Mně fascinuje, že se vždy nejvíc řve tehdy, když se mají poskytovat informace nebo udělat něco kvůli zdraví (a když je to ještě kvůli zdraví ostatních, tak tím hůř).
Jsem OSVČ, z přemíry byrokracie mám regulérní fobii, náturou jsem pravičák jako poleno, že i SSO je pro mne příliš vlevo (nebo přesněji na východě), nicméně tento druh povinností osobně vítám a velmi preferuji. Tohle by totiž měla být úplně normální služba zákazníkům, a nejde vůbec jen o alergiky. Opravdu mne vytáčí různá překvapení šéfkuchaře, katovy šlehy a podobné zhůvěřilesti, které se bohužel mnohdy objevují i ve slušných hospodách. A domluva, o které tu naivně někteří mluví, reálně opravdu není. Bohužel se totiž coby zákazník a host domlouvám nikoli s majitelem, který je možná ochotný, ale s obsluhou, která už tak ochotná nutně nebývá, navíc v momentě, kdy je plná hospoda, celkem i chápu, že nemá chuť a čas se vybavovat s jedním hostem, když navíc ty informace prostě neví a kuchař v kuchyni se nezastaví, abych si s ním pokecal (ani to nejde - vím i bez Polreicha, jak rychle to v kuchyni jede).
Reálně tohle udělat není žádný velký problém - receptury lze bez problémů držet (vaří-li se poctivě - kámen úrazu) a udělat nový jídelák je otázka na pár dní.
Jediné, co mne na celé věci štve, že tohle musí nařizovat zákon. Doprdele, proč tohle je takový problém udělat automaticky jako vstřícné gesto zákazníkům?
P.S.: alergické dítě mám, není to velký problém při domácí přípravě jídla, nicméně domluvit se v hospodě na úpravě jídla je naopak hodně velký problém. Ono totiž lidi, kteří naprosto netuší, co vše se musí při alergii hlídat, sice mohou stokrát říkat, jak jsou ochotni, ale když přijde na lámání chleba, tak to většinou prostě nedají. Taková banalita, jako třeba uhlídat vejce - a ono nejen přímo v jídle, ale také v přílohách, zavářce v polévce, ale ani nepoužít třeba olej na smažení, kde se smažil normální řízek v trojobalu. A to jsem domluvu řešil jen tehdy, kdy na to byl čas a mohli se připravit v předstihu (domluvená dovolená, víkendový pobyt apod.). Ve většině případů to končilo donáškou vlastního jídla pro dítě, přestože byl personál většinou ochotný, ale prostě si do té chvíle nepředstavili všechny komplikace, které to obnáší.