• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    ZEGA: To je hrozné postižení tohleto neustálé chválení, odměňování, známkování...takové učitelské. Dcera tuhle něco dobře složila u prarodičů a tchán (učitel) hned, "no, vidíš, a ve škole bys za to už dostala jedničku!"...Dcera koukala jakože cože, co to je nějaká jednička, co to děda mele? :-) Dělala to, protože ji ta skládanka bavila...
    A jo, bohužel v naší školce taky vychovávaj bonbonama...Pořád tak nějak doufám, že to bylo třeba jen ten první den...týden. Nevim, co na to říct, asi budu muset hodit řeč s učitelkou, ale teda nechce se mi do toho.
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    ZEGA: Ne, bonbony se u nás nedávají, dokonce ředitelka vyvěsila na nástěnku leták, proč je pohlazení a láska lepší než bonbony. Ale když je jedna z učitelek nemocná nebo na dovolené, zaskakuje za ní učitelka v důchodu a ta jim dávala bonbony i za to, že dobře zodpověděli hádanku...
    ZEGA
    ZEGA --- ---
    dávají u vás dětem ve školkách učitelky bonbóny?? jako ještě s hláškou: když jste tak uklidili, tak tady máte bonbón?
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    SARGO: uvidíme...

    zatím nejnadšeněji reaguje mladej, takže asi za týden (od 15.) to spustíme.
    SARGO
    SARGO --- ---
    TRISSIE: Jenom to ale ranní provoz o dost zpomalí. Sice do autobusu lepší, ale převlíkat ráno napřed jednoho a pak dvě, místo všech tří naráz, bude delší, zvlášť jestli ty dvě budou trvat na tom, že půjdou s bráchou dovnitř. :-)
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    TRISSIE: já taky při každé změně měla dilema jak prase, nevěděla jsem, váhala a ve finále se ukázalo, že nakonec byla každá změna k lepšímu a děti to snášely pomalu líp než já :-)
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    TRISSIE: já jsem tehdy taky byla skoro nerada a nakonec to bylo dobrý.
    SARGO
    SARGO --- ---
    TRISSIE: Tak asi gratuluji...? :-D
    Já tam vidím hlavně to "bude pro něj lepší být se staršími". :-)
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    tý jo, tak mi právě volali z naší státní (kde jsme byli třetí pod čarou), že se uvolnilo místo a že všichni před námi odmítli...
    a já najednou nevím! jako, věděla jsem, že na to během roku dojde, ale teď na to prostě nějak nejsem připravená, že už je to tady...
    hlavně, od chvíle, co nám přišlo rozhodnutí o zamítnutí, si racionalizuju, jak je to vlastně dobře, že mám aspoň všechny děti v jedné školce, že je to dobře i pro ně (že jsou spolu) i pro mě (delší otvírací doba), a že je to sice drahé, ale co už...
    jenže v některých věcech by to bylo jednodušší (ráno vozí tatínek autobusem, bylo by pro něj méně náročné brát jen kočár s dvojčatama a státní školka je po cestě na zastávku) a hlavně pro Pavla by asi bylo lepší být mezi staršími dětmi... ale nevím, jak budou brát to rozdělení?

    a samozřejmě, včera jsem dotáhla do školky zásoby hygienických potřeb na celý školní rok za všechny tři děti (což je v horizontu všech věcí a všech nákladů prkotina, ale mám od toho puchýř na ruce, takže je to taková ta pověstná třešnička na dortu :-)
    SINSEMILLA
    SINSEMILLA --- ---
    TAPINA: Presne..

    No co se da delat, jen uz nema ke skolce tak vrely vztah jako loni, ale pocitam, ze az si na nove deti zvykne a skamaradi se, bude to lepsi
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    KATIA: To si myslím už od soukromé školky. Mladší se snaží jít dopředu, aby se vyrovnaly starším, starší vidí, že každý, kdo neumí to, co oni, není hned blbeček... Taky máme smíšený kolektiv, extra jsou jen předškoláci.
    KATIA
    KATIA --- ---
    zatím se utvrzuju, že smíšený kolektiv má své výhody...
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    ELIZHANNAH: časem už ty řeči hodíš za hlavu, řeším jenom něco, co mohu ovlinit, naučit, odstranit, povahu neznásilňuju, ony si i ty učitelky časem na to dítě zvyknou. U Tondy byly z něj na Bohnice a na konci div neslzely (doufám, že teda ne úlevou :-D ), že se jim bude stýskat a neustále ho tulej. No on je taky teda i lichometník, on je sice pro každou rošťárnu, ale tím dnem se prochechtá a proskáče, umí pohladit, hodit Svůj obrovský modrý pohled, zamrká řasami a řekne: "paní učitelko, já vás mám rád" a už jsem pak slyšela stížností minimum. A to jsem myslela, že to platí jen na mě a že jsem měkká a on i ty ostřílený účy zpracoval, asi bude drobet manipulátor, si myslím.
    TORUVIEL: tak já jsem byla extrém, taky jsem měla smůlu na ty učitelky, kromě špatného prostředí doma i spousta dysfunkcí, modřiny jsem měla jak od fotra, tak od toho, že jsem měla špatnou orientaci v prostoru a pořád se o něco mlátila. Učitelky usilovaly hlavně o to, abych šla do zvláštní školy, naštěstí jsem šla do vyrovnávací a tam jsem měla na učitelku zase štěstí, ta to opravdu žrala, brala si nás i domů, každého brala individuálně. Ještě na střední škole jsem jí volávala, jak si vedu.
    SINSEMILLA: Tondu zase kvůli tomu mluvení nechali v původní třídě, takže tam bude jeden z nejstarších a hlavně mu odejdou všichni kamarádi:-( Ale Pepa se prý vzepřel, že chce zůstat, kde byl, tam je to ještě v jednání, jestli mu zůstane Pepa, tak bude šťastnej jak blecha.
    SINSEMILLA
    SINSEMILLA --- ---
    Taky se snazim smirit se skolni realitou - loni brali do skolky 43 novych deti plus minus triletych. Po roce nektere ze synovi tridy soupli do starsich. Jako klic vzali rok narozeni (do konce prosince), takze ti, co sice mluvi daleko hur, nekresli, daleko mene se zapojuji, jsou ve starsich a jeste obdrzi vyhodu v podobe skolky v prirode a jak rikala i reditelka v kontaktu se starsimi, kteri je tahnou nahoru.

    A to byl erik tak stastny, ze pul leta travil se starsima detma, mam daleko siroko nejstarsi dite mezi kamaradkami/spoluzackami a tak me to docela mrzi, ze neberou v potaz schopnosti ditete a proste udelaji caru podle data narozeni.

    Nevim, co jsem cekala.

    Jako nijak extra problemy s dochazkou do skolky eri nema, ale vidim, ze ho to mrzi, proziva, ze mu trhli partu, ze je v tech malych. Starsne me pusinkuje rano, chodil by nejradsi po obede
    SARGO
    SARGO --- ---
    ELIZHANNAH: Utěšuj se tím, že schopost fungovat v kolektivu je pro dítě tak obrovský zisk, že menší srovnání je proti jen pramalá ztráta - jestli vůbec... :-)
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    MARKYSHA: Nevim co je horší no, snaha srovnat každé dítě do latě, aby nevyčuhovalo, nebo každému dát spešl diagnózu na sebemenší odchylku. Ale je to zas jen o lidech. Mně se v tomhle líbil přístu lidí v té lesní školce, kam Barča chodila, nechají děti prostě být, nenálepkují, přílišně je nekorigují apod.
    ELIZHANNAH
    ELIZHANNAH --- ---
    MARKYSHA: obávám se, že by ty učitelky nejraději všechny děti srovnaly na průměr. To, čím vyčnívají, by osekaly... nj, pak by to měly ty učitelky určitě snazší, ale já tedy nechci mít dítě přeučené na líbivý průměr
    NEBULA
    NEBULA --- ---
    překvapilo mně že po pouhých 3 dnech dcera získává a aktivně používá nové slova a nové chování....šly jsme za školky a pořád opakovala mamlásek mamlásek...tohle slovo moc nepoužívám...a pak jsem se jí na něco ptala a odpověděla mi, prej: " ...nebudu ti to žíkat 250 krát.." !!! tak to jsem koukala, tohle číslo nepoužívám vůbec....a to použití mně taky dost překvapilo...asi se musím připravit na menší tornádo novinek :)
    2KALICKA3
    2KALICKA3 --- ---
    MARKYSHA: co si já myslim, je tam na dceru dost lidí : 26dětí a 2 učitelky, není na to zvyklá, a tim jak se neumí prosazovat, tak radši pasivně sedí a jen pozoruje, hlavně mi ráno pořád opakuje "máma po obědě příde" ( má i svoji hatmatilku ), ale je opravdu brzo dělat nějaké závěry, uvidíme časem
    NEBULA
    NEBULA --- ---
    tak nic potřeba nebylo, sice se do školky nechtělo, ale nebylo třeba žádných pomůcek :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam