• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    ZEMINO
    ZEMINO --- ---
    MARKYSHA: By mě ani nenapadlo,že je vůbec něco takového možné.. my teda měli smíšené třídy a Maty opouštěl školku s podstatně většími logopedickými problémy.. ano chodí do logopedické školy.. ale myslím,že dost dětí v 1.třídě neumí nějaké písmeno.. většinou je to R nebo L,a nemyslím,že by učitelka ve škole o tom měla rozhodovat.. co na to třeba ředitelka?oni mají něco takového ve "školkovém řádě"? pokud něco takového existuje?
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    ANNAWA: no my jsme se shodli i s jinými rodiči, že tahle učitelka prostě občas prudí, musím zjistit, jestli se o tom vážně uvažuje nebo to je zas její PMS. Už mám případný válečný plán, že si nechám napsat od logopedky, že má progres a že je nadprůměrně inteligentní, což mi říkala, vezmu to k ředitelce s tím, že si prostě nepřejeme, aby zůstával v první třídě.
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    MARKYSHA: mne nepřijde, že mluví nějak strašně špatně, plus ta jeho slovní zásoba.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    MARKYSHA: Zlaté smíšené třídy v tomhle.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    Áchich, tak jsem byla šťastná, že logopedka Tondu pochválila za pokroky a že už budeme cvičit písmeno L a dneska mě čekala ve školce studená sprcha, že v porovnání s vrstevníky se Tonda vůbec nelepší, jestli vůbec cvičíme a že neví, jestli postoupí o třídu výš, už v tý první třídě zůstal od loňska, to bych ještě chápala, ale jestli to myslí vážně, tak budu tvrdě proti, nejde přece o to, že bych ho cpala do předškoláků, ale přece nemůže zůstat v pěti letech s tříletými, to by ho psychicky zničilo a asi znemožnilo v kolektivu víc, než když by jediný blbě mluvil, což mi teda nepřijde, že všichni mluví jako kniha a nemůže ho porovnávat s vrstevníky, ale s tím, jak mluvil špatně loni a jak se zlepšil letos, ten rozdíl je markantní :-/
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    EDERA: slovní fotbal s panem Kaplanem si radši nepředstavuju :DDD
    EDERA
    EDERA --- ---
    ANNAWA: Prostě takovej malej pan Kaplan.:-)
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    ZEMINO: a tak jistě tě, když řeknu "automobil ", B s klidem naváže "lohlík" ;-)
    RENFRI
    RENFRI --- ---
    KAIRRA: Na Vanoce rozdavali darky spolecne Majda (skoro 5) s Vojtiskem (v srpnu mu bude 6), Majda poctive odhlaskovala napis na balicku: K-L-A-R-K-A, Vojta se rozzaril a zvolal: Vasik! :-)
    EUCHENIE
    EUCHENIE --- ---
    syn se zas jednu dobu podepisoval TO: přeci té + ó :)
    LORAIN
    LORAIN --- ---
    Z mých dvojčat jeden rád čmárá. Druhý nemaloval do doby, než mu to začalo jít a výsledek odpovídat jeho představě. Teď je to tak, že první stále čmárá a druhý velmi precizně vymalovává i maluje.

    Školka pomáhá velmi, hned z šatny každý den jdou všechny děti k "tvořícímu stolu". Kluci se na to postupem času začali těšit a dokonce je to v šatně popohání. Mívají i projekty skupinové nebo několikadenní a výsledky jsou i u mrňousů většinou velmi pěkné, což je samozřejmě velmi motivující. A učitelky to mají rozprostřené do těch téměř dvou příchodových hodin, takže se mohou věnovat dětem individuálně a můžou tak dělat i dost náročné techniky.
    PETATA
    PETATA --- ---
    KAIRRA: presne to jsem chtela napsat! vzdycky me to v tom vlaku fakt pobavi :)
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    TAPINA: sestrina čtyřletá dcera kresli porad, Bart sám od sebe nikdy, na pokyn asi dvě minuty. Ale nenapadá mě, jak ho rozvíjet, jeho tvoření všeho druhu nebaví. Prvorozeny byl stejný, druhý dnes šestnáctiletý kreslil jako malý a kreslící i dnes.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    ANNAWA: No, Jirka už půl roku úspěšně bojkotuje kreslení i ve školce. Neumí, nezkusí, nebude.
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    EDERA: ok, neabudu to řešit. Klame tělem. Nebo spíš tím, co se občas mimoděk naučí, jako třeba hodiny nebo počítat zpaměti. Zase ale kreslit neumí vůbec, doufám v tomto směru trochu ve školku. Jeho to vůbec nebaví, motorice by to nicméně prospělo.
    EDERA
    EDERA --- ---
    KAIRRA: Právě! Ti měli odjakživa všechno zracionalizované.:-)
    KAIRRA
    KAIRRA --- ---
    EDERA: židi by mohli vyprávět! :D
    EDERA
    EDERA --- ---
    ANNAWA: Je MALEJ! Opakuj si to třikrát denně, aspoň.:-) V Bartově věku jsem to hrála s dětma tak, aby slova pro ně pokud možno končila na souhlásku, a slova, která řekly ony, jsem rozebrala. Např. když řekly "rybička", zopakovala jsem tu poslední slabiku, rozebrala ji na K a A a od A vymyslela další slovo. Ten mozeček k tomu prostě musí dozrát a pak to jednoho dne naskočí tak nějak samo.
    ZEMINO
    ZEMINO --- ---
    ANNAWA: u nás mu to docvaklo fakt az spelovanim ve škole. Ale i tak blbe slyší L a R. Horší to má ještě s příjmením, ktere má německé s Ü. ;-)
    EDERA
    EDERA --- ---
    KAIRRA: Z toho je vidět, že samohlásky nenesou význam.:-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam