MEDVED007: takze se ti to nakonec, prestoze slozite, podarilo vybehat, takovy proaktivni pristup ti chvalim. Celkem bych doporucila si na aktivni pristup ke vzdelavani vlastnich deti zvyknout, protoze s lidma v cele jako je Chladek se tu zmeny k lepsimu svrchu opravdu nedockame. Tlak na zmeny bude muset vychazet zespodu, od aktivnich rodicu, kteri se zajimaji; kteri se nespokoji s tim, jak veci jsou ted a budou se zajimat proc a jak by pripadne sli jinak, lip; nespokoji se s duvody, proc neco nejde, ale budou vyzadovat reseni, jak by veci sly.
Jinak ja osobne zrovna na nesmyslna narizeni narazim taky - diky nove legislative, ktera ma vzneseny cil zlepsit vzdelani pedagogickych pracovniku, si musim se svym Mgr. z psychologie dodelavat pedagogicke vzdelani. Pracuju sice v soukrome skolce, ale jsme i v rejstriku a dostavame dotace, plus jako zastupkyne reditelky te prime prace s detmi uz mam min, ale nejakou porad jeste mam. Tech moznosti ped. studia tu zas tak moc neni, ja volim cestu nejmensiho odporu a jdu na zkracene pomaturitni studium na stredni ped. skole, kde mi prosipekne pan reditel zamitl zadost, aby mi byly uznany psychologicke predmety a pripadne zkraceno studium, takze budu muset delat maturitu z psychologie. Pana reditele, az ho uvidim osobne, se jeste hodlam optat, jestli mu to nepripada trochu legracni, ale treba ma nejaky padny duvod...
Pricemz pedagogicke obory, kteryma bych si moc rada rozsirila sve vzdelani, tady v CR vubec neexistuji ('Educational Leadership' nebo 'Future of Education').