• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VASCOtaxikarstvi & taxisluzby - jezdite taxikem? - kontakty - za kolik, s kym, od kud kam, rady * tipy * varovani . . .
    NYEMI
    NYEMI --- ---
    MIKULAS: Pokud jiny taxisluzby netestujes, na zaklade ceho stoji tvoje tvrzeni, ze " jen si na to hrají "?
    NELDE
    NELDE --- ---
    MIKULAS: Nejsem, nikoho nezastupuji a nic neprodávám (-;

    To je sice zajímavé, ale většina dispečinků má vlastní aplikaci (takže nic takového nepotřebují). A garance úrovně znamená garance úrovně všech řidičů a ne jen těch, kteří jezdí přes nějaký dispečink.

    Je to minus spíše pro Liftago, protože nutně potřebuje dosáhnout použitelného počtu řidičů.

    Možná tě to překvapí, ale úroveň auta či dojezd taxíku do x minut je součástí jakosti služby - co slíbím, musím také dodržet. A vyzkoušené dispečinky tak fungují, včetně té reklamace (samozřejmě, že některé typu 111 ne). Vzhledem k rozsahu služby, potřebuje Liftago spíše řidiče, než naopak (-; Navíc o tom musí přesvědčovat spíše provozovatel. Už ti něco vrátili nebo o tom spíše bájíš podle marketingového materiálu? Slibem nezarmoutíš (-;

    Řeším kvalitu služby, nikoli zda doporučující něco má. Ony ty palce nahoru dolů málokdy dávají běžní klienti, ale kamarádi nebo naopak nepokojenci (s čímkoli). Dá se to řešit recenzemi, ale při výběru taxíku fakt nebudeš pročítat recenze. Ve filmech mi samozřejmě skrytá reklama vadí (pokud není skrytá šikovně), nicméně to je skutečná reklama a ne hraní se kamaráda.

    5 vozů v primetimu byla realita, ne nějaké hraní - pokud mi aplikace nabídne 5 vozů s dojezdem minimálně 20 minut a vesměs nadsazenými cenami, tak věř že nejsem masochista a nebudu si žádný objednávat. Vím, jak to funguje, nebo spíše nefunguje. Řidiči na soukromé noze se přihlásí, protože každý kšeft navíc dobrý.

    1) Nemlž o složité logice - základní parametry pro zákazníky je dostupnost a cena. Pokud ty vozy jsou, ale záměrně mi to nabízí vzdálené nebo drahé (nechápu, co je výhodné na vysoké ceně), tak je to nefunkční.

    2-3) Pokud není ani jeden použitelný, tak papa. Ty sekundy jsou dost debilní - než jsem prohlídnul, co mi vlastně nabízí, tak se to změnilo. Bohužel ani tak moc ne, stejné drahé a vzdálené.

    Tak čím se odlišují od konkurence? Tím, že mohu psát hodnocení na jednotlivého řidiče? Já ale nechci psát nějaké hodnocení, já chci službu za definovaných parametrů.

    Můžeš napsat, co byla skvělá cena? Pro tvoji informaci s AAA a Profi můžeš jet za 15,-, s nejlevnější taxi a taxi.-eu za 18,- atd. Všichni mají aplikaci, jenž já osobně preferuji zavolání - je to rychlejší než tu poptávku ťukat.

    Možná by sis měl ty nabídky konkurence vyzkoušet (z tramvaje ale těžko). Mimochodem na dovolené jsem popil s řidičem jedné konkurence a ten si svůj dispečink hodně pochvaloval - prý se prakticky nezastaví. Jenže jejich (nebudu tady dělat reklamu) propagace je vidět.

    Tak jsem to zkusil znovu a trochu se vylepšili, ale moc ne. Kupodivu se tam po chvíli objevila jedna s přijatelnou cenou i dojezdem (cenou srovnatelnou s konkurencí). Hlavně ale opakovaně ta nejdražší jako první a nejvzdálenější. Takže tentokrát je to jen téměr nepoužitelné. Ale možná, časem to k něčemu bude.
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    NELDE: Sám jsi prodejce... :) POZOR, následuje tl:dr.

    Něco jako "garantovat úroveň" ve tvém pojetí bude L ve chvíli, kdy se v appce u řidiče bude zobrazovat ikonka dispečinku, za který jezdí. To je v procesu a ano, jsou opravdu dispečinky, které se s nimi rozhodli spolupracovat a vykrývat volný čas svých jezdců. Toto funguje delší dobu.

    Tzn. brzy se budeš moci rozhodovat také podle toho, jaký dispečink řidič zastupuje. Áčka, Taxi Praha ani TickTack tam zřejmě nebudou, ale to je spíš jejich mínus.

    Ale k tomu výrazu "garance úrovně" bych doplnil, že podle mého názoru to negarantuje žádný z dispečinků, jen si na to hrají ve smyslu "jezdíme jen s luxusními vozy", "vyřídíme Vaši objednávku do x minut" a pod. Pokud ti jde o záruku vrácení peněz, dobu přistavení vozu nebo zkrátka že tě řidič neokrade, tak to má L vyřešeno daleko spolehlivěji. Stačí jeden prohřešek proti pravidlům a končíš, případně prohřešek proti dobrým mravům a dostaneš špatný rating = končíš. Nehledě na to, že když appka sama kreslí trasu, počítá vzdálenost, dojezdy a výslednou cenu, zákazníka prostě neobereš.

    Bohužel si to teď slíznu od všech firemních jezdů co to čtou, ale holt to byl ten důvod, proč jsem to chtěl řešit v PM.

    Závistí jsem myslel to, že místo abys řešil kvalitu služby, řešíš, zda z toho doporučující něco má. Tak funguje mraky jiných služeb a v praxi se na nich dá i vydělat na pivo. Pokud si spočítáš jak funguje systém L, zjistíš, že běžný smrtelník (nebo ti, kterým řííkáš prodejce) z toho nemá v podstatě nic. Jako motivátor uživatelů k šíření myšlenky to však funguje. Nikomu to neubližuje, každý má přece vlastní hlavu. Ve filmech ti skrytá reklama nevadí? Product placement? Vadí, nekoukej na to.

    Nevím odkud máš informace o (malém) objemu dat, počtu jízd, počtu hodnotících atd. V L hodnotí každý, řidič i pasažér.

    5 vozů v primetimu je nesmysl - myslím, že jsi tomu nevěnoval dostatek času, což jsem se ti snažil z počátku vysvětlit ... jak to tedy funguje?

    1. Ve chvíli odeslání poptávky se osloví limitovaný počet vozů v bezprostředním okolí. Logika je složitá a do procesu vstupují parametry typu: jak často nabírají, rating, cena, typ vozu atd. Detaily neznám, avšak výsledkem je to, že by ti to mělo nabídnout různé (akční) řidiče s různými parametry.

    2. vybraní řidiči naskočí na screen a můžeš si zvolit ... pokud ovšem neděláš pár sekund nic, počítá se s tím, že tě nic nezaujalo a tak se osloví další várka

    3. naskáčou ti noví řidiči s jinými parametry, cenami atd. - celý proces probíhá v řádu sekund ... a tak dokola

    Já mám zkušenosti zcela jiné. Nejdelší přistavení co jsem zažil bylo 7 minut a cena byla vždy skvělá. S dispečinky nejezdím, je to pro mě drahé, raději jedu tramvají.

    No a co nabízí snad nemusím opakovat, mají to na každém letáčku, je to na webu a odlišuje je to od konkurence zcela zásadně, takže tvou poslední větu moc nechápu.
    NELDE
    NELDE --- ---
    MIKULAS: Ono není jak vyvrátit (-; Ale je typické, že prodejce nabízí odpovědi na otázky. Tak jednu dám, kdy bude Liftago garantovat nějakou úroveň služeb srovnatelnou s konkurencí?

    MIKULAS: Použití MLM je problém Liftaga. To, že jako služba to vlastně nemá co nabídnout je také jejich problém. Nevím o jaké závisti mluvíš.
    Protože kvalita je to, jak odpovídáš parametrům (včetně těch předpokládaných). To se dá hodnotit v testech. Jenže, kde je každý pes jiná ves a každý uživatel má jiné nároky, tak kvalitu nezměříš. Maximálně tak spokojenost (což není kvalita ani zdaleka). Navíc ne každý bude hodnotit (je známé, že hodnotí přátelé a nepřátelé). Musel bys to mít nastavené tak, že si vybereš uživatele a jejich hodnocení dáš váhy - to ale není možné při tak malém objemu dat.
    Služba nefunguje - nabízet v Praze v prime timu 5 vozů s přistavením přibližně 20 minut je známka nefunkčnosti. Navíc průměrná cena byla asi o 50% vyšší než co nabízí standardní dispečinky. V současném nastavení to není konkurence schopné. Je otázka, jak dlouho to budou uměle dotovat. Jak jsem psal, musíš nabídnout něco, co zaujme a bude odlišovat od konkurence. MLM není hodnota pro uživatele, ale pro dealery. Ani Avon by nefungoval, kdyby neměl laciné produkty.
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    NYEMI: Nechci vyvracet NELDE názory... pokud tě něco zajímá, ptej se a pokusím se odpovědět. Nechci se tu takhle dohadovat.
    NYEMI
    NYEMI --- ---
    MIKULAS: Mne to treba taky zajima a je to tematicky, takze klidne sem.
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    To ovšem není problém Liftaga ani "prodejce".
    To je trapná česká závist.

    Kdo jiný než pasažéři by měl hodnotit kvalitu?
    Myšlenka už podle mého obstála, služba funguje a roste...

    Takže zpět na stromy. Pokračování ti pošlu do PM.
    NELDE
    NELDE --- ---
    MIKULAS: Mně osobně štvala propagace od samotného MH. Hlavně ten MLM přístup, kdy se jednotliví prodejci tváří jako "kamarádi" místo toho, aby to řekli naplno. Včetně toho, jak se snažili internet zaplnit zprávami o super řešení dávno před tím, když bylo něco známo, hlavně aby se všichni zaregistrovali s jejich kódem.
    Jinak jsem si naistaloval a zase smazal. V prime timu nabídka nedostatečná, informace o autech podivné. Ceny přemrštěné. Přijde mi docela směšný koncept, že o "kvalitě" rozhodují doporučení uživatelů.
    Ona se ukazuje i docela slabá stránka konceptu MLM (což je vlastně podobní prodej), že tam není USP, kterou by mohli propagovat - těžko se pak staví produkt (alternativa není produkt, jen komunikační kanál). Myšlenka výběru za jakou cenu, jak dlouho čekat a jaké hodnocení řidič má, je sice hezká, ale neobstojí proti garanci nízké ceny, rychlého přistavení a kvalitních služeb (což nabízí konkurence). Z mého pohledu (a to jsem si ověřil) nemají co nabídnout.
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    NYEMI: Škaredění = zprostředkování osobních dojmů? :) Nebo nerozumím... Pokud se mnou nesouhlasíš (Uber/Wunder), řekni svůj názor - problematiku sleduji, zajímá mě to a rád si poslechnu argumenty pro i proti.

    Že mé názory nepřispějí ke změně tvého postoje vůbec nevadí - proto píšu do fóra a ne do PM - mohl by se najít někdo další, kdo předpojatý není.

    Bez finančního rizika, samozřejmě, ale ty mě stejně chytáš za slovo - určitě víš, jak jsem to myslel. A propos:
    Uber rizikový je - např. proto, že nevíš kolik tě to bude stát.
    Wunder rizikový je - např. proto, že nevíš kdo tě poveze.

    Správná práce je zaplacena v každém případě, i když pojedeš přes promokód - taxíkář dostane peníze do poslední koruny, jako kdybys platila kartou.

    No a ještě k propagaci - dělá z tebe blba samotné promo Liftaga nebo někdo, kdo ho zprostředkuje tady na auditku?
    NYEMI
    NYEMI --- ---
    MIKULAS: Byli tu dva, mozna tri experti, kteri to svym pristupem dost zazdili. Staci se podivat na minuly prispevky, zas tak moc to tu nezije. A priznam se, ze skaredeni se na ostatni tomu moc neprispiva ani ted ;)

    Apropos. Cim mi free kredit zarucuje, ze je neco bez rizika proboha? Jestlize je letadlo zlute, hadi hraji v pondeli pokr?

    Nene, Ja si rada za spravnou praci zaplatim, anebo i zkusim neco noveho, pokud nemam pocit, ze ze mne propagace te sluzby nedela totalniho blba uz v pocatku.
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    NYEMI: nevím která prezentace tě odradila, ale doporučil bych to spíš vyzkoušet, než předjímat ... momentálně se objevují různé promokódy, se kterými můžeš dostat třeba 250 free kredit, takže je to zcela bez rizika. Uber není ani lepší, ani levnější než běžné dispečinky (v ČR), appka divná, netransparentní. Wundercar mi přijde jako překombinované řešení - jak chce provozovatel garantovat bezpečnost? Uplně vidím, jak si z toho půlka řidičů udělá seznamku.
    NYEMI
    NYEMI --- ---
    Priznam se, ze liftago u mne skoncilo po tom, o jakou prezentaci se pokouselo. Kdyz uz bych chtela zkouset pokusy, tak bych sla do Wundercar, bo Uberu.
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    MORGAN: Liftago (mobilní app) je umí - lze nastavit jejich počet po vybraní výchozí adresy, ale osobní zkušenost se sedačkami nemám, s běžnou jízdou jo a mohu jedině doporučit. Případně se můžu zeptat kolik sedačkových (po Praze?) jezdí...
    MORGAN
    MORGAN --- ---
    NYEMI: Diky...jsem ani nevedela, ze student agency provozuje taxiky. O sedackach jsem se nic nedocetla, asi budu muset zavolat.
    NYEMI
    NYEMI --- ---
    MORGAN: TickTack je ma a poskytuje, ale chce to objednat s veeelkym predstihem :/ Na druhou stranu, maji podsedaky i sedacky.
    MORGAN
    MORGAN --- ---
    Máte tu někdo zkušenost s objednáním taxi s dětskou sedačkou? Koukala jsem na dvě pražské firmy a jedna sedačky nezmiňuje vůbec a druhá sice zmiňuje, ale neslibuje, že tam při přistavení opravdu bude, předobjednávka nemožná...
    NYEMI
    NYEMI --- ---
    SPECTRE: Doporucuju vyzkouset [ CESTOVANI aneb mame-mate volne misto (autostop,pomoc,domluva,spolecna akce) ]
    Jinak samozrejme nase firma poskytuje i takovyhle stace, jen se bojim, ze to bude porad za normalni taxicenu.
    SPECTRE
    SPECTRE --- ---
    Ahoj potreboval bych ve ctvrtek k veceru odvezt 2-3 lidi s par vecma z prahy na nemeckej festival MELT

    https://www.google.de/...4756,12.4268128//@51.7408857,12.4301941,1156m/data=!3m1!1e3!4m3!4m2!1m0!1m0

    Pokud existuje nekdo ochotnej tam jet :) Posta pls, diky
    MATES_
    MATES_ --- ---
    MIKULÁŠ : Kolik toho máš prosím najeto. V taxíku? Ideálně za volantem, ale klidně i jako cestující. Tvoje argumenty jsou dosti pochybné. Nicméně ohledně Liftaga. Včera jsem dostal psychologickou masáž od kolegy taxikáře, kterej Liftago má. každý řidič si nastaví sazby jaké preferuje on. tedy jen blázen bude jezdit za 15 korun na kilometr. Nebo si nastaví 15 kč, aby aplikace počítala 15 a pak pojede třeba za 24. Na kratší trase to pořádně nepoznáš, protože nevíš jestli těch 18 korun naskákalo na semaforu nebo na kilometrech. Takže IMHO je lepší použít dispečink a zvolit nějakou slevu (Ačka za 15, Profi za 15 nebo 18, Kurýr za 17 a podobně), než hledat v seznamu, které auto je levnější. Nehledě k tomu, že pokud zadám do aplikace poptávku na cestu z Václaváku na Žižkov, tak to půlka řidičů ani nepřijme. Schválně zkus zadat Centrum - Kladno a pak Centrum - Centrum. Jaká bude odezva od řidičů :-D.
    Liftago má určitý potenciál, nicméně je to hodně "postiženo" tím "letadlovým" systémem podpory. To je třeba věc, která mne osobně hodně odrazuje.
    NELDE
    NELDE --- ---
    MIKULAS: To jsou kecy, že je to načerno - je to na řidiči, aby byl registrovaný. Co se nelíbí je, že to nejsou taxíky podle pravidel taxislužby, ale smluvní přeprava podle pravidel smluvní přepravy - ve světě běžná záležitost - jen taková auta nesmí stát na štatlech a nabírat na ulici. Přes dispečink mohou.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam