• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    QUANTI: od čeho je strejda google :-) já věděla, že to existuje, dala jsem dohromady tak první čtyři figury a pak už jsem tápala, tož jsem našla na webu x variant a vybrala si tu, kterou jsem znala....školku s míčem zase děti dělaly na tělocviku a chtěly to doma nacvičit bo to dělaly na známky. ale věděla jsem, že to existuje a že nás to jako děti bavilo.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    plus člověk třeba může mít od pediatra nakázáno/doporučeno rozvíjet určitou oblast, a pak je rád za náměty, co ještě může zkusit.
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    MEDVED007: já třeba skákání přes gumu a spol. už prostě za těch dvacet let od doby, co jsem byla sama dítě, zapomněla - sorry, že nemám sloní paměť a že nežiju ve smečce s jinými dětmi, které by mi to během té doby osvěžovaly.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    MEDVED007: Na to nemusí být člověk až takový tukan, aby ho nenapadlo hrát s dítětem slovní fotbal. Já si třeba teď ráda připomenu všechny ty hry, které samozřejmě z dětství znám, ale protože jsem měla dítě poměrně pozdě a v minulosti žádné děti v rodině dlouho nebyly, tak jsem slovní fotbal nehrála víc než 20 let a prostě si nevzpomenu, že to existuje. To stejné říkanky, písničky. Když má člověk delší pauzu v čistě dospělém světě, tak je rád za psaný návod :o)
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    LORAIN: tak máme asi geniální děti, protože s našima jsme slovní fotbal hráli hluboko ve školkovém věku a v životě mě nenapadlo, že to je něco zvláštního. ještěže jsem nevěděla, že to umět nemůžou :-))))

    mně vůbec připadá, že dneska se strašně moc všechno řeší "vědecky"....teď jsem někde viděla děsně objevný článek , jak by si měl rodič s dítětem hrát a co která hra rozvíjí.....byly tam "zvláštnosti" typu skákání panáka (rozvíjí takovou i makovou motoriku), skládání puzzle, hraní školky s míčem nebo gumou, přebíračka a podobné zcela normální věci, která já osobně dělám s dětma úplně běžně, protože jsme je taky dělali jako děti a přijde mi přirozené jim to ukázat a je mi úplně jedno, jestli to rozvíjí to nebo ono a jestli to má dítě umět v tomhle věku nebo jiném. copak už neexistují rodiče, kteří by dělali věci přirozeně a ne podle nějakých návodů a tabulek ?
    ZEMINO
    ZEMINO --- ---
    Tak třeba ten náš ve školce vůbec netušil,co po něm chci.. jaké poslední písmeno?Za to ted v 1.třídě,kdy jedou podle té genetické metody,tudíž se učí spelovat,hrajeme slovní fotbal pořád a on rozsekává slova/urči poslední písmeno i protihráčů správně. Učím ho to ale na "správné" koncovky,at ho nematu do budoucnu.. ale vysvětlujeme,že některé písmena zní jinak.
    SARGO
    SARGO --- ---
    LORAIN: To jsem ráda, že to píšeš, starší to v předškolce nerozeznal ani smykem, a to mu testy v oblasti jazyka vycházejí dost nadprůměrně, a mladší (dobře, tomu je čerstvě pět) to sice má jako velikého koníčka, ale slovo "máma" podle něj začíná na s a jak končí, to už je čistě loterie. :-))
    LORAIN
    LORAIN --- ---
    MEDVED007: jak bych chtěla žít ve tvém světě! :-) můj předškolní syn, který testem fonematické paměti u logopedky prošel prý velmi dobře, slovní fotbal hrát moc není schopen, byť se o to opakovaně pokouším. Občas něco trefí, ale je to spíš náhoda. A na kurzu předškoláků mi ho včera paní učitelka chválila jako výjimečně šikovného ze skupiny, tak si nechci ani domýšlet, jak jsou na tom ostatní děti.
    EDERA
    EDERA --- ---
    MEDVED007: Viz [ EDERA @ KLUB POKROČILÝCH RODIČŮ aneb co všechno vydržíme - našim dětem vstup přísně zakázán ]
    O mě fakt nejde. Při páté už tuší? Jak by mohlo, když to netušej ani rodiče? Při jaké páté, když to s ním nehráli nikdy?
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    EDERA: OK, tak jsem si aspoň myslela, žes třeba zrovna ty s dětma slovní fotbal hrála od mala i bez nějakého návodu ve školce/na webu a během první hry jsi hravě odhalila drobná úskalí, která se dají dětem lehce vysvětlit, takže dítě to sice motá při první nebo druhé hře, ale při páté už tuší a při desáté není problém zjistit, že LEV, protože LVI
    EDERA
    EDERA --- ---
    MEDVED007: Jestli žiješ ve vesmíru, kde všichni rodiče s dětma hrají didaktické hry a tušej, že děti nejdřív na konci slov nerozeznaj samohlásku, ale z RYBIČKA vnímaj jen to K, jestli jsi obklopená samými lidmi, kteří si uvědomujou, že vyslovený LEV končí na F a dítě tudíž bude automaticky nejprve navazovat slovy jako FOTBAL nebo FČERA, tak Ti to ze srdce přeju.:-)
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    GIOMIKY: A dovedu si zive predstavit, ze u rodicu, kteri neumeji cesky (u nas ve skolce 30% cizincu), muze tato hra pomoci i jim.
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    LEPEK: Ne kazdej je pedagogicky fundovanej odbornik.
    LEPEK
    LEPEK --- ---
    MEDVED007: spíš mi příjde dobrý, že když už to doporučují ve školkách rodičům s dětmi hrát, tak jim dát i info o tom, že děti od začátku často nedokáží slyšet na konci slov samohlásky...
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    LEPEK: :-O to jako fakt je někdo, kdo nezná slovní kopanou a je mu třeba připomínat, že existuje a je dobré jí s dětma hrát ? asi jiný vesmír....
    LEPEK
    LEPEK --- ---
    Může se hodit rodičům předškoláků :)

    Vážení rodiče,

    dnes jsem dětem zadala za domácí úkol hrát hru "Slovní fotbal". Bylo by skvělé, kdybyste s nimi tuto hru trénovali. Určitě Vám to vyřídily, ale pro jistotu se připomínám ještě prostřednictvím e-mailu.
    Pro ty z Vás, kteří si hru z dětství nepamatují, připomínám níže a přidávám i pár tipů pro hru.

    Jedná se hru, kdy první hráč řekne libovolné slovo a další v řadě vymýšlí nové slovo, začínající hláskou, kterou skončilo slovo předchozí. Máma řekne vozík (končí na hlásku „k“) a dítě vymýšlí slovo začínající na „k“, třeba koleno, a táta pokračuje se slovem opice (protože koleno končí na „o“). A takto hra zabaví všechny přítomné po dlouhou dobu. ;-)

    Proč Vám tuto hru doporučuji? Není to náhoda. Tato hra rozvíjí takzvaný fonematický sluch (tedy schopnost dítěte sluchem rozlišit jednotlivé hlásky ve slově), dále rozvíjí vybavování slov z paměti. Děti jsou totiž prostřednictvím této hry nuceny vymýšlet slova začínající na konkrétní hlásku a tím z paměti „vylovit“ to správné slovo.

    Pár tipů pro hru.
    Např. slovo LEV má na konci hlásku „v“, ale když se vysloví, zní to jako „f“. Jen si to zkuste :-) Tato hra procvičuje mluvenou řeč, nikoli psanou. Z tohoto důvodu není chybou, když dítě na slovo lev naváže třeba slovem formule.
    A co když se dětem nedaří vybavit z paměti správné slovo? Nejdříve zkuste hru zjednodušit a vymýšlet taková slova, aby nekončila na samohlásky a, e, i, o, u. Jednak je pro dítě těžší samohlásku na konci slova určit, navíc je jednodušší vymýšlet slova na souhlásky. Například dítěti neřeknete auto, ale použijete spíše autobus. A když i tak je pro dítě těžké navázat třeba na autobus, nabídněte mu pomoc. Například: “Vyber slovo, které by se hodilo – sluníčko nebo kytara. Autobus končí na s, které z těchto slov začíná na s?“

    Přeji Vám i Vašim dětem spoustu zábavy ze hry! A děkuji za Vaši spolupráci.

    paní, co vede hláskování na jedné z pražských školek :)
    GLOBALISTA
    GLOBALISTA --- ---
    MARKYSHA: Tak to jsem doufala, že bude rozhodnuto dřív. Oproti svým očekáváním jsem z toho dost nervózní. Ale kdyby to dopadlo aspoň tak jako s Tondou, bylo by to skvělé.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    GLOBALISTA: já u Tondy jsem dávala na dvě Dlouhý lán a Velvarská, nejdřív ho nevzali nikam a pak mi v září volali z obou školek, jestli mám zájem, odvolání jsem nepodávala.
    ANNAWA: super, gratuluju, třeba s dcerkou už nebude takový nátřesk.
    GLOBALISTA
    GLOBALISTA --- ---
    RYBKA: Díky za radu. Zítra zavolám do dvou, tří s největší kapacitou, jak mám postupovat
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    GLOBALISTA: Zeptej se v konkrétní školce. Někde berou odvolání jako projev trvajícího zájmu, někde stačí jen zavolat a oni si udělají poznámku do papírů...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam