• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    ADD
    ADD --- ---
    MADIETTA: To nebylo na tvýho syna, jen jsem si na to vzpomněla. Můžeme být rády, že naše láska nevyžaduje takovou míru fantazie. :-)
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    RYBKA: drobnosti na Vánocer nosíme běžně, tím si to nevyžehlím :-D

    ona se ta učitelka zná s mojí mámou, ta si s ní párkrát pokecala, ale řekla bych, že už je prostě na děti tohohle typu příliš vyhořelá.
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    ADD: já nemám problém něco najít, syn má i spoustu pozitivních vlastností, takže se na to fakt snažím zaměřit a pokud navíc zvládne delší dobu bez obvyklého vyvádění, tak to hodně vyzdvihuju.
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    MADIETTA: To bych řekla, že už je o osobní antipatii, od učitelky trochu neprofesionální. I když chápu, že už je unavená a nemá energii na nějaký nadhled (čímž ji nechci omlouvat). Co se zkusit domluvit s druhou učitelkou, jestli by s ní nepromluvila? Donést jí na Vánoce nějakou drobnost? Občas stačí málo, aby zas začala hledat lepší stránku jeho osobnosti...
    ADD
    ADD --- ---
    MADIETTA: Někde jsem teď četla o matce, která synovi říkala "jak krásně pravidelně dýcháš". :-) Holt něco se najít musí. :-)
    ORIKA
    ORIKA --- ---
    EDERA: mám doma 4 měsíční miminko, takže staršího syna beru hned po obědě domů a ve dny, kdy má ve školce jídlo, které nemůže, dostane oběd doma (ve školce si dá jen polívku a přílohu), takže o hladu není :) v případě, že by zůstával ve školce i odpoledne (o což zatím ńejeví zájem) bych to řešila a zkusila se domluvit na doneseném jídle
    KATIA
    KATIA --- ---
    LILY: nevím no, kakao je samozřejmě zbytečně sladké, ale ten džus je prostě spíš jídlo než pití a vysoký obsah cukrů - byť jiných - to taky má:
    Předně není dobré započítávat fresh džusy do pitného režimu. Vzhledem k jejich hustotě je náš organismus bude muset během trávení naředit, takže je vždy doplňte vodou (nemusíte je zrovna hned ředit, tím byste si zkazili požitek, jen zkrátka nezapomínejte, že ačkoli jste sice pili, váš organismus spíše jedl a tekutiny mu budou scházet).

    Fresh džusy byste také neměli nikdy konzumovat příliš rychle – tak velké množství rychle vypité ovocné šťávy by vám mohlo v těle „rozhodit“ hladinu cukru. Velký pozor by si měli dát hlavně diabetici.
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    ADD: přesně. Staršímu synovi jsem zakázala poznámky typu: "Maminko, tak B. dneska zase ve školce zlobil, co?" Po vzoru Betty MacDonaldové se snažím vyzdvihovat, když se mu něco povede nebo když vydrží být hodnej.
    ADD
    ADD --- ---
    MADIETTA: A ty abys to vyrovnávala, protože nic nemůže uškodit víc, než když on přijme myšlenku, že je problémový.
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    Já jsem majitelka jednoho takového obtížného dítěte. I když jak to tak tady čtu, začínám nahlížet, že problém nebude jen na jeho straně.

    Syn je strašlivě svéhlavá a nezávislá povaha, navíc se mi zdá, že sociálně je dost opožděnej a že v pěti letech je stále zaseknutej někde v období vzdoru. Projevuje se to hlavně tak, že dostává hysteráky, kdykoli se děje něco, na co on zrovna nemá chuť, nebo když je mu upřeno něco, co chtěl. Nicméně: nikoho nebije, nepere se a nekouše, on si prostě stoupne a vřeští. U dětské psycholožky jsme byli, doporučila tipy, které doma fungují, nicméně ve školce nikdo nemá čas se s ním crcat. Přesněji řečeno, jedna z jeho učitelek nemá čas. Starší paní těsně před důchodem, která už zjevně má těch dětí dost (když do školky nastupoval starší syn, byla to nejoblíbenější učitelka, to se teď hodně změnilo), a která s ním prostě nemá vůbec žádnou trpělivost. Mladší učitelky to s ním kupodivu zvládají mnohem lépe.

    Ovšem já kdykoli přijdu do školky, dostanu od téhle učitelky spucunk v podobě podrobného výčtu, co zas všechno B. provedl (měl ty hysteráky, na něčem se zasek), uzavřený pokaždé poznámkou, že by ve školce vůbec neměl být. (A kde by teda měl být, v ústavu?) A káravý pohled na mě, proč s tím něco nedělám. (Co bych s tím asi tak měla víc dělat, než že se radím s odborníky a úporně ho vychovávám?)

    Zvažovala jsem požádat o přeřazení do jiného oddělení, protože když je po spaní v sousedním oddělení, s nímž jsou na spaní spojení, od tamní učitelky neslyším nic, než že v pohodě, že byl hodný, a syn má tuhle učitelku taky nesmírně rád (a ona jeho). Jenomže mi bylo naznačeno, že to bych si ve školce dost lidí znepřátelila, navíc v současném oddělení je B. sestřenka a on by odtržení od ní asi těžce nesl, mají se rádi.

    Ale hlodá mě to, protože jak tak čtu o příkladech skutečně nezvladatelných dětí, nepřibližuje se tomu B. ani smykem, nicméně touhle paní byl prostě označen za problémového rošťáka a fakt se to s ním táhne. :-(
    QASHQAI
    QASHQAI --- ---
    QUAACA: :) Naprosto trefný, díky! Hlavně poslední odstavec sedí fakt jak zadek na hrnci!
    ADD
    ADD --- ---
    QASHQAI: To Benýs to hraje po celou dobu ve školce, "Nemohu s tebou teď odejít, musím po sobě uklidit hračky..."... a všechno ok, dokud jsme v budově, ale jakmile jsme venku, najednou se mu chce čůrat (uvnitř nechtěl), a pomalu se to rozjíždí... Ale čím dál tím delší je doba, kdy se po odchodu chová "školkově", tedy normálně lidsky. :-) Taková pozitivní nákaza. :-)
    QASHQAI
    QASHQAI --- ---
    QUAACA: NAPROSTO stejně i u nás- doma strašný stavy, prakticky od rána bulí, fňuká, to nechce, to nechce, autistické projevy, opakování vět, úzkosti...Ve školce je prý UKÁZKOVĚ vzorná, navíc i spí tu hodinku, sní všechno jídlo...Neuvěřitelné! Ale jakmile pro ni vejdu odpoledne do třídy, tak zkřiví obličej do výrazu nejukřivděnější dítě na světě a začne s brekem:" A mami, kapsář vezmeme domů a taky bačkůrky a nejdeme domů a večer mléko na klíně...."Neskutečný. Fakt si doma dávám neskutečnej oraz, když mám starší dítě ve školce.
    ILLUZE
    ILLUZE --- ---
    ANNAWA: Minimálně do školky a třídy, kde jsou asistentky nebo učitelky s potřebným vzděláním. Když dáš dítě do školky právě, kde má jedna učitelka na sebe 25 dětí, jede yx let podle svého zažitého režimu, nemá šanci.
    Nemůže to ustát ani jedna strana - ani ty děti, ani to konkrétní dítě s určitými potížemi, ani personál.
    Od včerejška je starší na přizabití, pořád pláče, jde ode zdi ke zdi. Nejdřív jsem to přisuzovala té naší rodinné víkendové akci. Teď jsem z ní postupně vypáčila mezi různými scénkami, že je jeden kluk bije - je to ten, co jí včera rozšklebil tu bradu. A že mu paní učitelka vyhrožuje vařečkou. Ale nakonec je nebije. Tedy ty ostatní děti, jen toho Kubu.
    A když mi to povídala, klepala se... Tak teď dumáme, jestli a jak to řešit...
    ADD
    ADD --- ---
    ANNAWA: Ale pořád jsou to v zásadě hodné děti - a jak se řešil jinde význam slov matka a mateřský, holt matka je ta, která musí navždycky věřit, že její dítě je dobré a má naději na smysluplný život, ať už se jedná o dítě hyperaktivní, autistické, mentálně retardované nebo jakékoli jiné. To neznamená, že člověk prosazuje svoje dítě bez ohledu na cokoli, ale jestli svému dítěti nebude oporou vlastní matka, tak kdo? Kdo jiný má věřit, že mé dítě může každý den udělat krok vpřed, a pokud ne dnes, tak zítra, když ne já?
    LILY
    LILY --- ---
    ANNAWA: to bude možná ten problém, že žádné "jinde" pro ty opravdu extrémní případy moc nikde neexistuje. :(
    Což je blbý nejen kvůli tomu, že rodiče musí do práce, ale i proto, že izolovat dítě klasifikované jako problematické taky nikam nevede.
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    TETA_JELENA: chudak mala, drzim palce, at vás co nejdřív pustí.
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    MEDVED007: zcela upřímně, kde je to "jinde"? Mě by to fakt zajímalo.
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    ADD: a pak jsou ještě děti, které jsou doma příšerné a ve školce taky, to byl M, když byl malý :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam