• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    ADD
    ADD --- ---
    MARKYSHA: Můj syn u doktorky rozhodně vzornej není a nespolupracuje, a stejně, když jsem tam s ním přišla, jestli nás nemůže poslat ne neurologii nebo někam, že už mi to nepřijde normální, tak mi řekla, že syn je náročenej, ale pilulku že si mám vzít já, že on je zdravej. :-) Politovala mě a poslala domů. :-) Prostě jsou takový děti. Kdysi by si to asi nemohly dovolit, protože by nepřežily, dneska tu možnost mají, tak se projevují. Benýs má jednu fajn učitelku, takovou ráznou zálesačku, ta si ho chválí, že dělá pokroky. Prý mu neustupuje a on to časem pochopí a přizpůsobí se. My jsme asi moc měkké matky (a otcové), navíc když se člověku střídají dobré a špatné dny, je těžké se k dítěti chovat pořád stejně, ale myslím, že se s tím ti naši rošťáci nakonec nějak ve vlastním zájmu porvou. Nepropadej panice. :-)
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    RACHEL: U doktorů je vzorný a spolupracující neb je středem pozornosti, nevím jestli by to mělo smysl. Asi by mi to posoudila i logopedička?
    RACHEL
    RACHEL --- ---
    MARKYSHA: tak popros detskou doktorku o zadanku na vysetreni u psychologa nebo neurologa. spis pro tvuj klid.

    a je taky mozny, ze si proste zvyka. Matej, kdyz presel do nove skolky, tak prvni mesic zlobil hodne, mlatil deti, ted si zvyknul a ucitelky rikaj, jak je hodnej. ale mesic dva mu to trvalo
    YENNEFER
    YENNEFER --- ---
    ADD: myslím, že není nezbytně nutné, aby dítě chodilo do školky s budoucími spolužáky, oni se v tomhle věku seznamují dost rychle a navíc se i mění ty preference, takže kamarád ze školky může být ve školy na okraji zájmu atd... asi bych volila to, co je výhodnější pro tebe a až se změní situace, tak to řešila, nemá asi cenu přemýšlet te'd co bude za rok, když to může být úplně jinak (vynoří se jiná škola, jiná školka, přestěhujete se, odjedete pracovně do austrálie, prostě cokoliv :-)))
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    AERIS: on má sluch perfektní, byl nedávno na ORL a říkali, že ho má dokonce nadprůměrný, on slyší i reaguje, ale hádá se, vzteká se a odmítá. Když má svůj den,tak cokoliv, co po něm chci, stojí děsně moc času a energie.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    Oni i ty učitelky mě spíš uklidňují, že je to vývoj a období, že ho to přejde a spíš mi říkají, na čem máme nejvíc pracovat, na co klást důraz, aby se to začlenění zlepšilo. I ta přísná dneska říkala, že to není o tom, že by zlobil, ale že má prostě takovou osobnost.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    XMARGE: tak pozornost on udrží, pohádku sleduje, rád něco tvoří, ale šíleně moc se prosazuje, odmítá cokoliv dělat - oblíkat se, uklízet s tím, že to neumí, ačkoliv to umí od dvou apod. V poslední době taky děsně ječí a prská, jestli to má od Alenky nevím.

    No je to děsně nepříjemný si každý den poslouchat litanii, zase na druhou stranu jsem ráda, když mi to řeknou, s čím přesně zlobí a dopodrobna, než předtím v té Jáje, kdy jsem se akorát dozvěděla "na Tondu dobrý" nebo " to víte, Tonda". Ve mě je pořád ten strach, aby neměl nějakou tu mozkovou dysfunkci jako já, kdy jsem byla ve školce agesivní a absolutně nezařaditelná a zlepšovalo se to postupně celou základní školu. Ne proto, že by mi vadilo, že nemám "normální" dítě, ale spíš, že to s sebou nese docela dost trápení právě pro to dítě. Ale asi spíš plaším.
    XMARGE
    XMARGE --- ---
    MARKYSHA: Já tě asi neuklidním, u Přemka mě učitelky v nové MŠ upozornily, že mají podezření na nějakou poruchu pozornosti. V lednu jdeme k psycholožce, ale sama psycholožka mi do telefonu řekla, že jí přijde moc malej (teprve mu teď v neděli budou tři) a v předškolním věku mi stejně nic diagnostikovat nebude. Ale u Přemka je to podezření kvůli něcemu jinýmu, než jen dělání hluku a neposlouchání a prosazování se. On je takovej "vycukanej", často vůbec nevnímá, zírá do blba a ve větším kolektivu nespolupracuje, on je schopnej dobře fungovat o samotě, to pozornost udrží dlouho, ale ve více dětech je prostě strašně roztěkanej.. každopádně, i kdyby se nemělo nic potvrdit, jsem ráda, že se k tomu učitelky staví čelem a snaží se se mnou spolupracovat. V předchozí školce jsem jen slyšela "zlobí, nevnímá, odmlouvá" a ještě v den, kdy tam měl P. prvně spát po obědě, mi ředitelka volala, že tam být přes spaní nemůže, že nespí, chodí mezi lehátkama a ruší děti. No v nový školce to dělá taky, ale poradily si s ním a nikdo mi nevolá..
    AERIS
    AERIS --- ---
    MARKYSHA: řeším něco podobného, budu si vyzvedávat žádanku na finiatrii. Ale byla jsem několikrát ujištěna, že na ADHD to nevypadá, spíš na lehčí dysfázie a špatný vývoj sluchu+tvrdohlavé dítě
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    MARKYSHA: i kdyby, ADHD není konec světa.
    RACHEL
    RACHEL --- ---
    MARKYSHA: prosim tě, normální paličák, asi Ti na půl dne půjčím toho našeho :) a jiný úhel pohledu, je to silná osobnost, žádná ovce.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    ANNAWA: Tak školka dobrý, jen mě zneklidňuje, že je Tonda takový, aby v tom nebylo nějaký ADHD. Na druhou stranu u nás se pořád něco děje, moje nemoci apod., žádný rytmus, když ho má na starosti muž, tak se mu moc nevěnuje, tak to bude asi tím.
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    MARKYSHA: tak nakonec asi dobrý?
    Mám zkušenost s podobným dítětem a spravedlivá, byť přísnější učitelka, je vždycky lepší, než hodná a zase hodná, která většinou jen trochu problematické děti nezvládá.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    BALAENA: já teda musím říct, že moje podezření ohledně učitelek bylo liché...jedna je teda přísnější, ale ona ho stejně štědře i chválí. Řekne přesně - zlobil v tom a tom a tom, veliká pochvala za to a to, popral se, ale za to nemohl, to si nezačal atd. Ona teda vyžaduje poslušnost a samostatnost více než ta druhá, která je hodně laskavá, ale Tonda je prostě tvrdohlavý, postaví si hlavu, že nic neuklidí, neoblékne řve a nakonec to udělá, ale stojí to dost nervů a chápu je, že tam mají těch dětí hafo, ale obě to vidí optimisticky. A spíš jsou ke mně jako soucitný, že to nemám s ním lehký, než že by na mě nasazovaly, že ho rozmazluju nebo něco.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    MEDVED007: já se s nimi o tom bavím, shodneme se, že víme, kde je problém - Tonda je hrozně dominantní a neustále středem pozornosti, já jí říkala, i ona kolikrát vidí, jak to řeším, v podstatě stejně nebo podobně jako oni. Dneska mi říkala, že se jí nelíbí přístup muže, že se kolikrát směje tomu, co dělá nebo naopak reaguje neadekvátně, no o tom taky vím. On je teď dopoledne vzorný a začal zlobit, když se změnilo to, že tam spí po obědě, jenže já to minimálně dvakrát do týdne potřebuju, kvůli Alenčinýmu cvičení, svým doktorům apod. Ona neříká, že ho tam dávat nemáme a říká, že podle ní se časem srovná, jen co si zvykne na řád. Ono je to taky těžký, když tam nechodil, že byl nemocný, pak jsem marodila já se zánětem ledvin a dělohy, tak jsem ho tam nedávala, protože bych nebyla schopná ho vyzvednout. Ale spíš mě děsí, aby se třeba neprojevoval nějaký pozdní nástup autismu nebo něčeho apod. Ale všechny doktorky, kam vkročíme, zas říkají, že je nadpůrměrně šikovný a vyspělý...tak nevím.
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    MEDVED007: pokud to ovšem učitelky dělají. u synovce se prvního půl roku omezovaly na každodenní konstatování, že už ZASE byl u oběda poslední. víc se o jeho fungování ve školce ségra ani na přímé dotazy nedozvěděla
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    MARKYSHA: a radí ti učitelky co jako máš dělat, aby se situace zlepšila ? nebo se jejich rady omezují na to, že prostě nechtějí, aby tam byl ? nechci se nijak učitelek zastávat, ale přeci jen asi za život vidí víc dětí než běžná matka a pokud jsou příčetné, tak k tomu třeba mají co říct.....ve školce byl jeden zcela příšerný chlapec....rozkládal celou třídu, nikdo si s ním nevěděl rady, ale rodiče k tomu přistoupili tak, že Adámkovi všichni křivdí, protože on je výborný a co jako všichni mají....stačilo mi vidět, jak hoch voral celou rodinou od prarodičů po rodiče v šatně a bylo mi jasné, proč se chová jak se chová.....čímž vůbec nechci hledat nějaké analogie k Vašemu případu....to vůbec ne, netuším kde je problém.....akorát chci naznačit, že je asi dobré nějak se školkou spolupracovat, jde-li to.....určitě má lepší výsledky, když všichni vychovatelé dítěte táhnou za jeden provaz.....
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    Tak si zas připadám, že mám nějaký výjímečně úděsný dítko :-(
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    ZEMINO: dítě může lozit z jedné školy do druhé jak uzná za vhodné....tedy pokud má škola, kam chce jít volno a vezme ho.....kámoška takhle dítko přehazovala ještě na konci srpna, protože se nečekaně stěhovali.....
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    Třeba ho nepotřebuje, řekl úřad a nedal autistce do školky asistenta - iDNES.cz
    http://olomouc.idnes.cz/...rum-olomouc-160-/olomouc-zpravy.aspx?c=A141029_2111622_olomouc-zpravy_stk
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam