• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    Vážení přátelé, zasloužilé matky (a otcové), tato diskuze vznikla jako reakce na nedávné zkušenosti s přijímáním dítěte do školky. Nás naštěstí vzali, ale soudě podle rozčarování v řadách známých, klientek nebo jen z rozhovorů s matkami tříletých capartů někde na hřišti toto štěstí měl opravdu málokdo. Ráda bych tuto diskuzi věnovala osobním zkušenostem ať už s kontaktem s konkrétními mateřskými školkami či přímo názor na chod školky v případě, že do ní vaše dítě dochází či docházelo, v každé mi totiž bylo řečeno něco jiného a podle všeho má každá školka jiná kritéria pro přijímání dětí. Dále by mě osobně zajímal i záhadný systém jednotlivých obvodů v Praze pro výběr školky pro dítě v případě, že bylo přihlášeno na více školek atp. Tak kdyby o tom někdo něco věděl...
    rozbalit záhlaví
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    ANNAWA: No, Jirka už půl roku úspěšně bojkotuje kreslení i ve školce. Neumí, nezkusí, nebude.
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    EDERA: ok, neabudu to řešit. Klame tělem. Nebo spíš tím, co se občas mimoděk naučí, jako třeba hodiny nebo počítat zpaměti. Zase ale kreslit neumí vůbec, doufám v tomto směru trochu ve školku. Jeho to vůbec nebaví, motorice by to nicméně prospělo.
    EDERA
    EDERA --- ---
    KAIRRA: Právě! Ti měli odjakživa všechno zracionalizované.:-)
    KAIRRA
    KAIRRA --- ---
    EDERA: židi by mohli vyprávět! :D
    EDERA
    EDERA --- ---
    ANNAWA: Je MALEJ! Opakuj si to třikrát denně, aspoň.:-) V Bartově věku jsem to hrála s dětma tak, aby slova pro ně pokud možno končila na souhlásku, a slova, která řekly ony, jsem rozebrala. Např. když řekly "rybička", zopakovala jsem tu poslední slabiku, rozebrala ji na K a A a od A vymyslela další slovo. Ten mozeček k tomu prostě musí dozrát a pak to jednoho dne naskočí tak nějak samo.
    ZEMINO
    ZEMINO --- ---
    ANNAWA: u nás mu to docvaklo fakt az spelovanim ve škole. Ale i tak blbe slyší L a R. Horší to má ještě s příjmením, ktere má německé s Ü. ;-)
    EDERA
    EDERA --- ---
    KAIRRA: Z toho je vidět, že samohlásky nenesou význam.:-)
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    KAIRRA: dělám to stejně, ale tohle mozkové spojení zatím nic. Přitom souhlasku na konci uni perfektně.
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    KAIRRA: Naše prvňačka tuhle fázi měla taky a nebyla ve třídě zdaleka jediná. Zřejmě úplně normální fáze vývoje :-)
    KAIRRA
    KAIRRA --- ---
    ANNAWA: si to není úplně správně, ale já radím si to říct dlouze: Maminkaaaaaaa. Někdy to čtyřleťačce dojde, někdy ne, ale dělá pokroky.
    KAIRRA
    KAIRRA --- ---
    ANNAWA: hahaha, v kombinaci s tím, jak to ve vlaku hlásí s anglickou výslovností :))
    První věta, kterou sesmolila na papír moje nejstarší někdy v pěti zněla Fčelka leťela na vílet.
    A prostřední je taky hustá, ve čtyřech letech teď o Vánocích napsala pod obrázek popisek STMČK, na tom je přesně vidět, jak se to v tom mozku skládá :)
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    EDERA: naše dítě si do minulého týdne myslelo, za název naší vesnice začíná na F, zjistili jsme to, až když to napsal ;-)
    Btw, jak pomoci dítěti, aby se tam naučilo tu samohlasku na konci slova slyšet?
    LORAIN
    LORAIN --- ---
    LEPEK: No, ono těžko říct. Logopedka mě na to upozorňovala s tím, že slova typu MÁMA a KOLO rozhodně na konečná písmena zkoušet nemáme. A přesně na tahle dvě slova se syna ptali u zápisu. Takže evidentně musí existovat děti, které to normálně zvládnou!
    A i u syna sleduju od zápisu v tomhle směru velký posun, počáteční i konečná písmena si určuje sám pro zábavu a zvládá to čím dál líp.
    LEPEK
    LEPEK --- ---
    MEDVED007: me nejde o to, jak se ta hra ma hrat. Jde mi o to, ze jsme si mysleli, ze je to divny, kdyz synek neni schopny slyset samohlasky na konci slova :). Kdyby nam tuhle vetu dodali na papire, kde psali, co maji deti zvladat pred nastupem do 1. tridy, ulevilo by to u nas doma od trochy stresu :)
    EDERA
    EDERA --- ---
    MEDVED007: Fakt myslím, že své spoluobčany přeceňuješ.:-)
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    EDERA: no ale o tom celou dobu mluvím...jsou "divné" hry, u kterých člověk nějakou nápovědu ocení....ale nemyslím, že zrovna slovní fotbal mezi ně patří.....připadá mi, že ho musí znát 95% dospělé populace libovolného věku

    já třeba ocenila na cvičení v sokolu takové ty různé "pohybové" básničky....říkanky, ke kterým patřilo nějaké cvičení...od obyčejné brambory až po docela složité a dlouhé říkačky, které děti učí různé jogové sestavy...sama si to z dětství teda vůbec nepamatuju, že by to s námi někdo někdy dělal a přitom děti to děsně v určitém věku bavilo a na zabavení na zastávce MHD to bylo ideální :-)))
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    EDERA: my máme takhle nakázáno z očního s Terezou trénovat koordinaci ruka-oko, protože jí nevyšlo úplně dobře prostorové vidění, že se to dá ještě dobře dohnat.
    EDERA
    EDERA --- ---
    MEDVED007: Jenže kromě her, které jsem znala a potřebuju je jen osvěžit, je i spousta takových, o kterých jsem nikdy ani neslyšela, takže ani netuším, co jako googlit. V tom třeba článek nebo papír na nástěnce ve školce docela pomůže.

    A pokud jde o popis, co daná hra rozvíjí a na jaké záludnosti si dát pozor, tak jo, věřím, že s Tvýma holkama jsi to nepotřebovala. Já s Juniorem taky ne. Ale jako č. 2 mám blondýnu a sice s ní hraju slovní fotbal tak nějak přirozeně (hlavně na zabavení při dlouhé cestě autem a na odpoutání pozornosti od toho, že je jí špatně), ale upozornění na to, že děti mají problém s rozpoznáním koncové souhlásky a jak jim v tom pomoct, se docela hodilo. Třeba i jako potvrzení, že blondýna není retardovaná:-)

    TRISSIE: Přesně - např. logoped řekne, že rozvoj řeči velmi souvisí s jemnou monotorikou a doporučí dělat "něco" na její rozvíjení.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    QUANTI: od čeho je strejda google :-) já věděla, že to existuje, dala jsem dohromady tak první čtyři figury a pak už jsem tápala, tož jsem našla na webu x variant a vybrala si tu, kterou jsem znala....školku s míčem zase děti dělaly na tělocviku a chtěly to doma nacvičit bo to dělaly na známky. ale věděla jsem, že to existuje a že nás to jako děti bavilo.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    plus člověk třeba může mít od pediatra nakázáno/doporučeno rozvíjet určitou oblast, a pak je rád za náměty, co ještě může zkusit.
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    MEDVED007: já třeba skákání přes gumu a spol. už prostě za těch dvacet let od doby, co jsem byla sama dítě, zapomněla - sorry, že nemám sloní paměť a že nežiju ve smečce s jinými dětmi, které by mi to během té doby osvěžovaly.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam