je problém Liftaga. To, že jako služba to vlastně nemá co nabídnout je také jejich problém. Nevím o jaké závisti mluvíš.
    Protože kvalita je to, jak odpovídáš parametrům (včetně těch předpokládaných). To se dá hodnotit v testech. Jenže, kde je každý pes jiná ves a každý uživatel má jiné nároky, tak kvalitu nezměříš. Maximálně tak spokojenost (což není kvalita ani zdaleka). Navíc ne každý bude hodnotit (je známé, že hodnotí přátelé a nepřátelé). Musel bys to mít nastavené tak, že si vybereš uživatele a jejich hodnocení dáš váhy - to ale není možné při tak malém objemu dat.
    Služba nefunguje - nabízet v Praze v prime timu 5 vozů s přistavením přibližně 20 minut je známka nefunkčnosti. Navíc průměrná cena byla asi o 50% vyšší než co nabízí standardní dispečinky. V současném nastavení to není konkurence schopné. Je otázka, jak dlouho to budou uměle dotovat. Jak jsem psal, musíš nabídnout něco, co zaujme a bude odlišovat od konkurence. MLM není hodnota pro uživatele, ale pro dealery. Ani Avon by nefungoval, kdyby neměl laciné produkty.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam