VALENTINA: řekla bych, že tvůj příspěvek přesně vypovídá o náladě ve společnosti....když je dítě slabé, tak se mu pomáhá zcela samozřejmě, když je ale naopak příliš chytré, tak se to bere tak, že má rodič být rád,, že takové je a neotravovat s tím.....jenže já znám několik extra chytrých dětí a to taky není žádný med. podotýkám, že naše mezi ně nepatří.....naštěstí. i pro extra chytré děti jsou školy, ale i pro extra problémové jsou školy. nicméně, když extra chytré dítě je na běžné základce a je tam pět let prvního stupně, tak to je dost zásadní období pro jeho další studijní život a když mu to znechutí, tak se dá těžko očekávat, že z něj bude pilný student víceletého gymplu. ty děti se otravují, zlobí, prudí učitelky, kašlou na školní výsledky a ve finále je jejich vysvědčení podobné těm slabým......a je to o to smutnější, že víš, že mají na víc, že se jejich talent promrhal :-( mám třeba kamarádku, které syn je v některých směrech opravdu geniální, ale bydlí na malém městě a není reálně možné, aby chodil jinam než na běžnou základku...první dva roky to bylo totální peklo, učitelky z kluka šílely,nesnášely ho, on nesnášel je, v podstatě sotva prolezl....nakonec se to podařilo jakž takž vybalancovat díky tomu, že se domluvili, že její syn bude na některé předměty chodit do vyšších ročníků 6-7 třída...jemu se zvýšila motivace, začlo ho aspoň něco bavit a postupně se to aspoň trochu normalizovalo. ale to jen díky tomu, že ona je učitelka, má na to vzdělání, velmi se tomu věnuje, ví co její syn potřebuje a dovede si to vydupat.