• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    LILY: já na tyhle typy zklamané životem měla smůlu, o to větší šok byl, že tyhle mrchy v mé rodné školce jsou doteď, ve stejném složení, včetně ředitelky:-( Štve mě, že při těchto nárocích za tak mizerný plat těžko do toho někdo půjde a když jo, skončí na praxi pod nějakou takovou starou komunistickou sviní a odradí jí to. Rodiče si školky nemůžou vybírat, jsou rádi, že je někam umístí atd.
    LILY
    LILY --- ---
    MARKYSHA: tak je to možné, ale stejně to asi nebude úplně pravidlem.
    LILY
    LILY --- ---
    MARKYSHA: moje babička je příkladem člověka, který neuměl kreslit ani na nic hrát, ale u těch talentovek to nějak zvládla, právě proto, že chtěla pracovat s dětmi.
    Já bych to v mládí naopak zvládla asi levou zadní (možná krom tělocviku), ale byť mě nevzali na výtvarnou VŠ, tak mě nenapadlo kvůli tomu chodit zrovna na učitelku mš.
    Čímž bych chtěla říct, že si myslím, že málokterý člověk, který nemá na to být umělcem, automaticky míří do mš.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    LILY: někde dřív jsem popisovala tu krávu ve druhé třídě, co způsobila, že jsem z vlastní vůle pastelky do ruky nevzala. Nebo na jinou blbku, jak dávala klukům 4 ze zpěvu, protože mutovali a uráželi její citlivé ucho. Ta kdyby mohla, tak je kastruje.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    LILY: můžou to být právě ti, co nejsou dost talentovaní na umělecké školy, tak jdou z nouze tam. Prostě na tom trvám, že předpoklady k práci dětem, vztah k nim, schopnost je zaujmout, vysvětlit je důležitější než jak precizně kreslí.
    LILY
    LILY --- ---
    MARKYSHA: příliš talentovaný člověk asi nepůjde primárně učit do mš, ale pokusí se talent využít jinak. :)
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    VSICHNIMAME: já si myslím, že aby dítě bylo vedeno k těmto činnostem, nemusí být někdo virtuos nebo malíř, spíš musí vědět jak. Podle mě je spíš důležitější mít talent učit a motivovat, za tím si stojím. Oni právě příliš talentovaní lidé mají problém pochopit, že většina dětí kreslí, zpívají pro radost a není potřeba, aby to bylo perfektní. Stačí imho nemít úplněk hluch, znát písničky, umět např. naučit při zpěvu správně dýchat, při kreslení správné sezení a úchop tužky, mít fantazii na to, co s dětmi dělat, vůli se neustále vzdělávat, na ty pokročilejší věci jsou kroužky a umělecké školy. On takový příliš talentovaný člověk může v dítěti tu chuť něco tvořit spíš zabít.
    VSICHNIMAME
    VSICHNIMAME --- ---
    prijde mi divny si stezovat, ze na ucitelku v MS se delaji talentovky z aktivit, ktere by pak mela ty deti ucit, stejne tak se delaji prijimacky z matemaiky, kdyz chce jit clovek na ucitelstvi matematiky. v tech skolach chteji pracovat s lidmi, kteri uz urcite predpoklady maji. rodic preci tak trochu ceka, ze jeho dite v te skolce neco malinko nauci zpivat, kreslit atd., stejne jako ve skole ceka, ze ho matikar nauci matiku... byt hodny a mit vztah k detem proste nestaci, pokud ma clovek ty deti fakt neco naucit.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    SANTAL: no nevím, kámoška taky žádnej talent na nic není a udělala je.
    SANTAL
    SANTAL --- ---
    MARKYSHA: sorry, ale kam se hrabou české požadavky na fakt drsné kurzy ve Francii - to se stačí podívat na to, jaký zlomek lidí tam na ně vemou.
    Taky je tam maj za vysoce kvalifikované profesionály.
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    MARKYSHA: Já ti taky fandím :-) Navíc nejlepší učitelky, co znám, původně učitelky nebyly, dostaly se k tomu oklikou a vzdělání doplňují za pochodu. Po vlastních zkušenostech s PedF UK doporučuju zvolit jinou školu...
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    QUAACA: zkusím, uvidím, kdyžtak se při studiu něco přiučím. Kdyžtak to bude další životní zkušenost.
    QUAACA
    QUAACA --- ---
    MARKYSHA: já ti fandím, jdi do toho! :)
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    RYBKA: papírování mám i v současný práci, z čehož mám obavy, abych neměla tendence montovat se do výchovy rodičům, kdybych měla pocit, že dítě nedoceňujou, z toho mýho spasitelského komplexu a ovlivnění svým dětstvím.
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    MEDVED007: Na druhou stranu, když bude Markysha hlídat děti bez papíru, do problematiky papírování stejně nepronikne, ve škole se to neučí, jinak, než že začne dělat ve školce, podle mě nezjistí, jestli je to pro ni snesitelné, nebo jestli ji to natolik obtěžuje, že se tomu nechce věnovat.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    MEDVED007: to máš pravdu, v práci s dospělými teda zrovna dobrá nejsem, z toho bych strach i měla.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    MARKYSHA: ty pořád mluvíš o tom hlídání samotném....jako to je jedna věc a je super, že tě to baví....ale bohužel učitelka ve školce se potýká s daleko víc věcma....ředitelkou, papírováním...případně horou papírování pokud má školku soukromou a v neposlední řadě s rodiči, což je taky záhul a někdy větší než ty děti.....
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    MEDVED007:já mám za sebou práci vedoucí v oddíle 13-15 tiletý, bylo mi dvacet a byl to děs, pak jsem na táboře měla na starosti nejmladší 1-3 třída, to mě bavilo, ale pak už jsem po seznámení s mužem nemohla plácat dovolenou na tohle, když jemu to nic neříkalo. S Toníkem jsem asi půl roku hlídala děti ve fitku, to byla věková všehochuť od miminek po předškoláky, střídali se tam po 1-2 hodinách, bylo to náročný, ale skončila jsem kvůli tomu, že Toník trávil celý den zavřený a,zázemí bylo děsný. Jeden pult, dva nočníky a koberec. Vlastně jsem jim to tam vybavila hračkama, co jsem posbírala po známých a přiměla majitele ať tam koupí stolek a židličky, aby si starší mohli kreslit a mikrovlnku. Ale byl to špatně větratelnej suterén, trochu ješitně dodávám, že po mém odchodu to zrušili, že prý jsem nastavila moc vysokou laťku. No a před otěhotněním jsem byla dobrovolně zneužívaná známýma, takže kolikrát jsem měla doma i šest dětí. Teď v současný době ne, to moc nedávám ani to svoje jedno.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    MARKYSHA: myslím, že je lepší začít zvolna....často má člověk pocit, že by ho něco bavilo, ale v realitě zjistí, že jeho představy byly naivní a růžové a zas taková idylka to není....takže za mě než věnuješ x let života studiu, tak bych zkusila hlídat děti "bez papíru" a lépe větší skupinku...ad mateřské centrum....hlídat jedno a víc děti je podle mě sakra rozdíl
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    ADD: tak já to chtěla jako změnu profese, současná mě baví též. Ten talent, třeba já se dodnes stydím kreslit a zpívat, protože máma měla absolutní sluch a otec byl nadaný, že uměl kreslit, dělat sochy, restauroval památky, ačkoliv mě v tomhle,nijak nešikanovali, vždycky mi přišlo, že se stydí, co to mají za lemro. Na základce ve druhé (!) třídě mi učitelka výkres, na který jsem byla hrdá, škrtla a napsala přes něj velikou pětku, zřejmě to urazilo její nadání. Pro své dítě bych volila laskavou, nadšenou učitelku, která by sice nebyla až tak talentovaná, ale ochotná na sobě pracovat, což já jsem. Ale to je jedno, zkusím to vždycky můžu pracovat jako příležitostná chůva, třeba ta naše,má hlavní poměr jako HR.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam