• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    Vážení přátelé, zasloužilé matky (a otcové), tato diskuze vznikla jako reakce na nedávné zkušenosti s přijímáním dítěte do školky. Nás naštěstí vzali, ale soudě podle rozčarování v řadách známých, klientek nebo jen z rozhovorů s matkami tříletých capartů někde na hřišti toto štěstí měl opravdu málokdo. Ráda bych tuto diskuzi věnovala osobním zkušenostem ať už s kontaktem s konkrétními mateřskými školkami či přímo názor na chod školky v případě, že do ní vaše dítě dochází či docházelo, v každé mi totiž bylo řečeno něco jiného a podle všeho má každá školka jiná kritéria pro přijímání dětí. Dále by mě osobně zajímal i záhadný systém jednotlivých obvodů v Praze pro výběr školky pro dítě v případě, že bylo přihlášeno na více školek atp. Tak kdyby o tom někdo něco věděl...
    rozbalit záhlaví
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    KATIA: já se obávám, že je to nastavením - pokud je někdo introvert, bude v kolektivu o něco dřív akorát nešťastný a dopadne stejně. Kdežto průbojný extrovert se o sebe postará už v roce a je vlastně jedno, kdy do toho kolektivu přijde.
    QASHQAI: hm...klasika, matka vypadá, že je taky pěkně agresivní hysterka...
    RACHEL: mám stejný pocit,bohužel s tím bráněním...většinou to pak dopadá, že pak je dítě-oběť za agresora, protože pravý agresor umí manipulovat.
    YENNEFER
    YENNEFER --- ---
    QASHQAI: aha, blbě čtu, je fajn, že maminka to chce řešit to je fakt obrovský plus, tak si jen došlápnout na ty učitelky a ředitelku :-(
    YENNEFER
    YENNEFER --- ---
    QASHQAI: tohle je vcelku běžné :-((( bohužel, snad v každém kolektivu se najde nějaká takováhle potvora, co si hraje na včelí královnu a je natolik vyčůraná, že ví, jak to má dělat, aby zalíbila i učitelkám, jen mě překvapuje, že ty to neprohlédnou, zase je fajn, že máš spojence, šla bych do toho rázně a nebála se používat slova šikana, aby si učitelky a ředitelka uvědomily, že věc je vážná a musí ji řešit...
    v naší školce to dělaly tak, že konkrétní holčičku, pokud nesekala dobrotu, tak oddělovaly od jejích stoupenkyň, trochu to zabíralo, ale moc ne... :-/ většinou totiž není podpora v rodičích, kteří se v takovéhle cácorce většinou vidí a to co dělá jim připadá roztomilé...

    pokud na to ředitelka nezareaguje, sepiš oficiální stížnost, že ve školce dochází k šikaně, a že žádáš o urychlené řešení, a že pokud s tím něco neudělají do té a té doby, postoupíš stížnost na zřizovatele.... a pošli to poštou, ať to máš potvrzené s datem...
    EDERA
    EDERA --- ---
    QASHQAI: Hodně pozitivně bych viděla to, že se k tomu Emmy maminka postavila čelem a zjevně takové chování považuje za nepřijatelné a nehodlá ho vlastní dceři trpět. Ostatně i to, že to Emma nepopřela, je dobrý.
    RACHEL
    RACHEL --- ---
    QASHQAI: tak to je drsny.

    promluvit s reditelkou, oficialne podat nejakou stiznost na ucitelku, pokud se to nezlepsi a nebude s tim nic delat, znovu promluvit s matkou Emmy...

    hlavni je, aby to vedela ucitelka a neco s tim delala!
    QASHQAI
    QASHQAI --- ---
    Tak akce z dnešního rána. Paní učitelce jsem ráno řekla, že ji opět včera ve školce v umývárně Emma bouchla. Ona opět že tomu nemůže uvěřit, že zrovna tak hodná holčička...Marušce řekla, že to má učitelce říct. Tak jsem řekla, že Maruška jak sami vidí je extrémně uzavřená a neumí to prostě jít poté nahlásit. Zase že na to dohlídnou.
    Vyjdu ze třídy a koukám přes okýnko na Mářu jak tam stojí a už brečí, nudle tečou...Jedna matka přichází s holčičkou a ptá se na situaci s pláčem a dojde řeč i na tu Emmu a představte si, že ta Emma prý taky jde po její holce!!! Prý nastoupila do této školky v září taky nově a od začátku ji prý odstrkuje, říká jdi pryč, cení na ni zuby...A ta holčička je prý tak vyřízená, že přestala ve školce úplně mluvit a družit se....Prý se tam bojí i dojít na wc a matka pro ni denně chodí po obědě...Nechápu, proč to vůbec neřešila do této chvíle, třeba se s výpovědí přidá a doufám, že to potvrdí také před učitelkou.
    Jsem v šoku, tak ta vychytralá Emma fakt jde po slabších a asi ji jde i o svůj harém, nechce mezi své kamarádky nikoho vpustit...
    Vycházím ze školky a naproti jde ona matka s holkou. No tak jsem si s ní promluvila, že se děje to a to a její reakce byla, že to není možný, Emma nikdy nikoho nebila, proč by to dělala zrovna vaší holce???Nakonec si matka k ní klekla a několikrát na ni ječela, jestli Mářu opravdu bila...Ta kývala hlavou že ano. No matka na to jen, že si s ní doma o tom večer promluví. Tak jsem zmínila i tu matku co jsem s ní před jejich příchodem mluvila a ona se vřítila zpět do třídy a učitelce řekla, že má druhou stížnost, že je to ale fakt neuvěřitelný...
    Tak jsem zvědavá, zda bude vůle něco s tím dělat. Když nepomůže matky domluva a učitelky mi dál budou říkat, že nic nevidí a Mařen mi bude denně říkat o pleskání kdesi v zákoutích...co mám pak dělat??? :(

    KATIA
    KATIA --- ---
    QASHQAI: tak to ale právě trochu naznačuje, že je možná fajn, když děti jsou v kolektivu o něco dříve a učí se víc otrkat, ne? a tím fakt nemyslím bouchnout zpátky, ale dokázat si vymezit prostor, chovat se dostatečně sebevědomě atp.?
    já jsem teda velmi spokojená s naším rozhodnutím, kdy od necelých dvou chodí na cca 10 hodin týdně do malé školičky, jsou tam dvě učitelky na menší skupinu dětí a fakt se starají o to, aby tam bylo dětem dobře a zapadly. i jinak teda máme okolo sebe hodně dětí v podobném věku, ale to fungování ve skupince/s cizími dospělými, je zase něco úplně jiného.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    QASHQAI: řekni jí, že nemáš důvod dcerce nevěřit a že trváš, aby na to dohlídly.
    EUCHENIE
    EUCHENIE --- ---
    CROSS: bambin taky menil dvakrat, prvni opoustel asi ve dvou a ctvrt, druhou ve trech. vzdycky jsem ho lakala na tu novou, co vsechno tam bude a tak. jinak mame ritual, ze ho dovedu k uce a ptam se, esi muzu jit - syna.) nekdy tam jsem i pet minut, vynda si auta, zabavi se a muzu.] jednou jsem rikala, ze uz jdu, ale asi to preslechl, otocil se, nevidel me a desne rval. tak to holt mame tak, no.] i kdyz si pancelky mozna myslej, ze jsem blazen.]
    QASHQAI
    QASHQAI --- ---
    MARKYSHA: Já to primárně chci řešit s učitelkama, ale jedna z nich mi řekla, že zrovna Emmička je přeci taaak hodná holčička...To je pak těžký. Musím paní učitelce zítra vysvětlit, že pro ni/učitelku/ může být sebehodnější, ale MOJÍ dceři v ústraní prostě ubližuje... A to není fér a nenechám to být.
    Jak to dnes doma horečnatě horem pádem řeším, tak muž už řekl, že když nic nepomůže, zdrhne holt jednou dřív z práce a fakt si holku podá. No tak uvidíme.

    EWICZZZKA: Děkuji, snad to bude brzo v pořádku. Jinak se dopředu nestresuj, jak se tvé dceři povede ve školce. Každé dítě je jiné, nemusí se s tím vůbec setkat. Maruška byla do tří let pouze s mladším bráchou, pokud nepočítám hřiště, kde bylo vše v normálu.

    Kdybych věděla, že je ta naše dcera trochu mrška co dovede jiným dětem občas "zatopit", ale ona je fakt tak čistá duše...A proto mě to tak moc bolí :( Za ní.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    QASHQAI: a jéje...no taky bych to řešila zejména s učitelkama, s rodičema ne, ono když ty budeš prudit učitelky, ony budou prudit rodiče. U nás snad taky nic takového není, soudím z přesného popisu, co Toník celý den dělá a nedělá, že mají přehled. Tyhle introvertní inteligentní a hlavně odlišné děti to mají těžké, ono když jí řekneš, aby si to nenechala líbit, bude za agresora ona, když bude žalovat, nebudou ji mít dětí rády...
    SANTAL
    SANTAL --- ---
    YENNEFER: Nj... Mám za to, že podstatná je prevence - proto jsem pečlivě vybírala školku i školu. Byť jsem zato tady i v reálu byla různě pomluvena, já jsem fakt ráda, že ve škole mého prvňáka maj integraci DMO, ne "dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí". Neb mé starší dítě je taky citlivka, co ránu nevrátí (ten druhý naopak, výchova stejná, vzory - rodiče stejní, co nadělám).
    YENNEFER
    YENNEFER --- ---
    SANTAL: nechci ti kazit náladu, ale většina rodičů těchhle hajzlíků si myslí, že jejich děti jsou roztomilé, úžasné a tohleto chování nevidí/omlouvají/ignorují...

    situaci se šikanou bych řešila hlavně s učitelkami, napřed ústní formou, potom písemnou, pokud se k tomu nepostaví zodpovědně, oni tohle řešit musí, že se jim možná nechce, je jiná věc...
    SANTAL
    SANTAL --- ---
    QASHQAI: Hodně je to o učitelkách - ve třídě mých synů jsou 2 děti DMO, 1x down. Stejnak to zvládají, i když samozřejmě ty děti nejsou hvězdy, že.

    Druhá věc je, že děvče bude pěknej hýzlík, co to dělá zatajeně a ty učitelky ji budou muset aktivně přistihnout.

    Promluvila bych si s rodičema té dívky. Pokud vypadají příčetně. Já bych, tohle zjistit o mém synovi, zakročila rázněji než jakákoli učitelka :-)

    A moje kamarádka, když ve školce byl chlapeček, co kousal, a učitelky i rodiče se tvářili, že se s tím nedá nic dělat, než "čekat až z toho vyroste", neb kouše i doma rodinu, kluka vzala, zvedla, udělala na něj velké zlé oči, řekla, mu, že ještě jednou kousne její dceru, tak si ho najde a kousne ho ONA, a ona má větší zuby - pak je ukázala - hele, když ty dásně ohrnula na mě, lekla se ta praopice ve mě :-) - ta klukova taky, její dceru již nikdy nekousl, neví ani o tom, že další dítě ve školce - doma třeba kouše dál, ale to ji nezajímá...
    Hele, kousal tak, že děti nosili fialové podlitiny.
    EWICZZZKA
    EWICZZZKA --- ---
    QASHQAI: ja teda bohuzel neprispeju radou, ale jen chci napsat, ze moc drzim palce a budu rada, kdyz das vedet, jak se to vyviji. Dcera ma ted 2r3m, ale jako bys ji presne popsala. A ja obcas trnu strachy, jake veci ji mezi detma ve skolce (skole) cekaji.
    Muzu se zeptat, jestli jste se uz pred skolkou pohybovali vic v nejakem detskem kolektivu, kde by mela moznost se otrkat? Ja se ted hodne casu staram o umirajiciho dedu, dcera je se mnou a na nejake aktivity mezi dalsimi detmi nezbyva moc casu a prostoru. A ja se bojim, ze ji tim ublizuju do budoucna.
    CROSS
    CROSS --- ---
    TUTIK: no jo, my jsme taky pořád poslouchali Linda sem a Linda tam o jedné jeho spolužačce z předešlé skupiny, pak se zdálo, že na ni zapomněl asi tak za dva dny. Na druhou stranu vždycky když vidim, jak ty ostatné děti ho vítají a volají na něj jménem, tak mi to pak vrtá hlavou.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    CROSS: my ze začátku, než začal chodit do té pro starší, jsme mu ji podali tak, že je pro "velké" takže se těšil, ovšem měl tam jednu svoji kamarádku, se kterou vzniklo výjimečné pouto mezi takhle starými školky, ale ta má vývojovou dysfázii, tak chodí do úplně jiné školky, takže se scházíme po školce na hřišti nebo o vikendu v obchodním centru. Je to úplně dojemný, jak se objímají a vítají.
    TUTIK
    TUTIK --- ---
    CROSS: Z me zkusenosti obe holky v tomhle veku nejak po 'byvalych' spoluzacich netesknily. Vzpomnely si na skolku jako takovou, ale i kdyz se dostaly do skupiny uplne novych deti, za par dni se spratelily tam a rychle zapomnely na ty 'stare'.
    Mladsi dcera si pamatuje akorat jednu holcicku, s kterou chodila, (ted presla v zari zase do jine, velke statni, skolky) a to stejne jenom kvuli tomu, ze obe jejich starsi sestry chodi spolu do tridy v MS a kamaradi se, takze se obcas vidame mimo.

    CROSS
    CROSS --- ---
    TRISSIE, RACHEL, TUTIK: díky za názory. Doplním, že syn do současných jeslí/školky chodí od cca půl roku věku, teď v létě změnil skupinu a přešel do té pro starší děti. Tam s ním přešly asi 2-3 děti, které znal už z předešlé skupiny, a o ostatních "starých známých" jsme prostě přestali slýchat. Celkově se to obešlo bez problémů, ale byla tam určitá kontinuita. Druhé dítě je naopak mladší, to tomu nepomůže.

    Probíhá to tak, že teď bude mít několik týdnů šanci se adaptovat (jednou týdně v nové školce, od hodiny až po celý den), což hádám proběhne v pohodě. Otázka pro mě je především to, jestli nějak řešit konec docházení do té současné.

    Taky myslím, že ho prostě postavíme před hotovou věc, ale pochybnosti mám, tak se radši se ptám.
    TUTIK
    TUTIK --- ---
    CROSS: Starsi dcera menila jesle/skolku po letnich prazdninach, mladsi ze dne na den v prosinci. Starsi zmena v pohode - jen jsme ji rekli, ze bude chodit do 'velke' skolky a vzala to v pohode.
    Mladsi prvni den byla nadsena, pak ovsem druhy den v nove skolce prisel Mikulas a bud si najednou uvedomila, ze to tam nezna, nebo se lekla, ale prorvala to, tak jsem ji vzala domu. Pak jsem tam s ni dalsi den asi hodinu sedela. Dalsi dny zvykani po ranu plac (tedy spise vztekly plac, sezeni za dvermi v satne), nez se uklidnila a sla si hrat s detmi. Pak zacaly vanocni prazdniny a po novem roce zvykani nanovo.

    Znovu bych to uz udelala tak, ze bych ji nechala v prosinci jeste ve stare skolce/jeslich. Behem vanocnich prazdnin hodne zduraznovat, jak uz je velika a jak pujde do velke skolky, kdyz jdeme okolo, ukazat na skolku, ze tam chodi segra, proste aby se tesila a videla to jako neco skveleho. A do nove skolky bych ji dala az po novem roce.

    Myslim, ze tech ctrnact dni prestavky na prazdniny ji zbytecne cele zvykani prodlouzilo a zneprijemnilo.
    RACHEL
    RACHEL --- ---
    CROSS: syn taky menil po pul roce skolku, jak pise Trissie, pripravit se na to, ze si bude zvykat, nez si osaha, jak to tam chodi, novy ucitelky, ale pokud vam se to prostredi libi, tak by to mel zvladnout.
    a hlavne, jestli tam starsi dite chodi rado, to by taky mohlo pomoct.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    CROSS: náš tříleťák měnil školku za posledního půl roku dvakrát (jednou kvůli dojíždění, podruhé proto, že ta nová z dne na den přerušila provoz). V obou případech jsme mu pouze řekli, že teď bude chodit do nové školky, kde si bude hrát s novými hračkami a vzal to jako fakt.

    Samozřejmě je potřeba počítat s tím, že v nové školce si některé věci budou nějakou dobu sedat (můžou být stížnosti na chování, může se najednou začít počůrávat, hůř spát po obědě...), ale chce to čas a komunikovat s učitelkami (můžou za částí problémů být malé změny zvyků mezi školkami).
    CROSS
    CROSS --- ---
    Dotaz do pléna: synovi budou v únoru tři; v prosinci ho čeká změna jeslí/školky kam chodí už... co chodí. Nejsem si jist, jak ho na to připravit, především v tom smyslu, že od určitého data už nepotká svoje současné známé (se kterými se mimo jesle nevídá).

    Je tu samozřejmě období, kdy má možnost si zvyknout na nové prostředí, vychovatele/vychovatelky a děti, ale to neřeší, co s těmi současnými.

    Nebo to nemám řešit? Přece jenom je ve věku, kdy si mnoho věcí uvědomuje, ale souvislosti mu ještě nevysvětlím.

    (Změna jeslí má řadu důvodů - je to blíž, je to levnější, obě děti by chodily do stejného zařízení. Máme o tom s ženou pochybnosti, ale věcné důvody jsou pro změnu. K tomu nicméně moje otázka nesměřuje.)
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    BEBERA: Bártovi jsou tři a půl a maluje taky maximálně sisate ovály a to ještě na pokyn, ale obecně o kresleni nemá zájem. Nemel ho ani o hudbu, tam se to tedy posunulo, poslední dva měsíce zpívání vždy, když náhodou nemluví :-D
    RACHEL
    RACHEL --- ---
    QASHQAI: hm, treba ji doma ponizujou, treba je taky nestastna, ale takhle holt ne.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam