• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    Vážení přátelé, zasloužilé matky (a otcové), tato diskuze vznikla jako reakce na nedávné zkušenosti s přijímáním dítěte do školky. Nás naštěstí vzali, ale soudě podle rozčarování v řadách známých, klientek nebo jen z rozhovorů s matkami tříletých capartů někde na hřišti toto štěstí měl opravdu málokdo. Ráda bych tuto diskuzi věnovala osobním zkušenostem ať už s kontaktem s konkrétními mateřskými školkami či přímo názor na chod školky v případě, že do ní vaše dítě dochází či docházelo, v každé mi totiž bylo řečeno něco jiného a podle všeho má každá školka jiná kritéria pro přijímání dětí. Dále by mě osobně zajímal i záhadný systém jednotlivých obvodů v Praze pro výběr školky pro dítě v případě, že bylo přihlášeno na více školek atp. Tak kdyby o tom někdo něco věděl...
    rozbalit záhlaví
    QUAACA
    QUAACA --- ---
    těch 25 na dvě učitelky mi přijde dobrý, ale jak píše QASHQAI to je teda dost na jednu!
    QASHQAI
    QASHQAI --- ---
    QUAACA: Hele Mářa má třídu 28 dětí a je 1 učitelka! na dopoledne, odpo. příjde druhá-příjde mi to teda jako pořádnej mazec...
    EDERA
    EDERA --- ---
    QUAACA: Standard je 25 dětí, na výjimku může být snad až 28. Učitelky bývají dvě na třídu, ale nejsou tam furt dvě zároveň. Pokud vím, tak jejich pracovní doba je 2 hod. na přípravu + šest hodin u dětí, což při otevírací době na 10 hodin denně dává jen poměrně krátký překryv, kdy tam jsou obě.
    LAURA
    LAURA --- ---
    TARSIS: -//-
    TARSIS
    TARSIS --- ---
    QUAACA: Praha 2, cca 25 dětí na 2 učitelky
    QUAACA
    QUAACA --- ---
    jaký počet dětí mají třídy ve vaší MŠ a na kolik učitelů?
    KFF
    KFF --- ---
    TETA_JELENA: Praha 7 - MS Letohradska: skolne 570, stravne 700.
    EDERA
    EDERA --- ---
    MEDVED007: Přesně. Všechno zmiňované jsou věci, které patří k základnímu provozu. A zjevně je někde systémová chyba, pokud se jich školkám hromadně nedostává a/nebo je nemůžou financovat že školného. Ovšem místo toho, aby se řešila ta chyba, se problém přehodí na krk školce a rodičům.
    EDERA
    EDERA --- ---
    SRETSIS: Mně prostě přijde ponižující, pokud se zúčastnění musí bavit o zajištění nějaké základní pomůcky, která s provozem daného zařízení souvisí. Ředitelka školky by měla řešit odborné věci a ne takovéhle békoviny. A nejde o to, že se bavíme o toaleťáku. Stejně trapné by mi přišlo, kdyby ředitelka a rodiče třeba museli řešit, že když si tatínkové neudělají brigádu, nebude dost dřeva na topení v kotli a ve školce bude zima.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    SRETSIS: přijde mi (stejně jako edeře) dost na hlavu, aby se základní věci jako jsou kapesníky a toaleťák musely do školky nosit....když je přeci jasné, že to tak škola nezbytně pro chod potřebuje...děti nemůžou smrkat do rukávu a utírat si zadek listem...tudíž by to mělo být tak, že školné tyhle nezbytené věci pokreje....a pokud bych školce něco v pohodě tolerovala, tak to je právě nadstandard ala bonbony.....bez toho vyžijou v pohodě....
    SRETSIS
    SRETSIS --- ---
    EDERA: Ani to mi nepřipadá nijak ponižující vzhledem k tomu, že jde o to, že pomůcku užívá dítě. Opravdu nevím, jak jinak Ti to podat, nevidím v tom problém z žádného úhlu a tohle rozebírání mi připadá mnohem potupnější, než samotný fakt, že se toaleťák do školy nese.
    EDERA
    EDERA --- ---
    SRETSIS: Zjevně jsi mě nepochopila - za ponižující považuju, že se o zajištění základní hygienické pomůcky musí bavit školka a rodič.
    SRETSIS
    SRETSIS --- ---
    EDERA: No rozdíl vidím v tom, že dítěti to nijak nevadí. Nebo aspoň tomu mému a bere to jako zábavu.
    EDERA
    EDERA --- ---
    SRETSIS: A jaký je v tom rozdíl? Školka/škola je z mého pohledu ve vztahu k dítěti totéž, co práce.
    SRETSIS
    SRETSIS --- ---
    EDERA: Aha, tak tohle máme hozený trochu jinak. My se o toaletním papíru s Domi bavíme tak, že tenhle týden na něm mají motýlky, jindy zase pejsky a schválně pak vybereme nějakej hezkej:)) Jako ponižující bych to brala, kdybychom si museli nosit toaleťák třeba do práce.), ale do školky fakt ne:)
    EDERA
    EDERA --- ---
    SRETSIS: Mně teda přijde ponižující pro obě strany, že se o toaletním papíru vůbec musí mluvit. Ale protože vím, že chyba je v celém systému a protože holt nemám energii na to, abych bojovala s každým větrným mlýnem, který se mi postaví do cesty, tak to taky jen beru na vědomí a neřeším.
    YENNEFER
    YENNEFER --- ---
    SRETSIS: beru to stejně :-) a kapesníků jsem nosila vždycky víc, protože syn má alergickou rýmu, takže jsem počítala, že ta spotřeba bude větší :-)
    SRETSIS
    SRETSIS --- ---
    Jako omlouvám se, ale problém s tím, že má člověk donést balík kapesníků, nějak nechápu. Já jsem šťastná, že Domi vzali do státní školky, strava je vyvážená a pravidelná, učitelky hodné a empatické, a ubrousky, kapesníky, toaletní papír a mýdlo do školky vybíráme s Domi spolu, a bereme to jako zábavu. Doneseme i třeba dražší s obrázky, aby děti měly radost. Jednou nebo dvakrát za pololetí mi to fakt přijde jako naprosto zanedbatelný výdaj.
    EDERA
    EDERA --- ---
    YENNEFER: Velmi výstižné. Obzvlášť ten obraz třídních schůzek.
    YENNEFER
    YENNEFER --- ---
    ADD: ono je tohle asi taky nejjednodušší z organizačního hlediska, protože jeden účet je na placení školkovného, další na stravné, a další by musel být na placení těch věcí okolo, a co jsem tak vysledovala v běžném provozu a na rodičovských schůzkách, tak v každé třídě se najde alespoň jeden rodič, který řeší naprosté kraviny a nutnost donést peníze na nějaké potřeby navíc by ho rozhodila mnohem víc, než přinést balík kapesníků a ubrousků... a těš se na třídní schůzky, tam to bývá ještě zábavnější. Když si tak vzpomenu, jak tam někdo hodinu řešil, aby si jeho dítě nemuselo jít po obědě odpočinout a když už teda si jdou odpočinout všichni, tak aby se nemuselo převlékat a nějak si nenechá vysvětlit, že v kolektivu se to těžko dělá stylem franta může, ale ostatní ne... další půlhodinu zabere debata s tatínkem, který si vzal do hlavy, že dítě ráno pojede na kole a kde si ho jako může uložit, aby se mu neztratilo a nechtěl pochopit, že školka nemůže ručit za jeho věci. Nebo se jelo na výlet, sraz byl v 7,45, odjíždět se mělo v 8, nakonec se jelo v 8,15. A druhý den jsem se nachomýtla ke scénce, kdy tam nějaký otec ječel na ředitelku, že mu ujeli, přestože tam byl už v 8,05 a že jel až z německa a že chce vrátit všechny peníze a nenechal si vysvětlit, že chyba je na jeho straně... někdy je mi jich fakt líto
    ADD
    ADD --- ---
    MEDVED007: To je přesně ono - nejde o to, co tam dělají (to možná na spoustě míst je lepší, třeba v té naší školce), ale o přístup "vy potřebujete nás"/"stejně nemáte na výběr". Takže místo toho, aby ti ukazovali, co mohou udělat pro tebe/tvé dítě, ti vysvětlí, co máš udělat ty pro ně, jinak s nimi nevydržíš. Přitom by stačilo to jiné podat jinak. V našem případě se představit, říct něco o sobě, podrobně nás seznámit s programem školky, provést nás po ní, říct nám, komu máme hlásit nepřítomnot a komu dietní omezení, nechat rodiče se ptát na to, co je zajímá, a na konci vysvětlit, proč nestačí peníze ze školného a poprosit, aby rodiče, pokud mohou, donesli to a ono - pak bych jim nosila kapesníky třeba každý měsíc, kdybych viděla, že tam je dítě spokojené. Jenže zřejmě čitelky, stejně jako zdravotníci, zůstali trpět pocitem naprosté všemohoucnosti a nedotknutelnosti, a není mi jasné, co by to mohlo změnit, když nevidím žádný důvod kromě zvyku.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam