• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    Vážení přátelé, zasloužilé matky (a otcové), tato diskuze vznikla jako reakce na nedávné zkušenosti s přijímáním dítěte do školky. Nás naštěstí vzali, ale soudě podle rozčarování v řadách známých, klientek nebo jen z rozhovorů s matkami tříletých capartů někde na hřišti toto štěstí měl opravdu málokdo. Ráda bych tuto diskuzi věnovala osobním zkušenostem ať už s kontaktem s konkrétními mateřskými školkami či přímo názor na chod školky v případě, že do ní vaše dítě dochází či docházelo, v každé mi totiž bylo řečeno něco jiného a podle všeho má každá školka jiná kritéria pro přijímání dětí. Dále by mě osobně zajímal i záhadný systém jednotlivých obvodů v Praze pro výběr školky pro dítě v případě, že bylo přihlášeno na více školek atp. Tak kdyby o tom někdo něco věděl...
    rozbalit záhlaví
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    SARGO: u nás je momentálně ve vzduchu požadavek na "ruličku od toaletního papíru"....zní to banálně, ale problém je, že rulička musí být jednobarevná tj. bez potisku....máme doma aktuálně tři druhy toaletního papíru (což mi přijde dost), ale jako na potvoru mají všechny na ruličce potisk...si snad kvůl tomu budu muset utírat zadek těma dřevitýma mrchama, aby to bylo bez potisku, nebo co :-))))
    SARGO
    SARGO --- ---
    EDERA: Ti naši nechtějí kaštany jenom díky tomu, že je mají před vratama. Látky jsme dodávali předevčírem (můj e-mail: chcete kus prostěradla na transparent, kanavu na vyšívání, zbytky na šití, nebo něco na zdobení, co se vrátí domů? odpověď: stačí nějaké látky. ... ...) a krabičky jsme pokryli pro půlku třídy díky spotřebě ovesné kaše. :-D

    IORETH: Asi tě to neutěší, u nás sice nechtěli konkrétní barvu, ale druhem desek jsem se trefila až napotřetí... :-))
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    ADD: já si právě myslím, že tu samostatnost dítě nacvičí kdekoliv, kde není s rodičem a nemusí to být nutně školka....já ale předškolní přípravou myslela takové to vyplňování různých pracovních listů, vybarvování, malování vlnek a tak....ve školce to měli předškoláci odděleně a přišlo mi to na nic.....moje holky to teda spíš prudilo, protože období zuřivého vyplňování všech možných knížek úkolů měly dávno za sebou a teď už je to jen obtěžovalo ...ale když od tohohle odhlídnu, tak se tam fakt věnovali elementárním věcem ala čísla do deseti a barvy.....
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    KAIRRA: I u nás :o)
    KAIRRA
    KAIRRA --- ---
    (kdyby někdo potřeboval kaštany, děti jich tahají tak jednu tašku denně.. na stole jsou kaštany, na zemi jsou kaštany, na talířích a v hrnkách jsou kaštany, mimino má kaštany v puse a další přicházejí, je to úplná přílivová vlna kaštanů, někdo by měl zavřít hranice....)
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    EDERA: čujou, že jsi připravená. letos budou chtít bukvice, šípky a režnou nit.
    EDERA
    EDERA --- ---
    IORETH: Náhodou je to výborná příprava na školu i pro rodiče.:-) Příští rok to nebude rychlovazač, ale vyšívací kanava, odstřižky látek, kulatá krabička od tavených sýrů... Vše ze dne na den, pochopitelně. Což mi připomíná, že škola letos ještě nechtěla špejle a kaštany!:-O
    IORETH
    IORETH --- ---
    Nesouvisející povzdech.
    Předškolní synek nosí ze školky "domácí úkoly". Vypracované úkoly nosí zpět do školky a má je archivovat v rychlovazači zelené barvy. Který seženou rodiče. Světle zelený. V prodejně, která je patnáct minut od školky směrem z centra a její otvírací doba je 8:30-17:00.
    Za co, pane bože, za co?
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    CHIMERA: nevím, jak to dělají technicky. Kamarádka žije dlouhodobě v zahraničí, ale pořád ještě má v republice trvalé bydliště. Když se jí v zahraničí narodil syn, při nějaké návštěvě tady mu nechala vystavit i český rodný list. Když bylo chlapečkovi šest, nějak v červnu jí přes kontaktní adresu, kterou měla snad dokonce u úplně jiné agendy, dost urgentně psali do Rakous, ať doloží, v které škole bude syn plnit základní školní docházku, protože podle jejich databáze není k docházce v žádné škole přihlášen a ani nedoložil, že by měl mít odklad.
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    BALAENA: no já nevím. ještě jsem neviděla, že by na školském odboru něco takového dělali. jako jeden pracovník to hlídá, nebo jen namátkově? sedí u pc a kontroluje? kde jsou výsledky?
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    Jinak jsem se po měsíci ve školce dozvěděla, že už se zase objevila na obzoru nějaká Vandička, se kterou je Jirka jedno tělo jedna duše a furt jsou na sebe přilepení. V minulé školce to byla Laurinka. Já mám pomalu podezření, že se vždycky nalepí na nějakou šikovnou holku, která za něj řeší takové ty provozní věci, které se mladému pánovi nechtějí zařizovat :D
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    BEBERA: Což o to, to by moje tříleté dítě vědělo, spíš by si na to nevzpomnělo v tu potřebnou chvíli (čísla u nás momentálně hrozně frčí)
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    CHIMERA: a jak zjišťujou, že jsi ho neposlala do školy? evidence obyvatel na adresu k matce poznamená i dítě, které zapsala do matriky, a pak si příslušný školský odbor ohlídá, že všechny děti v jeho obvodu nastoupily do školy anebo si vyřídily odklad - spádové školy vědí, koho mají mít, a nespádové hlásí spádovým, koho z jejich obvodu přijaly
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    TORUVIEL: jako to ořezávání svobody mě sejří dost, ale přemýšlela jsem o tom, jak se to bude podchytávat. když se mi narodily děti, v porodnici jsem sice musela oznámit našeho pediatra, ale dál se nedělo nic. nikdo mu nic neposlal, pediatr nás sám nenavštívil, žádnou asistentku neposlal, nikdo se odnikud neozval.
    no a až nastane doba, kdy by mému děcku bylo 5 a nešlo by do školky, to by zjišťovali jak? vždyť už dávno nebydlíme na adrese, která platila v době porodu (nahlášená v porodnici). když nemusí být dítě ani registrované u lékaře (to byla moje aktivita), tak kdo a jak bude zjišťovat, zda moje dítě je či není ve školce? já si to fakt nějak nedovedu představit...

    /ps. jsme opačný případ než maminka s dětmi doma, nebyla jsem ani na mateřské, což není mainstreamové, zvednutých obočí plno, ale o to děcko jako takové se nezajímal nikdy nikdo.../
    KATIA
    KATIA --- ---
    MEDVED007: minimálně interakce ve skupině, respekt jiné autority, osamostatnění, stimulace novými podněty...
    ADD
    ADD --- ---
    MEDVED007: U nás ve školce se učí věci, které bych s dětmi doma rozhodně neprobírala, ale nejsem si jistá, že je to nutné. Jako přínosné vidím, že je tam dítě do značné míry odkázané samo na sebe a na svoji schopnost si vyžádat pomoc, že musí vyjít s jinými dětmi a s cizími dospělými, a právě to, že se dozví i to, co jeho rodiče nepovažují za důležité. Podle mě by na to stačila jakákoli školka nebo pravidelný kroužek. (Čímž nepopírám dříve napsané.)
    ADD
    ADD --- ---
    BEBERA: To mi jako blbost nepřijde, i když to tak vypadá: umím si představit situaci, kdy u zraněného zmatkuje dospělý a nemůže si vzpomenout, a pětileté dítě odtuší "Volej 112, tati. To přece ví každé dítě." ;-)
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    MEDVED007: mne z vyučovaných věci přišlo nejvtipnejsi,jak ty čtyřleté děti loni naučili,že první pomoc je stopadesatpet a policie stopadesatosm,ale učitelka nedošlo,že ty děti beztak neví,jak se to píše a nezvladly by to tedy vytocit.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    osobně si myslím, že pro běžné dítě (a nemyslím nějaké geniální, ale prostě normální dítě z normálního prostředí tj. takové to průměrné dítě) je stejně předškolní vzdělávání na nic......nevím, jak se to kde vede, ale co jsem viděla u svých dcer ve školce, tak to spočívalo v tom, že se děti učily věci, které normální pětileté dítě stejně umí.....
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    ALDEMIK: A, ehm, i spousta lesních školek má nějaké zázemí, kde se děti s papírem a tužkou opravdu setkají. Jako jsou i projekty, kdy se v podstatě jen venčí v přírodě, ale co jsem měla možnost poznat v Asociaci lesních MŠ, většina opravdu funguje dost "normálně".
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    TAPINA: U nás v lesní školce jsou, podobně jako třeba ve školce na Červeném Vrchu, smíšené třídy, ale předškoláci mají po část času svoji oddělenou skupinku. Školku vede normální vystudovaná pedagožka. Její schopnost připravit děti do první třídy je výrazně vyšší než u státní školky v obci, alespoň dle tvrzení učitelek, co ty děti pak učí. Není každá lesní školka jen sbírání lístečků a házení kamínků do vody.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam