• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    TUTIK
    TUTIK --- ---
    CROSS: Starsi dcera menila jesle/skolku po letnich prazdninach, mladsi ze dne na den v prosinci. Starsi zmena v pohode - jen jsme ji rekli, ze bude chodit do 'velke' skolky a vzala to v pohode.
    Mladsi prvni den byla nadsena, pak ovsem druhy den v nove skolce prisel Mikulas a bud si najednou uvedomila, ze to tam nezna, nebo se lekla, ale prorvala to, tak jsem ji vzala domu. Pak jsem tam s ni dalsi den asi hodinu sedela. Dalsi dny zvykani po ranu plac (tedy spise vztekly plac, sezeni za dvermi v satne), nez se uklidnila a sla si hrat s detmi. Pak zacaly vanocni prazdniny a po novem roce zvykani nanovo.

    Znovu bych to uz udelala tak, ze bych ji nechala v prosinci jeste ve stare skolce/jeslich. Behem vanocnich prazdnin hodne zduraznovat, jak uz je velika a jak pujde do velke skolky, kdyz jdeme okolo, ukazat na skolku, ze tam chodi segra, proste aby se tesila a videla to jako neco skveleho. A do nove skolky bych ji dala az po novem roce.

    Myslim, ze tech ctrnact dni prestavky na prazdniny ji zbytecne cele zvykani prodlouzilo a zneprijemnilo.
    RACHEL
    RACHEL --- ---
    CROSS: syn taky menil po pul roce skolku, jak pise Trissie, pripravit se na to, ze si bude zvykat, nez si osaha, jak to tam chodi, novy ucitelky, ale pokud vam se to prostredi libi, tak by to mel zvladnout.
    a hlavne, jestli tam starsi dite chodi rado, to by taky mohlo pomoct.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    CROSS: náš tříleťák měnil školku za posledního půl roku dvakrát (jednou kvůli dojíždění, podruhé proto, že ta nová z dne na den přerušila provoz). V obou případech jsme mu pouze řekli, že teď bude chodit do nové školky, kde si bude hrát s novými hračkami a vzal to jako fakt.

    Samozřejmě je potřeba počítat s tím, že v nové školce si některé věci budou nějakou dobu sedat (můžou být stížnosti na chování, může se najednou začít počůrávat, hůř spát po obědě...), ale chce to čas a komunikovat s učitelkami (můžou za částí problémů být malé změny zvyků mezi školkami).
    CROSS
    CROSS --- ---
    Dotaz do pléna: synovi budou v únoru tři; v prosinci ho čeká změna jeslí/školky kam chodí už... co chodí. Nejsem si jist, jak ho na to připravit, především v tom smyslu, že od určitého data už nepotká svoje současné známé (se kterými se mimo jesle nevídá).

    Je tu samozřejmě období, kdy má možnost si zvyknout na nové prostředí, vychovatele/vychovatelky a děti, ale to neřeší, co s těmi současnými.

    Nebo to nemám řešit? Přece jenom je ve věku, kdy si mnoho věcí uvědomuje, ale souvislosti mu ještě nevysvětlím.

    (Změna jeslí má řadu důvodů - je to blíž, je to levnější, obě děti by chodily do stejného zařízení. Máme o tom s ženou pochybnosti, ale věcné důvody jsou pro změnu. K tomu nicméně moje otázka nesměřuje.)
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    BEBERA: Bártovi jsou tři a půl a maluje taky maximálně sisate ovály a to ještě na pokyn, ale obecně o kresleni nemá zájem. Nemel ho ani o hudbu, tam se to tedy posunulo, poslední dva měsíce zpívání vždy, když náhodou nemluví :-D
    RACHEL
    RACHEL --- ---
    QASHQAI: hm, treba ji doma ponizujou, treba je taky nestastna, ale takhle holt ne.
    QASHQAI
    QASHQAI --- ---
    Díky za nakopnutí a rady. Nechám to s rodiči zatím být a kdyby ještě něco bylo tak si ji zas odchytím a zkusím to ještě jednou touto cestou. Pak až ty rodiče. Matku si pamatuju ne skrz tu holku, ale utkvěla mi v paměti jak na ni ječela kolikrát v šatně a dost hrubě se k ní chovala...Možná si tak kompenzuje útlak od matky na Máře...kdo ví :(
    RACHEL
    RACHEL --- ---
    jo, pripadne na ni poslat manzela, trochu udelat bububu. v tomhle veku by to jeste melo fungovat.

    ale hlavne vase dcera musi vedet, ze je skvela takova, jaka je a ze tamta holka se chova osklive. a vedome bych ji ucila se branit, vidim to uz na piskovisti, nektere deti jdou a vezmou druhemu hracku - jedni si to nenechaji libit, perou se, rvou a druha skupina sedi, necha si to vzit... ucit ji, aby se umela za sebe postavit.
    QASHQAI
    QASHQAI --- ---
    RYBKA: Máš pravdu nejvíc v té chvíli čekám od učitelky, ale mají fakt třídu třiceti dětí /z toho jen 4 kluci.../ takže si možná nevšimly a jak se to dělo mimo její oči...
    RACHEL: Jo taky si říkám, že nechat si ji doma bude na prd. Stejně musí chodit do školy tak jako tak...Spíš aby se bránila a naučila se vybojovat svoje místo. Ona je dost měkká i co se týče vracení úderů. Mladší brácha má tendenci ji mydlit a ona se skrčí a nevrátí mu to. Říkám tak mu to vrať a ona že to se přeci nedělá...
    MEDVED007: Jo to jsem už udělala minulý týden, když měli dušičkové tvoření. Ta holka odběhla do šatny pro něco kde jsme se oblékaly a tak jsem jí řekla, že tohle se teda nedělá a že už to nechci slyšet, že se to ve školce děje. Koukala jako puk a jen říkala, aha, ano, ano...a prd. V pondělí už jí bouchala.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    RYBKA: mně to divný nepřijde - podle toho popisu agresorka moc dobře hlídá, aby zaútočila jen v případě, že nemá svědky.

    QASHQAI: já bych to zkusila řešit i s rodiči - horší, než že tě pošlou do prdele, to nebude. Agresorka ví, co dělá (viz ta vynalézavost při hledání příležitosti), takže je šance, že doma jí takové chování netolerují...
    a když selže vše ostatní, tak... od hodně matek jsem slyšela, že si vzaly (nebo tím pověřily manžela) takového školkového agresora stranou a jasně mu řekly, kdo tady má větší zuby.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    já se trochu bojím, že ač se učitelky budou snažit a budou to vědět, tak děti sakra dobře vědí, které chování je nežádoucí a tudíž to budou vždycky dělat tak, aby je nikdo neviděl.....osobně bych si počíhala na holčičku a mezi čtyřma očima jí v klidu, ale důrazně vysvětlila, že takhle nee....obávám se totiž, že debata s rodiči je dost na nic...
    RACHEL
    RACHEL --- ---
    kdyz ted je fakt tezka situace, jak ma jedna ucitelka uhlidat skoro tricet deti, vsimat si, kdo koho vyclenuje, jeden potrebuje utrit zadek, tamhleten se polil, tamhleti dva se tahaji o hracku, tamta breci,ze chce maminku,...
    na druhou stranu, kdyz jdu okolo skolky tady, co bydlime, ucitelky sedi na lavicce a kecaj, dite sedi pod stromem a breci, nikdo si ho nevsima, nakonec tech penez za soukromou skolku nelituju.
    RACHEL
    RACHEL --- ---
    QASHQAI: to je blba situace.

    zaprve: pokud nekdo ve skolce ublizuje druhym, mela by to resit ucitelka, kdyz nekdo nekoho prasti.

    za druhe: ja bych asi svemu diteti dovolila, aby se branilo. pokud agresorovi rekne: Nech toho. a on ublizuje dal a ma mentalne na to, to pochopit- tak bych ji rekla, at si to nenecha libit.
    a opet by to mela vedet ucitelka. zaroven s ucitelkou probrat, jak takove pripady resi, abyste postupovaly stejne.

    s dcerou situaci probrat, co nejvic ji zvedat sebevedomi.
    nevim, jestli je resenim, nechat ji doma. to bych si nechala az jako posledni moznost, kdyby vse selhalo (ucitelka, domluva, rodice agresorky,...), dcera tam fakt nechtela.

    podle jeji povahy, jak ji popisujes, ji tohle muze cekat i ve skole, tak ji naucit se mit rada a branit se, pripadne. byt sebevedoma, nerikam se prat, ale aspon to rict vam nebo ucitelum.

    s tou druhou holcickou, to je tezko odhadnout, mozna je jen takova povaha, ale jestli to ma odkoukany z domova, tak rozhovor s rodici muze byt jeste vic kontraproduktivni.

    sazka do loterie - pokud by nic nezabralo, promluvit si primo s tou holkou, v klidu se ji zeptat, proc vasi dceri ublizuje, co ji udelala a bez nejakeho vyhrozovani a emoci ji rict, ze se ti to vazne nelibi a neprejes si, aby se k ni tak chovala.

    RYBKA
    RYBKA --- ---
    QASHQAI: Mně přijde divný, že si toho učitelky nevšimly... Navíc když jsi jim to řekla, měly by s tím nějak pracovat. Zkusila bych znovu promluvit s učitelkami, domluvila bych si schůzku s ředitelkou, i bych se snažila promluvit s rodiči té holčičky, a hrozně bude záležet, jak kdo bude reagovat. Jestli se učitelky i rodiče budou snažit to zlehčovat, zkusila bych najít jinou školku (ideálně s nějakým lepším přístupem), protože kde není vůle, není cesta. Ale třeba se budou snažit, a pak bych jim dala šanci.
    U "nás" ve třídě je třeba holčička s nějakým speciálním naslouchátkem, od pohledu trochu vyčnívá, ale učitelky jí pomohly zapojit se úplně krásně. Vůbec mi přijde, že se jim tak nějak daří zařídit takovou přátelskou atmosféru ve třídě. Řekla bych, že je to hodně díky tomu, že jsou pořád v kontaktu s dětma, nikdy jsem je neviděla sedět "za katedrou", i když mají nějakou práci, třeba přípravu materiálů na další den, vezmou si to k malému stolečku mezi děti, pořád se s nimi baví.
    QASHQAI
    QASHQAI --- ---
    Tak je to tady. Myslela jsem si, že toto budeme řešit až s nástupem na základku, ale už ve školce je naše Maruška obětí šikany...:(
    Jsou jí 4 roky. Je to hodně introvertní, hloubavý a přemýšlivý typ. Je přecitlivělá. Co se týče chytrosti je spíš nadprůměrná /absolovali jsme testy u psycholožky a řekla že co umí je prý obvyklé až u školních dětí.../, ale bohužel v životě, mezi dětmi /dospělými / působí jako když sotva začala mluvit. Stydí se projevit, něco říct, schovává se za mě- tydýt hadr a štve mě to, protože v kruhu rodiny je veselá, miluje knihy, hlavně encyklopedie, debatuje, uvažuje do hloubky nad věcmi...
    Ona je asi jiná i na pohled. V její třídě je to samá načančaná princezna s různými hůlkami, čelenkami, sukně s třásněma...Maruška má toto úplně na háku a když už jsem ji chtěla místo tepláčků taky dát nějaký šatičky a do vlásků aspoň sponky nechtěla to - nějaké oblečení, česání a činčání jde mimo ni.
    Ve školce má jednu spřízněnou duši za což jsem nesmírně ráda - to jsou pak spolu a vidím, že je šťastná. Jenže ta kamarádka je už dlouho marod a Maruška je tam jak ten kůl v plotě. Princezničky se točí kolem jedné/nejstarší holčičky-je jí 5,5 l./ a ta jim jakoby velí a ony ji žerou. No ale ta velitelka asi vysondovala že Maruška je slabá, tak trochu jiná a jde po ní - začalo to slovním odstrkováním-jdi pryč, my si s tebou nechceme hrát až po bouchání po hlavě...To jsem už šla za učitelkou a ona mi povídá, že si ničeho nevšimly, že si teda dají pozor. Maruška mi řekla, že jí včera 2x uhodila, jednou když šla do kuchyňky s talířkem (byly tam samy) a podruhé v rohu třídy, kde mají kuchyňku. Taky tam byla schovaná a učitelka to prý neviděla...Maruška jí jen řekla, ať to nedělá a ona ji prý bouchla znova a Maru nechápe proč. Řekla mi:"Mami, já nevím proč, ale ona mě nemá ráda a já jsem z toho smutná." :(
    Mám dotaz zda to někdo také ve školce řešil u svého dítěte, jak to dopadlo, srovná se to, nebo ji mám radši nechat doma, když jsem stejně ještě rok na MD s mladším bráchou? Nechci aby už v tak útlém věku byla odstrkovaná a otloukánek...Je mi z toho dost zle a nevím, jestli to nechat být, nebo to říct i rodičům? Ale to mi přijde blbý, co oni zmůžou - to nedělej, tytyty?...
    To už spíš bych čekala, že ta učitelka bude u toho svědkem a seřve jí /důrazně dá najevo/, že tohle se nedělá? Jsem z toho fakt špatná.

    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    já bych snad radši, aby Pavel nemaloval... protože když už maluje, tak nejradši po zdi :-)
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    ANNAWA: Tonda maluje, ale všechno vypadá tak nějak stejně. Já neumím malovat dodnes a to můj otec měl dvě výstavy.
    BEBERA: Kdyby ovál, Tonda maluje kosočtverce:)
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    MEDVED007: syn hlavonožce nikdy nemaloval, protože syn opravdu nemaluje vůbec. Kdysi jsem to tu už psala, jak zničehonic vzal papír, tužku a nakreslil celou postavu. Tím se malířsky vyčerpal a od té doby maluje občas zas jen ovály - ryby. Vůbec nechápu, že ho přitom strašně baví tvořit, chodí na kroužek se šesti- a sedmiletými dětmi a prý to zvládá úplně v pohodě.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    MADIETTA: i u Vás ? tak to jsem ani nevěděla....u nás tedy ZUŠ nikdy ani neproběhla, protože bylo už v první třídě zřejmé, že to takhle nějak směřuje....navíc jak píšeš....ani do toho nemá chuť, to ta mladší je daleko větší tvořivec....furt něco matlá, kreslí, lepí, stříhá....k vánocům si přála tavnou pistoli :-)
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    MEDVED007: starší syn, ze kterého byli ve výtvarce v jeho šesti letech úplně poprdění, jak je talentovaný, se ve vývoji zasekl natolik, že jsem ZUŠku letos utla. Nemělo to cenu a on se hlavně ani nesnažil, prostě se tím směrem rozhodl nevydat. Dneska kreslí a maluje snad hůř než jeho o tři roky mladší bratr.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam