• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    KATIA
    KATIA --- ---
    VERONIKA22: pak je otázka proč není v obecní školce, která je cenově velmi příznivá. hlavu ti určitě nikdo neutrhne, když tam bude chodit jenom dopoledne...
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    KATIA: asi bych vlastně ještě mohla dodat, že je to i u nás o penězích. také chci aby děti měli spoustu zážitků, které já nemohla zažít. ale ty peníze. kdybych měla hodně nazbyt tak na ten 1-2dny v týdnu dám dcerku do školky to je asi fakt. ale pro nás je to skoro nemožné zaplatit. takže zatím je tu i tento důvod
    EDERA
    EDERA --- ---
    VERONIKA22: Já bych souhlasila s Laurou - dítě je samotářské a nesamostatné, tak ho v tom ještě podpoříme?:-O Vymlouváš se na to, že to má po tatínkovi, ale z jiných Tvých příspěvků celkem vyplývá, že si uvědomuješ, že tyhle vlastnosti manželovi v praktickém životě nejsou zrovna k užitku. Ale jsou to Tvoje děti, tak dělej, jak myslíš.

    K tomu, na co ses ptala - program ve školce se často hodně odvíjí od kalendáře, inspiruje se jím prakticky ve všech činnostech. V září se mluví o sklizni ovoce, říkají se básničky typu Foukej, foukej, větříčku, zpívá se nějaká odpovídající písnička, maluje se strom etc. V říjnu třeba přijde na řadu drak, tvoření z podzimního listí, zvířátka z kaštanů, v listopadu se dělaji dýně, ke konci se zpívá Bude zima, bude mráz... A takhle to pokračuje k Mikuláši, adventu, přípravě na Vánoce, přijde na řadu sněhulák (ve zpěvu, básničkách, malování i modelování), masopust (u nás se třeba tradičně o masopustu mluví o řemeslech a povoláních), no, a už tu máme pomalu jaro, Velikonoce... Jestli chceš s dětma dělat aspoň zlomek toho, co v dobré školce, tak si dost mákneš.
    LUCYA
    LUCYA --- ---
    VERONIKA22: já vím, že ti odpovídám na něco jiného, než se ptáš, ale snažíme se ti všechny naznačit, že ve školce nejde o ty faktické znalosti, které doženeš doma, ale právě o dovednosti, které se dítě samo doma bez kolektivu nenaučí.
    LILY
    LILY --- ---
    VERONIKA22: já jsem se cítila blbě, když jsem dítko do školky dávala, ale po dvou měsících mám naopak pocit, že mu to v mnoha ohledech ppospívá. A to patří mezi děti, které jiné děti vůbec nazajímaly a kterého do té doby, než byl zanechán ve školce, víceméně nikdo nehlídal, tudíž ze začátku dost plakal.
    Ale teď vidím velké pokroky a to i v oblastech, které by mě nenapadly.
    Navíc, jak říká kamarádka, dítě potřebuje, aby mu někdo udržoval přísnější hranice a dělá mu to dobře, což ne vždy (spíš málokdy) v domácím prostředí jde.
    KATIA
    KATIA --- ---
    VERONIKA22: z tvojí zkušenosti něco vyplynulo, ale svým dětem nedáváš moc šanci si na to přijít, už je dopředu ovlivňuješ tím, co si zažila ty. jako my to samozřejmě v životě takhle děláme běžně, ale fakt stojí za to zamyslet se nad tím, jestli to třeba není zbytečné...
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    VERONIKA22:podle mě třeba v nakladatelství Grada budou nějaký inspirativní knihy, co s dětmi cvičit.
    LENNI
    LENNI --- ---
    Teď jsem byla vyzvednout syna ve školce a mají tam ceduli, že se ve třídě vyskytla rotavirová infekce, tak tu bloumám, jestli ho radši nechat do konce týdne doma nebo to risknout a nechat ho tam. Samozřejmě mě až cestou domu došlo, že jsem se alespoň měla zeptat učitelky, kdy dotyčné dítě lehlo... Jaký máte názor?
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    MARKYSHA: nevím a nikoho tam nutit nebudu. já byla na škole v přírodě jen jednou a ač se tam nic špatného nedělo tak tohle teda není moje krevní skupina a už jsem tam nikdy nechtěla. Lyžák je mi taky jedno. Beru to jako osobní rozhodnutí.
    Já jsem prostě velmi ráda se svými dětmi a vadí mi, když mi je budou hlídat instituce a né já. Jsem s tím smířená a upnula jsem se na věk 5let.
    do té doby si to chci vést domácky a už mě prostě jen přestalo bavit skládání kostiček a ráda bych tomu doma zavedla nějaký řád a byla bych velmi ráda kdyby se to podobalo školce.....tak tu vyzvídám :oD. Neboť vím, že asi všichni už potomky ve školce máte.
    LUCYA
    LUCYA --- ---
    VERONIKA22: mno nevím, srdce... Nepředstavuj si kroužek jako hlídání, že by si ty děti dělaly, co uznají za vhodné a dospělý dozor seděl na židličce a hlídal, aby se nepovraždily. Matyáš takto chodil a stále chodí do DDM do výtvarky a ten kroužek má program, ty děti si organizuje pan učitel. Takže to není o tom, že by dítě sedělo v koutku.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    VERONIKA22: aby ti pak jezdila na školy v přírodě a lyžáky apod. Já třeba tu školičku jTondovi úplně závidím, paní Irenka jmiluje děti, přitom teda je i velice nadaná a erudovaná, to je pravda. Má podobný styl výchovy jako já. A Tonda, který se mi ještě nedávno rval s dětmi o bábovky a nyní si s nimi hraje, spolupracuje.
    LAURA
    LAURA --- ---
    VERONIKA22: podle toho co tu píšeš tvůj přístup dcerce spíš škodí než že by jí prospíval (nehne se od tebe na krok, pořádně nemluví, neumí hry...). Ale samozřejmě domů ti nevidím a proti domácímu vzdělávání vůbec nic nemám. Nicméně ve školce je opravdu nejdůležitější ta socializace, zvyk na autority mimo rodinu, nabytí určité nezávislosti na rodičích. Jinak se tam hlavně kreslí, zpívá, tancuje, cvičí, děti se učí držet pozornost. Ale to jsou jen vedlejší aktivity, hlavní je holt ta příprava na existenci ve společnosti a na vzdělávání ve škole.
    KATIA
    KATIA --- ---
    MARKYSHA: taky jsem to chtěla navrhnout. kamarádka co má myslím podobně věkově děti jako veronika má malého tři dny v týdnu. právě aby další dva dny prostě měli ještě tu pohodu, mohli jezdit na výlety a tak...
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    MARKYSHA: když já ale nemám žádný problém, který chci vyřešit. kdybych chtěla dítě více asociovat se společností tak je ve školce od 2 let. ale dítě je v pohodě a rodič také. jen jsem se dotazovala na znalosti školkových dětí.
    Potomek v 5ti letech půjde určitě do školky takže doma ho zavírat nebudu.


    LUCYA: já na to zatím nemám srdce. v tělocvičně kde to natálka výborně zná chodíme tam už 1,5 roku týden co týden tak stále panikaří když má běhat beze mně. (P.S. vlastním děti které nikdy z chodníku nevběhli do silnice neboť všude stojí jako přikované )
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    VERONIKA22: co takový ty dopolední školičky, dvakrát týdně do oběda, nebývá to až tak drahé.
    LUCYA
    LUCYA --- ---
    Jinak Matyáš po nástupu do velké školky /předtím malá soukromá s menšími dětmi/ začal sekat r/ř jak baťa cvičky. Ono má vliv i jen to, když ty děti spolu "jen" běhají. Od dospělých spoustu věcí prostě neokouká.
    LUCYA
    LUCYA --- ---
    VERONIKA22: já bych teda potomka přihlásila aspoň do nějakých kroužků a to do takových, kde nebudete společně, jen on, děti a paní učitelka/učitel.
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    chápu máte asi pravdu :o( pak se asi přiznám, že dítěti jsem na obtíž já. instituce mi nijak zvlášť nevoní a netoužím po tom aby nám zasahovaly do rodiny. ( už nyní kdy ještě trochu máme na výběr )
    KATIA
    KATIA --- ---
    VERONIKA22: jenže právě pro to, že je třeba introvertní a ten kolektiv jí tolik nebere, by v něm měla - v rozumné míře pro ni - být, aby se potrénovala. protože ono jí pak v životě moc nic jiného nezbyde, jestli nechce někde poustevničit...
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    VERONIKA22: Já jsem v dětském kolektivu trpěla jako pes z velké části díky tomu, že jsem tam šla ve čtyřech nebo kolika vlastně letech. Proto můj potomek šel do "školky" v šesti měsících a v roce a čtvrt je z něho právoplatný člen smečky v rozmezí 1 - 5 let :o)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam