• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    Vážení přátelé, zasloužilé matky (a otcové), tato diskuze vznikla jako reakce na nedávné zkušenosti s přijímáním dítěte do školky. Nás naštěstí vzali, ale soudě podle rozčarování v řadách známých, klientek nebo jen z rozhovorů s matkami tříletých capartů někde na hřišti toto štěstí měl opravdu málokdo. Ráda bych tuto diskuzi věnovala osobním zkušenostem ať už s kontaktem s konkrétními mateřskými školkami či přímo názor na chod školky v případě, že do ní vaše dítě dochází či docházelo, v každé mi totiž bylo řečeno něco jiného a podle všeho má každá školka jiná kritéria pro přijímání dětí. Dále by mě osobně zajímal i záhadný systém jednotlivých obvodů v Praze pro výběr školky pro dítě v případě, že bylo přihlášeno na více školek atp. Tak kdyby o tom někdo něco věděl...
    rozbalit záhlaví
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    GIOMIKY: Jo jo, sledujeme (ze záznamu, přímo nestíháme). Foukací fotbal měl velký úspěch :o)
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    Dobry porad je ted na Decku Logohratky. Odvisilany dily sou na jejich strankach v poradech. Dcerku to moc bavi. Ale predpokladam, ze je to znama vec.
    KATIA
    KATIA --- ---
    EUCHENIE: osobně bych řekla, že je primárně speciální pedagozka. Psychoterapeut, podle oficiálních stanovisk (se kterými leckdo nesouhlasí), má výcvik, ale také zdravotnickou atestaci
    EUCHENIE
    EUCHENIE --- ---
    SEBIEN: já se nezlobím, prostě se v tom nevyznám :)

    tak pro úplnost.. má za sebou totok:
    VŠ Mgr. Učitelství
    VŠ Mgr. Speciální pedagogika- oborová
    VŠ Bc. Speciální pedagogika- obor etopedie
    VŠ Pražská vysoká škola psychosociálních studií - celoživot.vzděl.
    3 letý Waldorfský seminář pro učitele základních škol
    5 letý Sebezkušenostní psychoterapeutický výcvik
    Práce s dětskou skupinou (akredit.MŠMT)
    Arteterapie (akred.MŠMT)
    Muzikoterapie (akred.MŠMT)
    Práce s tělem v psychoterapii (akred.MŠMT)
    Psychoterapeutická práce s komunitou (akred.MŠMT)
    Gestalt terapie
    Psychoanalyt. výcvik
    Drum circle - bubnováním ke zdraví, Psychorelaxační techniky, Autogenní trénink, Autoregulační metody, Ho´oponopono, Working with the dying (provázení umírajících), Arteter. seminář u ak.mal.K.Ženaté, certif. Moon Mother ( léčitelky Mirandy Gray).


    Více zde: http://www.detsky-terapeut-etoped.cz/onas/
    SEBIEN
    SEBIEN --- ---
    EUCHENIE: viz Katia. Psychiatr je doktor, psycholog má "fildu". Psychoterapeutický výcvik si můžou udělat oba. Ale psychiatr se pak málokdy živí jenom psychoterapií a říká si psychoterapeut. Ale znám i takovýho.

    (A psychoterapeut bude spíš psycholog než psycholožka. Sorry za rejp, nedalo mi to. :-)).
    KATIA
    KATIA --- ---
    EUCHENIE: psychoterapeut může být jedno i druhé
    EUCHENIE
    EUCHENIE --- ---
    GIOMIKY: dobrá, i tak je proti lékům
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    EUCHENIE: Leky muze predepisovat jenom psychiatr.
    EUCHENIE
    EUCHENIE --- ---
    SEBIEN: jo je psychoterapeut, to je spíš psycholožka neb psychiatr?
    SEBIEN
    SEBIEN --- ---
    EUCHENIE: psycholožka prášky necpe, to psychiatr.
    EUCHENIE
    EUCHENIE --- ---
    mám kdyžtak kamarádku dětskou psycholožku, hned za Prahou. Nevím, esi jede na pojišťovny nebo jak, každopádně je rozumná a rozhodně nikomu necpe prášky a spíš si dětma prostě pěkně povídá nenápadně, ale... Když je na návštěvě, zneužívám ji na tahání rad k bambinovi :))
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    MARKYSHA: Tak asi jenom nedorozumění :-) Nebo pms :-) Nebo nov, byl nov! :D
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    MARKYSHA: Konec dobry - vsechno dobre.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    Tak muž měl pravdu - mnoho povyku pro nic, dneska jsem se jí na to ptala a nevím, jestli jsem blázen já, ona nebo obě :-) že prej nepřichází v úvahu, že by Tonda nepostoupil, že kromě toho mluvení a toho, že má pod sebou po jídle podestýlku s ní není problém :-) Klasika a já se trávím celou noc a půl dne...
    ORIKA
    ORIKA --- ---
    SEBIEN: mě na tom děsí ta v podstatě neomezená moc školní psycholožky, která tímto rozhoduje o kvalitě života a dá se říct i budoucnosti toho klučiny..jako rodič bych cítila strašnou bezmoc a taky nasranost
    SEBIEN
    SEBIEN --- ---
    ORIKA: ona právě říkala, že s tou psycholožkou přijdou do styku příliš často, než aby šla proti ní nebo ji obcházela, že jsou věci, který se bez ní neobejdou.
    Nevím, jak to dopadlo, já jsem navrhovala se domluvit s psychiatrem, že léky nemají vliv, že je vysadí a doktor napíše zprávu ve smyslu, že léky na tohle nefungujou, že rodiče s klukem pracují, že potíže jsou v rámci možností kompenzovaný nebo tak něco a s tímhle se vrátit do školy, jakože udělali, co jim doporučili, ale je to bezpředmětný....
    ORIKA
    ORIKA --- ---
    SEBIEN: no tvl, úplně mi běhá mráz po zádech! nemůžou se na školní psycholožku vykašlat a jít k nějaké "své", která udělá objektivní posudek? cpát do děcka ritalin mi přijde až jako poslední možnost kdy všechny ostatní varianty selhaly
    MADIETTA: přesně, starší chodil ještě do poloviny první třídy na logopedii a co jsem se dozvěděla od učitelky, tak ve třídě jsou děti, které tam aktuálně ještě chodí a nikdo kvůli tomu neprudí
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    MADIETTA: vidíš a Toník umí š, ž, č, jen si prostě navykl nahrazovat nesprávně hlásky a když se nesoustředí, což se nesoustředí, když chce něco urychleně vyprávět nebo vysvětlit, čím víc mu nerozumí, tím je rozčílenější, čím je rozčílenější, tím víc to nejde, tak sklouzává do výslovnosti, kterou používal jako batole s přirostlým jazykem, ač vyslovit správně jednotlivá slova dovede, to je ten problém. Nevím, jestli s ním nejít do pedagogicko-psychologické poradny nebo co, navíc tenhle týden, jak jsem byla nemocná, se zhoršil v chování, nikdy mi nenadával a nevyhrožoval a teď mi nadává do hloupých a pitomých a že mě zabije, praští mě kladivem, uřízne mi hlavu apod., asi jak byl spojený s předškoláky, když jsem měla chřipku a muž dřív z práce nemohl. Jsem z toho fakt dost špatná, celkově. Jestli jako ten lepší vývoj je tohle nebo co?
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    MARKYSHA: a když se jako nezlepší, tak zůstane v první třídě i jako předškolák, nebo co? :-o A do školy, do školy ho paní učitelka pustí? Ty jo, já čumím. Zlaté smíšené třídy. B. ještě v 5 letech regulérně šišlal, neuměl žádné sykavky, neuměl L, a do školy nakonec šel s perfektní výslovností. A starší syn, ten kvůli R a Ř chodil na logopedii ještě na základce.
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    MARKYSHA: Podle toho, jak moc tě to trápí. Asi bych se sebou a celou záležitostí byla spokojená už po prvním rozhovoru, ale jestli se tím máš trápit, raději to znovu otevři a řekni svůj názor...

    Osobně jsou mi konfliktní situace spíš nepříjemné, ale pracuju na tom, abych se jim nevyhýbala. V mírné nadsázce se snažím se držet toho židovského vtipu, jak leží Kohn se Sárou v posteli, Kohn je neklidný, pořád se převrací a vzdychá, Sára se ptá, co se děje a Kohn odpoví, že mu je špatně, bolí ho hlava, zítra že má vrátit 50.000 Roubíčkovi a že je nemá. Sára zvedne telefon, vytočí číslo a řekne: Roubíček? Tady Sára, můj muž ti má zítra vrátit 50.000. Tak ti je nevrátí. Položí telefon, otočí se na Kohna a řekne: A teď ať bolí hlava Roubíčka...
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    BEBERA: tak já jsem jí to vysvětlila hned, jak to je, že logopedka vidí progres a že říkala, že nelze po člověku, který tři roky nepoužíval sval, aby ho hned používal naplno, že první rok jsme cvičili hlavně s jazykem, že ho ani nedal nahoru a teď normálně, že jde o to, že když se rozčílí nebo chce rychle něco říct, spadne do těch svých zlozvyků a bla bla bla. A to uznala. Ale neřekla jsem hned spatra, že pokud by měl zůstat pořád v tý první třídě, že jsme zásadně proti tomu. Tak jestli to mám říct dnes nebo až uvidím rozřazení.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam