• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    JELLYBEAN: zkusím vůbec bych netušila jak to správně pojmenovat
    JELLYBEAN
    JELLYBEAN --- ---
    VERONIKA22: když si do googlu zadaš rámcový program předskolniho vzdelavani, tak ti to urcite vyplivne nejaky konkretni navod. Nebo si zadej rámcový program mateřská škola a najde ti to uz konkretni programy konkretnich školek, kde se urcite muzes inspirovat.
    KATIA
    KATIA --- ---
    MEDVED007: začínám mít pocit, že možná ty vesnické školy jsou oproti praze napřed ;-) nebo školky pozadu?
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    KATIA: ano díky toho jediné se budu držet. kouknu co vše by se nám hodilo

    MEDVED007: achich přijde mi to smutný. čekala bych i od první třídy pořádný příděl novinek pro ten dětský mozek.
    KATIA
    KATIA --- ---
    VERONIKA22: existují, jak ti bylo doporučeno. portál toho má celý regály.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    VERONIKA22: myslím, že co je pro předškoláka a co pro prvňáka se vlastně ani neví....krom psaní a čtení (a to se písmena aspoň tiskací probírají už ve školce) je to hrozně propletené...já osobně měla pocit, že dcera se v první třídě krom psacího písma nenaučila lautr nic....ve druhé ten pocit do značné míry přetrvával...
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    EDERA: říkadla máme, zpěvník máme, výtvarné umění zvládám docela dobře a toto vše máme doma už nyní jako samozřejmé vyučování. Ale takové ty samozřejmé dovednosti neumím rozlišit: co je pro prvňáčky a co je už pro mateřský školy. směry a roční období jsem fakt nevěděla kam zařadit. i tvary nevím jak brzy to děti umí pochopit a pojmenovat. Proto se tu vyptávám. a štve mě, že neexistují nějaké materiály pro učitele či zvídavé rodiče. Já bych jinak četla "stanovy" a nevyptávala se tady tak hloupě :o)
    KATIA
    KATIA --- ---
    EDERA: tak samozřejmě. jenom si myslím, že je prostě dneska jistá pravděpodobnost, že narazí na pokrokové pedagogy. dcera kamarádky například chodí do obyč základky na malém městě a učí se motorickou metodu.
    EDERA
    EDERA --- ---
    VERONIKA22: No, jestli Tě jako první pro tenhle účel napadne slabikář a ne knížka říkadel, zpěvník, kniha o výtvarném tvoření apod., tak mám o úspěchu vaší domácí předškolky lehkou pochybnost.

    KATIA: No, jak kde - u Kebiny ve škole se učí úplně stejnou analyticko-syntaktickou metodou jako v pravěku, kdy jsem do školy chodila já. I ta nablblá papírová písmenka vystřiháváme a Kebinka je ztrácí.
    Obě naše holky se naučily číst samy od sebe dávno před začátkem školy - jedna půl roku, druhá zhruba rok a půl. Jedna svou učitelku nesnáší natolik, že jí zatím neprozradila, že umí číst, druhá si nosí v aktovce vlastní knihu a při hodinách češtiny si v klidu čte:-)
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    KATIA: čtení vynechám. jsem proti aby se v první třídě nudila
    KATIA
    KATIA --- ---
    VERONIKA22: dneska už se třeba děti učí číst jinak než za nás, moc bych se tímto směrem nepouštěla...
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    KATIA: ale né jí - mě. školské dovednosti nemám tak se prostě potřebuju inspirovat. ok vyhledám si to nakladatelství portál
    KATIA
    KATIA --- ---
    VERONIKA22: portál vydává celou řadu knih pro předškoláky, pracovní listy. není důvod dávat jí školní knihy.
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    KATIA: chápu ale já prostě nechci aby už dítě bylo každý den pryč a řešili jsme den co den docházku do nějaké školky. Zatím ho prostě hlídat nepotřebuju ale na soukromé hlídání finančně nedosáhnu. Tak aspoň mám cíl co musím pro dcerku zajistit. ještě zbývá spousta času ( neměla ani ty 4té narozeniny ) takže lépe určitě může ještě být.
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    EDERA: jojo vlastnosti to nejsou praktické ale zavedli jsme teď styl manželství, že se navzájem do ničeho nenutíme a konečně je doma enormní klid, který šlape jako hodinky.

    EDERA: děkuji že píšeš o tom kalendáři. mám v plánu si koupit nějakou knihu třeba pro školní děti ( slabikář nebo něco podobného ). Potřebuji se alespoň inspirovat
    KATIA
    KATIA --- ---
    VERONIKA22: pak je otázka proč není v obecní školce, která je cenově velmi příznivá. hlavu ti určitě nikdo neutrhne, když tam bude chodit jenom dopoledne...
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    KATIA: asi bych vlastně ještě mohla dodat, že je to i u nás o penězích. také chci aby děti měli spoustu zážitků, které já nemohla zažít. ale ty peníze. kdybych měla hodně nazbyt tak na ten 1-2dny v týdnu dám dcerku do školky to je asi fakt. ale pro nás je to skoro nemožné zaplatit. takže zatím je tu i tento důvod
    EDERA
    EDERA --- ---
    VERONIKA22: Já bych souhlasila s Laurou - dítě je samotářské a nesamostatné, tak ho v tom ještě podpoříme?:-O Vymlouváš se na to, že to má po tatínkovi, ale z jiných Tvých příspěvků celkem vyplývá, že si uvědomuješ, že tyhle vlastnosti manželovi v praktickém životě nejsou zrovna k užitku. Ale jsou to Tvoje děti, tak dělej, jak myslíš.

    K tomu, na co ses ptala - program ve školce se často hodně odvíjí od kalendáře, inspiruje se jím prakticky ve všech činnostech. V září se mluví o sklizni ovoce, říkají se básničky typu Foukej, foukej, větříčku, zpívá se nějaká odpovídající písnička, maluje se strom etc. V říjnu třeba přijde na řadu drak, tvoření z podzimního listí, zvířátka z kaštanů, v listopadu se dělaji dýně, ke konci se zpívá Bude zima, bude mráz... A takhle to pokračuje k Mikuláši, adventu, přípravě na Vánoce, přijde na řadu sněhulák (ve zpěvu, básničkách, malování i modelování), masopust (u nás se třeba tradičně o masopustu mluví o řemeslech a povoláních), no, a už tu máme pomalu jaro, Velikonoce... Jestli chceš s dětma dělat aspoň zlomek toho, co v dobré školce, tak si dost mákneš.
    LUCYA
    LUCYA --- ---
    VERONIKA22: já vím, že ti odpovídám na něco jiného, než se ptáš, ale snažíme se ti všechny naznačit, že ve školce nejde o ty faktické znalosti, které doženeš doma, ale právě o dovednosti, které se dítě samo doma bez kolektivu nenaučí.
    LILY
    LILY --- ---
    VERONIKA22: já jsem se cítila blbě, když jsem dítko do školky dávala, ale po dvou měsících mám naopak pocit, že mu to v mnoha ohledech ppospívá. A to patří mezi děti, které jiné děti vůbec nazajímaly a kterého do té doby, než byl zanechán ve školce, víceméně nikdo nehlídal, tudíž ze začátku dost plakal.
    Ale teď vidím velké pokroky a to i v oblastech, které by mě nenapadly.
    Navíc, jak říká kamarádka, dítě potřebuje, aby mu někdo udržoval přísnější hranice a dělá mu to dobře, což ne vždy (spíš málokdy) v domácím prostředí jde.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam