• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    LEPEK
    LEPEK --- ---
    MEDVED007: me nejde o to, jak se ta hra ma hrat. Jde mi o to, ze jsme si mysleli, ze je to divny, kdyz synek neni schopny slyset samohlasky na konci slova :). Kdyby nam tuhle vetu dodali na papire, kde psali, co maji deti zvladat pred nastupem do 1. tridy, ulevilo by to u nas doma od trochy stresu :)
    EDERA
    EDERA --- ---
    MEDVED007: Fakt myslím, že své spoluobčany přeceňuješ.:-)
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    EDERA: no ale o tom celou dobu mluvím...jsou "divné" hry, u kterých člověk nějakou nápovědu ocení....ale nemyslím, že zrovna slovní fotbal mezi ně patří.....připadá mi, že ho musí znát 95% dospělé populace libovolného věku

    já třeba ocenila na cvičení v sokolu takové ty různé "pohybové" básničky....říkanky, ke kterým patřilo nějaké cvičení...od obyčejné brambory až po docela složité a dlouhé říkačky, které děti učí různé jogové sestavy...sama si to z dětství teda vůbec nepamatuju, že by to s námi někdo někdy dělal a přitom děti to děsně v určitém věku bavilo a na zabavení na zastávce MHD to bylo ideální :-)))
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    EDERA: my máme takhle nakázáno z očního s Terezou trénovat koordinaci ruka-oko, protože jí nevyšlo úplně dobře prostorové vidění, že se to dá ještě dobře dohnat.
    EDERA
    EDERA --- ---
    MEDVED007: Jenže kromě her, které jsem znala a potřebuju je jen osvěžit, je i spousta takových, o kterých jsem nikdy ani neslyšela, takže ani netuším, co jako googlit. V tom třeba článek nebo papír na nástěnce ve školce docela pomůže.

    A pokud jde o popis, co daná hra rozvíjí a na jaké záludnosti si dát pozor, tak jo, věřím, že s Tvýma holkama jsi to nepotřebovala. Já s Juniorem taky ne. Ale jako č. 2 mám blondýnu a sice s ní hraju slovní fotbal tak nějak přirozeně (hlavně na zabavení při dlouhé cestě autem a na odpoutání pozornosti od toho, že je jí špatně), ale upozornění na to, že děti mají problém s rozpoznáním koncové souhlásky a jak jim v tom pomoct, se docela hodilo. Třeba i jako potvrzení, že blondýna není retardovaná:-)

    TRISSIE: Přesně - např. logoped řekne, že rozvoj řeči velmi souvisí s jemnou monotorikou a doporučí dělat "něco" na její rozvíjení.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    QUANTI: od čeho je strejda google :-) já věděla, že to existuje, dala jsem dohromady tak první čtyři figury a pak už jsem tápala, tož jsem našla na webu x variant a vybrala si tu, kterou jsem znala....školku s míčem zase děti dělaly na tělocviku a chtěly to doma nacvičit bo to dělaly na známky. ale věděla jsem, že to existuje a že nás to jako děti bavilo.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    plus člověk třeba může mít od pediatra nakázáno/doporučeno rozvíjet určitou oblast, a pak je rád za náměty, co ještě může zkusit.
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    MEDVED007: já třeba skákání přes gumu a spol. už prostě za těch dvacet let od doby, co jsem byla sama dítě, zapomněla - sorry, že nemám sloní paměť a že nežiju ve smečce s jinými dětmi, které by mi to během té doby osvěžovaly.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    MEDVED007: Na to nemusí být člověk až takový tukan, aby ho nenapadlo hrát s dítětem slovní fotbal. Já si třeba teď ráda připomenu všechny ty hry, které samozřejmě z dětství znám, ale protože jsem měla dítě poměrně pozdě a v minulosti žádné děti v rodině dlouho nebyly, tak jsem slovní fotbal nehrála víc než 20 let a prostě si nevzpomenu, že to existuje. To stejné říkanky, písničky. Když má člověk delší pauzu v čistě dospělém světě, tak je rád za psaný návod :o)
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    LORAIN: tak máme asi geniální děti, protože s našima jsme slovní fotbal hráli hluboko ve školkovém věku a v životě mě nenapadlo, že to je něco zvláštního. ještěže jsem nevěděla, že to umět nemůžou :-))))

    mně vůbec připadá, že dneska se strašně moc všechno řeší "vědecky"....teď jsem někde viděla děsně objevný článek , jak by si měl rodič s dítětem hrát a co která hra rozvíjí.....byly tam "zvláštnosti" typu skákání panáka (rozvíjí takovou i makovou motoriku), skládání puzzle, hraní školky s míčem nebo gumou, přebíračka a podobné zcela normální věci, která já osobně dělám s dětma úplně běžně, protože jsme je taky dělali jako děti a přijde mi přirozené jim to ukázat a je mi úplně jedno, jestli to rozvíjí to nebo ono a jestli to má dítě umět v tomhle věku nebo jiném. copak už neexistují rodiče, kteří by dělali věci přirozeně a ne podle nějakých návodů a tabulek ?
    ZEMINO
    ZEMINO --- ---
    Tak třeba ten náš ve školce vůbec netušil,co po něm chci.. jaké poslední písmeno?Za to ted v 1.třídě,kdy jedou podle té genetické metody,tudíž se učí spelovat,hrajeme slovní fotbal pořád a on rozsekává slova/urči poslední písmeno i protihráčů správně. Učím ho to ale na "správné" koncovky,at ho nematu do budoucnu.. ale vysvětlujeme,že některé písmena zní jinak.
    SARGO
    SARGO --- ---
    LORAIN: To jsem ráda, že to píšeš, starší to v předškolce nerozeznal ani smykem, a to mu testy v oblasti jazyka vycházejí dost nadprůměrně, a mladší (dobře, tomu je čerstvě pět) to sice má jako velikého koníčka, ale slovo "máma" podle něj začíná na s a jak končí, to už je čistě loterie. :-))
    LORAIN
    LORAIN --- ---
    MEDVED007: jak bych chtěla žít ve tvém světě! :-) můj předškolní syn, který testem fonematické paměti u logopedky prošel prý velmi dobře, slovní fotbal hrát moc není schopen, byť se o to opakovaně pokouším. Občas něco trefí, ale je to spíš náhoda. A na kurzu předškoláků mi ho včera paní učitelka chválila jako výjimečně šikovného ze skupiny, tak si nechci ani domýšlet, jak jsou na tom ostatní děti.
    EDERA
    EDERA --- ---
    MEDVED007: Viz [ EDERA @ KLUB POKROČILÝCH RODIČŮ aneb co všechno vydržíme - našim dětem vstup přísně zakázán ]
    O mě fakt nejde. Při páté už tuší? Jak by mohlo, když to netušej ani rodiče? Při jaké páté, když to s ním nehráli nikdy?
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    EDERA: OK, tak jsem si aspoň myslela, žes třeba zrovna ty s dětma slovní fotbal hrála od mala i bez nějakého návodu ve školce/na webu a během první hry jsi hravě odhalila drobná úskalí, která se dají dětem lehce vysvětlit, takže dítě to sice motá při první nebo druhé hře, ale při páté už tuší a při desáté není problém zjistit, že LEV, protože LVI
    EDERA
    EDERA --- ---
    MEDVED007: Jestli žiješ ve vesmíru, kde všichni rodiče s dětma hrají didaktické hry a tušej, že děti nejdřív na konci slov nerozeznaj samohlásku, ale z RYBIČKA vnímaj jen to K, jestli jsi obklopená samými lidmi, kteří si uvědomujou, že vyslovený LEV končí na F a dítě tudíž bude automaticky nejprve navazovat slovy jako FOTBAL nebo FČERA, tak Ti to ze srdce přeju.:-)
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    GIOMIKY: A dovedu si zive predstavit, ze u rodicu, kteri neumeji cesky (u nas ve skolce 30% cizincu), muze tato hra pomoci i jim.
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    LEPEK: Ne kazdej je pedagogicky fundovanej odbornik.
    LEPEK
    LEPEK --- ---
    MEDVED007: spíš mi příjde dobrý, že když už to doporučují ve školkách rodičům s dětmi hrát, tak jim dát i info o tom, že děti od začátku často nedokáží slyšet na konci slov samohlásky...
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    LEPEK: :-O to jako fakt je někdo, kdo nezná slovní kopanou a je mu třeba připomínat, že existuje a je dobré jí s dětma hrát ? asi jiný vesmír....
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam