• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    Vážení přátelé, zasloužilé matky (a otcové), tato diskuze vznikla jako reakce na nedávné zkušenosti s přijímáním dítěte do školky. Nás naštěstí vzali, ale soudě podle rozčarování v řadách známých, klientek nebo jen z rozhovorů s matkami tříletých capartů někde na hřišti toto štěstí měl opravdu málokdo. Ráda bych tuto diskuzi věnovala osobním zkušenostem ať už s kontaktem s konkrétními mateřskými školkami či přímo názor na chod školky v případě, že do ní vaše dítě dochází či docházelo, v každé mi totiž bylo řečeno něco jiného a podle všeho má každá školka jiná kritéria pro přijímání dětí. Dále by mě osobně zajímal i záhadný systém jednotlivých obvodů v Praze pro výběr školky pro dítě v případě, že bylo přihlášeno na více školek atp. Tak kdyby o tom někdo něco věděl...
    rozbalit záhlaví
    KATIA
    KATIA --- ---
    MARKYSHA: taky jsem to chtěla navrhnout. kamarádka co má myslím podobně věkově děti jako veronika má malého tři dny v týdnu. právě aby další dva dny prostě měli ještě tu pohodu, mohli jezdit na výlety a tak...
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    MARKYSHA: když já ale nemám žádný problém, který chci vyřešit. kdybych chtěla dítě více asociovat se společností tak je ve školce od 2 let. ale dítě je v pohodě a rodič také. jen jsem se dotazovala na znalosti školkových dětí.
    Potomek v 5ti letech půjde určitě do školky takže doma ho zavírat nebudu.


    LUCYA: já na to zatím nemám srdce. v tělocvičně kde to natálka výborně zná chodíme tam už 1,5 roku týden co týden tak stále panikaří když má běhat beze mně. (P.S. vlastním děti které nikdy z chodníku nevběhli do silnice neboť všude stojí jako přikované )
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    VERONIKA22: co takový ty dopolední školičky, dvakrát týdně do oběda, nebývá to až tak drahé.
    LUCYA
    LUCYA --- ---
    Jinak Matyáš po nástupu do velké školky /předtím malá soukromá s menšími dětmi/ začal sekat r/ř jak baťa cvičky. Ono má vliv i jen to, když ty děti spolu "jen" běhají. Od dospělých spoustu věcí prostě neokouká.
    LUCYA
    LUCYA --- ---
    VERONIKA22: já bych teda potomka přihlásila aspoň do nějakých kroužků a to do takových, kde nebudete společně, jen on, děti a paní učitelka/učitel.
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    chápu máte asi pravdu :o( pak se asi přiznám, že dítěti jsem na obtíž já. instituce mi nijak zvlášť nevoní a netoužím po tom aby nám zasahovaly do rodiny. ( už nyní kdy ještě trochu máme na výběr )
    KATIA
    KATIA --- ---
    VERONIKA22: jenže právě pro to, že je třeba introvertní a ten kolektiv jí tolik nebere, by v něm měla - v rozumné míře pro ni - být, aby se potrénovala. protože ono jí pak v životě moc nic jiného nezbyde, jestli nechce někde poustevničit...
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    VERONIKA22: Já jsem v dětském kolektivu trpěla jako pes z velké části díky tomu, že jsem tam šla ve čtyřech nebo kolika vlastně letech. Proto můj potomek šel do "školky" v šesti měsících a v roce a čtvrt je z něho právoplatný člen smečky v rozmezí 1 - 5 let :o)
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    KATIA: já vím :o/. ale potomek je po tatínkovi, a tak společnost lidí dobrovolně nevyhledává a šťastná se tam vůbec necítí. A já na školce taky nijak nelpím a děti do instituce zatím odložit nepotřebuji. A vyučování doma se mi krapet i zamlouvá a problém by v tom být asi neměl.


    ILLUZE: chápu a takovou holčičku bych do školky lifrovala ihned ať má kolektiv a tvůrčí mysl může fungovat. ale natálka je kopie tatínka, ten si oddychl až když opustil střední a do té doby trpěl jako pes a známky tomu odpovídaly. Natálka je na tom společensky o něco lépe ale i tak vykazuje mnoho tatínkových vlastností.

    a když vidím nejmladší nellinku tak ta je po mě ( opak té nejstarší ). školka by jí nedělala problém ani v těch 3 letech
    ILLUZE
    ILLUZE --- ---
    VERONIKA22: co jsme tak vysledovali - obě naše děti vstupem do školky najednou udělaly obří vývojový skok - úmyslně používám to slovo "obří" - protože to byl pokaždé za pár dní velmi velký rozdíl
    dnes si ta malá opět vzala na ranní čištění zoubků nočník - jindy by následoval řev, tady se to učí ve školce, aniž by ji do toho někdo tlačil - odkoukává to od ostatních dětí, trvá na hrníčku s čajem (přestože jí je pohodlnější flaška), začala jíst rohlík s marmeládou (přestože to dříve plivala) a co víc, zjišťujeme, že asi umí mluvit, jen na to prostě doma kašlala a teď se občas zapomene a jen tak vypustí slovo "Ježiši" (když jsem s něčím po dvakráte "otravovala"), "ještě", "dej" - na to, že jsem předminulý týden dumala, jestli se někdy dočkám toho "mama", tak trochu šok

    včera mi Elinka večer místo, abych jí četla knížku já, "četla" pohádku, co namalovala - hrají ve školce divadlo, chytlo ji "psaní scénářů", organizuje nás do hereckých rolí
    začíná se orientovat, jak to ve vztazích mezi lidmi, kde ji neochraňujeme, chodí, a že se musí také přizpůsobovat a nevymezovat se tolik

    v tak velkém kolektivu a s pedagogickým dohledem to prostě je jiné... od svých rodičů, pokud to člověk nemá zakořeněno v sobě nebo nemá alespoň základní pedagogické vzdělání, se toho tolik nenaučí
    KATIA
    KATIA --- ---
    VERONIKA22: možná důvod proč by měla být ve školce? "teda ty společenské hry můj potomek zatím nezná a v je tom pozadu" nebo " já mám doma totiž takového natvrdlíka na češtinu, že furt jenom doufám, že jednou bude mluvit v celých větách"...? o tom ta školka právě je...
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    ILLUZE: jo no jo ty roční období! díky za tip
    Jinak kolektiv nahrazuji tím, že 3-4x v týdnu jsme celé odpoledne mezi dětmi ale fakt v mých očích nedělají nic než běhají a mluví
    ( teda ty společenské hry můj potomek zatím nezná a v je tom pozadu )

    básničky a říkanky beru jako samozřejmost - tím se ty školkové děti pyšní kam jen přijdou ale nedokážu vymyslet co vlastně ještě dalšího můžou asi tak umět

    SANTAL: no vidíš i směry by mě nenapadlo trénovat. já mám doma totiž takového natvrdlíka na češtinu, že furt jenom doufám, že jednou bude mluvit v celých větách :o(
    SANTAL
    SANTAL --- ---
    VERONIKA22: učí se motorickou obratnost, a to jemnou i hrubou motoriku, trénují paměť, pozornost, učí se básničky - nebo u nás angličtinu, učí se samozřejmě tvary, barvy, směry, nějaké povídání o životě - od vaření po ekologii, na úrovni MŠ, samozřejmě, nacvičují divadlo, vždy jsou nějaké akce (dnes to u nás byl výlet do ekokoutku, jindy zoo, divadlo, solní jeskyně).

    zatímco tvoření, básničky nebo vaření naučím doma, právě ty sociální aspekty ne - a čím později se to dítě naučí, tím ten rozdíl mezi vrstevníkama více způsobí to, že ho odmítají... jako slabý kus, ten kdo se neumí chovat... a pak se to zase nenaučí - a není to kruh, ale spirála dolů.
    Jak říkám, máš i jiné šance - ale ne co zařídíš ty a doma.
    Já třeba jěště před školkou brávala děti do herních koutků kde je můžu nechat beze mě a tak... nebo organizovala na dvoře hry pro dav děcek ze sousedství... a mé děti se chytli parádně.
    ILLUZE
    ILLUZE --- ---
    VERONIKA22: projdi si webové stránky dětských školek, obzvlášť některé soukromé to mají moc hezky nastíněné
    na naší jsme se mohli dočíst, že třeba aktuálně probírají podzimní počasí, básničky k tomu, barvy - použili na to osnovu točící se kolem Krtečka a jak co poznává a učí se
    v zimě a o Velikonocích se děti seznamovaly s tradicemi... v zimě také probírali zvířecí stopy a péči o zvířátka v lese
    na jaře a v létě květiny a názvy / jména mláďat
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    VERONIKA22: Obávám se, že umění vycházet se skupinou vrstevníků je v tomhle rozhodném věku natolik důležité, že kdo to prošvihne, ten to dohání klidně až do dospělosti.
    SANTAL
    SANTAL --- ---
    VERONIKA22: Ne, vyjednávat s mámou, babičkou nebo paní učitelkou - to je úplně jiná liga (a liší se i ta máma a babička)...
    O jazyk nejde, jde o sociální dovednosti a ty jinak než praxí a to praxí včas nenaučíš.
    Takže pokud bys říkala : OK, chodíme tady do dětského centra, nebo na cvičení s dětma do Orla, nebo tak - to je jiné. Doma tohle nenahradíš.
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    SANTAL: jojo to chci zavést: teď se bude dělat tato tématika a žádné odmlouvání
    ale jinak vycházet se skupinou dětí myslím nemá až takový význam: děti tedy používají češtinu, vlastně nějaké hry umí ale jinak furt jen běhají a dovádějí.
    Do poslední mateřské třídy mi pak potomek půjde takže si zažije přípravu na školský systém.
    ale šlo mi o to co se tam ty děti učí? názvy stromů? tvary? a víc mě ani nenapadá
    ( o školství nevím vůbec nic ).
    SANTAL
    SANTAL --- ---
    VERONIKA22: Osnovy byly zrušeny před léty.
    A to podstatné ho doma nenaučíš - to jest: vycházet se skupinou cizích dětí, poslouchat cizí autoritu, pracovat když je takový program a ne když se mi chce - a ne, nejde to uhádat...
    Pro tohle všechno má pak školkař snazší start ve škole - kde je toho bez tak hodně nového...
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    Měla bych na Vás takový školský dotaz: zůstaneme mi doma potomek ještě do 5tých narozenin a já bych nerada aby děti ve školce byly pak nějak napřed a můj prťous neuměl tolik co oni. Ráda bych si někde přečetla nějaké stanovy či postupy co vše se mají děti naučit v té druhé mateřské třídě.
    Nevěděl by někdo kde to najít?
    YENNEFER
    YENNEFER --- ---
    MARKYSHA: což je výhoda, protože je podstatný rozdíl mezi tím: vymyslet výtvarnou aktivitu a motivovat děti, což můžeš dělat i bez očividného výtvarného talentu, a mezi tím: zpívat s nimi a učit je třeba lidové písničky, pokud nemáš hlas, zpíváš falešně a na piano nevybrnkáš ani ovčáky :-)
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    VALENTINA: ty asi budeš z jiného těsta než tvoje mamka :-)
    VALENTINA
    VALENTINA --- ---
    MEDVED007: chacha ty jako učitelka v mš, to mi zní asi jako já a učitelka v mš, až na to, že já to skutečně vystudovala:)
    a souhlasím, všechno se dá naučit, učitelka ve školce by dle mého měla být hlavně laskavá, empatická a kreativní, neznám lepší úču, než byla moje matka, ona byla na děti přísná a důsledná a přesto ji milovaly, asi proto jsem to nikdy nešla dělat, protože mi bylo jasný, že tak dokonalá nikdy nebudu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam