• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    Vážení přátelé, zasloužilé matky (a otcové), tato diskuze vznikla jako reakce na nedávné zkušenosti s přijímáním dítěte do školky. Nás naštěstí vzali, ale soudě podle rozčarování v řadách známých, klientek nebo jen z rozhovorů s matkami tříletých capartů někde na hřišti toto štěstí měl opravdu málokdo. Ráda bych tuto diskuzi věnovala osobním zkušenostem ať už s kontaktem s konkrétními mateřskými školkami či přímo názor na chod školky v případě, že do ní vaše dítě dochází či docházelo, v každé mi totiž bylo řečeno něco jiného a podle všeho má každá školka jiná kritéria pro přijímání dětí. Dále by mě osobně zajímal i záhadný systém jednotlivých obvodů v Praze pro výběr školky pro dítě v případě, že bylo přihlášeno na více školek atp. Tak kdyby o tom někdo něco věděl...
    rozbalit záhlaví
    SEBIEN
    SEBIEN --- ---
    ORIKA: ona právě říkala, že s tou psycholožkou přijdou do styku příliš často, než aby šla proti ní nebo ji obcházela, že jsou věci, který se bez ní neobejdou.
    Nevím, jak to dopadlo, já jsem navrhovala se domluvit s psychiatrem, že léky nemají vliv, že je vysadí a doktor napíše zprávu ve smyslu, že léky na tohle nefungujou, že rodiče s klukem pracují, že potíže jsou v rámci možností kompenzovaný nebo tak něco a s tímhle se vrátit do školy, jakože udělali, co jim doporučili, ale je to bezpředmětný....
    ORIKA
    ORIKA --- ---
    SEBIEN: no tvl, úplně mi běhá mráz po zádech! nemůžou se na školní psycholožku vykašlat a jít k nějaké "své", která udělá objektivní posudek? cpát do děcka ritalin mi přijde až jako poslední možnost kdy všechny ostatní varianty selhaly
    MADIETTA: přesně, starší chodil ještě do poloviny první třídy na logopedii a co jsem se dozvěděla od učitelky, tak ve třídě jsou děti, které tam aktuálně ještě chodí a nikdo kvůli tomu neprudí
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    MADIETTA: vidíš a Toník umí š, ž, č, jen si prostě navykl nahrazovat nesprávně hlásky a když se nesoustředí, což se nesoustředí, když chce něco urychleně vyprávět nebo vysvětlit, čím víc mu nerozumí, tím je rozčílenější, čím je rozčílenější, tím víc to nejde, tak sklouzává do výslovnosti, kterou používal jako batole s přirostlým jazykem, ač vyslovit správně jednotlivá slova dovede, to je ten problém. Nevím, jestli s ním nejít do pedagogicko-psychologické poradny nebo co, navíc tenhle týden, jak jsem byla nemocná, se zhoršil v chování, nikdy mi nenadával a nevyhrožoval a teď mi nadává do hloupých a pitomých a že mě zabije, praští mě kladivem, uřízne mi hlavu apod., asi jak byl spojený s předškoláky, když jsem měla chřipku a muž dřív z práce nemohl. Jsem z toho fakt dost špatná, celkově. Jestli jako ten lepší vývoj je tohle nebo co?
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    MARKYSHA: a když se jako nezlepší, tak zůstane v první třídě i jako předškolák, nebo co? :-o A do školy, do školy ho paní učitelka pustí? Ty jo, já čumím. Zlaté smíšené třídy. B. ještě v 5 letech regulérně šišlal, neuměl žádné sykavky, neuměl L, a do školy nakonec šel s perfektní výslovností. A starší syn, ten kvůli R a Ř chodil na logopedii ještě na základce.
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    MARKYSHA: Podle toho, jak moc tě to trápí. Asi bych se sebou a celou záležitostí byla spokojená už po prvním rozhovoru, ale jestli se tím máš trápit, raději to znovu otevři a řekni svůj názor...

    Osobně jsou mi konfliktní situace spíš nepříjemné, ale pracuju na tom, abych se jim nevyhýbala. V mírné nadsázce se snažím se držet toho židovského vtipu, jak leží Kohn se Sárou v posteli, Kohn je neklidný, pořád se převrací a vzdychá, Sára se ptá, co se děje a Kohn odpoví, že mu je špatně, bolí ho hlava, zítra že má vrátit 50.000 Roubíčkovi a že je nemá. Sára zvedne telefon, vytočí číslo a řekne: Roubíček? Tady Sára, můj muž ti má zítra vrátit 50.000. Tak ti je nevrátí. Položí telefon, otočí se na Kohna a řekne: A teď ať bolí hlava Roubíčka...
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    BEBERA: tak já jsem jí to vysvětlila hned, jak to je, že logopedka vidí progres a že říkala, že nelze po člověku, který tři roky nepoužíval sval, aby ho hned používal naplno, že první rok jsme cvičili hlavně s jazykem, že ho ani nedal nahoru a teď normálně, že jde o to, že když se rozčílí nebo chce rychle něco říct, spadne do těch svých zlozvyků a bla bla bla. A to uznala. Ale neřekla jsem hned spatra, že pokud by měl zůstat pořád v tý první třídě, že jsme zásadně proti tomu. Tak jestli to mám říct dnes nebo až uvidím rozřazení.
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    MARKYSHA: To je dost psycho toto. Musím říct, že jsem s učitelkou i ředitelkou řešila už výrazně menší problémy, než že by mi učitelka vyhrožovala, že pětileťák ve školce propadne. Ale jak už tu občas někdo psal, všichni rodiče si v šatně mrmlají, ale něco říct oficiálně se pak bojí, aby se náhodou učitelky po jejich dětech nevozily. Pak se má školství změnit, když je to pořád jen jednosměrná komunikace... Osobně bych to po počátečním šoku řešila už kvůli sobě tak, že bych zašla za učitelkou a probrala to s ní věcně - s argumenty jako progres ve výslovnosti, velká slovní zásoba, inteligence a zájmy. Předpokládám, že by to uznala, už jenom kvůli tomu, že to nejspíš opravdu byla z její strany jen pruda. Pokud by to neuznala, pokračovala by další diskuze už u ředitelky a tam už by bylo možno argumentovat potvrzeními apod.. Beru to tak, že pokud někdo prudí čistě jen pro potěšení z moci, a neozveš se, bude si to dovolovat dál. Navíc jedna její věta, která pro ni byla třeba jen plácnutím, a ty se tím budeš několik dní užírat a připravovat si "válečné plány", to za to nestojí...
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    Tahle učitelka je pro labila jako já za trest, jsem kvůli tomu skoro nespala a nemůžu se rozhodnout - mám se v tom šťourat hned nebo to nechat, až mi to někdo řekne oficiálně a ne mezi dveřmi?
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    SEBIEN: skoro jsem ráda za komanče, kteří mě akorát prdli do vyrovnávací třídy a dál mě neřešili a taky jsem ráda za svou psychiatričku, která to od začátku směřuje k tomu, abych nakonec žádné bobule nebrala a zvládala to sama. Tohle je děsivý.
    SEBIEN
    SEBIEN --- ---
    MARKYSHA: já vím, používá se jako smart drug. Naštěstí ta kamarádka odborníky respektuje, ale má svůj rozum, takže když neviděla efekt, vysadila ho, nebo měla v plánu se na tom s doktorkou domluvit. Teda, nemá ráda léky, už předem se snažila najít doktora, který nemedikuje ode dveří.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    SEBIEN: Ritalin je ještě horší, je to příbuzný amfetaminu, takže z něj vyrábí feťáka...
    SEBIEN
    SEBIEN --- ---
    MARKYSHA: přesně...:-(
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    SEBIEN: Takže kluk s dysfází nesmí jít do puberty...grrr a že ten psychiatr to hned nasadí, abychom tu nedopadli jak v USA, kde od dětství fičí na Valiu:(
    SEBIEN
    SEBIEN --- ---
    MARKYSHA: tos mi připomněla, co teď řešila kamarádka se synem, byť ve škole - tuším, že syn má dysfázii, možná ještě něco, chodí do normální školy, má asi nějakou formu individuálního plánu, všichni jsou s tím a s ním v pohodě chválí ho atp. a pak si školní psycholožka vzpomene, že je vlastně problémovej, působilo to na mě tak, že k tomu došla po pravidelným individuálním vyšetření, kdy kluk zřejmě nedělal, co si představovala (klukovi je dvanáct, s tou psycholožkou si od začátku úplně nesedli, resp. on ji nemá rád), tak je nahnala k psychiatrovi, čeřila vodu, takže i učitelka si najednou vzpomněla, že s ním vlastně někdy problémy jsou atp. Psychiatr mu nasadil Ritalin (bez efektu), prostě najednou děsnej problém, kluka cpou lékama, protože jedna paní.... smutný a držím palce, ať to bylo jen blbý bezvýznamný plácnutí jedný zpruzelý učitelky!
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    ZEMINO:
    TORUVIEL: Podle muže to jen tak plácla, protože má prudivý období. Ten má dokonce vysledováno, že prý otravuje vždy na přelomu léto/podzim a zima/jaro, tak to neumím posoudit, ale prý to tak zatím mám brát a když nám to na konci roku řeknou oficiálně, tak že s nimi vyběhneme na základě tý logopedičky přes ředitelku. Druhá učitelka prý nedávno Toníka chválila, jaký udělal pokrok.
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    MARKYSHA: A kdyby zůstal u těch mladších, tak to mu má jako nějak pomoci? Vždyť ty mladší děti mluví třeba právě hůř, kdyby byl se staršími, tak mu to imho teda víc prospěje (nehledě na jiné aspekty sociální).
    A co to je vůbec tohle za moresy, to si ta učitelka hraje na školu nebo co? "Nepostoupí"? Vysvědčení mu náhodou neplánuje dát? Uf...
    KATIA
    KATIA --- ---
    TAPINA: přesně jsem si říkala. Ale ty tlaky na ideální výkony, to je síla :-(
    ZEMINO
    ZEMINO --- ---
    MARKYSHA: By mě ani nenapadlo,že je vůbec něco takového možné.. my teda měli smíšené třídy a Maty opouštěl školku s podstatně většími logopedickými problémy.. ano chodí do logopedické školy.. ale myslím,že dost dětí v 1.třídě neumí nějaké písmeno.. většinou je to R nebo L,a nemyslím,že by učitelka ve škole o tom měla rozhodovat.. co na to třeba ředitelka?oni mají něco takového ve "školkovém řádě"? pokud něco takového existuje?
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    ANNAWA: no my jsme se shodli i s jinými rodiči, že tahle učitelka prostě občas prudí, musím zjistit, jestli se o tom vážně uvažuje nebo to je zas její PMS. Už mám případný válečný plán, že si nechám napsat od logopedky, že má progres a že je nadprůměrně inteligentní, což mi říkala, vezmu to k ředitelce s tím, že si prostě nepřejeme, aby zůstával v první třídě.
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    MARKYSHA: mne nepřijde, že mluví nějak strašně špatně, plus ta jeho slovní zásoba.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    MARKYSHA: Zlaté smíšené třídy v tomhle.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam